Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb laatste periode detox .

Ghb laatste periode detox .

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je out gaat ga je wel door alle fases van slaap heen, dacht ik. Versneld dan, dat wel. We hebben dat hier al eens besproken in het veilig gebruiken topic. Medische GHB wordt ook ingezet bij narcolepsie patiënten met kataplexie zodat ze kunnen slapen. Bijzonder spul wel, ja...

Paniek is een van de eerste milde ontwenningsverschijnselen. Als je het zolang zonder g hebt kunnen doen, dan ben je misschien lichamelijk minder afhankelijk dan dat je zelf denkt? Maar omdat je ook diazepam erbij gebruikt wordt het wel lastig om te zeggen wat wat is. Nog 10 dagen... 🙏

Van baclofen krijg je niet persé insomnia. Sommige mensen helaas wel, maar de meesten kunnen er juist goed op slapen. Ik heb afgelopen nacht weer voor het eerst een uurtje of 7 geslapen op baclofen na een 24/7 g binge van 4 weken.

Meh. Het is allemaal wat.

Veel succes 😘
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jij ook succes ! Gelukkig is het maar bij een paniekaanval gebleven, maar jezus wat was dat een gemene! Tot op het bot ging die
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar.

Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed.

Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor.

Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#4
De dopamine afgifte is afschuwelijk ja! Ik kon juist niét slapen op baclo. Uit voorzorg vorige week een doosje dia besteld bij mijn ‘vertrouwde’ adres. Geld weg en niks ontvangen. Blijk het nu ook niet nodig te hebben. Jammer van de centen maar beter voor mijn lichaam en geest. Als ik het echt nodig had had ik een probleem ja. Nu weet ik dat ik er een volgende keer minder goed mee weg kom. Ik voel me goed en dat is het belangrijkste en onbetaalbaar. Al heel lang geen dia meer geslikt, moeilijk vanaf gekomen maar ook gelukt
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes @Pleuny eindelijk!! Zet ‘m op!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gelukkig nu wel de tweede dag op rij. Sinds vrijdag een heel moe en slap gevoel gehad. Lusteloos en geen energie gehad. Nu na twee nachten geslapen te hebben durfde ik het ook weer aan om auto te rijden vandaag.
Hoe gaat het met jou vandaag en @Pleuny met jou
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Pleuny zei:
Dinsdag man ,Ja eerste opname .
Klik om te vergroten...
Waarom duurt dit zolang bij jou ik was had binnen 1 week plek spoedopnamme
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van benzo's afkomen moet nog lastiger zijn dan GHB. Al heb ik ook hier en daar wat gelezen dat het met baclofen ook een stuk makkelijker gaat. Maar respect dat het je gelukt is! Heb je inmiddels al kunnen slapen?
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah, goedzo! En het auto rijden ging ook goed? Ik heb vrijdag ook mijn laatste dosis gehad, alleen dan om half 12 's avonds.

De laatste keer dat ik cold turkey ging kon ik echt een week lang maar heel slecht slapen, max. 3 uurtjes als ik geluk had. Dus fijn dat het jou wel lukt. Met baclofen lukt het mij ook. Afgelopen nacht ook weer een uur of 8 geslapen. Vandaag wel een paniekerig onderliggend gevoel, maar probeer dat zoveel mogelijk te negeren en heb vanochtend heel hard getraind. Ik doe aan bodybuilding. Morgen ga ik ook de weg weer op. Dus het gaat best lekker eigenlijk :)
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het autorijden ging goed! Voor jou, en vele anderen ook zo belangrijk. Ga pas de weg op als je 100% oké bent
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Coffeecup zei:
Waanzinnig eigenlijk hoe dat werkt. Ik ben zo bang geweest weer en toch. Pauzes van anderhalf jaar g vrij en dan ga ik weer. Ondanks alles wat ik weet en ervaren heb, en ook de dingen die ik bij andere zie. Gelukkig ik ben er weer na 12 dagen. Ook weer geslapen. Zonder baclo. Vrijdag had ik 30 mg baclo en sliep ik niet. Ik ben op vakantie in binnenland en was mijn zorgpas vergeten. Alleen de gedachte al een paniekaanval. Voor jou nog tien dagen nu, aftellen kan beginnen houd je ons op de hoogte, ook in detox als dat kan
Klik om te vergroten...
Is goed man zal ik doen .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
roesjunkie zei:
Van benzo's afkomen moet nog lastiger zijn dan GHB. Al heb ik ook hier en daar wat gelezen dat het met baclofen ook een stuk makkelijker gaat. Maar respect dat het je gelukt is! Heb je inmiddels al kunnen slapen?
Klik om te vergroten...
Benzo's is een pijnlijker traject dan GHB als het goed is . Veel langer herstel dan GHB ,de gaba a receptoren duren langer om te herstellen dan gaba-b en GHB receptoren .

Gr
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
roesjunkie zei:
Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar.

Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed.

Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor.

Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders.
Klik om te vergroten...
Ik snap niet hoe mensen die lang 24/7 gebruiken ook nog speed doen . Ik deed die combi wel en die is gruwelijk maar toen was ik niet lichamelijk afhankelijk en voelde ik de GHB goed . Met 24/7 langdurig voel je niks nog van de GHB en kan je amper slapen ,als je dan nog speed er bij zou doen wat ik dus een keer had gedaan maar een kleine hoeveelheid was ik direct al 60/70 uur wakker en dan daarna maar 3 uur slapen .
Hier word je helemaal loco van , zo extreme dysphoria . Speed is een waardeloze drug als je het mij vraagt ,zeker als je depressie hebt en angsten nooit speed doen walgelijk .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#14
roesjunkie zei:
Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar.

Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed.

Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor.

Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders.
Klik om te vergroten...
Voelde je dan überhaupt nog iets van de GHB met maanden 24/7 ? Al dat effect was helemaal weg bij mij na 1 maand 24/7 .ik had het gevraagd aan mijn verslavings arts van de brijder en die zei dat het juist goed was dat ik niks meer voelde omdat dat betekend dat je goed gestabiliseerd bent (5ml exact om de 2 uur) ik voel 0 verschil met innemen of uitwerking na 2 uur . Maar wacht ik daarna 2.5 uur lig ik kreupel .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
roesjunkie zei:
Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar.

Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed.

Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor.

Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders.
Klik om te vergroten...
Ik kan trouwens ook niet meer out gaan , dit bestaat niet meer . Ghb werkt heel raar eenmaal als je te lang 24/7 gebruikt . Ik had letterlijk een keer 20 ml in 15 min geklapt omdat ik zo graag wou slapen . Eindstand was dat ik nog minder kon slapen en alleen maar rare schokjes in me handen en oorsuizen kreeg 🤨
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hi @Pleuny
Vandaag het laatste weekend voor de opname toch? Welke dag is het zover? Ik kan niet uit je berichten halen of het wel of niet eerste opname is. Wel ben ik heel blij voor je nu het bijna zover is. En vooral dat je het zolang hebt volgehouden
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
roesjunkie zei:
Als je out gaat ga je wel door alle fases van slaap heen, dacht ik. Versneld dan, dat wel. We hebben dat hier al eens besproken in het veilig gebruiken topic. Medische GHB wordt ook ingezet bij narcolepsie patiënten met kataplexie zodat ze kunnen slapen. Bijzonder spul wel, ja...

Paniek is een van de eerste milde ontwenningsverschijnselen. Als je het zolang zonder g hebt kunnen doen, dan ben je misschien lichamelijk minder afhankelijk dan dat je zelf denkt? Maar omdat je ook diazepam erbij gebruikt wordt het wel lastig om te zeggen wat wat is. Nog 10 dagen... 🙏

Van baclofen krijg je niet persé insomnia. Sommige mensen helaas wel, maar de meesten kunnen er juist goed op slapen. Ik heb afgelopen nacht weer voor het eerst een uurtje of 7 geslapen op baclofen na een 24/7 g binge van 4 weken.

Meh. Het is allemaal wat.

Veel succes 😘
Klik om te vergroten...
Dan heb je wel geluk na weken 24/7 en dan op baclofen kunnen slapen , ik snap dit echt niet . Maar goed iedereen is anders natuurlijk ,zelfde geld voor de afkick zoals bij mij is dat erger omdat ik paniek stoornis heb ,dit maakt het gelijk zoveel kutter .


Gr
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
roesjunkie zei:
Ah, goedzo! En het auto rijden ging ook goed? Ik heb vrijdag ook mijn laatste dosis gehad, alleen dan om half 12 's avonds.

De laatste keer dat ik cold turkey ging kon ik echt een week lang maar heel slecht slapen, max. 3 uurtjes als ik geluk had. Dus fijn dat het jou wel lukt. Met baclofen lukt het mij ook. Afgelopen nacht ook weer een uur of 8 geslapen. Vandaag wel een paniekerig onderliggend gevoel, maar probeer dat zoveel mogelijk te negeren en heb vanochtend heel hard getraind. Ik doe aan bodybuilding. Morgen ga ik ook de weg weer op. Dus het gaat best lekker eigenlijk :)
Klik om te vergroten...
Ook haalde baclofen totaal geen craving voor ghb weg , snap dit aspect ook niet . Begrijp me niet verkeerd baclofen is het beste middel tegen de afkick aangezien het een gaba -b agonist is maar als je bent afgekickt doet 30mg niks voor craving .
Ze hebben ook 1 kliniek in Rotterdam waar zij als enigste diazepam met baclofen doen ipv van afbouwen medische GHB . Mensen krijgen daar letterlijk soms wel 300mg diazepam totaal per 24 uur en dit word dan direct afgebouwd . Ook is de GHB die je krijgt in detox geen xyrem maar speciale lichtere afbouw GHB gemaakt voor afbouwen (150mg per ml )

Gr
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Coffeecup zei:
Hi @Pleuny
Vandaag het laatste weekend voor de opname toch? Welke dag is het zover? Ik kan niet uit je berichten halen of het wel of niet eerste opname is. Wel ben ik heel blij voor je nu het bijna zover is. En vooral dat je het zolang hebt volgehouden
Klik om te vergroten...
Dinsdag man ,Ja eerste opname .
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel veel sterkte en vooral succes! Ik hoop dat je af en toe komt schrijven. Hoelang duurt je op name

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."