Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBL (pas op: schokkende afbeeldingen)

GBL (pas op: schokkende afbeeldingen)

39 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een beetje dankbaarheid is wel op zijn plaats.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, het is echt vreselijk. Ik heb dit tegen beter weten en alle adviezen in gebruikt en dit was met alle gevolgen van dien. Dus als je g wilt gebruiken, houd het dan bij GHB, in geringe mate en niet te vaak. Het maakt veel stuk en vervormde ook mijn gedachten en begon emoties extreem erg te voelen(wat ik eigenlijk juist wilde onderdrukken). Ook had ik vreemde gewaarwordingen zoals het idee dingen te hebben gedaan die echt nergens op sloegen. Ik vergelijk dit met een heel echte droom, maar dan een herinnering van gebeurtenissen. Er was dus zeker sprake van derealisatie. Soms was ik in gesprekken zo erg in de war dat ik een gesprek dacht te hebben dat ik helemaal niet had, of zag ik emoticons die er niet stonden. Echt heel vaag en begon beetje op een delier te lijken. En al deze effecten traden al na 2 weken op.

Ik heb overigens de pen gevonden die in aanmerking is gekomen met GBL. Als je bedenkt dat vaste materialen zoals hout, plastic en papier al zo reageren, verwacht ik dat zacht weefsel het niet veel beter zal doen.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#3
Netjes man :handok::boxleft:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tevil19 zei:
Nu ik weer nuchter ben, krijg ik steeds het besef hoe destructief ik bezig ben geweest. En ik laat dit echt een wijze les zijn. Ik ben er nog lang niet, want onthouden gaat nu makkelijk omdat alle ellende nog zo vers is. Ik ga ook naar de GGZ voor onderzoeken. Wellicht heb ik daar iets aan.
Klik om te vergroten...

Goed om te horen man.
Nu volhouden je weet hoe snel je weer aan de GHB zit.
Laatst nog met iemand over gehad wat ik deed als ik te snel al weer zin had in ghb..
Ik drink dan een wijntje of ga ff 2 dagen blowen.
Werkt niet voor iedereen voor hem was dat raar omdat het weer een gateway was naar zwaardere drugs.
Bij mij niet..
Ik ga daar juist weer een andere mindset door krijgen.
Je zal daar wel even je weg in moeten vinden na al die heftige verhalen van je.
Want zo te lezen verlies je totale controle bij gebruik van ghb/gbl.
Succes ermee!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat @Tevil19
En nu nog volhouden he?! Veel sterkte!
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hartstikke bedankt iedereen voor de reacties!

@Eik ik meende jou te taggen maar ik zie dat ik elke heb getagd. Ook jou bedank ik voor je steun.

Wat ik nog vergeten heb te vertellen is dat ik helemaal niet naar een kliniek ben geweest, maar enkel naar een kennismakingsgesprek. Ik was zelf in de war. Ik werd op de wachtlijst gezet. Ik zag het niet zitten om nog weken door te gaan gebruiken. Ik dacht eerst wel dat dit de beste oplossing was, maar ben blij dat ik zelf initiatief heb genomen. Ik ben toen thuis overgestapt om GHB ipv GBL. Ik zat met GBL ongeveer aan een GHB equivalente dosis van 8 ml per twee uur. Het lukte me om de tijd te rekken tot 4-5 uur en de dosering te halveren binnen drie dagen. En na een week zat ik volledig aan de baclofen. Dat begon met 3 x 10 mg per dag, maar ik zat al heel snel op 10 mg en 9 dagen geleden nam ik de laatste 5 mg. Deze dosering is zeer laag en voelde er niks van, maar het zal ongetwijfeld effect hebben gehad.

Ik ben best wel trots dat het mezelf is gelukt en uit de put ben geklommen. Eindelijk gestopt met dat extreme zelfmedelijden en zelf in actie ben gekomen.

Ik heb nu weinig tot vrijwel geen trek meer gehad in GHB. Maar ik weet dat die geheid gaat komen. Ik verwacht dat ik beter zal handelen in de toekomst, hoewel dit niet makkelijk zal worden.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tevil19 zei:
Hartstikke bedankt iedereen voor de reacties!

@Eik ik meende jou te taggen maar ik zie dat ik elke heb getagd. Ook jou bedank ik voor je steun.

Wat ik nog vergeten heb te vertellen is dat ik helemaal niet naar een kliniek ben geweest, maar enkel naar een kennismakingsgesprek. Ik was zelf in de war. Ik werd op de wachtlijst gezet. Ik zag het niet zitten om nog weken door te gaan gebruiken. Ik dacht eerst wel dat dit de beste oplossing was, maar ben blij dat ik zelf initiatief heb genomen. Ik ben toen thuis overgestapt om GHB ipv GBL. Ik zat met GBL ongeveer aan een GHB equivalente dosis van 8 ml per twee uur. Het lukte me om de tijd te rekken tot 4-5 uur en de dosering te halveren binnen drie dagen. En na een week zat ik volledig aan de baclofen. Dat begon met 3 x 10 mg per dag, maar ik zat al heel snel op 10 mg en 9 dagen geleden nam ik de laatste 5 mg. Deze dosering is zeer laag en voelde er niks van, maar het zal ongetwijfeld effect hebben gehad.

Ik ben best wel trots dat het mezelf is gelukt en uit de put ben geklommen. Eindelijk gestopt met dat extreme zelfmedelijden en zelf in actie ben gekomen.

Ik heb nu weinig tot vrijwel geen trek meer gehad in GHB. Maar ik weet dat die geheid gaat komen. Ik verwacht dat ik beter zal handelen in de toekomst, hoewel dit niet makkelijk zal worden.
Klik om te vergroten...

Goed om dit te lezen. Ik heb je topic gevolgd en maakte me toch wel aardig zorgen om je situatie. Enorm knap dat dit je gelukt is!
Misschien wel een idee om alsnog hulp te zoeken in de vorm van een psycholoog, gespecialiseerd in verslaving? Weet niet of je dat ooit geprobeerd hebt.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Prison zei:
Goed om dit te lezen. Ik heb je topic gevolgd en maakte me toch wel aardig zorgen om je situatie. Enorm knap dat dit je gelukt is!
Misschien wel een idee om alsnog hulp te zoeken in de vorm van een psycholoog, gespecialiseerd in verslaving? Weet niet of je dat ooit geprobeerd hebt.
Klik om te vergroten...

Thanks voor de reactie. Het voelt fijn om weer controle te hebben. Afgelopen week ben ik meerdere malen naar de psycholoog geweest. En de steun bevalt me. Morgen naar de psychiater, om te kijken naar medicatie voor ADD. Nu krijg ik Dex op recept maar hier ben ik ook mee gestopt. En ik denk dat ik best zonder kan leven. Dus ik verwacht dat hier niks mee wordt gedaan.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tevil19 zei:
Thanks voor de reactie. Het voelt fijn om weer controle te hebben. Afgelopen week ben ik meerdere malen naar de psycholoog geweest. En de steun bevalt me. Morgen naar de psychiater, om te kijken naar medicatie voor ADD. Nu krijg ik Dex op recept maar hier ben ik ook mee gestopt. En ik denk dat ik best zonder kan leven. Dus ik verwacht dat hier niks mee wordt gedaan.
Klik om te vergroten...

Goede berichten! Grab control and stay in control!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tevil19 zei:
Ik ben best wel trots dat het mezelf is gelukt en uit de put ben geklommen. Eindelijk gestopt met dat extreme zelfmedelijden en zelf in actie ben gekomen.
Klik om te vergroten...

Daar mag je zeker trots op zijn!

Ik denk dat iedereen op dit forum bekend is met hoe leuk drugs kunnen zijn maar helaas ook bekend is met de keerzijde van de medaille. Ik geloof erin dat onze Drugs-Forum "community" in het algemeen veel begrip en medeleven opbrengt voor mensen die in de problemen zijn gekomen door hun gebruik. Het maatschappelijke stigma dat (drugs)verslaafden 'slechts waardeloze junks' zijn deel ik in ieder geval niet!

Heel fijn om te zien dat jij onze reacties nu ook als oprechte bezorgdheid en medeleven ervaart! We hopen allemaal dat je jouw verslaving kunt overwinnen en dat het goed gaat met je.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rebell zei:
Goed om te horen man.
Nu volhouden je weet hoe snel je weer aan de GHB zit.
Laatst nog met iemand over gehad wat ik deed als ik te snel al weer zin had in ghb..
Ik drink dan een wijntje of ga ff 2 dagen blowen.
Werkt niet voor iedereen voor hem was dat raar omdat het weer een gateway was naar zwaardere drugs.
Bij mij niet..
Ik ga daar juist weer een andere mindset door krijgen.
Je zal daar wel even je weg in moeten vinden na al die heftige verhalen van je.
Want zo te lezen verlies je totale controle bij gebruik van ghb/gbl.
Succes ermee!
Klik om te vergroten...

Thanks voor je advies, maar ik denk dat het voor mij even beter is om voorlopig helemaal geen drugs meer te nemen. Ook ben ik niet heel fan van alcohol en ben ook wel bang dat ik door alcohol sneller overstap naar drugs.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow kerel respect! dat je na zoiets nadenkt aan voorkomen bij anderen ipv zelf eerst compleet te herstellen.
O
OnionAddictLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je manier van reageren (althans nadat ik je eigen reactie las die je nadien over jezelf schreef) komt ook mij erg bekend voor.
Niet in verband met het gebruikt van GBL (waar ik ooit overigens wel zwaar aan getwijfeld heb) maar door het gebruik van cocaïne.

Ik heb een tijd echt veel te veel gebruikt. Dagelijks van ochtend tot avond, weken na elkaar, de grammen vlogen erdoor alsof het niets was. Om de 2 of 3 dagen stond ik bij men dealer om alweer 10gr te halen.

Na een 2-tal weken was ik helemaal overtuigd van mijn eigen ideeën en theorieën, waarvan ik nadien dacht "What the fuck gast! Hoe komt ge erbij te denken dat dit juist was en ook nog eens goed zou overkomen bij anderen?"

Maar mijn vrouw heeft toen wel ingegrepen en alles afgepakt (smartphone, sleutels, portefeuille, laptop, alles) een week verlof aangevraagd per email bij mijn werkgever wegens medische redenen en me 2 dagen in bed gestoken en ervoor gezorgd dat ik na een week min of meer normaal kon functioneren.
Heb nog nooit zo afgezien als die week. Geslapen als gek, depressief, slap, geen zin, echt hele rare dromen, etc.
Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik de laatste 6 jaar geen enkele binge meer heb gedaan. Stop altijd netjes na een avond of 1 "sessie" en steeds met vrienden, nooit meer alleen.

Soit, dit maar om te zeggen dat bepaalde drugs (dus oa. GBL en coke) je tijdelijk totaal kunnen veranderen, ook nadat de rush/high weg is.

Sommige extreme gebruikers (kijk naar wat een heroïne verslaving kan aanrichten, zelfs jaren nadien).
Maar je denkwijze, perceptie van jezelf, zelfs je wereldbeeld word soms aangetast tijdens die intense periode.
Nadien is het echt beschamend om zaken te lezen die je geschreven hebt.
Zie je meteen; "OK dit ben ik niet. Hoe ben ik zo zeker geweest van wat ik schrijf dat zeer duidelijk fout is. En die reacties naar anderen... Wat een eikel kan ik zijn."

Anyway !... Success met je herstel man!
Ik kom in ieder geval nooit ik de buurt van het spul.
Lijkt wel op de reactie van zoutzuur! WTF...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
:sunglasses:
OnionAddict zei:
Maar mijn vrouw heeft toen wel ingegrepen en alles afgepakt (smartphone, sleutels, portefeuille, laptop, alles) een week verlof aangevraagd per email bij mijn werkgever wegens medische redenen en me 2 dagen in bed gestoken en ervoor gezorgd dat ik na een week min of meer normaal kon functioneren.
Klik om te vergroten...
Stoere vrouw heb jij! :sunglasses:
O
OnionAddictLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
:sunglasses:
Stoere vrouw heb jij! :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Heel lief, kan ontzettend veel aan, maar als het tijd wordt grijp ze in.
Maar goed ook, heb ik nogal eens nodig
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#16
OnionAddict zei:
Je manier van reageren (althans nadat ik je eigen reactie las die je nadien over jezelf schreef) komt ook mij erg bekend voor.
Niet in verband met het gebruikt van GBL (waar ik ooit overigens wel zwaar aan getwijfeld heb) maar door het gebruik van cocaïne.

Ik heb een tijd echt veel te veel gebruikt. Dagelijks van ochtend tot avond, weken na elkaar, de grammen vlogen erdoor alsof het niets was. Om de 2 of 3 dagen stond ik bij men dealer om alweer 10gr te halen.

Na een 2-tal weken was ik helemaal overtuigd van mijn eigen ideeën en theorieën, waarvan ik nadien dacht "What the fuck gast! Hoe komt ge erbij te denken dat dit juist was en ook nog eens goed zou overkomen bij anderen?"

Maar mijn vrouw heeft toen wel ingegrepen en alles afgepakt (smartphone, sleutels, portefeuille, laptop, alles) een week verlof aangevraagd per email bij mijn werkgever wegens medische redenen en me 2 dagen in bed gestoken en ervoor gezorgd dat ik na een week min of meer normaal kon functioneren.
Heb nog nooit zo afgezien als die week. Geslapen als gek, depressief, slap, geen zin, echt hele rare dromen, etc.
Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik de laatste 6 jaar geen enkele binge meer heb gedaan. Stop altijd netjes na een avond of 1 "sessie" en steeds met vrienden, nooit meer alleen.

Soit, dit maar om te zeggen dat bepaalde drugs (dus oa. GBL en coke) je tijdelijk totaal kunnen veranderen, ook nadat de rush/high weg is.

Sommige extreme gebruikers (kijk naar wat een heroïne verslaving kan aanrichten, zelfs jaren nadien).
Maar je denkwijze, perceptie van jezelf, zelfs je wereldbeeld word soms aangetast tijdens die intense periode.
Nadien is het echt beschamend om zaken te lezen die je geschreven hebt.
Zie je meteen; "OK dit ben ik niet. Hoe ben ik zo zeker geweest van wat ik schrijf dat zeer duidelijk fout is. En die reacties naar anderen... Wat een eikel kan ik zijn."

Anyway !... Success met je herstel man!
Ik kom in ieder geval nooit ik de buurt van het spul.
Lijkt wel op de reactie van zoutzuur! WTF...
Klik om te vergroten...


Ja klopt, precies dat. Ik vind het echt bizar hoe erg het mijn gedrag en persoonlijkheid veranderde. Hoe ik reageer is heel vaag, alsof ik in de war was, nouja niet alsof… dat was zo. En heel herkanbaar inderdaad, ik gebruikte die periode ook veel speed en had onwijs veel slaaptekort, maar ik werd vooral helemaal gek van die GBL. Ben blij dat het achter de rug is, maar heb veel banden en relaties in mijn leven verpest, dus heb er blijvende schade van, als ik dat al niet had met het wegbranden van mijn slokdarm. Gewoom raar als je er weer uitraakt en dan er heel anders naar kijkt. En heel confronterend.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heey allemaal,

Ik zet de discussie in het topic hiervoor even aan de kant, want ik wil iedereen waarschuwen voor GBL.

Ik zal het uitleggen. GBL staat voor gamma-butyrolactone. Dit is een prodrug van GHB. Dat wil zeggen dat GHB een metaboliet is van GHB. GBL doet psychoactief niks maar wordt sneller opgenomen door de maag en lever dan GHB. In de lever wordt 1 ml 100% GBL(=1.13 gram) omgezet in 1.65 gram GHB. Voor degenen die niet goed weten hoeveel dit is. Gemiddeld zit er in illegaal gemaakte GHB in Nederland 350 mg GHB per ml. Dit is dus +/- 5 ml GHB. GBL werkt sneller in en ook uit. Na 2 min voelde ik vaak al effect. Zelfs op volle maag. En is hierdoor verslavender dan GHB en afkick is heftiger. GBL is zuur dus dient altijd verdund te worden. Daarnaast is het zeer bijtend. Het doet verschrikkelijk veel pijn in de slokdarm. Mijn tong stuk gemaakt. En puur deed dit verschrikkelijk veel pijn in wondjes op mijn hand. Het heeft een pen zwaar aangetast. Pasjes in portemonnee gecorrodeerd.

Daarmaast ben ik op de spoedeisende hulp beland, mijn pink gesneden en zenuw en pees doorgesneden onder invloed van GBL. Convulsies en spasmen. Word vrijdag geopereerd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gamma-Butyrolactone
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
De beelden liegen er niet om. GBl, ik zou het nooit nemen, nieteens durven. Maar dit slaat de spijker op zijn kop! Ik heb eens gelezen van iemand die het is gelukt om dmv lyrica en baclofen te stoppen. Maar zelf dokteren in dit geval lijkt me verre van verstandig. Drie weken gbl? Vandaag operatie? Sterkte ermee en ik hoop dat je vlug hersteld. Daar gaat het nu om, de rest niet zo relevant.. Ja, een flinke waarschuwing misschien om er vanaf te blijven
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom ben je uberhaupt ooit begonnen met het nemen van dit spul? Dit is gewoon puur vergif, zit je dan zo diep dat je gewoon niets meer om je leven geeft, maar alles aan doet voor een klein beetje euforie? Sorry maar ik kan hier gewoon echt niet met de kop bij dat mensen dit slikken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Tevil19
Heftig hoor!

Ik probeer een beetje te begrijpen waarom mensen zich zulks aandoen, mag ik vragen wat je nou uberhaupt bezielde om 3 weken non stop aan de velgenreiniger te gaan? Gewoon wakker geworden op een dag met de gedachte 'kom, laat ik eens een lading GBL in huis halen en misbruiken? Tygo in de GHB gezien en dan denken 'dat wil ik ook'? Heeft je liefdesverdriet er iets mee van doen? Of wellicht geen budget of connecties om echte drugs in huis te halen?

Volgens mij zag ik 3 weken geleden een topic over GBL van je waarin iedereen het je zwaar afraadde. Waarom dan toch doen?

edit;
Koffieboon is me net voor en heeft dezelfde vragen zie ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."