Dat is heel logisch. Er zijn veel leden die het hier waanzinnig kunnen uitleggen. Als ik mij niet vergis is
@Neo-Shulginist 1 van die leden.
maar zoals ik het begrijp heeft het te maken met je dopamine.
In het begin remt de GHB de afgifte van dopamine, dit is 1 van de dingen wat het effect creëert. Maar als de GHB uitwerkt word die dopamine juist weer versneld vrijgegeven.
Dopamine zorgt voor dat gevoel dat je heel wakker en alert bent..het maakt het dus ook onmogelijk om tijdens dat proces direct weer in slaap te vallen.
Hoe hoger de dosering hoe hoger de effecten van dopamine. Daarom worden verslaafden in de nacht elke 2 uur wakker, de G werkt uit en ze worden vaak in 1 klap met wijde ogen klaarwakker. De enige manier om dat tegen te gaan is weer G te gebruiken en zo blijf je in dat cirkeltje..
Als je 1 x G neemt en je wacht een paar uur zou je prima moeten kunnen slapen, maar hoe meer rondjes hoe meer het ontregeld.
Ook bij een overdosis zie je patiënten na een urenlange comateuze toestand ineens met wijdopengesperde ogen liggen. Soms zakken ze weer weg of ziek. Maar het is verbazingwekkend hoe snel ze weer alert zijn.
Een benzo eringooien als je veel last hebt van de dopamineafgifte heeft dus niet veel zin. Het beste is ietsje te wachten. Of begin met 1 etizolam en neem wat later bij. De 1e helpt goed tegen de drang naar bijpakken. Dus die neem je niet voor niets. Ik ge ervan uit dat je je tolerantie en de risico's van benzo's kent.