Was bijna week nul GHB, nu weer 3 dagen bijna 24/7. Maar omdat ik nu lichamelijk zo weinig heb geslapen zullen ook de afkick verschijnselen erger zijn . Dus probeer aantal uren te pakken op nog paar dosisen g , dan 2/3 afbouw dosisen dan over op baclo en dia , en heb dan nog wel genoeg g staan mocht het niet lukken . Ga morgen kliniek bellen ook en maar vast inschrijven voor de zekerheid . Maar ook op g slaap je zo kort hé als je hele dag al gebruikt . Toen ik nog nooit lichamelijk verslaafd was kon ik prima 4 uur pitten dan rebound klein 2/3 mltje erbij en sliep ik rustig weer 6 uur vaak verder .maar dit is niet meer zo als je 24/7 gebruikt .
Na bijna een week op nul en nu weer drie dagen kun je direct stoppen met GHB en overgaan op baclofen en diazepam. Hier is hoe ik het doe.
Zorg dat de baclofen constant in werking blijft. Het werkt een uurtje of 6, dus neem ong. elke 5 uur. Diazepam alleen nemen als de ontwenning te heftig is of als slapen niet lukt. Als slapen met diazepam ook niet lukt kan gabapentine of quetiapine in een lichtere dosis (bijv. 300 en 25 mg respectievelijk) helpen, maar probeer zo min mogelijk medicatie te gebruiken.
Veel van de ontwenning zit ook tussen de oren. Zoek afleiding zoveel je kan en ook al heb je geen energie, dwing jezelf tot wat (lichte) lichamelijke inspanning zodat je 's avonds ook moe bent. Andere mensen in de omgeving kunnen een goede afleiding zijn.
Iemand iets gaan leren waar jij zelf goed in bent werkte voor mij heel goed. Elke keer als ik paniekerig werd ging mijn vriendin, iemand die nooit echt doet gamen, Zelda spelen. Ik keek mee en gaf haar aanwijzingen. Ik was daar zo intens mee bezig dat ik de paniek vergat en dat heeft ontzettend geholpen.
Het is maar een voorbeeld. Je wil gewoon iets of iemand hebben die jou uit jouw hoofd kan halen. Probeer niet de hele dag binnen te zitten en te wachten tot de dag voorbij gaat. Put jezelf uit.
Houd dat een week vol en je bent van het ergste af. Houd een voorraad baclofen en neem dat de volgende keer dat je cravings naar GHB krijgt. Het slapen zal steeds beter gaan, maar het is een kwestie van volhouden.
En dat kan je 🖤