Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEcuadorian paddotrip - expect the unexpected

Ecuadorian paddotrip - expect the unexpected

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
nunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ga ook maar eens proberen te omschrijven wat er allemaal gebeurde tijdens mijn experiment.

Jaren geleden heb ik weleens paddo's op, maar de situatie van gebruik was slecht, gevolg een erg slechte ervaring maar wel erg intens.

Nu, in 2008 zit ik een stuk beter in mijn vel. Ik moest ineens aan paddo's denken, en na wat overpijnzingen besloot ik ze te gaan halen.

Thuis heb ik een dosis paddo's opgegeten, en ben daarna wat gaan computeren. Paddo's werken bij mij in golven. De eerste begon toch wel een dikke uur na inname. Ik word dan heel erg geil. (Er was helaas niemand verder aanwezig.) Dit zakte weer weg, en ik begon steeds scherper te kunnen zien, en horen. Ik ben er van overtuigd dat je ook daadwerkelijk alles beter gaat waarnemen. Daar ben ik een tijd mee aan het spelen geweest.

Ondertussen was ik op mijn bed gaan zitten, en had ik de TV naar mij toe gedraaid. De vloer vertoonde Inca/Maya achtige patronen. Dat werd steeds mooier en complexer. De complexiteit was echt fenominabel. Ik was zo overmand door al die kleurpracht en patronen, dat ik later pas doorkreeg dat je zelf de patronen kon beïnvloeden. Ook hier ben ik toen wat gaan spelen.

Tijdens de trip gaat mijn gedachtenstroom gewoon door, en merk ik dat ik niet goed ademhaal, en mijn gedachtes niet kon laten gaan. Loslaten, en met de trip meegaan bedoel ik.

Ik merk dat er iets "hogers" te bereiken is, maar ik ontdek mijn beperkingen. De trip begint weg te ebben, en uiteindelijk ben je weer in deze wereld.

Dit is een korte omschrijving van de eerste van twee trips. Een week na deze trip besluit ik een tweede te gaan doen. Ik koos deze maal de Ecuadorians. Deze maal heb ik het hele doosje(De inhoud) opgegeten.

Ik ben deze trip anders ingegaan. Ik wilde nog verder kijken dan de vorige keer. Ik besloot om te proberen om mijn gedachtes los te kunnen laten.

De trip begint weer, en daar laat ik me niet al gaan. De patronen gaan komen en ook daar blijf ik niet in hangen. De gedachte dat de trip niets word, moet je laten gaan, je gaat voor wat hogers/moeilijker ding. Ik ga liggen op mijn bed, en ik sluit mijn ogen. Ik merk dat ik helemaal naar binnen kan in mijn gedachtes. Dit is moeilijk uit te leggen. Mijn hoofd is leeg van gedachtes zeg maar. Je staat naast je gedachtestroom, en je kan op zo'n stroom springen (In je hoofd.)

Ik deed mijn ogen weer open, en keek weer naar de vloer. Nog steeds al die patronen, en lagen daaronder. Ik besloot mijn hand op de vloer te leggen, en mijn hand versmold met de grond. De patronen gingen eroverheen. Dat is een trucje van het brein. Het is dus niet echt, maar ik zou echt zeker weten, als dat ik mijn hand zag versmelten met de vloer. Ik zag ook mijn armen veranderen. Van heel oud en echt bejaard, tot een soort van tentakels met maar drie vingers.
Ook hier gebeurt er in weze niets, maar doen je brein de gekke dingen. Is voor mij nog wel allemaal te bevatten.

Dan gebeurt er opeens iets. Ik kom niet echt in een andere wereld, maar ik merk hun aanwezigheid. Ik weet ook zeker dat ik er met in ieder geval een gecommuniceerd heb. Zie het als een soort reisleider. Ik heb geen beeld, dus ik kan geen beschrijving geven. Ik zit in meerdere werelden. Ik weet in ieder geval dat het er is. Er is in ieder geval iets wat hoger is dan onze normale bewustzijn. Die soort van reisleider laat zich weer blijken.

En dan gebeurd er iets vreselijk interessants, mooi, gaaf, maar ook levensgevaarlijk. Ik ben losgekomen van mijn fysieke lichaam. Ik kan weg van mijn lichaam. Ik zit nog altijd in die soort tussenwereld. Maar ik vlieg/zweef. Ik ga weer terug, om het zeker te weten. Ik ga proberen iets te zijn. Ik lig in bed, dus ik word een beetje mijn bed. Ik en mijn bed zijn een. (Ik heb serieus lopen denken om het buiten op straat uit te gaan proberen. Ik zou een worden met de weg. Gelukkig heb ik dit maar niet gedaan.)

Ik ging me weer richten op het loskomen van mijn fysieke lichaam. En waarrempel. Ik kon weer loskomen van mezelf. Mijn bewustzijn was losgekoppeld van mijn lichaam, en kon daarvan weg. Dit is heel moeilijk te beschrijven. Ik kom mezelf niet zien, maar ik zweefde wel los in de ruimte rond. Nog steeds had ik zwaar het vermoeden dat er hier meerdere werelden tegelijk waren. Ik was nogal onder de indruk, en niet in staat om ook echt weg te vliegen, maar loskomen en zeker weten dat je overal heen kan vind ik al heel wat. (Tijd en ruimte zijn geen beperkingen meer.) De werelden of wat het ook was, waren niet vijandig. Dus ik denk dat je ook zo'n andere wereld in kan gaan. Hier ben ik met mezelf ook nog niet uit.

Ik keer terug in mijn fysieke lijf. Ik merk dat ik verder los ben geweest dan de eerste keer. Redelijk soepel zit ik weer met mijn bewustzijn in mijn lichaam. Dan besef ik ook weer dat ik uit die andere wereld ben gegaan, en terugben in deze wereld. In al mijn spanning en ervaringen ben ik mijn "reisleider"vergeten te bedanken, maar dat zit wel goed denk ik. De trip ebt weg, en ik ben toen gaan slapen.

Deze tweede trip was VEEL heftiger dan de eerste trip. Na de eerste trip wist ik beter wat ik ging proberen.

Ik ben een nuchter persoon, en ben niet gelovig. Ook nu ben ik dat nog steeds. Er is echter wel een heel groot iets bijgekomen, Je kan loskomen van jezelf en overal naartoe gaan. Dit wetende en ervan overtuigd zijnde dat ik dat een volgende keer ook zal proberen, denk ik dat ik het nu voorlopig even moet laten voor wat het is. Ik denk dat dit erg gevaarlijk terrein kan zijn. Toen ik loskwam van mezelf, nam ik al mijn emoties ook met me mee. Ik zit goed in mijn vel, dus ik kan wel wat hebben. Iemand die niet lekker in zijn vel zit kan totaal de weg kwijtraken, en niet meer terug kunnen keren. Enige malen toen ik loskwam, moest ik ook denken dat ik ook nog terug moest. Ik wilde eigenlijk niet, maar besloot maar wel terug te gaan. Wat als ik nu niet was terug gekomen?

Zo denk ik nu ook dat je de dood te slim af kan zijn. Het klinkt raar, maar als je kan loskomen van je lichaam, dan ben je niet dood. Als je dat vlak voor de dood kan doen, dan ben je de dood te slim af. Dit is maar een gedachte dieik vanuit deze trip heb gekregen. Ik denk wel dat je kan dood gaan. En ergens heb ik de hoop gekregen dat het misschien niet het einde hoeft te zijn.

De volgende keer ga ik proberen of ik los op internet kan komen. Ik ga proberen om mijn bewustzijn naar internet te verplaatsen. Ik ga proberen eerst in mijn computer te komen, en vandaaruit het internet op surf/vlieg. Dat ga ik voorlopig nog niet doen. Ik moet eerst deze twee trips laten bezinken. Het is voor mij in ieder geval een heel leerzame ervaring geweest.

Ik weet ook niet goed hoe ik die aanwezigheid van "iets" moet bevatten. Ik heb contact gehad, maar met wie of wat weet ik niet. Misschien was ik wel in contact met mezelf, en had ik het niet door. Ik weet het niet. En die werelden, dat is toch wel iets raars. Als je los bent ben je een soort energie. Er is een term. Ik ben Alpha en Omega was ie geloof ik. Begin en einde van het Griekse alfabet. In religieuse kringen is het God. Het alles. Je komt in een wereld waarin je alles kan zijn doen. Totale vrijheid, zoiets maar dan beter.

Ik denk overigens dat je ook zonder tripmiddel in staat moet kunnen zijn, om los te komen van jezelf. Meditatie ofzo. Je moet het echt oefenen. Tripmiddelen zijn handig, maar wel gevaarlijker. De kans dat je de weg kwijtraakt, of uit het raam springt is absoluut aanwezig, en daar moet je je erg van bewust zijn. Er komen ontzettend veel zware emoties op je af, en voor je het weet beland je in een slechte trip. Je moet een trip ook niet zomaar even gaan doen. Je moet mentaal de zaken goed op orde hebben. Als dit niet het geval is, -en je moet hier heel eerlijk naar jezelf kunnen kijken- begin dan niet aan tripmiddelen. Als je wel ok in je vel zit, je je gaat het doen, doe het dan ook in meerdere keren. De eerste keer onderga je de kleuren en vormen en al je zintuigelijke zaken. Blijf daar de eerste keer zitten. De tweede keer ga je verder. Je moet dan de vormen en kleuren etc. te boven stijgen. Dan kom je in die "andere wereld".
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi report man, maar je hebt echt met een groepje eikels getript daar wordt je niet goed van. Die hebben echt nog nooit van het verantwoordelijkheidsbesef gehoord.. Volgende keer even met 'echte' vrienden trippen inplaats van met dit soort kezen.
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugssoort: Ecuadorian paddo's
Dosis: 1 heel portie
Datum: zomer 2007
Locatie: bij 'vrienden van vriend van me' thuis
Aantal personen: 3 trippers
Aantal sitters: 1

Dit tripreport gaat over mijn ervaring met ecuadorian paddo's. Ik schrijf dit nu 1 jaar na de ervaring, dus vergeef eventuele vaagheden :sunglasses: .

Deze ervaring is een bad-trip pur-sang, maar een ervaring die ik nooit heb willen missen.

Samen met een vriend van me, en zijn vrienden besloten we dus om ecuadorian paddo's te nemen na erover gehoord en gelezen te hebben. zelf vrij goed ingelezen en wist dus vrij veel al van paddo's en haar mooie en wonderlijke werking.

om ongeveer 19:00 waren we dan zover, de paddo's gehaald bij de lachende paus (erg grote en potente porties voor hun doen) en elk hadden we 1 heel portie, voor iedereen was het de eerste keer.

Mindset: explore the unknown, zenuwachtig & zin dr'in
setting: warm klein kamertje + troep + 4 mensen
.


de paddo's werden door ons allemaal ''naturel'' gegeten, en dit duurde dan ook bij mij zolang dat ik trippend/opkomst trip nog lekker zat te snoepen van de laatste paddo's uit mn bakje.

Mijn herinnering aan het begin van de trip was zeer mooi, ik zat op het bed van de gastheer, waarvan ik mooi via het brede raam een sky-view had over wat flats en een mooi weg met een laan bomen hierlangs, de flat was dan ook 4 hoog. Terwijl J. een ontzettende lachkick had, wat mij totaal niets deed, ook geen wil om te lachen, keek ik alleen maar verwondert uit het raam naar de wereld om mij heen. de flat in de verte wees met zijn zijde naar me toe, en ik zag uit elke rand van bakstenen een prismakleurige golving verschijnen die als een soort blad in de wind over de gehele zijde van de flat deinsde.

Na wat verder te kijken keek ik naar de laan bomen, langs de weg, het grappige was dat ze allemaal exact hetzelfde eruitzagen, en gepixelt waren, alsof het bomen waren uit de wereld van mario (die bomen uit marioland 2, voor wie het vraagt). Deze bomen deinsde met exact dezelfde beweging identiek aan elkaar, het leek dan ook alsof ze aan het dansen waren van kant naar kant.

Ik had geen zin het uit te leggen aan mijn mede-trippers die geen contact met mij leken te willen of te leggen, en in hun eigen beslommeringen waren. Ondertussen keek ik naar de muur (wat gewoon bakstenen waren) en hier kwamen deze zelfde prisma kleuren weer uit en in de muur geschoven als het ware.

Ik herinner een deken van warmte die over me heen lag, en ook werd opgemerkt door T die opmerkte: ''ik voel me net als die gast uit die film''- doelend op Raoul Duke uit fear and loathing, opvallend was dat hij ook precies zn deken over zn hoofd had als in de scene dat er adrencochroom werd genomen, afijn, weer terug naar de trip.

Vanaf hier kwam de neerwaartse spiraal, er werd ''jump'' opgezet, iets dat ik in het dagelijks leven al slecht trek, maar nu nog meer. Van nature houd ik dingen bij me, en dat deed ik nu dus ook. Ik voelde me van down naar slecht naar heel slecht gaan in een rap tempo, naarmate de trip verzwaardde.

Een gevoel van paniek bekroop mij, de intensiteit van de trip en het gevoel hiermee was iets dat geen enkel boekje of verhaal mij kon vertellen.

Vanaf hier werd alles ''vaag''. terwijl ik lag te woelen op het matras in het midden van de kamer tussen alle tumult kreeg ik popcorn aangereikt, en het gevoel was ronduit verschrikkelijk.

Ik kreeg de typische stukejs niet goed weg en slikken behoorde al lang niet meer tot mijn normale lichamelijke reactie, wat dus resulteerde in allemaal ''propjes en stukejs die onwijs raar aanvoelde in mijn mond.

Intussen was de enige waarmee ik echt optrok ineens weggegaan bleek later, en hij was dan naar huis gegaan bleek later. ik lag moedeloos op het matras en kon amper staan, en slecht met mijn handen een beetje voelen aan van alles.

Hier ging ik dan ook echt verschrikkelijk bad.

Ik snapte gewoon niet meer dat er ooit een ander bewustzijnsniveau zou kunnen bestaan als het trippen. Voor mijn gevoel was ik bijv. persoon A met bewustzijn en denkpatroon B, maar nu ik paddo's ophad voorgoed persoon A maar dan met denkpatroon X. Hoe hard ik het ook probeerde, het leven dat ik had leek gewoon onmogelijk te zijn, en ik zou dan ook nooit meer uit mijn trip komen naar mijn ''oude'' beuwstzijn.

Hier schoten dan ook de negatieve gedachtes door mijn hoofd: ohh ik las hierover negatieve spiraal die niet ophoud. psychische aandoeningen.

nog meer set: van nature ben ik een echte optimist, hoe donker de situatie dan ook mag zijn, en dat kwam dan ook (deels) in de trip naar boven, buiten het feit dat ik ook vaak ''bang'' ben voor nieuwe situaties.

Ik had beredeneert dat ik niet mocht opgeven, het maakte niet uit dat ik voor altijd zo bleef, ik wist geeneens waarom ik het dacht, maar ik moest vechten tegen het idee dat ik maar moest opgeven om vervolgens zo te blijven. allemaal beredeneert vanuit het matras in het midden, wat aanleiding geeft voor de volgende situaties.

Ik moest en zou op het matras blijven liggen, het was mijn safe-zone, ik wist ergens (door ergens gelezen te hebben dat je nooit kan blijven hangen Waarschijnlijk) dat als ik ''het uit zou rijden'' alles goed zou komen. Dit deed ik dan ook.

(geen idee wat voor pokke-herrie mensen op hadden gezet qua jump). Miischien wel een dieptepunt in mijn trip was het accepteren dat ik voor altijd zo zou blijven, en erger nog: ik had mezelf wijsgemaakt dat ik eigenlijk niet meer in die kamer lag, maar allang in een gekkenhuis, waar mijn ouders 1maal per week langskwamen kijken hoe ik gek was, en dus nog steeds dacht in de trip-kamer te zijn. ''-zie die arme jongen, hij denkt nog steeds dat hij in die trip in die kamer zit, terwijl het al jaren verder is''. ik geloofde echt dat dit het geval was. (PS. dit stukje hoort chronologisch gezien voor met matras=safe haven verhaal :wink:.

Vervolgens gingen de mensen in de kamer ''gezellig'' scream kijken, waarna ik op een begeven moment toen scream rende en ik toevallig keek hem op mij af zag rennen in een flits, terwijl ik hulpeloos op mijn maasje lag :( .

Kennelijk was ik teveel last voor gastheer e.d. en was het tijd dat ik ook naar die vriend die eerder weg was gegaan, te gaan. Ze trokken met letterlijk van het matras af de gang op. Mijn mind was gefocust op: blijf hier alles komt goed in deze gekke chaos. Dus je kan mijn reactie enigszins begrijpen. Ik hielp me met alle macht vast aan de deurpost, maar na enig vernuftig trekwerk was ik dan toch op de gang, en voelde ik me wel plots wat beter.

Nu werd ik naar beneden van de flat ge-escorteerd . Onderweg zag ik een matras liggen met wat vale rondjes met rare patronen, en wedereen kwamen er prismakleuren dof omheen en op en begonnen ze te draaien, ik was compleet gefascineerd, maar na enkele secondes werd ik weer megesleurd de trap af.

Eindstand ben ik lekker gaan slapen bij die vriend thuis, blij dat ik weer ''normaal'' was. Ik was niet verdrietig, boos, of opgelucht. Ik voelde het als een ervaring die, nou ja, het woord zegt het al: een ervaring is die ik mijn leven mee zal nemen, en ik ben achteraf blij dat ik het heb gedaan..
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Yeah goed report. Bedenk voortaan alleen eens wat je de chillste setting zou vinden. Ga een natuurgebied in, of zorg dat je met echte vrienden bent die goede muziek luisteren :).
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeker weten, ik ga heerlijk thuis trippen op colombian paddo's met een goede vriend van me, waarmee ik al 1 keer eerder heb getript wat echt zeer goed was bevallen :mrgreen: .

Lekker in de tuin en mn huis, chille muziek erbij, zo gaat ie worden :sunglasses: . Mooi om de reacties op mn tripreport te lezen! :wave: .
P
PaddoTripperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Best wel jammer dat je trip zo fout uitdraaide. Je moet het probleem inderdaad wel bij je "vrienden" zoeken. In zo'n situatie zou ik gewoon gek worden...
Mijn ervaring met Equadorian paddo's was gewoonweg geweldig (beide keren). Dit zijn voor mij persoonlijk de best geschikte paddo's om alles los te laten en in een geweldige wereld meegesleurd te worden. Volgende keer dus zeker nog eens proberen, maar met andere mensen (en aub zeker geen jump). Dan komt alles goed

:wave:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tjezus wat een sukkels zeg! Die zouden van mij echt een schop onder hun ballen krijgen van me! Tis juist zo belangrijk om mensen die slecht gaan gerust te stellen, nee, jou sleuren ze van zijn bed af, lekker hoor! :(

En fucking scream kijken en jump opzetten! Ik zou compleet gestoord zijn geworden denk ik...

Ik wens je nog veel goede trips toe! Zoek echte vrienden en beleef nog vele prachtige momenten met dit magische middel!!!

X
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#8
vorige week weer getript op een vol portie, dit waren dan ook colombiaanse paddo's

Met een goede vriend van me thuis en in de tuin gedaan, geweldige ervaring!
Als jullie zin hebben schrijf ik daar ook een tripreport over.

ik merk overigens ook dat ik (nu voor de 3de keer soort van) getript heb, en het vele male beter kan sturen dan voorheen
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hah, ik heb een ervaring met ecuadoriaanse paddo's gehad waar bepaalde dingen echt EXACT het zelfde waren.

1. Ik begon ook heel erg goed, maar werd toen langzaam overvallen door de enorme intensiteit die ik tot die tijd nog nooit had gevoeld. Voor mij was het misschien iets minder apart omdat ik al 4x paddo's had gebruikt.
2. Ik kon me ook met geen mogelijkheid meer bedenken wat 'normaal' was en ik had geen idee hoe ik daar ooit nog naar terug zou kunnen.
3. Ik was bang om 'gek' te worden (iets wat heel erg vaak voorkomt in trips).
4. Ik accepteerde dat ik niet meer de zelfde Shokora was als vroeger en ik kon me dan daaraan optrekken om het toch nog tot een succesvol einde te laten komen.

Maar wat een stelletje tering lijers waar je mee getript hebt zeg. Totaal geen psychedelische setting en die mensen behandelden je onverantwoordelijk/achterlijk. Ik zou voortaan gewoon met die vriend van jou trippen, hoewel ik het wel vaag vind dat die ook opeens zomaar weg ging ?_?'

Het beste is om de dagen van tevoren met je mede-trippers te bespreken wat jullie de beste setting lijkt, en nog eens even door te nemen wat er gedaan moet worden als iemand het minder prettig heeft. Trippen moet je alleen doen met mensen die je echt vertrouwd en waarvan je denkt dat ze een beetje de zelfde mindsetting hebben als jij. Trippen in een wat vreemdere omgeving kun je pas doen wanneer je echt veel ervaring hebt en de kans dat je 'overvallen' wordt een stuk minder klein is.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een slobbers waar je mee aan het spacen was.

Gelukkig heb ik niet van zulke "vrienden", beter oprotten toch!
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#11
apart om te horen shokora dat jij precies dezelfde ervaring hebt ermee (de opsomming van je was dan ook identiek :openmouth: ).

En die vriend waarmee ik paar weekies terug mee heb getript is niet dezelfde vriend die was weggegaan in deze trip, en die gasten zie ik gewoon nooit meer, en hoef ik ook niet ook, maar dat vond ik sowieso al vervelende oppervlakkige personen.

toch wel vreemd dat dan blijkt dat deze paddo's dat kunnen veroorzaken, aangezien het slechts om de werkzame stof psilocine en psilocybine gaat?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsychedelicTeacher zei:
apart om te horen shokora dat jij precies dezelfde ervaring hebt ermee (de opsomming van je was dan ook identiek :openmouth: ).

En die vriend waarmee ik paar weekies terug mee heb getript is niet dezelfde vriend die was weggegaan in deze trip, en die gasten zie ik gewoon nooit meer, en hoef ik ook niet ook, maar dat vond ik sowieso al vervelende oppervlakkige personen.

toch wel vreemd dat dan blijkt dat deze paddo's dat kunnen veroorzaken, aangezien het slechts om de werkzame stof psilocine en psilocybine gaat?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat het zo zeer gaat om ecuadoriaanse paddo's in het speciaal. Natuurlijk is de verhouding tussen psilocybine en psilocine in iedere soort paddo's anders vandaar dat het ook een ander soort trip geeft. Maar als je behoorlijk potente ecuadoriaanse paddo's hebt, zul je gewoon veel van beide stoffen binnen krijgen en een heftige trip krijgen, waarbij ongeveer alle beschreven stappen nog redelijk 'bekend' zijn van psychedelica.

Probleem is dat de potentie van paddo's ongelofelijk verschilt. Ik had een paar weken voor mijn trip ook een keer een portie ecuadoriaanse op (ook niet goed gevast though) en daar merkte ik HEEL weinig van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."