#1
Omdat je het voor jezelf goed kon blijven praten dat je rustig 2 jaar kon blowen?
Fool zei:Omdat je het voor jezelf goed kon blijven praten dat je rustig 2 jaar kon blowen?
leipebaviaan zei:Grappig dat we beide dezelfde ervaring hebben maar het heel anders interpreteren.
Omdat je het voor jezelf goed kon blijven praten dat je rustig 2 jaar kon blowen?
Jij vind dus bijvoorbeeld als je elke dag een buisje GHB neemt voor 10 jaar, maar daarna probleemloos stopt, dat je niet verslaafd was?
Misbruik van een middel op regelmatige basis vind ik precies hetzelfde als een verslaving. Als je twee jaar lang elke dag een joint rookt ben je gewoon verslaafd, het is misschien moeilijk te accepteren maar zo zit het wel.
Veel mensen die dagelijks blowen kunnen vrij simpel stoppen met blowen omdat die lichamelijke afhankelijkheid zo klein is en je dus niet ziek wordt.
Ik vind dat de wietverslaving ontzettend word onderschat,
Buiten alle andere discussies om waar toch geen duidelijkheid over komt. Niet gevoelig zijn voor een wietverslaving betekend niet dat je niet gevoelig bent voor een GHB-verslaving.leipebaviaan zei:Ik blijf erbij dat mijn makkie met het stoppen van blowen gebonden is aan het feit dat ik niet verslavingsgevoelig ben.
leipebaviaan zei:Ik weet niet in wat voor wereld jij je begeeft, maar hier is het juist het tegenovergestelde. Het stoppen met wiet wordt hier als veel problematischer ervaren. Je baseert je stelling op wat jij om je heen ziet en generaliseert het vervolgens.
leipebaviaan zei:Stoppen met blowen is extreem lastig om het het een heel normaal, dagelijks routine heeft dat voor de rest niet heel direct je lichaam of prestaties aantast.
Ik bedoelde het anders:leipebaviaan zei:Je betoog is wat verwarrend, lees beide quotes eens door. Iets met contradictie.
Daarmee bedoel ik dus dat de trigger maar heel klein hoeft te zijn om het voor jezelf te kunnen goedpraten en dag na dag elke keer weer een joint aan te steken.SmartieAndMe zei:Veel mensen die dagelijks blowen kunnen vrij simpel stoppen met blowen omdat die lichamelijke afhankelijkheid zo klein is en je dus niet ziek wordt.
Als je voor jezelf elke avond weer heel simpel kunt goedpraten dat je een joint aansteekt, onderschat je dus de verslaving. Elke dag blowen wordt niet gezien als een verslaving, terwijl ik van mening ben dat elke dag blowen toch écht wel een verslaving is. In jouw geval hetzelfde, je vind dat je niet verslaafd was terwijl je dagelijks blowde. Ik vind dat je de verslaving dan onderschat..SmartieAndMe zei:Ik vind dat de wietverslaving ontzettend word onderschat,
leipebaviaan zei:Ik blijf erbij dat mijn makkie met het stoppen van blowen gebonden is aan het feit dat ik niet verslavingsgevoelig ben.
Buiten alle andere discussies om waar toch geen duidelijkheid over komt. Niet gevoelig zijn voor een wietverslaving betekend niet dat je niet gevoelig bent voor een GHB-verslaving.
misschien kan bovenstaand dus voor jou ook het verschil maken met GHB. GHB heeft wel een lichamelijke afkick wat het stoppen veel moeilijker maakt. Je hebt in het verleden dagelijks geblowd en kon daar makkelijk mee stoppen, maar aangezien GHB veel moeilijker is om mee te stoppen is het extra van belang te zorgen dat je niet in dagelijks/wekelijks gebruik vervalt
leipebaviaan zei:omdat ik het een beetje associeer met aso's, (niks persoonlijks naar smartie toe)
Hier heb ik juist de indruk dat de hoger opgeleide mensen het gebruiken, zal misschien per regio/stad schelen.
Ik heb het gevoel dat GHB vooral zo eng is omdat het zo negatief in de media is, het is een van de weinige partydrugs waar je met een kleine overdosis out kunt gaan en ook nog eens heel verslavend. Ik denk persoonlijk dat het net zo verslavend is als bijvoorbeeld coke, maar bottom line heb je het zelf in de hand. Stel jezelf regels en breek die regels NOOIT. Als je ze toch eens breekt, stop dan met GHB. Als je er zo mee omgaat is het wel prima te doen, al kan ik me voorstellen dat dat voor veel mensen moeilijk is.
leipebaviaan zei:Klopt, daarnaast valt de schade die drugs (mits je jezelf in de hand houdt) ook enorm mee toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."