#1
Hoi Camiel,
Sorry, het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken, ik wil alleen maar waarschuwen.
Daarbij is de duur en intensiteit van deze post-acute ontwenningsverschijnselen afhankelijk van de duur en mate waarin je hebt gebruikt.
Iedereen is anders en reageert daarom anders, maar ik zou er vanuit gaan dat bij 24/7 gebruik de klachten ongeveer net zo lang kunnen aanhouden als de duur die je hebt gebruikt.
Als je angstig en depressief bent dan is de verleiding groot om weer naar de ghb te grijpen, want na één buisje verdwijnen je klachten onmiddelijk als sneeuw voor de zon. Pas daar voor op! Maar als je Lyrica of baclofen slikt dan verdwijnen deze klachten ook. Ik vind alleen dat baclofen hier geschikter voor is omdat het minder verslavend is dan Lyrica.
Dus om een terugval vanwege depressies/angsten te voorkomen blijf je na je afkick nog een periode baclofen slikken. Als je receptoren weer hersteld zijn van hun mishandeling door de ghb dan bouw je de baclofen ook weer af. Bij jarenlang 24/7 gebruik kan het zijn dat de receptoren blijvend zijn beschadigd en er daarom levenslang een onderhoudsdosering baclofen nodig is. Vergelijk het maar met jarenlang heroïnegebruik, daar is ook vaker sprake van levenslange subsitutiebehandeling met methadon of buprenorfine.
Maar in jouw en ddg zijn geval zal dat zeker niet nodig zijn.
Sorry, het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken, ik wil alleen maar waarschuwen.
Daarbij is de duur en intensiteit van deze post-acute ontwenningsverschijnselen afhankelijk van de duur en mate waarin je hebt gebruikt.
Iedereen is anders en reageert daarom anders, maar ik zou er vanuit gaan dat bij 24/7 gebruik de klachten ongeveer net zo lang kunnen aanhouden als de duur die je hebt gebruikt.
Als je angstig en depressief bent dan is de verleiding groot om weer naar de ghb te grijpen, want na één buisje verdwijnen je klachten onmiddelijk als sneeuw voor de zon. Pas daar voor op! Maar als je Lyrica of baclofen slikt dan verdwijnen deze klachten ook. Ik vind alleen dat baclofen hier geschikter voor is omdat het minder verslavend is dan Lyrica.
Dus om een terugval vanwege depressies/angsten te voorkomen blijf je na je afkick nog een periode baclofen slikken. Als je receptoren weer hersteld zijn van hun mishandeling door de ghb dan bouw je de baclofen ook weer af. Bij jarenlang 24/7 gebruik kan het zijn dat de receptoren blijvend zijn beschadigd en er daarom levenslang een onderhoudsdosering baclofen nodig is. Vergelijk het maar met jarenlang heroïnegebruik, daar is ook vaker sprake van levenslange subsitutiebehandeling met methadon of buprenorfine.
Maar in jouw en ddg zijn geval zal dat zeker niet nodig zijn.