Bij GHB komt daar nog bij dat het zware lichamelijke verslaving met zich mee kan brengen.
Toevallig ben ik net in discussie met iemand anders onder een ander topic.
Dat je nu dus weer een negatief aspect uit deze verslaving gaat halen en het terecht vind daardoor dat er extra waarschuwingen zijn.
Maar dan ga ik het toch nog een keer uitleggen.
Dan kan je van de ene verslaving wat makkelijker afkomen dan de andere.
Maar een andere verslaving had bv een veel meer levens verwoestende werking.
Dan heb ik het over geen huis meer geen famillie contact of sociale contacten.
Dan kunnen we dus een discussie maken wat erger is of niet.
Maar zoals je hier op het forum leest zijn er verschillende hulp vragen van GHB verslaafde maar die hebben vaak nog een vriendin en werken gewoon.
Terwijl er bij andere verslavingen zulke dingen helemaal kapot zijn.
En om dat te herstellen is zelfs bijna onmogelijk in sommige gevallen.
Famillie gaat diegene niet zomaar weer vergeven, er is teveel gebeurd.
GHB verslaafde zijn meestal nooit dakloos maar dat kan je wel veel terug vinden bij andere verslaafde.
Dan is dus herstellen uit een verslaving van GHB makkelijker soms dan herstellen uit sommige andere verslaving (ondanks er een lichamelijke verslaving was) omdat iemand wel weer terug kan in zijn normale sociale omgeving.
En een ander helemaal vanaf nul moet beginnen en ergens in de stappelbedden van het Leger Des Heils terecht komt.
Met alle gevolgen van dien.
Maar ik vind het wel goed dat ervoor gewaarschuwd wordt.
Uiteraard geef ik dat dus ook aan, maar de mate waarin dat gebeurd en de angst die er omheen hangt, gebeurt soms helemaal niet bij andere drugs terwijl ik nu in zie dat sommige verslavingen veel meer verwoesten dan GHB.
Waardoor de angst voor GHB word overdreven en er in topics hier bv heel makkelijk word gedaan over andere drugs.
Phenibut wordt trouwens toch niet zo erg gedemoniseerd? Lees niet vaak hele negatieve verhalen.
Eerst wel man.
Gelukkig is er op dit forum nu een omkeer gekomen en lees ik meer positief dan negatief.