Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKomt het nog weer terug?

Komt het nog weer terug?

62 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
0
010010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Iemand enig idee of de GBL nog weer beschikbaar word? Of is dit het einde van mijn favoriete drankje ( ghb )
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#2
GABA-B Bonanza zei:
Man zo een grote show verkopen van geen crisis enz. Conversie gelezen op reddit, blijkt dat je het nog niet aan hebt gekregen..
Klik om te vergroten...
Deze moet je even herformuleren want ik snap er geen drol van. Kan ook aan mij liggen uiteraard.

GABA-B Bonanza zei:
Proef je puur of mix je het in frisdrank? :nerd:
Klik om te vergroten...

Nee nooit puur, Chocolademelk is vaak mijn go-to.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#3
GABA-B Bonanza zei:
Nog steeds hopeloos op zoek Pleuny, bij de goeie GHB suppliers is het terug in stock hoor..
Klik om te vergroten...
Nee ik ben niet opzoek . Die source wist ik al . Niet op dit moment iig .
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pleuny zei:
Hoeveel water en gootsteenontstopper doe je erbij ? Je kunt gewoon antwoorden dit ligt nog op de grens .
Klik om te vergroten...
De verhoudingen zijn prima terug te vinden als je even rondspeurt op reddit of een google search doet. Enige wat ik je nog wil meegeven is dat het belangrijk is om de PH te checken voordat je gatenkaas maakt van je ingewanden.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
GABA-B Bonanza zei:
Nog steeds hopeloos op zoek Pleuny, bij de goeie GHB suppliers is het terug in stock hoor..
Klik om te vergroten...

Chr0nic zei:
De verhoudingen zijn prima terug te vinden als je even rondspeurt op reddit of een google search doet. Enige wat ik je nog wil meegeven is dat het belangrijk is om de PH te checken voordat je gatenkaas maakt van je ingewanden.
Klik om te vergroten...
Ja oke man .
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat mij betreft komt het nooit terug.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Wat mij betreft komt het nooit terug.
Klik om te vergroten...
Waar vraag is zal altijd aanbod blijven .
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
GABA-B Bonanza zei:
Nou @Mezelf dit is a bereiding op Reddit is toch echt een lachwekkend forum.
Klik om te vergroten...
Wij hebben dan ook niks met Reddit te maken :wink:
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geelzuchter zei:
Sterf
Klik om te vergroten...
YOLO a mattie
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Wij hebben dan ook niks met Reddit te maken :wink:
Klik om te vergroten...
Huh is dit niet reddit!?!?!?!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
hier krijg je een ban voor
vandaar de bijbel tekst
je mag het hier niet over extractie hebben ,zal maar net verkeerd verteld uitgelegd worden en je wordt niet meer wakker.
Voldoende fora waar je dat soort dingen beter kunt doen.
maar goed dat heeft @Mezelf hier al geplaatst
misschien krijg je wat tijd om je tog eens in de bijbel te verdieppen.
Klik om te vergroten...
Waar blijft de ban dan ? Dan blijft er niks meer over zonder mij .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Apotheker zei:
Huh is dit niet reddit!?!?!?!
Klik om te vergroten...
Ik heb een ip ban op reddit .
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pleuny zei:
Waar blijft de ban dan ? Dan blijft er niks meer over zonder mij .
Klik om te vergroten...
welke ban? die eraan komt bedoel je?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Waar blijft de ban dan ? Dan blijft er niks meer over zonder mij .
Klik om te vergroten...
Pleuny zei:
Ik heb een ip ban op reddit .
Klik om te vergroten...
Ah vandaar dat er niks meer over is van Reddit...
Pleuny zei:
Bespaar me je bijbel tekst .
Klik om te vergroten...
Stop ik ,begin je zelf pfff
Pleuny zei:
water en noah
Klik om te vergroten...

Noah​

Noah – in alle rust voor het goede kiezen

De naam Noah​

Noah is de Hebreeuwse en Engelse naam voor de man die wij kennen als Noach. De naam wordt in Nederland het meest aan jongens gegeven, maar komt ook bij meisjes voor. Voor meisjes kennen we daarnaast de variant Noa.

Wat betekent Noah?​

De naam Noah betekent: rust. In de Bijbel wordt de naam ook in verband gebracht met ‘troosten’. Noachs vader Lamech zegt in Genesis 5:29: ‘Deze zoon zal ons troosten in ons harde leven.’

Wie was Noach?​

Noach is de man die met zijn gezin en een groot aantal dieren de grote vloed overleeft. Die vloed vindt plaats omdat God spijt heeft dat Hij de mensen en dieren gemaakt heeft, omdat ze alleen maar slechte dingen doen. God wil daarom alle mensen van de aarde wegvagen, behalve Noach, omdat die goed leeft. Daarom geeft God aan Noach de opdracht om een ark te bouwen, waarin hij veertig dagen rondvaart samen met zijn gezin en een paartje van elk dier. Na de vloed belooft God dat Hij de aarde nooit meer op deze manier zal vernietigen, en als teken van die belofte plaatst Hij een regenboog in de lucht. Hij zegent Noach en zijn zonen, en geeft ze de opdracht om kinderen te krijgen, zodat er overal op aarde weer mensen komen. Zo wordt hij de stamvader van de verschillende volken op aarde.

In welk bijbelgedeelte komt Noach voor?​

Het verhaal over Noach kun je lezen in Genesis 6-9.
In Hebreeën 11:7 wordt Noach geroemd om zijn grote geloof.

Pleuny zei:
Er staat indirect wel gbl op maar via een serie nummer half , als je die op zoekt op google zie je gelijk gbl .
Klik om te vergroten...
Als je het verschil niet weet tussen een serie nummer en een Cas nummer
Zou ik tog even wachten met je kook kunsten
Begin hier eens mee
Pakken we deel 2 begin volgend jaar.

Hoe kook je een perfect hard of zachtgekookt ei?​

https://www.leukerecepten.nl/#
Hoe kook je een perfect hard of zachtgekookt ei?

Hoe krijg je je eitje nou perfect hard of zacht gekookt? En hoe kun je een ei makkelijk pellen? Op deze vragen geef ik in deze blog antwoord.
Een gekookt eitje is heerlijk bij het ontbijt, maar ook in een salade of op een cracker of maak eens gevulde eieren. Zelf eet ik bijna elke zondag een gekookt eitje bij het ontbijt. Ik houd van een medium gekookt ei, niet te hard en niet te zacht. Gelukkig weet Eric dat inmiddels :)

Hoe lang moet je een ei koken?​

De kooktijd van een middelgroot ei, direct in kokend water is:
  • Zachtgekookt ei: 3 a 4 minuten
  • Half zachtgekookt ei: 4 a 5 minuten
  • Hardgekookt ei: 7 a 8 minuten
Doe je de eieren in koud water en verwarm je deze vervolgens. Tel dan vanaf het moment dat het water kookt 1 minuut minder als de tijd hierboven. Het ei is dan namelijk tijdens het verwarmen al iets gestold.

Waar moet je bij het koken van een ei rekening houden?​

Je hebt grote en kleine eieren, in de maat S t/m L. Een klein ei heeft natuurlijk minder tijd nodig om te stollen dan een groot ei. In dit artikel ga ik uit van een gemiddeld ei, dus maat M.

Bewaar je een ei in de koelkast of er buiten?​

Het beste is om een ei te bewaren in de koelkast, door de kou wordt de bacteriegroei geremd en blijft een ei langer goed. In de winkel ligt een ei buiten de koeling, dit komt omdat de temperatuur van tot de kip het ei legt tot in de winkel zo lang mogelijk gelijk wordt gehouden ivm condensvorming. (bron: Voedingscentrum)

Hoe weet je of een ei vers is?​

Er staat natuurlijk een datum op het doosje van de eieren. Maar dit wil ook niet alles zeggen, dus eet ik ook wel eens ei dat iets over de datum is. Je kunt dan makkelijk testen of hij toch nog goed is door het ei in een hoge beker of kom met water te doen.
  • Blijft het ei plat op de bodem liggen: dan is hij vers
  • Ligt hij rechtop met de punt naar beneden: 2 a 3 weken oud (bruikbaar maar ruik altijd of je niks raars ruikt)
  • Drijft het ei: dan is hij bedorven en kun je hem beter weggooien



Wanneer doe je het ei in het water?​

Je kunt het ei in koud water doen en vervolgens verwarmen of meteen in kokend water doen. Zelf doe ik het laatste. Wat dan wel eens gebeurt is dat het ei breekt als je het in kokend water doet, hiervoor heeft Eric iets gevonden. Hij houd het ei even onder de warme kraan voordat hij het ei in het kokende water doet. En een snufje zout kan ook helpen, hierdoor stolt het eiwit sneller en loop het minder vlug uit het ei mocht er een barstje in komen.
Als je het ei in koud water doet en dan verwarmd brengt dit minder risico’s met zich mee maar het is ook iets lastiger inschatten wanneer een ei perfect gaar is.

Kan ik ook een ei koken in de oven, magnetron of Airfryer?​

Ja, je kunt eieren koken in de magnetron. Je moet hierbij wel voorzichtig zijn want eieren kunnen als je het niet goed aanpakt ontploffen. Doe de eieren in een magnetronbestendige kom, giet er kokend water over tot de eieren onder staan en schep een theelepel zout er bij. Dek de schaal af en verwarm de magnetron ca. 3 tot 6 minuten op middelhoge stand.
Wat vaak beter gaat is de eieren te koken in de oven, dit duurt wel wat langer. Verwarm de oven op 160 graden. Leg de eieren in een muffinbakblik (zonder water) en zet ze 25 tot 30 minuten in de oven. Leg ze daarna 10 minuten in koud water. Deze manier ook handig als je meerdere eieren wil koken die allemaal dezelfde hardheid hebben.
Wat ook kan is een ei koken in de Airfryer, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar ik las dat je een ei 10 tot 12 minuten op 120 graden in de Airfryer doet zonder voor te verwarmen. Dit ga ik binnenkort eens testen!

Hoe pel ik makkelijk een ei?​

Een vers ei is moeilijker te pellen dan een ei wat al 1 of 2 weken oud is. Dus als je een ei moeilijk kan pellen dan komt dit waarschijnlijk om deze dus heel vers is. Ook helpt het als je het ei na het koken afspoelt onder de koude kraan, hierdoor ‘schrikt’ het ei en laat de schaal makkelijker los.
Je kunt ook het ei een glas of afgesloten bakje met water doen en schudden. Bekijk hiervoor dit filmpje.

Welke hulpmiddelen kan ik gebruiken voor het koken van een ei?​

  • Eierprikker: hiermee prik je een heel klein gaatje in de bolle kant van het ei waar de luchtkamer zit. Hierdoor kan het ei makkelijker uitzetten en barst het minder snel.
  • Eggtimer, dit ei van plastic kook je mee in het water en geeft d.m.v. kleur aan of de eieren hard of zacht gekookt zijn.
  • Eierkoker, met dit apparaat kook je eieren perfect met een druk op de knop.
Ik had voor het typen dan deze blog niet gedacht dat dat er zo veel te vertellen viel over het koken van een ei haha. Misschien kende je al sommige tips maar ik weet zeker dat het met deze tips en antwoorden lukt om het perfect gekookt eitje te koken. En wil je liever een roerei? Check dan dit recept voor het maken van een roerei. Fijne paasdagen!

Mvg Ricorieks
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:
Ah vandaar dat er niks meer over is van Reddit...

Stop ik ,begin je zelf pfff

Noah​

Noah – in alle rust voor het goede kiezen

De naam Noah​

Noah is de Hebreeuwse en Engelse naam voor de man die wij kennen als Noach. De naam wordt in Nederland het meest aan jongens gegeven, maar komt ook bij meisjes voor. Voor meisjes kennen we daarnaast de variant Noa.

Wat betekent Noah?​

De naam Noah betekent: rust. In de Bijbel wordt de naam ook in verband gebracht met ‘troosten’. Noachs vader Lamech zegt in Genesis 5:29: ‘Deze zoon zal ons troosten in ons harde leven.’

Wie was Noach?​

Noach is de man die met zijn gezin en een groot aantal dieren de grote vloed overleeft. Die vloed vindt plaats omdat God spijt heeft dat Hij de mensen en dieren gemaakt heeft, omdat ze alleen maar slechte dingen doen. God wil daarom alle mensen van de aarde wegvagen, behalve Noach, omdat die goed leeft. Daarom geeft God aan Noach de opdracht om een ark te bouwen, waarin hij veertig dagen rondvaart samen met zijn gezin en een paartje van elk dier. Na de vloed belooft God dat Hij de aarde nooit meer op deze manier zal vernietigen, en als teken van die belofte plaatst Hij een regenboog in de lucht. Hij zegent Noach en zijn zonen, en geeft ze de opdracht om kinderen te krijgen, zodat er overal op aarde weer mensen komen. Zo wordt hij de stamvader van de verschillende volken op aarde.

In welk bijbelgedeelte komt Noach voor?​

Het verhaal over Noach kun je lezen in Genesis 6-9.
In Hebreeën 11:7 wordt Noach geroemd om zijn grote geloof.


Als je het verschil niet weet tussen een serie nummer en een Cas nummer
Zou ik tog even wachten met je kook kunsten
Begin hier eens mee
Pakken we deel 2 begin volgend jaar.

Hoe kook je een perfect hard of zachtgekookt ei?​

https://www.leukerecepten.nl/#
Hoe kook je een perfect hard of zachtgekookt ei?

Hoe krijg je je eitje nou perfect hard of zacht gekookt? En hoe kun je een ei makkelijk pellen? Op deze vragen geef ik in deze blog antwoord.
Een gekookt eitje is heerlijk bij het ontbijt, maar ook in een salade of op een cracker of maak eens gevulde eieren. Zelf eet ik bijna elke zondag een gekookt eitje bij het ontbijt. Ik houd van een medium gekookt ei, niet te hard en niet te zacht. Gelukkig weet Eric dat inmiddels :)

Hoe lang moet je een ei koken?​

De kooktijd van een middelgroot ei, direct in kokend water is:
  • Zachtgekookt ei: 3 a 4 minuten
  • Half zachtgekookt ei: 4 a 5 minuten
  • Hardgekookt ei: 7 a 8 minuten
Doe je de eieren in koud water en verwarm je deze vervolgens. Tel dan vanaf het moment dat het water kookt 1 minuut minder als de tijd hierboven. Het ei is dan namelijk tijdens het verwarmen al iets gestold.

Waar moet je bij het koken van een ei rekening houden?​

Je hebt grote en kleine eieren, in de maat S t/m L. Een klein ei heeft natuurlijk minder tijd nodig om te stollen dan een groot ei. In dit artikel ga ik uit van een gemiddeld ei, dus maat M.

Bewaar je een ei in de koelkast of er buiten?​

Het beste is om een ei te bewaren in de koelkast, door de kou wordt de bacteriegroei geremd en blijft een ei langer goed. In de winkel ligt een ei buiten de koeling, dit komt omdat de temperatuur van tot de kip het ei legt tot in de winkel zo lang mogelijk gelijk wordt gehouden ivm condensvorming. (bron: Voedingscentrum)

Hoe weet je of een ei vers is?​

Er staat natuurlijk een datum op het doosje van de eieren. Maar dit wil ook niet alles zeggen, dus eet ik ook wel eens ei dat iets over de datum is. Je kunt dan makkelijk testen of hij toch nog goed is door het ei in een hoge beker of kom met water te doen.
  • Blijft het ei plat op de bodem liggen: dan is hij vers
  • Ligt hij rechtop met de punt naar beneden: 2 a 3 weken oud (bruikbaar maar ruik altijd of je niks raars ruikt)
  • Drijft het ei: dan is hij bedorven en kun je hem beter weggooien



Wanneer doe je het ei in het water?​

Je kunt het ei in koud water doen en vervolgens verwarmen of meteen in kokend water doen. Zelf doe ik het laatste. Wat dan wel eens gebeurt is dat het ei breekt als je het in kokend water doet, hiervoor heeft Eric iets gevonden. Hij houd het ei even onder de warme kraan voordat hij het ei in het kokende water doet. En een snufje zout kan ook helpen, hierdoor stolt het eiwit sneller en loop het minder vlug uit het ei mocht er een barstje in komen.
Als je het ei in koud water doet en dan verwarmd brengt dit minder risico’s met zich mee maar het is ook iets lastiger inschatten wanneer een ei perfect gaar is.

Kan ik ook een ei koken in de oven, magnetron of Airfryer?​

Ja, je kunt eieren koken in de magnetron. Je moet hierbij wel voorzichtig zijn want eieren kunnen als je het niet goed aanpakt ontploffen. Doe de eieren in een magnetronbestendige kom, giet er kokend water over tot de eieren onder staan en schep een theelepel zout er bij. Dek de schaal af en verwarm de magnetron ca. 3 tot 6 minuten op middelhoge stand.
Wat vaak beter gaat is de eieren te koken in de oven, dit duurt wel wat langer. Verwarm de oven op 160 graden. Leg de eieren in een muffinbakblik (zonder water) en zet ze 25 tot 30 minuten in de oven. Leg ze daarna 10 minuten in koud water. Deze manier ook handig als je meerdere eieren wil koken die allemaal dezelfde hardheid hebben.
Wat ook kan is een ei koken in de Airfryer, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar ik las dat je een ei 10 tot 12 minuten op 120 graden in de Airfryer doet zonder voor te verwarmen. Dit ga ik binnenkort eens testen!

Hoe pel ik makkelijk een ei?​

Een vers ei is moeilijker te pellen dan een ei wat al 1 of 2 weken oud is. Dus als je een ei moeilijk kan pellen dan komt dit waarschijnlijk om deze dus heel vers is. Ook helpt het als je het ei na het koken afspoelt onder de koude kraan, hierdoor ‘schrikt’ het ei en laat de schaal makkelijker los.
Je kunt ook het ei een glas of afgesloten bakje met water doen en schudden. Bekijk hiervoor dit filmpje.

Welke hulpmiddelen kan ik gebruiken voor het koken van een ei?​

  • Eierprikker: hiermee prik je een heel klein gaatje in de bolle kant van het ei waar de luchtkamer zit. Hierdoor kan het ei makkelijker uitzetten en barst het minder snel.
  • Eggtimer, dit ei van plastic kook je mee in het water en geeft d.m.v. kleur aan of de eieren hard of zacht gekookt zijn.
  • Eierkoker, met dit apparaat kook je eieren perfect met een druk op de knop.
Ik had voor het typen dan deze blog niet gedacht dat dat er zo veel te vertellen viel over het koken van een ei haha. Misschien kende je al sommige tips maar ik weet zeker dat het met deze tips en antwoorden lukt om het perfect gekookt eitje te koken. En wil je liever een roerei? Check dan dit recept voor het maken van een roerei. Fijne paasdagen!

Mvg Ricorieks
Klik om te vergroten...
Rico, wie is die meid met dat ei? Zou ze mij willen ontmoeten?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#16
ricorieks zei:
Ah vandaar dat er niks meer over is van Reddit...

Stop ik ,begin je zelf pfff

Noah​

Noah – in alle rust voor het goede kiezen

De naam Noah​

Noah is de Hebreeuwse en Engelse naam voor de man die wij kennen als Noach. De naam wordt in Nederland het meest aan jongens gegeven, maar komt ook bij meisjes voor. Voor meisjes kennen we daarnaast de variant Noa.

Wat betekent Noah?​

De naam Noah betekent: rust. In de Bijbel wordt de naam ook in verband gebracht met ‘troosten’. Noachs vader Lamech zegt in Genesis 5:29: ‘Deze zoon zal ons troosten in ons harde leven.’

Wie was Noach?​

Noach is de man die met zijn gezin en een groot aantal dieren de grote vloed overleeft. Die vloed vindt plaats omdat God spijt heeft dat Hij de mensen en dieren gemaakt heeft, omdat ze alleen maar slechte dingen doen. God wil daarom alle mensen van de aarde wegvagen, behalve Noach, omdat die goed leeft. Daarom geeft God aan Noach de opdracht om een ark te bouwen, waarin hij veertig dagen rondvaart samen met zijn gezin en een paartje van elk dier. Na de vloed belooft God dat Hij de aarde nooit meer op deze manier zal vernietigen, en als teken van die belofte plaatst Hij een regenboog in de lucht. Hij zegent Noach en zijn zonen, en geeft ze de opdracht om kinderen te krijgen, zodat er overal op aarde weer mensen komen. Zo wordt hij de stamvader van de verschillende volken op aarde.

In welk bijbelgedeelte komt Noach voor?​

Het verhaal over Noach kun je lezen in Genesis 6-9.
In Hebreeën 11:7 wordt Noach geroemd om zijn grote geloof.


Als je het verschil niet weet tussen een serie nummer en een Cas nummer
Zou ik tog even wachten met je kook kunsten
Begin hier eens mee
Pakken we deel 2 begin volgend jaar.

Hoe kook je een perfect hard of zachtgekookt ei?​

https://www.leukerecepten.nl/#
Hoe kook je een perfect hard of zachtgekookt ei?

Hoe krijg je je eitje nou perfect hard of zacht gekookt? En hoe kun je een ei makkelijk pellen? Op deze vragen geef ik in deze blog antwoord.
Een gekookt eitje is heerlijk bij het ontbijt, maar ook in een salade of op een cracker of maak eens gevulde eieren. Zelf eet ik bijna elke zondag een gekookt eitje bij het ontbijt. Ik houd van een medium gekookt ei, niet te hard en niet te zacht. Gelukkig weet Eric dat inmiddels :)

Hoe lang moet je een ei koken?​

De kooktijd van een middelgroot ei, direct in kokend water is:
  • Zachtgekookt ei: 3 a 4 minuten
  • Half zachtgekookt ei: 4 a 5 minuten
  • Hardgekookt ei: 7 a 8 minuten
Doe je de eieren in koud water en verwarm je deze vervolgens. Tel dan vanaf het moment dat het water kookt 1 minuut minder als de tijd hierboven. Het ei is dan namelijk tijdens het verwarmen al iets gestold.

Waar moet je bij het koken van een ei rekening houden?​

Je hebt grote en kleine eieren, in de maat S t/m L. Een klein ei heeft natuurlijk minder tijd nodig om te stollen dan een groot ei. In dit artikel ga ik uit van een gemiddeld ei, dus maat M.

Bewaar je een ei in de koelkast of er buiten?​

Het beste is om een ei te bewaren in de koelkast, door de kou wordt de bacteriegroei geremd en blijft een ei langer goed. In de winkel ligt een ei buiten de koeling, dit komt omdat de temperatuur van tot de kip het ei legt tot in de winkel zo lang mogelijk gelijk wordt gehouden ivm condensvorming. (bron: Voedingscentrum)

Hoe weet je of een ei vers is?​

Er staat natuurlijk een datum op het doosje van de eieren. Maar dit wil ook niet alles zeggen, dus eet ik ook wel eens ei dat iets over de datum is. Je kunt dan makkelijk testen of hij toch nog goed is door het ei in een hoge beker of kom met water te doen.
  • Blijft het ei plat op de bodem liggen: dan is hij vers
  • Ligt hij rechtop met de punt naar beneden: 2 a 3 weken oud (bruikbaar maar ruik altijd of je niks raars ruikt)
  • Drijft het ei: dan is hij bedorven en kun je hem beter weggooien



Wanneer doe je het ei in het water?​

Je kunt het ei in koud water doen en vervolgens verwarmen of meteen in kokend water doen. Zelf doe ik het laatste. Wat dan wel eens gebeurt is dat het ei breekt als je het in kokend water doet, hiervoor heeft Eric iets gevonden. Hij houd het ei even onder de warme kraan voordat hij het ei in het kokende water doet. En een snufje zout kan ook helpen, hierdoor stolt het eiwit sneller en loop het minder vlug uit het ei mocht er een barstje in komen.
Als je het ei in koud water doet en dan verwarmd brengt dit minder risico’s met zich mee maar het is ook iets lastiger inschatten wanneer een ei perfect gaar is.

Kan ik ook een ei koken in de oven, magnetron of Airfryer?​

Ja, je kunt eieren koken in de magnetron. Je moet hierbij wel voorzichtig zijn want eieren kunnen als je het niet goed aanpakt ontploffen. Doe de eieren in een magnetronbestendige kom, giet er kokend water over tot de eieren onder staan en schep een theelepel zout er bij. Dek de schaal af en verwarm de magnetron ca. 3 tot 6 minuten op middelhoge stand.
Wat vaak beter gaat is de eieren te koken in de oven, dit duurt wel wat langer. Verwarm de oven op 160 graden. Leg de eieren in een muffinbakblik (zonder water) en zet ze 25 tot 30 minuten in de oven. Leg ze daarna 10 minuten in koud water. Deze manier ook handig als je meerdere eieren wil koken die allemaal dezelfde hardheid hebben.
Wat ook kan is een ei koken in de Airfryer, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar ik las dat je een ei 10 tot 12 minuten op 120 graden in de Airfryer doet zonder voor te verwarmen. Dit ga ik binnenkort eens testen!

Hoe pel ik makkelijk een ei?​

Een vers ei is moeilijker te pellen dan een ei wat al 1 of 2 weken oud is. Dus als je een ei moeilijk kan pellen dan komt dit waarschijnlijk om deze dus heel vers is. Ook helpt het als je het ei na het koken afspoelt onder de koude kraan, hierdoor ‘schrikt’ het ei en laat de schaal makkelijker los.
Je kunt ook het ei een glas of afgesloten bakje met water doen en schudden. Bekijk hiervoor dit filmpje.

Welke hulpmiddelen kan ik gebruiken voor het koken van een ei?​

  • Eierprikker: hiermee prik je een heel klein gaatje in de bolle kant van het ei waar de luchtkamer zit. Hierdoor kan het ei makkelijker uitzetten en barst het minder snel.
  • Eggtimer, dit ei van plastic kook je mee in het water en geeft d.m.v. kleur aan of de eieren hard of zacht gekookt zijn.
  • Eierkoker, met dit apparaat kook je eieren perfect met een druk op de knop.
Ik had voor het typen dan deze blog niet gedacht dat dat er zo veel te vertellen viel over het koken van een ei haha. Misschien kende je al sommige tips maar ik weet zeker dat het met deze tips en antwoorden lukt om het perfect gekookt eitje te koken. En wil je liever een roerei? Check dan dit recept voor het maken van een roerei. Fijne paasdagen!

Mvg Ricorieks
Klik om te vergroten...
Hoeveel tijd heb je hier in gestoken?😅
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pleun, noemen ze jou ook wel eens Beun de Pleunhaas?
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben Kreun de Tomaat trouwens
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pleuny zei:
Waar dan ?
Klik om te vergroten...
straks ik mensen die hier mod zijn hebben wel een leven naast dropveters als jij bannen dus komt vanzelf.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Inhoudsopgave zei:
Rico, wie is die meid met dat ei? Zou ze mij willen ontmoeten?
Klik om te vergroten...
Al
Had Ik het geweten had ik dr niet gedeeld....
Pleuny zei:
Hoeveel tijd heb je hier in gestoken?😅
Klik om te vergroten...
1 sjekkie en een blikje fanta.

Maar alle gekheid op een stokkie.
Dit soort dingen schrijven en zoektermen voor google waar de gbl te vinden is etc etc het om toveren naar ghb etc etc .
Dat soort dingen zijn levensgevaarlijk.
Mensen lezen ook mee buiten df leden .
Als die mensen dit lezen en om wat voor reden het proberen na te apen ,krijg je gevaarlijke situaties.
Het zou hier maar net verkeerd staan uitgelegd .
Levens gevaarlijk dus !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."