Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBekeuring

Bekeuring

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anna2013 zei:
Ja had t alleen in mijn tas denk ong 100 ml ofzo. Maar hij zei je krijgt de bekeuring hoeveel wist hij niet en mijn vriend wel omdat hij zijn gordel niet omhad die is wel had binnen maar word niet echt wijzer van i ternet
Klik om te vergroten...

En je ID bewijs is gevraagd?
100 ml is in ieder geval wel een stuk meer dan de gebruikershoeveelheid.
Het zou kunnen zijn dat je later uitgenodigd gaat worden voor een verklaring
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee die was ik vergeten maar vind t raar dat ik nog geen bekeuring heb gehad. Mijn vriend is wel al paar x aangehouden, maar geen idee wat de boete kan zijn dan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een verkeersovertreding is natuurlijk wel iets anders, dan een drugskwestie.
Op zich heb je al geluk gehad met je i d.
Want je kunt worden aangehouden ter vaststelling van de identiteit als je je niet kunt legitimeren.
Als de agent niet direct jouw gegevens per portofoon natrekt dan denk ik dat het goed komt.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anna2013 zei:
Nee die was ik vergeten maar vind t raar dat ik nog geen bekeuring heb gehad. Mijn vriend is wel al paar x aangehouden, maar geen idee wat de boete kan zijn dan
Klik om te vergroten...
Je zou later nog een uitnodiging kunnen krijgen, maar als ze niets van je genoteerd hebben of opgezocht dan zal er ook weinig gebeuren vermoed ik.

Zeker wat betreft de 100ml GHB. Die zullen ze wel gewoon weggegooid hebben om de rompslomp te voorkomen.. Maar zeker weten doe ik natuurlijk niet. Het kan zijn dat ze je later uitnodigen voor verhoor betreffende bezit drugs lijst 1.
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Thank you
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Bij vrijwillig afstand doen hoeft de politie geen proces-verbaal op te maken, ik acht de kans groot dat je er nooit meer iets over hoort.
Zijn jouw i.d. gegevens opgenomen?
Klik om te vergroten...
Nee had mijn id niet bij maar heeft wel.mijn gegens adres etc opgeschreven en zei datik daarnog eenbekeuring van zou krijgen maar nog niks gehad en mijn vriend wel omdat hij dus geen gordel omhad. Kan ook nergens vinden wat daar dan de boete van is enzo.ik hoop dat je gelijk hebt thanks voor je reactie
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Een verkeersovertreding is natuurlijk wel iets anders, dan een drugskwestie.
Op zich heb je al geluk gehad met je i d.
Want je kunt worden aangehouden ter vaststelling van de identiteit als je je niet kunt legitimeren.
Als de agent niet direct jouw gegevens per portofoon natrekt dan denk ik dat het goed komt.
Klik om te vergroten...
Tegenwoordig hebben ze telefoons om dat te doen :tonguewink: .
Het zou kunnen dat je nog wat krijgt, het zou ook niet kunnen... who knows.

Er bestaat geen simpele boete, zoals een boete voor geen gordel, voor drugs bij je hebben van lijst 1.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Een verkeersovertreding is natuurlijk wel iets anders, dan een drugskwestie.
Op zich heb je al geluk gehad met je i d.
Want je kunt worden aangehouden ter vaststelling van de identiteit als je je niet kunt legitimeren.
Als de agent niet direct jouw gegevens per portofoon natrekt dan denk ik dat het goed komt.
Klik om te vergroten...
Heb ooit eens zitten plassen tegen een huis en werd aangehouden door een undercover agent. Ook geen ID bij me maar een jaar later toch een boete in de bus.
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kun je na een jaar nog een boete krijgen
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Uhn dak voor moet komen ofzo bedoel heb wel nacht gezeten bloed alles afgenome
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Anna2013 zei:
Kun je na een jaar nog een boete krijgen
Klik om te vergroten...
Kans is heel klein ik zit al meer dan 3 jaar te wachten op een brief van justitie omdat ze me out langs de kant vd weg aangetroffen hebben in de auto en ff voor duidelijkheid nee heb niet gereden
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat meen je niet
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Danny0531 zei:
Kans is heel klein ik zit al meer dan 3 jaar te wachten op een brief van justitie omdat ze me out langs de kant vd weg aangetroffen hebben in de auto en ff voor duidelijkheid nee heb niet gereden
Klik om te vergroten...

Op welke brief wacht je dan?
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb iig nog geen bekeuring gehad
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als jij out in je auto ligt, bega je geen strafbaar feit....
Dus waarom er bekeurd is, vind ik volkomen fucked.
Wat was de reden om te bekeuren?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Als jij out in je auto ligt, bega je geen strafbaar feit....
Dus waarom er bekeurd is, vind ik volkomen fucked.
Wat was de reden om te bekeuren?
Klik om te vergroten...
Het bij zich hebben van klasse 1 drugs. GHB. Drugsgebruik is niet strafbaar, bezit wel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ah, ghb mag je idd boven een kleine gebruikershoeveelheid niet bij je hebben idd.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb nooit er iets van weer gehoord had ook geen verleden met onder invloed rijden heb vd week contact gehad met advocaat en wat je zegt heb geen strafbaar feit begaan
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Danny0531 zei:
Uhn dak voor moet komen ofzo bedoel heb wel nacht gezeten bloed alles afgenome
Klik om te vergroten...

Als je echt niet hebt gereden en simpelweg in de auto lag, dat is niet strafbaar. De politie neemt alleen bloed af bij bestuurders van wie gedacht wordt dat ze rijden onder invloed of bijvoorbeeld bij geweldsincidenten waar iemand onder invloed was.

Dus of... je hebt toch gereden of anders heeft de politie echt helemaal niets aan die bloedafname en was dat ook niet nodig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Duizend procent juist!

Enneehh een nacht binnengezeten?
Waar was dit nou voor nodig?
Of kon je jezelf niet legitimeren....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."