Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKomen deze vage klachten door GHB?

Komen deze vage klachten door GHB?

15 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
JohnnyDoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb hier echt van alles over proberen op te zoeken en kan er bar weinig over vinden.
Sinds ik regelmatiger GHB gebruik krijg ik (op sommige momenten) last van allemaal vage klachten.

I know: stoppen is dan het meest logische, maar juist omdat ik er niks over kan vinden en iedereen er (op de verslaving na) positief over spreekt, moet het óf aan de Naoh/productie/GBL liggen, óf mensen hebben het er gewoon niet graag over haha. Hoe dan ook zijn er hier denk ik genoeg deskundigen die hier een verklaring voor hebben.
Maar Google maar eens op "ghb en tanden, ghb tandvlees, ghb gelaat, ghb skelet, ghb neuslippenplooi" etc. en je komt niets tegen buiten 1 topic op dit forum (en die gaat over zout).

De PH van de GHB is altijd tussen de 6.5 tot 7.0.
Hij is nooit geurloos zoals je wel vaak leest, maar ruikt een beetje naar Motip remmenreiniger/wd 40 achtig (niet precies maar in die richting)


De klachten die ik krijg al na één of twee doseringen, en ik vraag me echt af wat hier de oorzaak van is:

- Erg vaak en vooral véél plassen. Soms komt er binnen 5 minuten meer uit dan ik bij kan drinken
- Dikke, opgezwollen en soort van gevoelige tong. Ongeveer 5-10 minuten na drinken met ghb gemixte drank.
- 'Ruwe' tanden en gespannen kaken/kaakspanningen
- Loszittende tanden (beweging niet echt zichtbaar maar wel duidelijk voelbaar en een los gevoel vanuit de wortels zegmaar. volgens de tandarts was er niets te zien, maar geloof me dat het geen verbeelding is)
- Een scheel oog (bij hogere doseringen of langere tijd doorgaan)
- Lichtroze/wit achtige verkleuring van tandvlees achter mijn onderste voortanden
- Extreem tandenknarsen snachts


En nog iets aparts wat ik pas in 2 topics ben tegengekomen:
- Een rare, rubberachtige, verrimpelde huid die niet van jezelf lijkt (bij lang doorgaan)
- Mijn schedel lijkt kleiner/vormiger te worden óf de huid lijkt slapper te worden/te verzakken

Dacht dat het misschien te maken kan hebben met het vernauwen van de bloedvaten, effect op bloeddruk, nieren, natriumgehalte, magnesium, zware metalen, narcose-effecten etc die minder voedingsstoffen/doorbloeding doorgeven. Ook iets met het groeihormoon omdat het minder wordt aangemaakt als je ouder bent, dus er misschien maar een beperkte hoeveelheid afgegeven kan worden waardoor je sneller verouderd? Ook lees je over eventuele kankerverwekkende effecten van GHB.

De kerel waarbij ik het haal ziet er ook steeds slechter uit. Lijkt wel alsof hij een skelet word, maar die zit ook elke dag aan grammmmmen speed, wil niks van vitamines weten en heeft geen tand meer in z'n mond staan sinds de 5 jaar dat ik hem ken. En er halen er best veel bij hem.

Heb hem wel eens gevraagd over chinese GBL enz, hij zegt dat hij niet weet hoe de producent aan z'n dingen komt maar wel weet dat er geen SQ vloeibare ontstopper wordt gebruikt. Wel NaoH korrels van de kruidvat als het goed is en de uitslag was 43%.

Heb ook wel eens GHB van een andere gap van me, daarvan lijkt het alsof ik de klachten niet heb maar die werkt ook wat minder. Pas 3 keer op dus kan niet echt zeggen of het bij de zijne niet is.


Hoop echt dat iemand hier meer over weet!!

Thnx peeps.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
JohnnyDoe zei:
Hij is nooit geurloos zoals je wel vaak leest, maar ruikt een beetje naar Motip remmenreiniger/wd 40 achtig (niet precies maar in die richting)
Klik om te vergroten...

Ik ken iemand die verkoopt geurloze en smaakt alleen naar zout.
Hij is ook de beste iedereen wil die van hem.
Ik ken nog iemand die doet er ook wat bij en dan heb je weer een hele goede smaak niet vies.

JohnnyDoe zei:
Erg vaak en vooral véél plassen. Soms komt er binnen 5 minuten meer uit dan ik bij kan drinken
Klik om te vergroten...

Kan zo zijn heb ik ook wel eens.
Dsn blijft het door gaan.

JohnnyDoe zei:
- 'Ruwe' tanden en gespannen kaken/kaakspanningen
- Loszittende tanden (beweging niet echt zichtbaar maar wel duidelijk voelbaar en een los gevoel vanuit de wortels zegmaar. volgens de tandarts was er niets te zien, maar geloof me dat het geen verbeelding is)
Klik om te vergroten...

Gewoon je tanden poetsen onder het gebruik dan.
Los zittende tanden? Nooit van gehoord.
Misschien zwak tandvlees.

JohnnyDoe zei:
- Een scheel oog (bij hogere doseringen of langere tijd doorgaan)
Klik om te vergroten...

Je word er niet knapper op als je te lang door gaat of hoog dosseerd :wink:

JohnnyDoe zei:
- Een rare, rubberachtige, verrimpelde huid die niet van jezelf lijkt (bij lang doorgaan)
Klik om te vergroten...

Dat heb ik met lsd en keta op.
Maar niet met ghb.
JohnnyDoe zei:
Heb ook wel eens GHB van een andere gap van me, daarvan lijkt het alsof ik de klachten niet heb maar die werkt ook wat minder. Pas 3 keer op dus kan niet echt zeggen of het bij de zijne niet is.
Klik om te vergroten...

Elke ghb is anders.
Bij de een is het dronken effect erg aanwezig die is erg lekker maar stinkt vaak ook en daar gaat je pis ook van stinken.

Ik ken ook een andere elke keer als ik die neem krijg ik meteen een enorme afkick. En andere hebben dat ook.

Het maakt heel veel uit bij wie je koopt.
Let er op welke zout er in zit dat heeft met kalium en natrium te maken.
En als je te veel kalium in je systeem hebt is dat erg gevaarlijk.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi,

Deze klachten herken ik allemaal niet. (Zelf verslaafd geworden aan dit spul en met hulp in de kliniek af kunnen kicken) herlaas veeeel ervaring met vreselijke afkick verschijnselen en klachten die bij het gebruik voorkomen. Geen van allen herken ik. Het klinkt als iets anders dan ghb, ik weet niet wat er in zit maar wou echt even reageren op je topic want t klinkt heel gevaarlijk. En klinkt voor mijn ook meer als klachten die bij speed en keta voorkomen (ook ervaring mee)

Zorg goed voor jezelf, Gr Talim
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb te weinig ervaring met GHB maar wat ik er van weet is dit inderdaad nogal atypisch voor GHB, en dan lijkt nogal slechte kwalliteit, of wellicht gewoon iemand die velgenreiniger als GHB verkoopt.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt wel of je ghb is gemixt met cafeïne. PH van 6 is redelijk zuur. Je moet echt tussen de 7 en 7.6 zitten, moet geurloos zijn! Tijd voor een andere dealer.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#6
JohnnyDoe zei:
@Talim Klopt gebruik het eigenlijk ook best vaak in combi en merk idd dat het meer van bepaalde ket en speed is.

En @Revolutionair ook helemaal gelijk. Huid van de keta, scheel door de g, stinkende pis met g van bepaalde dealers enz.

Qua tanden zie en hoor ik toch iedereen wel stiekem ergens klagen, maar las laatst in de bijsluiter dat gbl je enamel/tanden oplost dus mysterie opgelost

@Mikel kun je ons daar meer over vertellen?
Klik om te vergroten...
Ik kan uiteraard niet met zekerheid zeggen dat het met cafeiine gemixt is. Caf is namelijk erg zuur, met een zuurtegraad van tussen 1pH=5,5 à 6,5. voor zover ik weet. Deze poeder koken ze in vloeistof om de ghb dikker te doen lijken als het gemixt wordt met water. Cafeiine stoppen ze vaak in 1,4-butaandiol (hierna te noemen BDO) omdat BDO een organische stof is waar je gbl van kan maken op een heel lastige manier.. Daarom gebruiken ze vaak BDO omdat het net als GBL werkt. Dit kun je daardoor beter verdunnen, en als verdikking gooien ze er caffeiine doorheen met als positief neven effect dat je er wat actiever bij blijft, want BDO in 98.9% pure vorm is al bij 3 ml dodelijk. Gedestilleerd water 50% met cafeiine en BDO lijkt dus sprekend op GHB en daarom wordt het ook als zodanig verkocht. je kan het merken aan klachten zoals een pijnlijke onderrug en stinkende troebele urine. Dit duidt op slechte nieren. Bij langdurig gebruik van BDO krijg je hier snel last van, dan heb ik het over ongeveer een week! Bij GHB zelf, krijg je niet zo snel last van je nieren, tenzij je jezelf niet goed verzorgt (eten, drinken (niet teveel) vitaminepreparaten en beweging). Krijg je bultjes en gaat het jeuken, vooral op je armen en je hoofd, dan ga er maar vanuit dat je je zogenaamde GHb moet testen. GBL is gewoonweg niet meer te krijgen. Er is geen enkele webshop waar je nog GBL kan kopen. mensen die anders claimen (graag pb :wink:). BDO kan je zelf maken van suikersoorten en is gewoon online te bestellen. het is vrij prijzig, maar ja.. de winstmarge is 50% als je het goed verdunt en mengt met cafeiine of pep. Dus nu GBL steeds moeilijker te krijgen is, adviseer ik ook iedereen de GHB te laten testen. Als je namelijk blootgesteld wordt aan 1,4-butaandiol (BDO) dan kan je op langere termijn levensbedreigende klachten eraan overhouden, en dan praat ik niet over je afkick.

Onderstaand een stukje uit Bron: "St Trimbos Nethjerlands institute of mental health and addiction
vertaald door google translate"

dat 1,4-BD een langere duur van effecten heeft dan GHB [56, 57]. Net als GHB wordt het snel geabsorbeerd met een piekconcentratie van GHB na 25 minuten bij gezonde menselijke vrijwilligers [54]. In bavianen, allebei GBL en 1,4-BD bleken een hogere maximale concentratie van GHB te geven en een kortere tijd om deze concentratie te bereiken dan GHB zelf [58]. Farmacokinetische verschillen kunnen impliceren dat gebruikers van GBL of 1,4-BD lopen verschillende risico's op overdosering dan gebruikers van GHB omdat de snelheid van werking van deze stoffen anders is. Bovendien is GBL lipofieler dan GHB en het enzym lactonase kan genetisch verschillen tussen individuen, wat betekent dat GBL kan zelfs meer onvoorspelbare resultaten weergeven, vooral in nieuwe gebruikers [59].
J
JohnnyDoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Talim Klopt gebruik het eigenlijk ook best vaak in combi en merk idd dat het meer van bepaalde ket en speed is.

En @Revolutionair ook helemaal gelijk. Huid van de keta, scheel door de g, stinkende pis met g van bepaalde dealers enz.

Qua tanden zie en hoor ik toch iedereen wel stiekem ergens klagen, maar las laatst in de bijsluiter dat gbl je enamel/tanden oplost dus mysterie opgelost

@Mikel kun je ons daar meer over vertellen?
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok bovenstaand stukje vind ik best wel beangstigend aangezien ik zelf nog wel eens ghb wil proberen. Maar als je ghb een ph waarde van 7 heeft is het toch safe he en niet dat BDO spul.. ?
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Karentje zei:
Ok bovenstaand stukje vind ik best wel beangstigend aangezien ik zelf nog wel eens ghb wil proberen. Maar als je ghb een ph waarde van 7 heeft is het toch safe he en niet dat BDO spul.. ?
Klik om te vergroten...
Zowiezo altijd van een betrouwbaar adres halen. Raak ajb niet verslaafd aan ghb, je loopt het op zonder dat je het weet. Eens per week alleen in de avond kan je niks gebeuren. Vaak is een dealer wel eerlijk of het getest is. Is of niet. Je kan 't laten testen want tegenwoordig sinds gbl niet meer verkrijgbaar is, proberen ze alternatieve "over de toonbank" chems uit om gbl en ghb mee te maken zoals BDO. Koop gewoon een teststripje en test je ghb op zuurtegraad. Dan zit je in elk geval met een goed gevoel. Of begin er niet aan, het is te lekker.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die loszittende tanden en verkleuring tandvlees herken ik helemaal! Mijn tand zag ik ook niet bewegen.ik vermoed vanuit de wortel.met kauwen en je tong voel ik hem 100% loszitten.

Mijn tandvlees begon om die tand ook te verkleuren en in 1 dag werd het rondom zichtbaar wit en enorm te verstikken.leel wel een abces!

Zat in mijn laatste dagen afkick. Eenmaal ervan af waren alle klaxhten binnen 1 dag weg.

Daarna weer zo stom om.recreatief te gebruiken .En in no time begon die tand weer.

Nu na een terugval 48 uur ghb vrij door hoge dosering baclofen en diazepam(ik bouw dat binnen 5 dagen altijd af naar "aanvaardbaar.maar lager starten werkt coor mij niet.heb er ook geen bijwerkingen can. Behalve snachts goed slapen..de mooiste bijwerking die er is. Én het mooie.geen enkele klacht en volledig herstel.

Moet wel zeggen.ean de laatste 2 halve liters heel veel klachten gaven.gebit..enorme koppijn..hartkloppingen ook bij 1 dosis pw4 dag. Dacht er nog water bij te doen(zuurtegraad iets omlaag?) Maar daar heb ik echt geen verstand van.

Mocht iemand dat wel hebben. Hoor ik het graag. Boodschappen doe ik samen met iemand. En bankafschriften(voor bestelling) word gexontroleerd.dius ben heel beperkt in iets aanachaffen daarvoor.

Is ook ken er drie met dezelfde klachten. 2 andere dealers..
.ps2 moet ook zeggen dat betreffende kies al een gaatje heeft.kan meespelen.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lui oog en veel(maar langzaam) plassen herken ik ook. Best logisch . Als het echt troep is werkt je lichaam het eruit
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stinken uit je giechel (zal dan ook met tanden te maken hebben) Vieze droge haren. Schrale huid. Belachelijk hoe extreem goed ik mij in die periodes heb verzorgd
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moet zijn dat ik heel goed spul had dan. Niks van klachten gehad.. Was ook geurloos de mijne..
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
JohnnyDoe zei:
Qua tanden zie en hoor ik toch iedereen wel stiekem ergens klagen, maar las laatst in de bijsluiter dat gbl je enamel/tanden oplost dus mysterie opgelost
Klik om te vergroten...
Bij GBL kun je de PH waarde niet direct lezen maar hij ligt ergens tussen de 6 en 7 waar PH 7 neutraal is, GBL is dus licht caustic/brandend/irriterend/zurig van zichzelf. Het wordt soms aangeraden om GBL met wat water te mengen om de irriterende eigenschappen te doen afnemen. Als je NaOH (PH 12) aan GBL toe voegt krijg je dus GHB. Als je teveel NaOH toevoegt krijg je een PH waarde die boven de 7 licht wat dus betekend dat de substantie basisch is wat effectief is voor het oplossen van kalk en dus ook vrij slecht is voor je tanden. Zure substanties zijn overigens ook niet ideaal voor je tanden.

Maicol zei:
Cafeiine stoppen ze vaak in 1,4-butaandiol (hierna te noemen BDO) omdat BDO een organische stof is waar je gbl van kan maken op een heel lastige manier.
Klik om te vergroten...
"Commercieel wordt GBL bereid door maleïnezuur of barnsteenzuur, de anhydridevorm of esters van deze zuren, in de dampfase met waterstofgas over een metallische katalysator te leiden.[2] Naargelang de reactieomstandigheden en de gebruikte katalysator wordt er ook tetrahydrofuraan en 1,4-butaandiol gevormd. Deze kunnen gescheiden worden door destillatie." - GBL Wikipedia

Van wat ik begrijp is 1,4-Butaandiol een bijproduct van GBL synthese. Van wat ik verder begreep hebben Tetrahydrofaan en 1,4-Butaandiol soortgelijke eigenschappen en werking aan GBL. GBL wordt overigens in de lever omgezet naar GHB, het toevoegen van NaOH aan GBL om GHB te maken maakt de substantie dus gebruiksvriendelijker en wat minder belastend voor het lichaam terwijl dit de psychoactieve effecten op zichzelf niet zozeer beïnvloed. Ik vraag mij overigens wel af wat er gebeurd als je NaOH toe voegt aan een mix van GBL, Tetrahydrofuraan en 1,4-Butaandiol.
Sunnydf zei:
Mocht iemand dat wel hebben. Hoor ik het graag.
Klik om te vergroten...
PH meter bestellen, PH 7 is dus neutraal wat dus ideaal zou wezen. Het vermengen met een beetje water lijkt mij wenselijk om mogelijk irriterende eigenschappen van de GHB iets te doen afnemen. Zelf gebruikte ik frisdrank tegen de spermasmaak (x10) maar daar wil je waarschijnlijk ook niet al teveel van consumeren.
JohnnyDoe zei:
- 'Ruwe' tanden en gespannen kaken/kaakspanningen
Klik om te vergroten...
JohnnyDoe zei:
- Extreem tandenknarsen snachts
Klik om te vergroten...
Vrij gebruikelijke bijwerking van ontwenning in ieder geval.
JohnnyDoe zei:
- Een scheel oog (bij hogere doseringen of langere tijd doorgaan)
Klik om te vergroten...
Lijkt mij op zich logisch wanneer je een spierontspanner neemt.
JohnnyDoe zei:
De kerel waarbij ik het haal ziet er ook steeds slechter uit. Lijkt wel alsof hij een skelet word, maar die zit ook elke dag aan grammmmmen speed, wil niks van vitamines weten en heeft geen tand meer in z'n mond staan sinds de 5 jaar dat ik hem ken. En er halen er best veel bij hem.
Klik om te vergroten...
Nou, daar heb je het antwoord op je vraag. Louche figuren die niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen zou ik nooit drugs van kopen in ieder geval.
t
timvpkioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi, ik heb tijdens mijn ontwenning zegmaar dat de vorm van mijn oog anders wordt en de huid onder mijn ogen de wallen idd rubberachtig. Dit krijg ik pas van de ontwenning zegmaar. Want als ik gebruik heb ik er geen last van. Heb jarenlang ghb gebruikt maar als ik nu een keer een uitglijder heb ben al aaantal jaar op de goede weg krijg ik hier opeens last van al na 1 a 2 dagen in combinatie met enorme sociale angsten. Mv.g.
J
JohnnyDoeLid
01-01-2024, 00:00
#16
@timvpkio Weet je zeker dat het niet al de dag na je eerste dosis begint, dus dat die 'reactie' nog op moet komen en pas zichtbaar wordt tegen de tijd dat je gestopt bent/de avond voorbij is? Heb het zelf namelijk ook en had begrepen dat dergelijke (allergische) reacties - waarschijnlijk vochtophopingen icm dehydratie - meestal ergens tussen de 2-12 uur na inname verschijnen. Dat houdt in mijn geval dan 24-36 uur aan en heb pas 2/3 keer G gehad waar ik het niet van kreeg, hoeveel ik ook pakte. Dat is iets met bloedvaten/aders die vocht gaan lekken door samenloop van oorzaken dacht ik.

Misschien toch geen echte g maar wat eerder werdt genoemd, bdo. Op reddit kom je namelijk wel erg veel van zulke dingen tegen rondom BDO.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."