Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo iedereen, ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. ik ben een d.d.g en ben 26 jaar oud. ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu besloten een account aan te maken omdat ik met een aantal vragen zit m.b.t afbouwschema`s. ik hoop dat ik het zo goed doe door het hier te plaatsen en dat het niet verkeerd staat (als het wel het geval is let me know) zoals ik al zij heb ik een een vraag over afbouwschema`s. ik lees hier vaak dat de meeste mensen om de 2 uur een x aantal ml`s nemen. ben zelf nu een aantal maanden verslaafd en ben begonnen met afbouwen ben van 5 ml om 2 uur naar 2.5 gegaan. alleen nu komt het ik gebruik overdag dosissen van 2.5 ml om de 2 uur alleen snachts gebruik ik nog steeds 5ml om de 2/2.5 uur. Dit heeft als reden dat ik anders bijna niet slaap. ' nu was mijn vraag als ik voor mezelf een schema maak moet ik dan eerst de nacht dosissen afbouwen tot die op gelijke hoogte zit met de dag dosis? grtz"
"hee camiel, thanks voor de reactie ik ga volgende week idd maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts en vragen om iets voor het slapen. wil ook proberen om baclofen te krijgen maar daar doen ze nogal eens moeilijk over heb ik begrepen. je zegt dat temazepam een lichte benzo is en dat je er 3 uur op slaapt maar weet ook dat er door ghb gebruik een kruis tollerantie ontstaat voor bepaalde benzo`s. heb je daar dan geen last van omdat je zegt op 10 mg 3 uur te slapen . ik heb je pb ook gelezen maar weet niet hoe ik moet andwoorden hahah ben nieuw hier dus moet nog even uitvogelen hoe alles werkt zodra ik t weet krijg je pb terug. maar nog even mijn vraag: als ik voor mezelf een schema maak moet ik dan eerst de nacht dosissen afbouwen tot die op gelijke hoogte zit met de dag dosis? het zit namelijk zo dat ik de dosissen overdag tot 2.5 ml per 2 2.5 uur kan beperken maar snachts lukt dat totaal niet als ik onder de 5 ml neem slaap ik gwn nauwlijks"
"Heb ze al een paar keer na een feestje genomen maar ondanks de lange halfwaarde tijd heb ik de dag erna gewoon een schutting gezet met de buurman zonder problemen."
"daar istie weer goede avond mensen! weer een updateje van deze kant. ben nu inmiddels ruim een maand verder en het gaat redelijk goed (2 x in deze tijd een zwak moment gehad en 1 buisje genomen). Ik heb afgelopen maandag een ongelukje gehad op het werk waardoor ik met mijn baas naar het ziekenhuis moest om het te laten hechten.Op het moment dat ik daar was besefte ik pas echt goed ,hoe fout het had kunnen aflopen als ik op dat moment nog verslaafd was. dat zou betekenen dat mijn baas van mijn verslaving zou weten omdat ik om de 1.5 a 2 uur mijn dosis moest innemen en niet tijdens het behandelen van de wond ff ongemerkt dat kon doen.dus hierdoor zou ik mijn werk kunnen verliezen en dan denk ik dat ik alleen maar ging gebruiken door de tijd die ik dan zou hebben. wat ik hier mee wil zeggen is dat het eenieder die ook met dit probleem kamp dit ook kan gebeuren en bijvoorbeeld door een ongelukje in een hele moeilijke situatie kan komen als hij/zij zijn dossis niet kan innemen. dus ik hoop ook dat degene die dit lezen en willen stoppen ook aan punten gaan denken zoals: wat nou als mijn levererancier ineens niets meer heeft? of wat nou als er zoiets gebeurd als hierboven beschreven. misschien dat dit een extra drive geeft om te beseffen dat het probleem groter is als je op dat moment denk en uiteindelijk een reden erbij om te stoppen. sinds ik gestopt ben kijk ik heel anders tegen deze dingen aan als toen en dan besef je je pas echt goed wat de ernst van de situatie was. en dat er niet heel veel nodig was om er in bijvoorbeeld mijn geval mijn werk mee kwijt te raken. gelukkig is dit niet gebeurd maar wilde mijn ervaring toch delen misschien dat iemand er wat aan heeft."
"someone zei: Je moet niet de interval tussen je dosering gaan verlengen maar de doseringen zelf langzaam verlagen. Doe dat om de 2 a 3 dagen met een halve ml. Je voelt vanzelf wanneer je te snel gaat. Als je je slecht voelt dan ga je te hard en ga je desnoods weer een paar dagen die laatste halve ml terug omhoog. Doe rustig aan want het komt in het totaal gezien echt niet op een weekje aan. Zaak is dat je het volhoudt. Met baclofen en/of Lyrica ben je zo clean, maar zoals je zelf al zegt zijn er niet veel huisartsen die hieraan meewerken omdat ze onbekend zijn met deze materie. Krijg je deze middelen niet dan kan een benzo je klachten tijdens je ontwenning verlichten. Als je na een poosje je dagelijkse dosering helemaal hebt afgebouwd dan begin je aan je nachtelijke doseringen. Ik zou nadat je overdag op 0 staat een poosje pauze nemen om te stabiliseren. Dan 'snachts hetzelfde verhaal als overdag; langzaam afbouwen. Hierbij kan inderdaad een slaapmiddeltje ter ondersteuning helpen, zoals Camiel schrijft. Klik om te vergroten... Heey someone, bedankt voor het delen van je kennis hier heb ik veel aan ! ik heb voor mezelf een aardige manier bedacht (denk ik)om af te bouwen . ik probeer iedere dag 0.8 ml af te bouwen. en aan het einde van de week (vrijdag zaterdag zondag) bouw ik doormiddel van phenibut 0.5 af . en zodra het maandag is bouw ik weer normaal af zonder phenibut. gebruik inmiddels nog 2.2 ml per 2 uur en snachts gebruik ik 2x 4.5 ipv 2x5ml. Het zijn kleine stapjes maar dat geeft niet haha"
"hallo iedereen heb een tijdje niet meer gepost, maar wilde jullie toch nog even op e hoogte houden hoe het met me gaat. het is me gelukt om te stoppen met de g d.m.v. phenibut. heb nu sinds vorige week vrijdag geen druppel g meer op en t gaat best goed nu. 1e 2 a 3 dagen nauwlijks geslapen maar naar verloop van tijd gaat het beetje bij beetje beter. ik heb alle g die ik nog had wegegeooid en ook de phenibut is het huis uit. verder wil ik iedereen die heeft gereageerd op dit topic bedanken voor zijn tijd, moeite en advies, ik heb er veel aan gehad! grtz d.d.g."