Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszal niet wete wat ik heb ingenomen / tripreport

zal niet wete wat ik heb ingenomen / tripreport

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb zulk soort verhalen ook over mcpp gehoord.
Zou best ook mcpp kunnen zijn denk ik, komt ook het vaakst voor als het geen mdma is.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#2
mnjah, xtc kan af en toe wel eens tegenvallen, dat warm/koud gevoel en rusteloosheid
ook al gehad bij het nemen van xtc waar de rest gewoon goed op spacete...
h
haikingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het was woensdagmiddag en ik zat met een vriend thuis te chillen , we ware het kijken of we de dealer konden bereiken toen ik me opeens herinnerde dat ik nog een xtc pil had liggen :grin: (nog over van een paar avonden terug) wij allebei een halfje gepakt.


ik ga het verhaal vertellen vanuit mijn belevenis , ik weet niet wat die vriend van mij gevoeld heeft. er kunnen vage stukken bijzitten want ik kan me niet alles herinneren.



14:30 : we hebben het halfje gepakt we gaan rustig achter de computer zitten en wachten op het effect
15:00-15:20 : begin me een beetje raar te voelen , opgefokt , chaotisch in mijn hoofd :confused:
voor mijn gevoel gaat alles langzamer.


15:30-17:00(ongeveer) : het leek net alsof mijn geest achter liep , mijn lichaam werkte zonder mijn geest . mijn geest was buiten mijn lichaam getreden . ik raakte een beetje in paniek en ik probeerde mijn gevoel zoveel mogelijk aan mijn vriend uit te leggen.

ik zou niet weten wat ik heb ingenomen maar het was duidelijk geen XTC . ik had het warm en dan weer koud. als ik liep was mijn lichaam bij de computer en ik zag mijn geest nog steeds bij de trap staan.
ik kon niet stoppen met praten en mijn tijdsbelevenis was verdwenen.

het paniekerige was overgegaan door mezelf de hele tijd te zeggen dat het een mooie belevenis was. Het ging nu beter met me.

ik voel me nu helemaal goed , maar mijn hoofd is een warboel , ik mompel in mezelf.
Ik ben helemaal in mijn eigen wereld. we zijn nu een of ander spelletje aan het spelen , maar ik heb geen idee wat ik aan het doen ben.

17:30-18:00: ik begin na te denken over mezelf , vrienden , het leven. ik leg me vriend uit wat ik echte vrienden noem en hoe ik alles vind. (ik weet niet veel meer over dit gedeelte , ik weet alleen nog dat ik diep onder de indruk was over verschillende dingen)


18:00 ik voel me weer redelijk normaal , het is uitgewerkt. ik heb eens goed nagedacht over wat ik heb meegemaakt en heb me bedacht dat dit eigenlijk een mooie en leerzame ervaring is geweest maar niet 1 die ik snel wil herhalen. ik weet niet wat in die pil zat maar het was ABSOLUUT GEEN XTC.

dit is niet alles wat ik die middag heb gedaan maar wel het meeste.

ps. dit is meteen mijn eerste bericht op dit forum :grin:

groetjes haiking.
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch niet leuk dat je met iets onbekends opgescheept word. Nog last van een kater gehad? Had je wel grote pupillen, last van kaken etc?

Kijk hier is bij, zijn middelen die soms in xtc worden gevonden:

A: MDA/MDE:
MDA en MDE produceren deels effecten die sterk overeenkomen met die van MDMA. Zowel MDA en MDE zouden meer speedy en visueel actiever zijn als MDMA. MDA zou een kleinere dosis voor nodig zijn en voor MDE een iets grotere.

B: Amphetamine, methamphetamine:
In Nederland kan het wel eens voorkomen dat er speed (amphetamine) of meth door een pil heen zit maar dit komt nog zelden voor tenzij de pillen ook gekocht worden als speed pillen. Beide middelen geven heel veel energie en een euphorisch gevoel maar zeker niet zoals MDMA en het verschil tussen deze middelen is ook duidelijk te voelen. Hogere dosissen van deze middelen kunnen misselijkheid, irritatie, jeuk etc veroorzaken.

C: Ephedrine:
Ephedrine is een stof die veel in vetverbranders voor sporters voorkomt en het verwante ephedra wordt door veel mensen gewaardeerd in capsules zoals blow up caps voor het uitgaan. Als ze dit in pillen stoppen moeten deze echt gigantisch zijn, je hebt zeker 6 a 8 pillen van normaal formaat nodig om iets te voelen en het verschil is meer dan merkbaar, je krijgt een beetje energie, tintelingen op je hoofd en harde tepels maar meer wordt het niet. Wel kan het hyperactiviteit en hyperthermia veroorzaken in grote dosissen

D: Caffeine:
Dit middel wordt nog wel eens gebruikt bij het versnijden van speed, maar in pillen zal het zelden zitten en ook dan is het verschil goed voelbaar omdat caffeine geen hallucinoge of empathogene werking heeft, enkel licht stimulerend, wel kan het lichamelijk ongemak als trillen en misselijkheid veroorzaken in hoge dosissen.

E: PMA:
PMA is een van amhetamine afgeleide stimulant, in lage dosissen kunnen de effecten sterk overeenkomen met het begin van een mdma trip, stimulatie en licht visuele werking. Dosissen van 60-80 mg zijn in verband gebracht met gevaarlijke toenamen van hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur.

F: AMT:
Het is heel onwaarschijnlijk dat dit middel aangetroffen zal worden in pillen die als MDMA pillen verkocht worden. Het onderscheidden van het verschil in werking zou moeilijk zijn omdat AMT een empathogene werking heeft en ook het klemmen met je kaak veroorzaakt. Een verschil tussen AMT en MDMA is dat AMT meer visuele effecten heeft en een langere coming up, piek ervaring heeft. AMT is werkzaam in veel kleinere dosissen als MDMA.

G: 2C-B:
De werking van 2c-b wordt omschreven als een combinatie van LSD en MDMA of paddo's en MDMA, zelf vind ik het meer de laatste. Maar het komt niet overeen met een candyflip of hippyflip. Het is minder mind-expanding en diepgaand als paddo's of lsd, en minder "gestuurd" naar een goed gevoel zoals MDMA. Het onderscheidden van MDMA en 2C-B is door deze effecten niet moeilijk.
Voor 2C-B zijn veel kleinere dosissen nodig als voor MDMA: 15-40 mg. Hoge dosissen 2C-B kunnen een onplezierige psychedelische ervaring tot gevolg hebben.

H: DXM:
DXM is een tijd heel populair geweest omdat het een legaal middel is en bij een eerste keer door een amateur ervaren kan worden als MDMA-achtig.
Een uitgebreidde FAQ over DXM is te vinden in de faq-sectie. Een orale dosis dxm ligt een stuk hoger als die voor mdma. DXM kan hyperthermia, misselijkheid, overgeven en onaangename hallucinaties veroorzaken.

I: 5-MEO-DIPT:
Oftewel foxy-methoxy, onlangs opgeheerlijkt in id&t magazine. Het is een milde psychedelic die erom bekend staat diarree te veroorzaken. Dit zorgt ervoor dat het goed te onderscheiden is van MDMA.

J: KETAMINE:
Ketamine is een dissociatieve anaesthetic oftewel dissociatief verdovingsmiddel. Grote dosissen kunnen leiden tot een K-hole, ookwel out-of-body experience genoemd waarbij het is alsof je geest uit je lichaam treed. Maar dergelijke hoeveelheden vragen om meerdere pillen en zal ook weinig voorkomen. Eerder zul je een onaangenaam gevoel van disconnectie en afwezigheid ervaring, gecombineerd met problemen met lopen. Deze effecten zijn zeer goed te onderscheiden van die van MDMA.
Klik om te vergroten...

bron: Fok.nl Forum

Misschien was het 2c-b? (of variant).
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
hm vaag, ik zou zoiezo als ik jou was je pillen laten testen voordat je ze inneemt want zo krijg je dus dit soort gezeik.

Voor de rest zou ik niet echt weten wat het voor drugs is, misschien 2C-b idd, iig geen LSD want de trip duurde niet erg lang.

Heb je nog gehallucineerd?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben eigenlijk toch wel beniewd hoe je vriend zich voelde, jullie hebben toch allebei hetzelfde geslikt?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
idd,, deze had je over zij je, dus dan heb je(of iemand anders bij jou in de omgeving) em al eerder gedaan.. dan zou je tog zeker moeten zijn,, en vraag eens aan die vriend wat hij ervaarde,, sla je nachtaphotheker inelkaar alst geen mdma was!! :P :stoned:
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon niks bij die gast weerkopen :stoned:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#9
beetje raaar verhaal zo, eerst doen ze niks en dan compleet vaag.
h
haikingLid
01-01-2024, 00:00
#10
ze waren idd van een paar avonden van te voren maar toen voelde ik bar weinig , en me vriend zei dat hij wel het ''gewone'' XTC gevoel had maar dat die love feeling wel niet zo sterk was bij hem. en nog over de dealer , ik heb hem erop aangesproken en hij zei ook dat dit de eerste keer is dat hij die pillen had. :confused: en nee ik heb verder niet gehallucineerd :P
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit heb ik ook eens meegemaakt met mccp, dus het zou kunnen dat het dat was. De eerste avond voelde ik er niks van, en de 2e avond had ik voor een kwartiertje een über love-gevoel en een klein beetje een praatkick maar ik crashte onzettend hard en heb toen 12 uur geslapen en ben zo ziek als een hond geweest.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
drugs doen gekke dingen met je :sunglasses:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat ik niet begrijp.. je had het pilletje over van een paar avonden daarvoor, ging het toen wel goed?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."