Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWake up call

Wake up call

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerste wat in me opkomt is de vraag hoeveel nam je vlak voor je ging slapen ongeveer?
Heb al gezien dat mensen vaker wakker worden circa 5 uur na inname. Echter gebruikte die wel wat meer dan jij. Misschien dat het slechts eenmalig was of een paar dagen, denk dat je 'baseline' nog niet is op 0 is nog.

Nu vraag ik me af of ik na 1 dag ghb gebruiken al last kan hebben van ontwenningsverschijnselen? Lijkt me niet toch?
Klik om te vergroten...

Normaal gesproken niet nee zeker niet na eenmalig gebruik. Maar elk lichaam reageert weer anders. Dus vermoed dat het eenmalig was (wennen) , maar hoe lekker het spul ook is , hou het gebruik in eigen handen! Teveel mensen (groeiende groep) hebben er nu grote moeilijkheden mee/door.

Geniet met mate!
Q
QTarantinoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 3 milliliter genomen voordat ik ging tukken. Maar wat heeft dat er eigenlijk mee te maken? Ik ben in ieder geval niet out gegaan, aangezien ik nog een uur wakker was na gebruik.

En wat betekent de term 'baseline' precies?

Het gebruik hou ik zeker in eigen handen! Zelfs na 1 dag gebruiken merk ik al hoe verslavend ghb is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Baseline is in andere woorden: Dat alle receptoren in je brein weer hersteld zijn. Hangt erg van van de stof, bij LSD is het bijvoorbeeld circa 2 weken. Als de baseline weer op 0 is is de tolerantie ook weer op 0, en soms eventuele bijwerkingen ook weg. Bij GHB is dat al na een aantal uur als ik me niet vergis vandaar (dacht bij alle stofjes dezelfde regel op de duur na van de stof die erg kan variëren (correct me if I'm wrong)

Wat betreft die dosis voor het tukken, ik dacht (als het meer was) dat dat het misschien zou verklaren.

En inderdaad zoals je zegt;
Jij gebruikt het laat het niet jouw gebruiken!

Greets :)
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk heb je een "dopamine-rush" gehad. GHB hecht zich aan receptoren die eigenlijk bestemd zijn voor dopamine. Bij gebruik van GHB kan de dopamine daar dus niet terecht, terwijl die wel blijft worden aangemaakt. Een GHB roes duurt circa 3 uur, waarna de receptoren weer vrijkomen voor de dopamine. Dat kan veroorzaken dat je wakker wordt. Na enkele uren zal je dopaminespiegel hoogstwaarschijnlijk weer normaliseren.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wordt eigenlijk altijd standaard 4 uur na laatste G piek wakker. Niet echt fijn, maar hoort er bij mij bij. Meestal blijf ik dan gewoon een halfuur liggen en val dan vanzelf weer in slaap.
Wat wel direct mijn dag goed maakt is als ik dan wakker wordt en het blijkt dat ik echt in mijn bed lig en niet ergens anders zoals op de koude keukenvloer, met hoofd op toiletbril de wc omarmend, ergens buiten of in hele nare kramphouding op de bank.
Maar het wakker worden en alert voelen is voor mij normaal. Wat ik geen goed idee vind is om dan weer bij te nemen om alsnog in slaap te vallen.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uhhhm....Ik denk dat TO nog niet echt toe is om hulp te gaan vragen.....aangezijn het zijn eerste keer G was.... en 8ml over de hele avond.

Maar TO. weest gewaarschuwd. Dat plots wakker en je scherp voelen hoort nou eenmaal bij de deal.
J
JaimeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yep.... Na 2 a 3 uur wakker worden, na inname van een "portie" GHB. Ik ben zelf 6 jaar verslaafd geweest aan GHb en inmiddels 3 jaar clean (thank god) ... Ik weet alle ups en downs ... Helaas kan ik het nog steeds niet verklaren hoe het middel precies werkt en waarom ... Maar toen, was het bij mij een gewoonte om midden in de nacht wakker te worden en om "verder te kunnen slapen" nam ik een volgende portie ... Zo ging dat 24/7 door.... Wat mijn advies is? Hulp vragen en kappen met die tering zooi!!! Het sloopt je en het is zoooooo gevaarlijk!!! Het wordt nog steeds onderschat! Ik ben echt door een hell gegaan ... Ik dacht het onder controle te hebben en ik dacht dat ik een "normale gebruiker" was ... Maar helaas ...

Succes en sterkte!!!!
Q
QTarantinoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee ik voel zeker nog niet de behoefte om hulp te gaan vragen. Heb sinds het plaatsen van dit bericht nog 4x G gebruikt, en hou het gebruik (mede dankzij mijn partner) heel goed onder controle. Heb wel nog een vraag.. Had tijdens de laatste keer G gebruiken, dat ik opeens moest kotsen 2 uur na m'n laatste dop. Nu weet ik dat het vaker voor komt, maar ik heb dus 4x 4ml genomen, met elke keer 2 uur pauze ertussen. Vond het zelf best vreemd aangezien ik me kip lekker voelde de hele avond, en opeens (toen het al zo goed als uitgewerkt was) moest ik kotsen! Iemand suggesties over hoe dit kan?

Heb btw ook nooit meer gehad dat ik opeens wakker werd tijdens het slapen, gelukkig! Vond het behoorlijk irritant namelijk.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ook wel vaker gehoord dat mensen er knap misselijk van kunnen worden, maar ikzelf heb er eigenlijk nooit last van gehad. Wel een paar keer op het toilet staan kokhalsen, maar dat kwam door heel erg veel alcohol te drinken tijdens G gebruik , maar kotsen kwam er uiteindelijk niet van. (*gevaarlijke combi, beter niet aan wennen*). Ook wel eens knap misselijk geworden omdat ik te snel te veel water dronk aan einde van G rit vlak voor ik op bed ging. Water drinken is goed uiteraard, maar doe het wel met kleine slokjes en niet te veel in een keer. Probeer er op te letten wat je eet en drinkgewoontes van de avond waren dat je misselijk werd, of juist niet. Misschien kun je hier een patroon in herkennen. misschien had je te veel of juist te weining gegeten? wat je ook nog kunt proberen is je dodis net iets te verlagen naar 3,5 ipv 4.
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je ghb gebruikt voordat je gaat slapen word je meestal wakker als het uitgewerkt is..
dus na ongeveer 4-5 uurtjes.. het is dan verdomd lastig om weer in slaap te komen!
het wil niet zeggen dat het ontwenningsverschijnselen zijn maar het is wel een begin..
Sommige mensen pakken dan weer een dopje om te kunnen slapen en dat is het begin van een verslaving!
:stoned:
S
SpeelkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
QTarantino zei:
Nee ik voel zeker nog niet de behoefte om hulp te gaan vragen. Heb sinds het plaatsen van dit bericht nog 4x G gebruikt, en hou het gebruik (mede dankzij mijn partner) heel goed onder controle. Heb wel nog een vraag.. Had tijdens de laatste keer G gebruiken, dat ik opeens moest kotsen 2 uur na m'n laatste dop. Nu weet ik dat het vaker voor komt, maar ik heb dus 4x 4ml genomen, met elke keer 2 uur pauze ertussen. Vond het zelf best vreemd aangezien ik me kip lekker voelde de hele avond, en opeens (toen het al zo goed als uitgewerkt was) moest ik kotsen! Iemand suggesties over hoe dit kan?

Heb btw ook nooit meer gehad dat ik opeens wakker werd tijdens het slapen, gelukkig! Vond het behoorlijk irritant namelijk.
Klik om te vergroten...

Dat je moet kotsen is een teken van teveel G. 4x4ml met tussenpozen van 2 uur is ook een aardige hoeveelheid voor de 4e keer tenzij je echt slappe G hebt. De normale frequentie van bijpakken is elke 2-3 uur en dan de helft van wat je als start dosis hebt genomen (dit om outgaan te voorkomen en omdat GHB de opname van GHB versnelt (2e dosis wordt dus sneller opgenomen)) Als je je dosissen zo blijft pakken is er een grote kans dat het een keer fout gaat.
Dat je het niet voelde aankomen komt omdat GHB verdovend werkt, en je dus bepaalde prikkels van je lichaam in mindere mate binnen krijgt.
C
Carlos123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Normaal word ik ook midden in de nacht wakker als ik nog onder invloed ben wanneer ik ga slapen maar vanacht heb ik de helenacht op 5ml door geslapen :P
Q
QTarantinoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Excuses voor de vele vragen die ik stel in dit forum, maar ik heb laatst voor het eerst ghb gebruikt en wil er graag het fijne van weten. De situatie is als volgt :

Zaterdag ben ik naar een festival geweest, en heb ik voor het eerst ghb gebruikt. Over de hele dag heb ik +- 8 milliliter genomen. Het laatste dopje was een uur voordat ik naar bed ging. Opeens werd ik rond 5 uur wakker, for no reason at all. Dit was ongeveer 5 uur na inname van het laatste dopje. Ik word nooit, maar dan ook nooit, zonder reden midden in de nacht wakker. Ik ben een hele vaste slaper, en word ook nooit wakker om te plassen o.i.d. Nu vraag ik me af of ik na 1 dag ghb gebruiken al last kan hebben van ontwenningsverschijnselen? Lijkt me niet toch?

Ps: wat is ghb een enorm fijne drug, maar oh zo verraderlijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."