Hoe lang heb je dan wel niet gebruikt?
Ken mensen die het 6 maanden hebben gebruikt 75mg per dag en zo mee stopte. Niks aan de hand.
75mg nam ik eerder voor het slapen zodat ik een beetje kon doorslapen. Ik denk dat je eerder moet denken aan 150-200mg Baclofen per dag (en sommige dagen meer) over een periode van 2 (misschien 3) weken. Ik heb mijn destijds een aantal dagen nog opgeschreven maar ik kan je het niet meer exact navertellen. Het staat mij in ieder geval bij dat ik op een gegeven moment vrij wanhopig aan het bij slikken was om ontwenning weg te houden en het moment dat ik meer bewust probeerde te stoppen ik ook daadwerkelijk een epileptische aanval kreeg. Ik nam de Baclofen in ieder geval niet zoals voorgeschreven werd.
Mijn vriendin werd in het ziekenhuis ook benaderd door een dokter die melde dat Baclofen maar een halfwaardetijd heeft van 4 uur en dat als ik rond 13:00 al een epileptische aanval had het ergste rond 19:00 al wel voorbij moest wezen. Later is mijn vriendin nog eens verteld dat het een halfwaardetijd heeft van 5 uur en het dus echt niet zo lang kon aanhouden.
Ik heb thuis rond 4:00 's nachts thuis nog lopen smeken om een benzodiazepine nadat ik in vertrouwen mn vriendin mn drugs had gegeven omdat ik anders vreesde voor hersenschade. De vriendin volgde echter het advies op uit het ziekenhuis om mij absoluut geen drugs meer in te laten nemen.
De volgende dag rond 16:00 was ik in mijn staat van Baclofen ontwenning geïnduceerde psychose wezen stemmen (natuur en waterschapsbeheer), toen ik weer terug wandelde naar huis ben ik als een baksteen voorover gevallen op de stoep waar mijn val gelukkig nog gebroken werd. Omstanders hebben mij vervolgens in stabiele zijligging gelegd waarop ik zo'n 30 minuten heb lopen happen als een goudvis totdat de ambulance aankwam.
Meer dan 24 uur na de eerste epileptische aanval mocht er dus nogmaals een ambulance uitrijden in verband met de ontwenning. Hier kwam geen andere drugs bij kijken in tegenstelling tot waar de ambulancebroeders vanuit gingen. Zodra je Baclofen 2 weken lang op boven gemiddelde doseringen inneemt is de halfwaardetijd in ieder geval geen 5 uur meer.
Ik had je wel eerder positief zien spreken over Baclofen op dit forum, wanneer dit middel wordt gebruikt zoals bedoeld kan ik dat wel begrijpen. Maar bij minder gematigd gebruik zijn er toch ook wel ontwenningsrisico's aan gebonden zoals met andere Gabapentanoiden zoals deschloroBaclofen (Phenibut) en GHB. Die ontwenningsrisico's liggen denk ik ook nog wel iets hoger dan bij benzodiazepine ontwenning.
De manier waarop ik Baclofen gebruikte is zeker niet normaal maar mindere ervaringen met Baclofen zijn online ook wel terug te vinden.