Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstige insomnia ghb

Ernstige insomnia ghb

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn andere medicijnen die je kunt gebruiken inderdaad. Het ligt een beetje aan de situatie welke. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is in dit verhaal: ben je nu van de g af of niet?

Ontwenning kan wel een week duren en subtiele verschijnselen nog een stuk langer. Hoe is je dagbesteding momenteel?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uitzitten. Ik had dit ook... Soms ging het goed en soms nachten achter elkaar niet geslapen. Ik had ook dat ik na het afkicken ineens in de ochtend weer begon te trillen en een hoge hartslag had... Geef het wat tijd, je lichaam is nog erg van streek maar het komt goed! Blijven volhouden.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny zei:
Het was jaren daarvoor goed gegaan met GHB en gewoon af en toe kwartlitertje om de zoveel tijd ,dan misbruiken tot het op was en stoppen . Nooit echt in de problemen hierdoor gekomen .
Klik om te vergroten...
Dit vind ik al een verkeerde manier van met ghb omgaan. Waarom niet het bij een avondje houden en dan stoppen?
Als je bent afgekickt, zou ik het spul niet meer aanraken.

Lees het topic 'ghb afkick, de meest humane manier', ik denk dat je daar veel antwoorden gaat vinden.

Veel sterkte!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
Dit vind ik al een verkeerde manier van met ghb omgaan. Waarom niet het bij een avondje houden en dan stoppen?
Als je bent afgekickt, zou ik het spul niet meer aanraken.

Lees het topic 'ghb afkick, de meest humane manier', ik denk dat je daar veel antwoorden gaat vinden.

Veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Ghb is altijd voor mij een drugs geweest die ik direct misbruik anders heb ik er niks aan. Ik gebruik het tegen depressie . Maar je hebt gelijk kan beter hierna permanent stoppen .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Uitzitten. Ik had dit ook... Soms ging het goed en soms nachten achter elkaar niet geslapen. Ik had ook dat ik na het afkicken ineens in de ochtend weer begon te trillen en een hoge hartslag had... Geef het wat tijd, je lichaam is nog erg van streek maar het komt goed! Blijven volhouden.
Klik om te vergroten...

Oke bedankt man .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
roesjunkie zei:
Er zijn andere medicijnen die je kunt gebruiken inderdaad. Het ligt een beetje aan de situatie welke. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is in dit verhaal: ben je nu van de g af of niet?

Ontwenning kan wel een week duren en subtiele verschijnselen nog een stuk langer. Hoe is je dagbesteding momenteel?
Klik om te vergroten...

Ik heb 0 dagbesteding , zit thuis vast ben alleen . Geen energie om intensieve dingen te doen want dan word het erger etc , ben half kastplant geworden . Ben nu weer terug gevallen , ik probeer zo veel mogelijk te slapen en daarna afkick dia en baclo . Ontwenning van deze shit word ook weer erger als je weer terug valt en sneller . Maar ik ga inschrijven bij kliniek . En als ik er vanaf ben dan blijf ik er permanent van af . Kan er niet meer mee omgaan anders zou ik liegen tegen mezelf.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoeveel gebruik je nu?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Hoeveel gebruik je nu?
Klik om te vergroten...

Was bijna week nul GHB, nu weer 3 dagen bijna 24/7. Maar omdat ik nu lichamelijk zo weinig heb geslapen zullen ook de afkick verschijnselen erger zijn . Dus probeer aantal uren te pakken op nog paar dosisen g , dan 2/3 afbouw dosisen dan over op baclo en dia , en heb dan nog wel genoeg g staan mocht het niet lukken . Ga morgen kliniek bellen ook en maar vast inschrijven voor de zekerheid . Maar ook op g slaap je zo kort hé als je hele dag al gebruikt . Toen ik nog nooit lichamelijk verslaafd was kon ik prima 4 uur pitten dan rebound klein 2/3 mltje erbij en sliep ik rustig weer 6 uur vaak verder .maar dit is niet meer zo als je 24/7 gebruikt .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Hoeveel gebruik je nu?
Klik om te vergroten...
Heb nog niet direct erge afkick als uitwerkt .
Meestal zijn de eerste 6 uur het moeilijkst , dan door strugglen naar 12/15 uur en dan daarna meestal paar uur slapen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Hoeveel gebruik je nu?
Klik om te vergroten...
Ik val dus steeds terug , dit vind ik nog het moeilijkst want ik raak enorm depri dagen erna . GHB haalt mijn depressie weg , lijd vrijwel me hele leven al aan depressie en toen ik GHB ontdekte was dit per direct mijn vriend . Zeker 5 jaar mee om kunnen gaan , ik wist dat je nooit 24/7 moest gebruiken maar sinds laatste tijd lukt dit helemaal niet meer en is het erin geslopen . Bekend verhaal waarschijnlijk voor g verslaafden , ssri medicatie werken totaal niet bij mij daarom is het zo moeilijk om dit middel lost te laten :( ben dan echt hopeloos en suïcidaal , GHB zorgt ervoor dat ik nog een beetje een leven heb soort van, maar dit is helaas niet zonder consequenties.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jezus, heftig verhaal man. Ik heb weinig verstand van GHB dus ik kan je niet verder helpen.

Wel heel veel sterkte gewenst!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pleuny zei:
Ik val dus steeds terug , dit vind ik nog het moeilijkst want ik raak enorm depri dagen erna . GHB haalt mijn depressie weg , lijd vrijwel me hele leven al aan depressie en toen ik GHB ontdekte was dit per direct mijn vriend . Zeker 5 jaar mee om kunnen gaan , ik wist dat je nooit 24/7 moest gebruiken maar sinds laatste tijd lukt dit helemaal niet meer en is het erin geslopen . Bekend verhaal waarschijnlijk voor g verslaafden , ssri medicatie werken totaal niet bij mij daarom is het zo moeilijk om dit middel lost te laten :( ben dan echt hopeloos en suïcidaal , GHB zorgt ervoor dat ik nog een beetje een leven heb soort van, maar dit is helaas niet zonder consequenties.
Klik om te vergroten...
Herken je echt... Toen ik nog verslaafd was aan GHB kon ik ook niet functioneren zonder. Werken, met vrienden afspreken en eigenlijk alles in het leven was 100 keer beter met GHB op. Kon niet eens normaal socialiseren zonder G.

Ik vond het niet kunnen slapen het ergste van alles. Ik werd iedere 2 uur wakker 24/7 en had dan perse een volgende dosis nodig. De afkick begon vaak al na 1.5/2 uur. Het sloopt je echt...

Ik ben in totaal 3 keer afgekickt. 2 keer cold turkey en 1 keer met een afbouwschema zonder medicatie. Tussendoor wel een aantal binges gehad en die los ik dan op met Baclofen, Phenibut en Diazepam... Weet dat het eigenlijk ook geen oplossing is en geestelijk verslaafd ben ik nog steeds. Heb net weer een binge erop zitten en die heb ik opgevangen met Gabapentine en Baclo.

Mocht je iemand nodig hebben om te kletsen kun je altijd een berichtje sturen als je het zwaar hebt.

Succes met alles, je kunt het!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Poeh, heftig verhaal zeg. Er zijn gelukkig wel veel topics te vinden op het forum wat betreft GHB verslaving. En ook wel wat ervaringsdeskundigen.

Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat het mij nooit bevallen is die GHB.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Was bijna week nul GHB, nu weer 3 dagen bijna 24/7. Maar omdat ik nu lichamelijk zo weinig heb geslapen zullen ook de afkick verschijnselen erger zijn . Dus probeer aantal uren te pakken op nog paar dosisen g , dan 2/3 afbouw dosisen dan over op baclo en dia , en heb dan nog wel genoeg g staan mocht het niet lukken . Ga morgen kliniek bellen ook en maar vast inschrijven voor de zekerheid . Maar ook op g slaap je zo kort hé als je hele dag al gebruikt . Toen ik nog nooit lichamelijk verslaafd was kon ik prima 4 uur pitten dan rebound klein 2/3 mltje erbij en sliep ik rustig weer 6 uur vaak verder .maar dit is niet meer zo als je 24/7 gebruikt .
Klik om te vergroten...

Na bijna een week op nul en nu weer drie dagen kun je direct stoppen met GHB en overgaan op baclofen en diazepam. Hier is hoe ik het doe.

Zorg dat de baclofen constant in werking blijft. Het werkt een uurtje of 6, dus neem ong. elke 5 uur. Diazepam alleen nemen als de ontwenning te heftig is of als slapen niet lukt. Als slapen met diazepam ook niet lukt kan gabapentine of quetiapine in een lichtere dosis (bijv. 300 en 25 mg respectievelijk) helpen, maar probeer zo min mogelijk medicatie te gebruiken.

Veel van de ontwenning zit ook tussen de oren. Zoek afleiding zoveel je kan en ook al heb je geen energie, dwing jezelf tot wat (lichte) lichamelijke inspanning zodat je 's avonds ook moe bent. Andere mensen in de omgeving kunnen een goede afleiding zijn.

Iemand iets gaan leren waar jij zelf goed in bent werkte voor mij heel goed. Elke keer als ik paniekerig werd ging mijn vriendin, iemand die nooit echt doet gamen, Zelda spelen. Ik keek mee en gaf haar aanwijzingen. Ik was daar zo intens mee bezig dat ik de paniek vergat en dat heeft ontzettend geholpen.

Het is maar een voorbeeld. Je wil gewoon iets of iemand hebben die jou uit jouw hoofd kan halen. Probeer niet de hele dag binnen te zitten en te wachten tot de dag voorbij gaat. Put jezelf uit.

Houd dat een week vol en je bent van het ergste af. Houd een voorraad baclofen en neem dat de volgende keer dat je cravings naar GHB krijgt. Het slapen zal steeds beter gaan, maar het is een kwestie van volhouden.

En dat kan je 🖤
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Herken je echt... Toen ik nog verslaafd was aan GHB kon ik ook niet functioneren zonder. Werken, met vrienden afspreken en eigenlijk alles in het leven was 100 keer beter met GHB op. Kon niet eens normaal socialiseren zonder G.

Ik vond het niet kunnen slapen het ergste van alles. Ik werd iedere 2 uur wakker 24/7 en had dan perse een volgende dosis nodig. De afkick begon vaak al na 1.5/2 uur. Het sloopt je echt...

Ik ben in totaal 3 keer afgekickt. 2 keer cold turkey en 1 keer met een afbouwschema zonder medicatie. Tussendoor wel een aantal binges gehad en die los ik dan op met Baclofen, Phenibut en Diazepam... Weet dat het eigenlijk ook geen oplossing is en geestelijk verslaafd ben ik nog steeds. Heb net weer een binge erop zitten en die heb ik opgevangen met Gabapentine en Baclo.

Mocht je iemand nodig hebben om te kletsen kun je altijd een berichtje sturen als je het zwaar hebt.

Succes met alles, je kunt het!
Klik om te vergroten...

Hey man super bedankt voor je reactie , heb hier echt wat aan omdat ik me wat minder eenzaam voel hierin nu . Ik ga doorzetten , ik weet alleen dat de dagen erna heel zwaar zullen worden . Kan dan dus ook echt niet met vrienden afspreken, doe ik dit wel ben ik een sociaal Awkward persoon die helemaal dicht geklapt zit waar niks uitkomt ,en vind dan ook niks interessant en alles . Zit dan dagen alleen maar op me telefoon te niksen wachten tot ik kan slapen wat dan dus nu ook niet meer lukt . Merk dan dat ik alles en iedereen om me heen begin te haten , rare agressie symptomen etc. Ben verder absoluut geen onvriendelijk persoon ofz maar in die dagen voel ik me echt alsof ik transformeer :( gabapentin ga ik even kijken of ik dit kan aanvragen bij me huisarts . Las wel dat anti psychotica gevaarlijk konden zijn met specifiek Gerard afkick , had zo een site gevonden waar het hele mechanisme van ghb ontwenning werd uitgelegd en welke neurotransmitters hier een rol speelt . En dat GHB wel complex kon zijn en niet bij 1 neurotransmitter te halen viel. Anti psychotica werkte bij extreme gevallen dus niet en kon iets veroorzaken waarin je hoge koorts krijgt en dodelijk kon zijn . Weet even niet hoe dat precies Heeten. Vriendelijk dank!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#16
roesjunkie zei:
Na bijna een week op nul en nu weer drie dagen kun je direct stoppen met GHB en overgaan op baclofen en diazepam. Hier is hoe ik het doe.

Zorg dat de baclofen constant in werking blijft. Het werkt een uurtje of 6, dus neem ong. elke 5 uur. Diazepam alleen nemen als de ontwenning te heftig is of als slapen niet lukt. Als slapen met diazepam ook niet lukt kan gabapentine of quetiapine in een lichtere dosis (bijv. 300 en 25 mg respectievelijk) helpen, maar probeer zo min mogelijk medicatie te gebruiken.

Veel van de ontwenning zit ook tussen de oren. Zoek afleiding zoveel je kan en ook al heb je geen energie, dwing jezelf tot wat (lichte) lichamelijke inspanning zodat je 's avonds ook moe bent. Andere mensen in de omgeving kunnen een goede afleiding zijn.

Iemand iets gaan leren waar jij zelf goed in bent werkte voor mij heel goed. Elke keer als ik paniekerig werd ging mijn vriendin, iemand die nooit echt doet gamen, Zelda spelen. Ik keek mee en gaf haar aanwijzingen. Ik was daar zo intens mee bezig dat ik de paniek vergat en dat heeft ontzettend geholpen.

Het is maar een voorbeeld. Je wil gewoon iets of iemand hebben die jou uit jouw hoofd kan halen. Probeer niet de hele dag binnen te zitten en te wachten tot de dag voorbij gaat. Put jezelf uit.

Houd dat een week vol en je bent van het ergste af. Houd een voorraad baclofen en neem dat de volgende keer dat je cravings naar GHB krijgt. Het slapen zal steeds beter gaan, maar het is een kwestie van volhouden.

En dat kan je 🖤
Klik om te vergroten...

Hey bedankt man, ik ga me best doen . Lief van jullie allen hier op dit forum .

Gr.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pleuny zei:
gabapentin ga ik even kijken of ik dit kan aanvragen bij me huisarts . Las wel dat anti psychotica gevaarlijk konden zijn met specifiek Gerard afkick , had zo een site gevonden waar het hele mechanisme van ghb ontwenning werd uitgelegd en welke neurotransmitters hier een rol speelt . En dat GHB wel complex kon zijn en niet bij 1 neurotransmitter te halen viel. Anti psychotica werkte bij extreme gevallen dus niet en kon iets veroorzaken waarin je hoge koorts krijgt en dodelijk kon zijn . Weet even niet hoe dat precies Heeten. Vriendelijk dank!
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat je huisarts je die zomaar gaat voorschrijven, maar niet geschoten altijd mis. Zowel gabapentine maar vooral quetiapine worden offlabel voorgeschreven in lichte dosissen voor slaapproblemen. Vandaar dat ik dat aanhaalde en bedoelde het ook alleen te gebruiken als slapen niet lukt.

Jij zegt dat de anti-psychotica bij extreme gevallen niet werkt, maar als je hier lange berichten kan posten denk ik niet dat jij in de groep "extreme gevallen" hoort :P Dan hebben we het echt over de langdurige verslaafden die in psychoses raken enzo.

Good luck 🖤
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry maar hoe kun je dit zeggen? Deze persoon tikte een liter weg per week. Heeft diverse psychoses en een hartstilstand gehad. Heb je zijn andere topic wel gelezen ?
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh, nee dat had ik niet mee gekregen. Daarom vroeg ik nog extra naar de situatie. Het leek alsof dit het eerste topic was dus heb niet verder gekeken.

Maar dan neem ik dat laatste nederig terug :)
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeker! Het was ook erg kort door de bocht hoe ik dat zei... Ik hoop gewoon dat het snel goed komt. Ik weet uit ervaring hoe kut het is als je niet kunt slapen, maar het zo graag wil en nodig hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."