#1
Jezus, heftig verhaal man. Ik heb weinig verstand van GHB dus ik kan je niet verder helpen.
Wel heel veel sterkte gewenst!
Wel heel veel sterkte gewenst!
Herken je echt... Toen ik nog verslaafd was aan GHB kon ik ook niet functioneren zonder. Werken, met vrienden afspreken en eigenlijk alles in het leven was 100 keer beter met GHB op. Kon niet eens normaal socialiseren zonder G.Ik val dus steeds terug , dit vind ik nog het moeilijkst want ik raak enorm depri dagen erna . GHB haalt mijn depressie weg , lijd vrijwel me hele leven al aan depressie en toen ik GHB ontdekte was dit per direct mijn vriend . Zeker 5 jaar mee om kunnen gaan , ik wist dat je nooit 24/7 moest gebruiken maar sinds laatste tijd lukt dit helemaal niet meer en is het erin geslopen . Bekend verhaal waarschijnlijk voor g verslaafden , ssri medicatie werken totaal niet bij mij daarom is het zo moeilijk om dit middel lost te latenben dan echt hopeloos en suïcidaal , GHB zorgt ervoor dat ik nog een beetje een leven heb soort van, maar dit is helaas niet zonder consequenties.
Was bijna week nul GHB, nu weer 3 dagen bijna 24/7. Maar omdat ik nu lichamelijk zo weinig heb geslapen zullen ook de afkick verschijnselen erger zijn . Dus probeer aantal uren te pakken op nog paar dosisen g , dan 2/3 afbouw dosisen dan over op baclo en dia , en heb dan nog wel genoeg g staan mocht het niet lukken . Ga morgen kliniek bellen ook en maar vast inschrijven voor de zekerheid . Maar ook op g slaap je zo kort hé als je hele dag al gebruikt . Toen ik nog nooit lichamelijk verslaafd was kon ik prima 4 uur pitten dan rebound klein 2/3 mltje erbij en sliep ik rustig weer 6 uur vaak verder .maar dit is niet meer zo als je 24/7 gebruikt .
Herken je echt... Toen ik nog verslaafd was aan GHB kon ik ook niet functioneren zonder. Werken, met vrienden afspreken en eigenlijk alles in het leven was 100 keer beter met GHB op. Kon niet eens normaal socialiseren zonder G.
Ik vond het niet kunnen slapen het ergste van alles. Ik werd iedere 2 uur wakker 24/7 en had dan perse een volgende dosis nodig. De afkick begon vaak al na 1.5/2 uur. Het sloopt je echt...
Ik ben in totaal 3 keer afgekickt. 2 keer cold turkey en 1 keer met een afbouwschema zonder medicatie. Tussendoor wel een aantal binges gehad en die los ik dan op met Baclofen, Phenibut en Diazepam... Weet dat het eigenlijk ook geen oplossing is en geestelijk verslaafd ben ik nog steeds. Heb net weer een binge erop zitten en die heb ik opgevangen met Gabapentine en Baclo.
Mocht je iemand nodig hebben om te kletsen kun je altijd een berichtje sturen als je het zwaar hebt.
Succes met alles, je kunt het!
Na bijna een week op nul en nu weer drie dagen kun je direct stoppen met GHB en overgaan op baclofen en diazepam. Hier is hoe ik het doe.
Zorg dat de baclofen constant in werking blijft. Het werkt een uurtje of 6, dus neem ong. elke 5 uur. Diazepam alleen nemen als de ontwenning te heftig is of als slapen niet lukt. Als slapen met diazepam ook niet lukt kan gabapentine of quetiapine in een lichtere dosis (bijv. 300 en 25 mg respectievelijk) helpen, maar probeer zo min mogelijk medicatie te gebruiken.
Veel van de ontwenning zit ook tussen de oren. Zoek afleiding zoveel je kan en ook al heb je geen energie, dwing jezelf tot wat (lichte) lichamelijke inspanning zodat je 's avonds ook moe bent. Andere mensen in de omgeving kunnen een goede afleiding zijn.
Iemand iets gaan leren waar jij zelf goed in bent werkte voor mij heel goed. Elke keer als ik paniekerig werd ging mijn vriendin, iemand die nooit echt doet gamen, Zelda spelen. Ik keek mee en gaf haar aanwijzingen. Ik was daar zo intens mee bezig dat ik de paniek vergat en dat heeft ontzettend geholpen.
Het is maar een voorbeeld. Je wil gewoon iets of iemand hebben die jou uit jouw hoofd kan halen. Probeer niet de hele dag binnen te zitten en te wachten tot de dag voorbij gaat. Put jezelf uit.
Houd dat een week vol en je bent van het ergste af. Houd een voorraad baclofen en neem dat de volgende keer dat je cravings naar GHB krijgt. Het slapen zal steeds beter gaan, maar het is een kwestie van volhouden.
En dat kan je 🖤
gabapentin ga ik even kijken of ik dit kan aanvragen bij me huisarts . Las wel dat anti psychotica gevaarlijk konden zijn met specifiek Gerard afkick , had zo een site gevonden waar het hele mechanisme van ghb ontwenning werd uitgelegd en welke neurotransmitters hier een rol speelt . En dat GHB wel complex kon zijn en niet bij 1 neurotransmitter te halen viel. Anti psychotica werkte bij extreme gevallen dus niet en kon iets veroorzaken waarin je hoge koorts krijgt en dodelijk kon zijn . Weet even niet hoe dat precies Heeten. Vriendelijk dank!
Oh, nee dat had ik niet mee gekregen. Daarom vroeg ik nog extra naar de situatie. Het leek alsof dit het eerste topic was dus heb niet verder gekeken.
Maar dan neem ik dat laatste nederig terug![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."