Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"d.d.g. zei: hee camiel, maar nog even mijn vraag: als ik voor mezelf een schema maak moet ik dan eerst de nacht dosissen afbouwen tot die op gelijke hoogte zit met de dag dosis? het zit namelijk zo dat ik de dosissen overdag tot 2.5 ml per 2 2.5 uur kan beperken maar snachts lukt dat totaal niet als ik onder de 5 ml neem slaap ik gwn nauwlijks Klik om te vergroten... Ik gebruik al jaren temazepam om te slapen, dus ik zou die gewoon vragen aan je huisarts. Wees blij dat je uberhaupt kan slapen op een dubbele dosis, want dat heb ik weer niet. Als ik een dubbele dosis neem, kan ik niet in slaap komen. Ik slaap al maanden slecht en gemiddeld maar 4 uur per nacht! Ik weet ook nog niet wat voor ellende mij allemaal te wachten staat als ik ga afkicken, maar zonder temazepam ben ik nergens. Soms moet ik 20mg innemen en kan ik 4 a 5 uur slapen zonder nare afkickverschijnselen als ik wakker word."
"Nu heb ik hier nogal wat compleet uiteenlopende en tegenstrijdige verhalen gelezen over de afkickverschijnselen van GHB! Zo lees ik bij velen, dat zij na jaren dagelijks gebruik totaal geen afkickverschijnselen hebben gehad! En bij vele anderen het juist een complete nachtmerrie met allerlei psychotische en lichamelijke afkickverschijnselen! Ik heb besloten om voorlopig lekker door te gaan met GHB! :P Zo heb ik ook gelezen hier, dat voor meerderen GHB het ultieme anti-depressiva middel is! Ik heb een paar maanden geleden via mijn huisarts allerlei anti-depressiva geprobeerd, maar het werkt allemaal voor geen donder! GHB is een stof, die normaal in je hersenen wordt aangemaakt. Kennelijk heb ik dat meer nodig, want kom uit een hele zware periode! Mijn ouders zijn allebei een paar maanden geleden plotseling overleden! Ik heb daar een enorme klap van gehad en ben volledig ingestort. Ook al heb ik professionele hulp daarbij, ik zag het leven niet meer zitten en wou zelfmoord plegen! Toen heb ik besloten om GHB in huis te halen, voor het geval ik mezelf van kant wou maken. Maar had besloten om dit over een jaartje of zo te gaan doen. Dan heb ik het alvast in huis, dacht ik. Maar vervolgens heb ik nu gemerkt, dat ik juist door het gebruik van GHB weer helemaal tot leven kom en juist weer positief ga denken! De zelfmoord gedachten zijn verdwenen. Ik heb opeens weer zin om allerlei leuke dingen te gaan ondernemen! De mensen om me heen zien me opeens ook helemaal opbloeien! Weliswaar ben ik me heel goed bewust, dat ik liever niet afhankelijk ben van GHB en zie ook wel de gevaren ervan. Ben ieder geval al een stuk geminderd met drank! De temazepam gebruik ik nog wel, want die heb ik echt nodig om te slapen. Ik gebruik 's nachts geen GHB en heb ik ook geen behoefte aan. Zelfs als ik wakker wordt, heb ik geen ontwenningsverschijnselen. Alleen merk ik wel, dat als ik me ergens over opwind, bijvoorbeeld negatieve energie van anderen, ik last krijg van hartritmestoornissen en hoge bloeddruk. Dus die mensen schop ik nu keihard uit m'n leven! In het verkeer heb ik ook nog heel erg last van benauwdheid en hartritmestoornissen. Dat is wel heel erg een probleem! Ik ben ook nog eens hoogsensitief en probeer me dan af te schermen tegen alle negatieve energie van al die mensen om me heen in het verkeer. Iedereen is zo opgejaagd, dat ik dat automatisch ga overnemen! Ben nog steeds bang voor een hartaanval of dodelijke afloop! Ik gebruik nu dagelijks meerdere keren 3 a 4 ml. De ene dag 2 keer, de andere dag 10 keer! Het is moeilijk om te stoppen na 2 maanden gebruik, maar ga het binnenkort toch eens een weekje proberen. Hopelijk valt het allemaal wel mee met de ontwenning. Ik heb gelezen, dat de beste manier is, om de dosis te halveren en dan alleen in te nemen, wanneer je last hebt van hartritmestoornissen, ademhalingsproblemen en ernstige psychische aanvallen. Het blijft vreemd, dat iedereen zo uiteenlopende verschillende verhalen heeft over het stoppen daarmee.....En als ik dood moet gaan, dan moet het maar zo zijn. Ik wil toch niet oud worden!"
"someone zei: Ik wil je wel nog waarschuwen voor de nasleep van je verslaving. Als je bent afgekickt is de kans groot dat je je zonder onderhoudsdosering baclofen nog een hele poos angstig en depressief gaat voelen en slecht slaapt. Dit is dan ook de reden waarom 2 van de 3 afgekickten binnen 3 maanden weer terugvalt. Voor zover ik weet werken ze bij Rodersana en Addiction Solutions met baclofen, neem anders eens contact met hen op. Klik om te vergroten... Beste someone, Ik vind het nogal beangstigend en heftig dat je beweert, dat iemand die nog zo kort verslaafd is aan GHB een hele poos zich nog angstig kan voelen na de afkickperiode. Ja, depressief geloof ik wel, maar ik hoop dat Lyrica een goed middel kan zijn om die periode te kunnen overbruggen. En als iemand zou terugvallen op GHB, moet dat toch ook kunnen om dat een paar keer per week te kunnen doen, zonder weer helemaal verslaafd te raken toch?"
"Hallo, Ik open deze nieuwe topic, omdat ik graag ervaringen wil uitwisselen met andere GHB verslaafden. Het valt me op dat de topics veel gelezen worden, maar dat er weinig reacties zijn. Ik wil het graag hebben over afkicken. Graag alleen reacties van (ex)gebruikers op deze topic. Ik gebruik GHB nu bijna 3 maanden en wil graag van de verslaving af. Ik vind het maar niks om dat spul om de paar uur te moeten gebruiken, om maar geen afkickverschijnselen te krijgen zoals hartkloppingen. Probeer de dosis nu per week iets te verlagen om er zo hopelijk over een paar weken niet meer afhankelijk van hoeven te zijn. Echter merk ik ook, dat ik dan ook wat depressiever word en wil nog wel graag af en toe een lekker shotje kunnen nemen. Ik hoop dat het me allemaal gaat lukken....Kan iemand zich hierin herkennen? (svp geen reacties van; er staat hier al genoeg over geschreven...Ik wil juist graag contact met gebruikers, die dit forum nog lezen....)"
"lijpeloui zei: Wou dat ik daar nooit mee begonnen was! In het begin is het leuk, maar het kan al heel snel te serieus worden. Heb veel gezien en ben veel verloren door potte. Maar toch is het nog steeds "normaal" in mijn dagelijks leven. En ik ken mensen die er ver voor gaan. Begin er niet aan!! Doe je het wel, doe het dan nooit lang achter elkaar. En dat is lastig want in het begin wordt je er zo vrolijk en sociaal van, maar er komt een punt dat als je niks heb je ook niks waard ben. Maaaaar je moet het lekker zelf weten! Ps: mensen zoals ik hebben een hekel aan GHB, haat t spul!! Klik om te vergroten... Moet ik hieruit begrijpen dat je ermee gestopt bent? Las in je andere berichten dat je wel 250 ml per dag nam en daarbij ook nog aan de coke!? Ja dan word je wel "lijp". Nou zover laat ik het niet komen hoor, ook al is het moeilijk om er vanaf te komen en blijven. Ik voel me nog steeds goed bij het afbouwen naar 2,5 ml. En wat is normaal in jouw dagelijks leven?"
"Bedankt voor je verhaal. Zo te lezen heb je wel vele jaren non-stop GHB gebruikt en is het niet zo verwonderlijk, dat je dan zo'n enorme problemen daarmee hebt gekregen. Gelukkig zijn er ook vele mensen, die na jaren gebruik nergens last van hebben! Nou wil ik het gebruik niet gaan goed praten, maar jouw verhaal heeft nogal een zware lading en een "drugspsychose" heeft volgens mij wel een diepere oorzaak en staat altijd in verbinding met je eigen angsten en persoonlijke problemen!"
"Dacht eerst dat GHB de ultieme anti-depressiva voor mij was. Nu wil ik er graag van af, want na een paar maanden werkt het niet meer Ben ook sinds 2 weken in een psychose geschoten door angsten om het niet makkelijk te kunnen afbouwen. Ben wel sterk genoeg om het spul te kunnen laten liggen, maar een opname in een kliniek zie ik niet zitten voor langer als een paar dagen. Weet eigenlijk dat dat de beste optie is, omdat je dan goede begeleiding krijgt, maar ik rook 2 pakjes sigaretten per dag en om dan constant buiten te moeten gaan zitten roken, zal ik niet trekken. Nu had ik iemand gevonden, die voor € 750,- mij wil begeleiden om thuis af te kicken: Modknip; link weggehaald omdat het een fraude gevoelige site betrof Maar na een aantal gesprekken te hebben gevoerd met hem, voelt het nog niet helemaal goed aan, want hij wil geen betalingsregeling met mij treffen en moet het geld van te voren overmaken aan hem, voordat hij met een afbouwschema komt en allerlei middeltjes tegen ontwenning. Ik weet niet zo goed welke stap ik moet nemen. Zou eigenlijk eerst maar eens een paar dagen naar de afkickkliniek moeten gaan. Heb al een aantal gesprekken gehad met de Brijder in Hoofddorp. Maar ik weet nu al, dat ik het niet ga volhouden om daar zolang te moeten gaan zitten en wil eigenlijk gedeeltelijk thuis afkicken. Maar eigenlijk moet ik toch eerst weten of Lyrica (pregabaline) wel goed aanslaat bij mij? Ben er inmiddels achter dat Baclofen en Lyrica de beste middelen zijn om hiermee af te kunnen bouwen. Eventueel ook met diazepam. Deze middelen worden ook vertrekt door de Brijder. Maar is er niet iemand die mij kan begeleiden voor het geval ik liever thuis wil afkicken? Ik vind € 750,- nogal veel voor iemand, die beweert dat hij dagelijks contact met je zal hebben en het afbouwschema constant zal aanpassen. Ben radeloos!"
"someone zei: Ps. Als je huisarts geen Lyrica/baclofen wil voorschrijven dan kun je hem om een benzo vragen om de klachten terug te brengen. Valium wordt hier vaak voor gebruikt omdat het langwerkend is, slapen gaat dan ook beter. Maar pas op, benzo's zijn ook weer verslavend en zo kom je misschien weer van de regen in de drup. Het afkicken van benzo's is ook bepaald geen walk in the park! De voorkeur gaat uit naar baclofen. Lyrica werkt minstens zo goed, zo niet beter, maar kun je qua verslavingspotentieel met benzo's vergelijken. Klik om te vergroten... Wie zegt, dat het leven beter is om na een afkickperiode, zonder alcohol en benzo's verder te gaan? We hebben allemaal (lees meer als een miljoen nederlanders!) wel iets nodig van bezo's, alcohol of anti-depressiva's om verder te kunnen."
"Boedi zei: Hier hetzelfde, was tot voor kort 'weekendgebruiker' zat er toen waarschijnlijk al met mijn kont te ver in de shit, maar ik wou het niet zien. Nu overdosis later en vier uur in een cel te hebben gezeten met mijn eigen kleren om me nek om me te verhangen is het einde van de g daar. Klik om te vergroten... Nou nou moet ik hier nou serieus op reageren!? Volgens mij ben je gewoon een borderliner en geef je de g de schuld.... Wat mij betreft is deze topic bij deze gesloten nu, want het niveau is wel erg laag gedaald"
"Someone, jij loopt hier te verkondigen dat Baclofen met Lyrica het beste middel is om van GHB verslaving af te komen. Dus volgens jou is het dan beter om dan maar een baclofen verslaving aan te gaan? Ook al zou je gestopt zijn met de g, moeten sommigen ook voor lange duur aan de baclofen. Ik vind jouw reactie nogal erg denigrerend. Laten we dit verder via PB uitdiscussieren svp"