Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB begin dosering

GHB begin dosering

37 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan je niet al out gaan als je op 0.5 ml verkeerd doseert?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste G gebruikers hier,

Ik heb een vraag ten aanzien van G. Hoe wordt G gedoseerd? Met pillen is heel makkelijk, zoek op hoeveel mg ze bevatten en bijt af naar voorkeur. Pep en sos kan je wegen en op basis daarvan inschatten hoeveel je gaat gebruiken en op welke tijdstippen.

Voor G heb ik echter geen idee. Ik hoorde dat een normale begin dosering rond de 3 ml lag? Hoeveel gaat dan in een buisje? Rond de 6 ml toch? En hoeveel tikken ''ervaren'' gebruikers eigenlijk weg per keer? Ik hoor ook wel eens dat er met dopjes wordt gewerkt, maar dat lijkt me nou niet bijzonder accuraat :rolleyes:

:wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik begin meestal met 3 of 3,5ml. 4 vind ik soms even te veel, afhankelijk van hoe sterk de GHB is. Helaas kun je de sterkte niet meer laten testen dus kun je beter voorzichtig doseren. Bijnemen kan altijd.

Ik neem meestal dus eerst 3ml en als het dan niet sterk genoeg is een uurtje later nog 2ml. Verder doseer ik vaak met 2ml bij als ik meer wil en minimaal een uurtje later, maar dat is iets wat je zelf een beetje moet aan leren voelen. Het is vaak makkelijk op te schrijven wanneer je hoeveel genomen hebt, zodat je niet onbewust te snel weer neemt.

Hoeveel ik over een avond neem verschilt waar ik ben en hoe lang ik blijf zitten. Ik heb wel eens avonden gehad waarbij ik over een hele nacht verspreid zo'n 15 tot 20ml heb genomen, maar ook avonden dat het bij 1 dosis blijft.

Een standaard GHB buisje is 5ml. Doseren is het makkelijkst met een doseerspuit (2,50 bij de kruidvat). Ligt meestal bij de hoestdrank enzo.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
Ik begin meestal met 3 of 3,5ml. 4 vind ik soms even te veel, afhankelijk van hoe sterk de GHB is. Helaas kun je de sterkte niet meer laten testen dus kun je beter voorzichtig doseren. Bijnemen kan altijd.

Ik neem meestal dus eerst 3ml en als het dan niet sterk genoeg is een uurtje later nog 2ml. Verder doseer ik vaak met 2ml bij als ik meer wil en minimaal een uurtje later, maar dat is iets wat je zelf een beetje moet aan leren voelen. Het is vaak makkelijk op te schrijven wanneer je hoeveel genomen hebt, zodat je niet onbewust te snel weer neemt.

Hoeveel ik over een avond neem verschilt waar ik ben en hoe lang ik blijf zitten. Ik heb wel eens avonden gehad waarbij ik over een hele nacht verspreid zo'n 15 tot 20ml heb genomen, maar ook avonden dat het bij 1 dosis blijft.

Een standaard GHB buisje is 5ml. Doseren is het makkelijkst met een doseerspuit (2,50 bij de kruidvat). Ligt meestal bij de hoestdrank enzo.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor je info smartieandme! :)

Ben je na 20 ml niet helemaal van de kaart? Dan doseer je dus enorm vaak bij... Hoe vaak gebruik jij Gea dan? De mensen in de plaats waar ik vandaan kom zijn óf pro óf anti. Er is niet echt een tussenweg beschikbaar. Ik zou er zelf niet aan beginnen omdat de verslavingskans vrij hoog ligt, al schijnt het wel heerlijk te zijn op een after om de scherpe randjes van X of pep af te halen. Combineer jij het altijd met andere drugs of niet?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Ben je na 20 ml niet helemaal van de kaart? Dan doseer je dus enorm vaak bij..
Klik om te vergroten...

Ja en ja :P Maar dat is dan wel echt over een lange nacht+ochtend verspreid dus blijf wel redelijk bij. De gesprekken worden alleen steeds vreemder :) Ik zorg wel altijd dat ik wakker blijf, gaan slapen onder invloed van G vind ik niet fijn en ben ook nog nooit outgegaan.

Gebruik het ook wel eens na XTC of Pep, maar meestal combineer ik het niet. Gebruik het sowieso niet vaker dan eens per maand, als moet ik zeggen dat als ik het zelf in huis heb dat het soms wel eens een paar weekenden achter elkaar gebeurt.
n
natte nelLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben ook een beginner, maar ik merk wel dat het heel belangrijk is om op tebouwen EN af te bouwen. hou se klok in de gaten en neem pas een uur later nog een beetje of begin met afbouwen en neem steeds minder. echt na een uur !
ik voel me er heerlijk bij en sinds ik de tijd in de gaten hou kan ik er een nacht op genieten met mijn partner.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gebruik het ook wel eens na XTC of Pep, maar meestal combineer ik het niet. Gebruik het sowieso niet vaker dan eens per maand, als moet ik zeggen dat als ik het zelf in huis heb dat het soms wel eens een paar weekenden achter elkaar gebeurt.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk is dat al code oranje. De verslavingskans ligt bij GHB veel hoger ten opzichte van speed of XTC. Vind je zelf ook niet dat ''een paar weekenden'' achter elkaar aan de G zit al niet vrij veel is? Zou je al voor enkele weken kunnen stoppen of roept dat al nare gevoelens op?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed om dat te horen smartie. Ik ben zelf wel ongelofelijk benieuwd naar GHB eigenlijk, schijnt echt een top drug te zijn. Geen kater, niet schadelijk voor het lichaam, fijn gevoel etc. Zou eigenlijk een prima vervanger zijn voor alcohol in het weekend. Alleen die verslavingskans is helaas zo groot :(
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
Eigenlijk is dat al code oranje. De verslavingskans ligt bij GHB veel hoger ten opzichte van speed of XTC. Vind je zelf ook niet dat ''een paar weekenden'' achter elkaar aan de G zit al niet vrij veel is? Zou je al voor enkele weken kunnen stoppen of roept dat al nare gevoelens op?
Klik om te vergroten...

Thnx voor je zorgen, maar don't worry. Een paar weekenden achter elkaar heb ik persoonlijk geen moeite mee, want vervolgens doe ik het gewoon rustig weer 2 maanden niet.

Ik gebruik principieel ook nooit doordeweeks, ik ken mezelf en ik ben verslavingsgevoelig. Heb voorheen 1,5 jaar elke dag wiet gerookt en daarmee ben ik gestopt. Ik weet m'n eigen valkuilen inmiddels, trap er niet nog een keer in :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tsja principes en duidelijke regels werken voor mij al jaren prima. Het is prima te gebruiken, maar je moet nooit je eigen regels breken en denk alsjeblieft om de dosering + niet combineren...

Als je bang bent dat je er verslaafd aan kunt raken, gebruik het dan gewoon niet. Verder is het ook geen goede vervanger voor alcohol in het weekend vind ik, daarmee geef je in mijn ogen aan dat je alcohol elk weekend gebruikt en dat is al een vorm van gewoonte. Voorkom gewoonte, no matter what!
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#11
1malig geprobeerd, resultaat: wakkergeschud worden door politie, lag knockout voor de garagepoort van een stel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
snelgemsurfd zei:
1malig geprobeerd, resultaat: wakkergeschud worden door politie, lag knockout voor de garagepoort van een stel.
Klik om te vergroten...

Verstandig.. Willekeurig gedoseerd en niet ingelezen zeker?
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dosis dat ik had genomen was 1dopje van een flugel flesje, was gwn slecht moment, ik blijf er toch maar af :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien is de verslaving voor G ook wel ongegrond, ik weet van mezelf dat ik niet verslavingsgevoelig ben aanlegt. Na twee jaar hardcore blowen ook zonder moeite gestopt, heb er nu zelfs al een bepaalde afkeer van. Ik zou G denk ik ook wel kunnen handlen, maar m'n vrienden zouden er niet echt blij mee zijn. :tearsofjoy:

En alcohol gebruik ik totaal niet elke week hoor, ik gebruik het puur en alleen maar met uitgaan, en dan nog niet eens in absurde hoeveelheden. Elke week een kater van drank gaat mij gewoon niet lukken, dan heb ik na een tijdje gewoon een afkeer van alcohol :kots:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen die niet verslavingsgevoelig zijn voor één stof, zijn niet persé veilig voor de verslavingsgevoeligheid van alle stoffen hoor. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus wat jij eigenlijk bedoelt is dat je voor de ene stof meer ontvankelijk bent voor verslavingen dan voor de andere stof? Ik durf dat te betwijfelen, blowen zonder moeite gestopt, roken zwaar geminderd, bij alcohol heb ik nooit na één glas trek in meer etc. XTC en pep kan ik ook prima weigeren als ik daar geen zin in heb. Slaappillen daar ben ik daarentegen wel redelijk afhankelijk van. :rock:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, je ziet heel vaak dat mensen(die niet roesverslaafd zijn) veel meer moeite met een bepaalde stof hebben dat met andere. Vaak zitten ex-verslaafden niet meer aan hun 'lievelings'-drug, maar kunnen ze wel relatief verantwoordelijk andere drugs nemen. Dat illustreert een beetje wat ik duidelijk probeer te maken.
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Eerste keer zou ik 3ml nemen. Als dat te laag is volgende keer dat je het probeert (niet als je bijdoseert die keer!!!!) max een halve ml omhoog gaan.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tsja, als je twee jaar hardcore geblowd hebt, ben je dan niet juist verslavingsgevoelig? Ik heb namelijk precies hetzelfde verhaal, ook anderhalf jaar elke dag geblowd en daarna probleemloos gestopt maar dat is voor mij wel een conclusie dat ik juist wél verslavingsgevoelig ben...
Klik om te vergroten...

Dat is toch beetje een rare conclusie? Als je na 1.5 jaar en in mijn geval na 2 jaar zonder problemen stopt waarom zou je jezelf dan als verslavingsgevoelig zien? Echte verslaafden stoppen er dan echt niet meer mee, die kunnen waarschijnlijk alleen onder professionele begeleiding stoppen. Gelet op de hoge THC waardes kan je wiet gewoon als harddrugs classificeren, dus is het nog best knap dat we beide zonder hulp zijn gestopt. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee gehad en ook nooit meer drang of iets dergelijks gevoelt. Echte verslavingsgevoeligen zullen dat waarschijnlijk wel hebben. Grappig dat we beide dezelfde ervaring hebben maar het heel anders interpreteren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
leipebaviaan zei:
Misschien is de verslaving voor G ook wel ongegrond, ik weet van mezelf dat ik niet verslavingsgevoelig ben aanlegt. Na twee jaar hardcore blowen ook zonder moeite gestopt, heb er nu zelfs al een bepaalde afkeer van.
Klik om te vergroten...

Tsja, als je twee jaar hardcore geblowd hebt, ben je dan niet juist verslavingsgevoelig? Ik heb namelijk precies hetzelfde verhaal, ook anderhalf jaar elke dag geblowd en daarna probleemloos gestopt maar dat is voor mij wel een conclusie dat ik juist wél verslavingsgevoelig ben...

Elke dag blowen is geen recreatief gebruik, ondanks dat je er gemakkelijk mee kunt stoppen. Er is een reden waarom je het elke dag weer gebruikt toch? Met GHB werkt dat precies hetzelfde alleen daar is de lichamelijke verslaving sterker wat het stoppen veel moeilijker maakt.

leipebaviaan zei:
Kan je niet al out gaan als je op 0.5 ml verkeerd doseert?
Klik om te vergroten...

Als je een halve ml teveel neemt en je gaat er niet goed mee om kun je inderdaad outgaan. Ik ben van mening dat je het vrijwel altijd tegen kunt gaan, als je het outgaan niet meer tegen kunt gaan heb je meer dan een halve ml teveel genomen.

Als ik met vrienden G gebruik, let iedereen op elkaar. Als iemand te hard gaat (gelukkig komt dit weinig voor ivm goed doseren), zorgen we dat we juist iets actiefs gaan doen. Als je gaat liggen ga je out, als je iets actiefs doet kun je die halve ml vaak wel compenseren en na een half uurtje gaat het beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."