Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD - Fouten zijn geen fouten als je ervan leert

LSD - Fouten zijn geen fouten als je ervan leert

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MerijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heerlijk verhaaltje van die muziek:)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Set: Mijn huis
Personen: Ik en J
Ervaring: 3 keer paddo's en 2 keer lichte dosis LSD (± 50 ug)
Tijd van inname: 0:00 uur eerste zegel, 0:25 uur halfje erbij.
Dosis: Bij elkaar 90 ug
Datum van trip: Maandagochtend 8 juni
Mind set: Vrolijk, nieuwsgierig

Het zou mijn derde LSD trip worden, en J zijn eerste. We waren voorzichtig en ik nam 1 tripje en J driekwart. We vonden het ook wel best zo, want ik heb ook voor mijn gevoel vrij heftige en mooie trips gehad op halve zegels. Ik bedacht me ook door advies wat ik nog op msn kreeg dat de dosis voor een ingeharde tripper ongeveer 100 ug bedraagt, en ik wou deze avond iets speciaals ervaren. Ik wou eigenlijk nog een keer een lage dosis doen voordat ik aan een hoge dosis begon, maar ik besloot voor mezelf dat ik het nu wel wou proberen. Ik nam er dus een halfje bij en we waren erg enthousiast wat ons te wachten stond.

Na 30 á 40 minuten traden de eerste effecten op, we voelden ons blijer dan normaal, we zagen alles waar we goed naar keken gewoon scherp, maar de plekken waar we onze ogen niet op focusten begonnen al te golven, wiebelen en trillen. Ik begon me ook steeds minder nuchter te voelen. Mijn gedachten dwaalden steeds af, en ik moest moeite doen om nog te denken aan waar ik ben en wat er allemaal om me heen gebeurt. Mijn gedachten gingen vanzelf, en het voelde alsof ze in een emmer zaten met een deksel erop, en als ik iets nuttigs wou zeggen moest ik veel moeite doen om het deksel open te doen. Het begon steeds heviger te worden en als ik iets tegen J zei verstond hij het verkeerd of andersom.

Visueel was het toen na 40 minuten nog niet zo spectaculair. Dingen begonnen een beetje te kronkelen en draaien in plaats van trillen zoals een kwartier ervoor maar dat waren nog niet echt de bekende LSD visuals. De tijd ging voor ons erg sloom omdat we niet konden wachten voor het echt begon. Anderhalf uur na inname begon het echt, het licht dat uit de lamp werd van gewoon lichtgeel naar fel donkergeel en werd daarna lichtgroen en begon steeds andere kleuren aan te nemen. Ik zat er voor mijn gevoel een half uur naar te kijken, maar zag dat er in werkelijkheid maar een halve minuut voorbij was. Mijn televisie leek van rubber en de rand leek zich om mijn beeldscherm te wringen waardoor mijn beeldscherm steeds kleiner werd. Mijn tv leek ook aan te staan, en toen ik hem uit wou zetten zette ik hem in werkelijkheid aan en dacht ik dat hij uit stond. Ik zag mijn vloer golven. Het leek wel een groot papier waar de wind op waaide. Het was het moment dat alles waarnaar ik keek begon te vervormen. Ik stuurde een paar smsjes naar mensen die benieuwd waren hoe het ging. Alle woorden begonnen door elkaar te bewegen en er stonden allemaal rare teksten. Ik probeerde op het knopje verzenden te drukken wanneer ik een goede tekst zag, woorden wisselden de hele tijd om. Ik stuurde allemaal -zacht uitgedrukt- grammaticaal niet kloppende berichten naar mensen.

Na een tijdje samen getript te hebben en allemaal mooie dingen gezien te hebben besloten we om 3:00 uur (3 uur na inname) allebei naar een andere kamer te gaan en afzonderlijk te gaan trippen. We hadden daar allebei behoefte aan omdat ik van tevoren zei dat we dit konden doen omdat de keren die ik hiervoor getript had de plekken waar ik in mijn eentje was het leukste vond. Het was tot dan toe ook alleen een beetje dom dingen zien, ik was niet bepaald filosofisch ofzo. We konden elkaar wel altijd roepen wanneer het niet goed ging.

In de andere kamer zette ik muziek op van de Arctic Monkeys. Normaal vind ik ze mooie nummers hebben, maar op LSD vond ik het niks. Ik hoorde allemaal lagen van de muziek, en ze klonken zo simpel en emotieloos. Pink Floyd daarentegen vond ik weer super, nog mooiere muziek dan ik normaal vind. Queen vind ik normaal niet zo bijzonder, maar nu vond ik hun muziek echt prachtig. Supergoed hun emoties erin verwerkt en het klonk ook supermooi, met veel veschillende lagen. Ik zag er ook allemaal beelden bij. Daarna ging ik liveoptredens kijken op youtube. Ik vond die liveoptredens zo veel mooier dan die bewerkte cd muziek. Teksten vond ik vaak ook super terwijl ik normaal niet zoveel naar te teksten in nummers luister. Ik hoorde allemaal boodschappen in nummers en vaak herhaalden belangrijke zinnen zich in mijn hoofd terwijl de rest van de muziek gewoon door ging. Ik zette toen de radio op mijn mobiel aan, en daar kwam een liedje van Sean Paul. Ik vond dat zo vreselijk, nog 10 keer zo erg als normaal. Ik luisterde naar zijn teksten en die gingen alleen over wijven, drank, geld en mooie spullen. Ik snapte niet waarom zo'n stom liedje zo beroemd is geworden.

Daarna werd ik heel filosofisch, muziek boeide me niet zo veel en mijn omgeving ook niet. Ik dacht eraan dat alles wat je leert door fouten komt. Door een fout weet je wat je de volgende keer goed moet doen. Ik bedacht me dat de enige fouten de fouten zijn waar je niks van leert. De fouten die je niet toe durft te geven voor jezelf of die je niet merkt. Ik verafschuwde afstandelijkheid, prestatiedrang, het beter willen zijn dan anderen.
Ik kon me ook heel goed verdiepen in mensen. Ik wist precies hoe sommige mensen dachten. Dat is moeilijk uit te leggen maar ik zag gewoon dat iedereen bepaalde doelen in het leven heeft. En daardoor heb ik meer sympathie gekregen voor onder andere Balkenende die ik eerst niet zo mocht als politicus door zijn ideeen. Hij is wel gewoon een mens met persoonlijke ambities.
Ook had ik heel veel trek in fruit, waarvan ik gelukkig veel in huis had. Ik besloot gezonder te gaan eten dan ik nu doe, dat ervaar ik ook als positief.

Na een tijdje (7:00 uur 's ochtends) had ik irritante mindfuck. Ik dacht aan iets en dat ging steeds verder maar na een tijdje wist ik helemaal niet meer waar mijn gedachten mee te maken hadden. Ik kon niet meer goed nadenken en mijn gedachten raakten een beetje in de war. Dat kwam denk ik doordat ik een beetje moe werd en ik me niet meer zo goed kon focussen. Ik zette muziek (Shpongle) op en ging weer zonder na te denken naar de muur kijken die vervormde . Uiteindleijk vond ik dat ook wel fijn. Op 9:00 uur was tripte ik niet meer zo hard en ging ik proberen te slapen.

Al met al vond ik dit een zeer fijne, maar toch heftige trip. Zoiets heb ik nog mooit meegemaakt en ben erg blij dat ik dat halfje erbij genomen heb. Ik had eerst wel het gevoel dat ik de LSD inzichten niet echt nodig had omdat ik al vrij positief in het leven sta, maar ik ben blij dat ik toch over dingen heb nagedacht waar ik normaal nooit opgekomen zou zijn. Over een maandje weer, dan 2 zegels. :)

:wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi report, herkenbaar voor LSD, vooral het verplaatsen in mensen, intuïtie en alles wat er mee samen hangt is gewoon enorm versterkt. Fijn dat je een mooie trip hebt gehad.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi geschreven :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuke trip, heb je nu eigenlijk het verschil gevoeld tussen 50 en 90 ug?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dumpy zei:
Leuke trip, heb je nu eigenlijk het verschil gevoeld tussen 50 en 90 ug?
Klik om te vergroten...

Visueel was er niet veel verschil. Ik had bij 90 ug wel closed-eye visuals, wat ik bij 60 ug niet had. Het verschil zat hem vooral in mijn gedachten die min of meer vanzelf gingen. Ik kon het nog wel redelijk sturen als ik mijn best deed.
Lichamelijk was het ook wat anders, ik had soms best wat druk op mijn lichaam. Maar soms voelde ik me ook zo licht als een veertje. :)
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toen ik die titel las dacht ik even dat het een bad trip zou worden, maar dat kwam maar niet. :P

Leuk stukje!
Dat met die muziek is erg herkenbaar, ook al heb ik nog niet eens LSD gebruikt (wel paddo's). :)
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#8
mooi geschreven reportje! veel plezier volgende maand (:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lekker tripje heb je gemaakt, bedankt voor het delen :)
En veel plezier met je volgende avonturen :hearteyes:
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#10
Twilight zei:
Toen ik die titel las dacht ik even dat het een bad trip zou worden, maar dat kwam maar niet. :P
Klik om te vergroten...

Het grappige is dat ik ook vaak samen trip. Eerst beetje doelloos kijken en lachen en dan op een gegeven moment er inderdaad een tijdje komt dat je allebei even iets anders wil gaan doen...filosoferen :hearteyes:

Leuk report om te lezen!
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tof report, kan me er erg goed in verplaatsen! Misschien volgende x 150 ug of wil je eerst wat vaker lagere dosissen proberen?

En filosoferen blijft gewoon geweldig!

Peace :wave:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#12
klinkt als een zeer leuke trip :) en een goed report trouwens :sunglasses:
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi report! Erg herkenbaar ook!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."