Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsK.O. van lachgas

K.O. van lachgas

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Battieh zei:
Vorig jaar was ik met vrienden op vakantie in Zuid-Spanje (Blanes). We hadden een paar biertjes gedronken en gingen naar een club, eenmaal aangekomen zien we dat er lachgas ballonnen verkocht worden :grin:, Niet veel later stonden we dus ook met z’n allen aan een ballon te hijsen. Het volgende wat ik me herrinner is dat ik door vrienden overeind gehesen wordt :confused: Wtf?! Ik herrinner me verder helemaal niks, dus ik denk: dat moet ik nog eens proberen! (mijn vrienden wisten niet dat ik mijn bewustzijn verloor) Dus ik koop nog zo’n ballon, en ja hoor, weer een gat in mijn geheugen. Alleen wordt ik deze keer op de grond wakker. Versuft sta ik op en besef dat ik nokkie was gegaan.

Ik vertel het verhaal aan m’n vrienden, en niemand weet wat er nou precies gebeurt was.
Wat ik wil vragen is: Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt, of heeft iemand enig idee wat the fock er gebeurt is? :confused: Ik ben nog nooit eerder flauw gevallen, dus gevoelig ben ik hier niet voor.
:wave:
Klik om te vergroten...

Het was wel een mooie avond :rock: Vooral de terug weg en dan leon op een elektriciteitskastje zien zitten haha
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
in het ziekenhuis (bij operatie)gebruiken ze een mengseltje van zuurstof, stikstof en lachgas, en daar ga je van onder zijl, dan krijg je een prikje die je verdooft.

dus het gat wordt veroorzaakt door een hoge dosering lachgas. ook handig als je vinger uit de kom is... kan iemand anders m weer recht drukken, zonder dat je t merkt.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Buiten het feit dat je een 40tal seconden geen zuurstof krijgt, lijk lachgas mij niet zo schadelijk.
Althans, dat lees ik toch overal. Ik vind het wel leuk om eens te doen! :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hangt ervan af of je N20 hebt, of het 'slagroom' spul.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#5
gNuxx zei:
hangt ervan af of je N20 hebt, of het 'slagroom' spul.
Klik om te vergroten...

Slagroompatronen bevatten gewoon N2O hoor! :confused:
M
MortallisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt als een tekort aan zuurstof in je hersenen waardoor je tijdelijk out bent gegaan.
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vorig jaar was ik met vrienden op vakantie in Zuid-Spanje (Blanes). We hadden een paar biertjes gedronken en gingen naar een club, eenmaal aangekomen zien we dat er lachgas ballonnen verkocht worden :grin:, Niet veel later stonden we dus ook met z’n allen aan een ballon te hijsen. Het volgende wat ik me herrinner is dat ik door vrienden overeind gehesen wordt :confused: Wtf?! Ik herrinner me verder helemaal niks, dus ik denk: dat moet ik nog eens proberen! (mijn vrienden wisten niet dat ik mijn bewustzijn verloor) Dus ik koop nog zo’n ballon, en ja hoor, weer een gat in mijn geheugen. Alleen wordt ik deze keer op de grond wakker. Versuft sta ik op en besef dat ik nokkie was gegaan.

Ik vertel het verhaal aan m’n vrienden, en niemand weet wat er nou precies gebeurt was.
Wat ik wil vragen is: Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt, of heeft iemand enig idee wat the fock er gebeurt is? :confused: Ik ben nog nooit eerder flauw gevallen, dus gevoelig ben ik hier niet voor.
:wave:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoveelste topic over KO op lachgas...
Geniet ervan! (nu 't nog kan)
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mortallis zei:
Klinkt als een tekort aan zuurstof in je hersenen waardoor je tijdelijk out bent gegaan.
Klik om te vergroten...

Ja, daar had ik al eerder gedacht, alleen na hoogstens 10 seconden aan een balon te hijsen. Lijkt me sterk dat je dan te weinig zuurstof binnen krijgt
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Battieh zei:
Mortallis zei:
Klinkt als een tekort aan zuurstof in je hersenen waardoor je tijdelijk out bent gegaan.
Klik om te vergroten...

Ja, daar had ik al eerder gedacht, alleen na hoogstens 10 seconden aan een balon te hijsen. Lijkt me sterk dat je dan te weinig zuurstof binnen krijgt
Klik om te vergroten...
Geen zuurstof + enorm schadelijke stoffen.
Dat spul is véél schadelijker dan de rest van de drugs dat rond gaat.

Zoek eens rond op 't forum, daar staan alle antwoorden!

Ja, ik weet 't ben aan 't bitchen vandaag. 't Zal de afkick wel zijn :grin:.
M
MortallisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Battieh zei:
Mortallis zei:
Klinkt als een tekort aan zuurstof in je hersenen waardoor je tijdelijk out bent gegaan.
Klik om te vergroten...

Ja, daar had ik al eerder gedacht, alleen na hoogstens 10 seconden aan een balon te hijsen. Lijkt me sterk dat je dan te weinig zuurstof binnen krijgt
Klik om te vergroten...

Bijwerkingen

Lachgas geeft in tegenstelling tot de andere dampvormige anesthetica geen maligne hyperthermie bij gevoelige personen. Lachgas heeft minimale bijwerkingen van op de circulatie (zoals lage bloeddruk) en op de ventilatie (ademhalingsdemping). Een zeer snelle verspreiding in gasbevattende holtes is mogelijk, wat bij ontwaken kans op zuurstofgebrek geeft door verdringing van zuurstof in de longblaasjes (diffusiehypoxie). In dit geval moet eerst het lachgas verwijderd worden voordat zuurstof succesvol toegediend kan worden. Daarnaast is lachgas gecontraïndiceerd bij operaties aan het middenoor en bij darmoperaties (met name een totale afsluiting: ileus). Tevens is er gevaar van het geven van lachgas bij een pneumothorax (klaplong). Langdurige blootstelling kan het beenmerg onderdrukken (soms geeft men hiervoor extra folinezuur). Er is nog onzekerheid over het effect van lachgas op het ongeboren kind, waardoor de toepassing ervan afgeraden wordt. Goede afzuigapparatuur (zoals op de operatiekamer) is noodzakelijk. Lachgas is zelf niet brandbaar, maar onderhoudt wel de verbranding: een brandende houtspaan die in lachgas wordt gehouden brandt door omdat het lachgas bij hoge temperaturen ontleedt in stikstof en zuurstof. Dit kan een risico op brand en verbranding vormen als lachgas zich onder operatielakens ophoopt en er met ontstekingsbronnen (zoals elektrocauters gewerkt wordt. Lachgas heeft een negatieve werking op de neuronenverbindingen in de hersenen. Net als alcohol kan er bij lachgas lichte hersenschade plaatsvinden en dit kan leiden tot een verlies aan intelligentie na grote hoeveelheden lachgas te hebben geïnhaleerd.
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey, dat is duidelijk.
''Zodra de gebruiker dreigt het bewustzijn te verliezen, zal de ballon wegvliegen, en krijgt de gebruiker weer zuurstof.''
Is precies wat er gebeurt is, thx voor die info :) Ik snap het nu aardig
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Debris zei:
Battieh zei:
Mortallis zei:
Klinkt als een tekort aan zuurstof in je hersenen waardoor je tijdelijk out bent gegaan.
Klik om te vergroten...

Ja, daar had ik al eerder gedacht, alleen na hoogstens 10 seconden aan een balon te hijsen. Lijkt me sterk dat je dan te weinig zuurstof binnen krijgt
Klik om te vergroten...
Geen zuurstof + enorm schadelijke stoffen.
Dat spul is véél schadelijker dan de rest van de drugs dat rond gaat.

Zoek eens rond op 't forum, daar staan alle antwoorden!

Ja, ik weet 't ben aan 't bitchen vandaag. 't Zal de afkick wel zijn :grin:.
Klik om te vergroten...


Ja,lachgas is inderdaad rotzooi, ik ben ook niet van plan om het vaker te gaan gebruiken. Het lijkt allemaal zo onschuldig, omdat ze het gewoon in discotheken in Spanje verkopen.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Battieh zei:
Ja,lachgas is inderdaad rotzooi, ik ben ook niet van plan om het vaker te gaan gebruiken. Het lijkt allemaal zo onschuldig, omdat ze het gewoon in discotheken in Spanje verkopen.
Klik om te vergroten...
Spanje? Belgie, Nederland,... Overal, niks speciaals.
Een ballon af en toe op de mdma of lsd is leuk. Maar verder moet je dat niet doen.
BTW, Lachgas + ketamine, slechte combo. Heb er al eens ene zien slecht gaan daarop.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Debris zei:
Ja, ik weet 't ben aan 't bitchen vandaag. 't Zal de afkick wel zijn :grin:.
Klik om te vergroten...

ik leef met u mee :P
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb het de laatste tijd meer voor het light gebruik, dan kan je tenminste genieten van het gebeuren, maar echt een leuke drug vind ik het niet
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Erg slecht voor je...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Debris zei:
Battieh zei:
Ja,lachgas is inderdaad rotzooi, ik ben ook niet van plan om het vaker te gaan gebruiken. Het lijkt allemaal zo onschuldig, omdat ze het gewoon in discotheken in Spanje verkopen.
Klik om te vergroten...
Spanje? Belgie, Nederland,... Overal, niks speciaals.
Een ballon af en toe op de mdma of lsd is leuk. Maar verder moet je dat niet doen.
BTW, Lachgas + ketamine, slechte combo. Heb er al eens ene zien slecht gaan daarop.
Klik om te vergroten...

Lsd, keta en lachgas is juist dan wel weer prettig.

Roep niet te gauw dat een combo slecht is omdat je iemand slecht erop hebt zien gaan. Iedereen is anders.
a
aapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Debris zei:
Battieh zei:
Ja,lachgas is inderdaad rotzooi, ik ben ook niet van plan om het vaker te gaan gebruiken. Het lijkt allemaal zo onschuldig, omdat ze het gewoon in discotheken in Spanje verkopen.
Klik om te vergroten...
Spanje? Belgie, Nederland,... Overal, niks speciaals.
Een ballon af en toe op de mdma of lsd is leuk. Maar verder moet je dat niet doen.
BTW, Lachgas + ketamine, slechte combo. Heb er al eens ene zien slecht gaan daarop.
Klik om te vergroten...
Lachgas + Ketamine vond ik juist een zieke combo, ik zat de hele avond al aan de keta, er was zo'n 450 mg doorheen gegaan. Bij de laatste lijn moest ik kotsen van de smaak maar toen ik in mn bed lag kwam was er nog een ballon over, die space die volgde was echt :hearteyes:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drientje zei:
Lsd, keta en lachgas is juist dan wel weer prettig.

Roep niet te gauw dat een combo slecht is omdat je iemand slecht erop hebt zien gaan. Iedereen is anders.
Klik om te vergroten...
True! True! Wil alleen maar zeggen dat je nogaltijd moet nadenken bij je acties. Zo onschuldig is 't niet :wink:.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."