#1
Een beetje dankbaarheid is wel op zijn plaats.
Nu ik weer nuchter ben, krijg ik steeds het besef hoe destructief ik bezig ben geweest. En ik laat dit echt een wijze les zijn. Ik ben er nog lang niet, want onthouden gaat nu makkelijk omdat alle ellende nog zo vers is. Ik ga ook naar de GGZ voor onderzoeken. Wellicht heb ik daar iets aan.
Hartstikke bedankt iedereen voor de reacties!
@Eik ik meende jou te taggen maar ik zie dat ik elke heb getagd. Ook jou bedank ik voor je steun.
Wat ik nog vergeten heb te vertellen is dat ik helemaal niet naar een kliniek ben geweest, maar enkel naar een kennismakingsgesprek. Ik was zelf in de war. Ik werd op de wachtlijst gezet. Ik zag het niet zitten om nog weken door te gaan gebruiken. Ik dacht eerst wel dat dit de beste oplossing was, maar ben blij dat ik zelf initiatief heb genomen. Ik ben toen thuis overgestapt om GHB ipv GBL. Ik zat met GBL ongeveer aan een GHB equivalente dosis van 8 ml per twee uur. Het lukte me om de tijd te rekken tot 4-5 uur en de dosering te halveren binnen drie dagen. En na een week zat ik volledig aan de baclofen. Dat begon met 3 x 10 mg per dag, maar ik zat al heel snel op 10 mg en 9 dagen geleden nam ik de laatste 5 mg. Deze dosering is zeer laag en voelde er niks van, maar het zal ongetwijfeld effect hebben gehad.
Ik ben best wel trots dat het mezelf is gelukt en uit de put ben geklommen. Eindelijk gestopt met dat extreme zelfmedelijden en zelf in actie ben gekomen.
Ik heb nu weinig tot vrijwel geen trek meer gehad in GHB. Maar ik weet dat die geheid gaat komen. Ik verwacht dat ik beter zal handelen in de toekomst, hoewel dit niet makkelijk zal worden.
Goed om dit te lezen. Ik heb je topic gevolgd en maakte me toch wel aardig zorgen om je situatie. Enorm knap dat dit je gelukt is!
Misschien wel een idee om alsnog hulp te zoeken in de vorm van een psycholoog, gespecialiseerd in verslaving? Weet niet of je dat ooit geprobeerd hebt.
Thanks voor de reactie. Het voelt fijn om weer controle te hebben. Afgelopen week ben ik meerdere malen naar de psycholoog geweest. En de steun bevalt me. Morgen naar de psychiater, om te kijken naar medicatie voor ADD. Nu krijg ik Dex op recept maar hier ben ik ook mee gestopt. En ik denk dat ik best zonder kan leven. Dus ik verwacht dat hier niks mee wordt gedaan.
Ik ben best wel trots dat het mezelf is gelukt en uit de put ben geklommen. Eindelijk gestopt met dat extreme zelfmedelijden en zelf in actie ben gekomen.
Goed om te horen man.
Nu volhouden je weet hoe snel je weer aan de GHB zit.
Laatst nog met iemand over gehad wat ik deed als ik te snel al weer zin had in ghb..
Ik drink dan een wijntje of ga ff 2 dagen blowen.
Werkt niet voor iedereen voor hem was dat raar omdat het weer een gateway was naar zwaardere drugs.
Bij mij niet..
Ik ga daar juist weer een andere mindset door krijgen.
Je zal daar wel even je weg in moeten vinden na al die heftige verhalen van je.
Want zo te lezen verlies je totale controle bij gebruik van ghb/gbl.
Succes ermee!
Stoere vrouw heb jij!Maar mijn vrouw heeft toen wel ingegrepen en alles afgepakt (smartphone, sleutels, portefeuille, laptop, alles) een week verlof aangevraagd per email bij mijn werkgever wegens medische redenen en me 2 dagen in bed gestoken en ervoor gezorgd dat ik na een week min of meer normaal kon functioneren.
Stoere vrouw heb jij!![]()
Je manier van reageren (althans nadat ik je eigen reactie las die je nadien over jezelf schreef) komt ook mij erg bekend voor.
Niet in verband met het gebruikt van GBL (waar ik ooit overigens wel zwaar aan getwijfeld heb) maar door het gebruik van cocaïne.
Ik heb een tijd echt veel te veel gebruikt. Dagelijks van ochtend tot avond, weken na elkaar, de grammen vlogen erdoor alsof het niets was. Om de 2 of 3 dagen stond ik bij men dealer om alweer 10gr te halen.
Na een 2-tal weken was ik helemaal overtuigd van mijn eigen ideeën en theorieën, waarvan ik nadien dacht "What the fuck gast! Hoe komt ge erbij te denken dat dit juist was en ook nog eens goed zou overkomen bij anderen?"
Maar mijn vrouw heeft toen wel ingegrepen en alles afgepakt (smartphone, sleutels, portefeuille, laptop, alles) een week verlof aangevraagd per email bij mijn werkgever wegens medische redenen en me 2 dagen in bed gestoken en ervoor gezorgd dat ik na een week min of meer normaal kon functioneren.
Heb nog nooit zo afgezien als die week. Geslapen als gek, depressief, slap, geen zin, echt hele rare dromen, etc.
Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik de laatste 6 jaar geen enkele binge meer heb gedaan. Stop altijd netjes na een avond of 1 "sessie" en steeds met vrienden, nooit meer alleen.
Soit, dit maar om te zeggen dat bepaalde drugs (dus oa. GBL en coke) je tijdelijk totaal kunnen veranderen, ook nadat de rush/high weg is.
Sommige extreme gebruikers (kijk naar wat een heroïne verslaving kan aanrichten, zelfs jaren nadien).
Maar je denkwijze, perceptie van jezelf, zelfs je wereldbeeld word soms aangetast tijdens die intense periode.
Nadien is het echt beschamend om zaken te lezen die je geschreven hebt.
Zie je meteen; "OK dit ben ik niet. Hoe ben ik zo zeker geweest van wat ik schrijf dat zeer duidelijk fout is. En die reacties naar anderen... Wat een eikel kan ik zijn."
Anyway !... Success met je herstel man!
Ik kom in ieder geval nooit ik de buurt van het spul.
Lijkt wel op de reactie van zoutzuur! WTF...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."