Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe eerste (en de laatste) keer SPACEMUFFINS.

De eerste (en de laatste) keer SPACEMUFFINS.

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
neuzLid
01-01-2024, 00:00
#1
"Hasjthee!"
Dit was de eerste gedachte die 's ochtends bij me op kwam toen ik om 10 uur wakker werd. Mijn ouders waren een uur geleden vertrokken naar hun werk. Met 3 vrienden had ik de vorige dag afgesproken om om 11 uur een theekransje te houden.

Zo gezegd zo gedaan, dus om 11 uur zaten we bij de eettafel aan ons kopje hasjthee. Totaal onervaren, het was voor ons alle vier de eerste keer, waren we nieuwsgierig over wat ons te wachten stond. We hadden het tot nu toe altijd bij blowen gehouden, iets wat we achteraf ook beter zo hadden kunnen laten.

Om half 12 vonden we dat het tijd was om iets te gaan doen. We verlieten alle vier broodnuchter mijn huis (de thee was té amateuristisch gezet, we hadden de brokjes gewoon los in de thee gegooid -wat het ook nog eens veel ranziger maakt om het te drinken-, waardoor de hasj matig tot niet insloeg) en zwierven we wat over straat. We hadden ondertussen wel honger gekregen en besloten langs de supermarkt te gaan.

Eenmaal bij de kassa met 3 pakken koekjes en een fles spa & fruit bedacht ik me ineens iets. Spacecake! Ik had er al vaak iets over gehoord en wilde het al lang proberen maar verder dan het eten van spacebonbons was dat plan nooit uitgevoerd. Ik vertelde mijn vrienden erover en die waren ook enthousiast. We besloten naar het huis te gaan van J, mijn beste vriend, aangezien zijn ouders ook niet thuis waren. R, een andere vriend, had de dag ervoor 5 gram wiet gekocht van een dealer die bij hem op school zat. Daar was nog 4,5 gram van over en dat zouden we allemaal gaan gebruiken voor de cake.

Bij J thuis kwamen we erachter dat de cakemix op was. Er was nog wel muffin mix, dus hebben we dat maar gebruikt.

Na een uur prutsen en vervolgens een halfuur wachten op de oven stonden de muffins nog dampend van de hitte op een grote schaal in het midden van de tafel in de voorkamer. We hadden zestien muffins gemaakt met 4,5 gram wiet. Vier muffins per persoon dus, iets meer dan een gram (als ik er achteraf over nadenk is dat best weinig maar ik moet wel nagaan dat ik toen dertien was en nog lang niet zoveel blowde als nu). Na drie muffins zat ik helemaal vol en in gaf mijn laatste muffin aan R. Ook mijn neefje D had na drie muffins wel genoeg gehad en hij gaf zijn muffin aan J.

We hadden op internet gelezen dat het ongeveer drie kwartier moest duren voordat de wiet zou inslaan, en we besloten een potje te gaan kaarten aan de eettafel.
Toen we na drie kwartier nog niets voelden, besloten D en ik achter huis nog een joint te gaan roken. Binnen zaten R en J nog te kaarten. Na een halve joint gedeeld te hebben vertelde D dat hij zich niet zo lekker voelde. Hij ging naar binnen en ik rookte de rest van de joint in mijn eentje op.

Toen ik weer binnen kwam en weer bij D aan de eettafel ging zitten, zag ik J op de bank liggen. "Check zijn hoofd eens" hoorde ik R vanuit de hal roepen. Ik liep naar de bank toe en zag dat J er erg slecht aan toe was. Hij was ontzettend bleek en kon geen woord meer uitbrengen. Op dat moment kon ik me er niet druk om maken, ik kreeg er alleen een ontzettende lachkick van, die zich later voortzetten tijdens het tweede potje kaarten met R & D. Dat is het laatste wat ik me herinner van voor dat mijn bad trip begon.

Het eerste wat ik me weer kan herinneren is dat ik naast J op de bank zat en me ontzettend kut voelde. D en R zaten allebei op een stoel tegenover ons, en ik zag dat ze hem ontzettend hard tripten. "Dude, ik zit in een achtBAAAN!!" hoorde ik D zeggen. Ik wilde antwoorden maar kon niet meer praten. Ik kon alleen nog voor me uitstaren en proberen alle nare gedachten die in me opkwamen te onderdrukken.

De vreemdste gebeurtenissen uit mijn leven schoten voorbij. Het was alsof ik ze opnieuw beleefde. Op een gegeven moment had ik het gevoel dat ik weer 4 was, en bij mijn tante in huis zat. Meteen daarna dacht ik dat ik in een pornofilm aan het spelen was (thank god dat ik me besefte dat dat allemaal niet echt waar kon zijn, anders had ik misschien heel rare dingen gedaan...) en nog later was ik er heilig van overtuigd dat ik aan het doodbloeden was en hield ik doodsbang mijn handen tegen mijn nek om "het bloeden te stoppen".

Ondertussen ging het heel slecht met J. Om de vijf minuten stormde hij naar de wc omdat hij moest overgeven. Vanuit de huiskamer kon ik de geluiden horen die hij maakte en ze klonken zo hard dat ik er misselijk van werd. Op een gegeven moment was ik er zo ziek van dat ik mijn vingers in mijn oren stopte en rondjes door de kamer ging lopen, terwijl ik keihard "LAAAAAAAAAAAAAAAALAAAAAAAAAAAAAALAAAAAAAAAAAAAALAAAAAAAALALALALALALALALALALA" schreeuwde (tot grote ergernis van R en D, haha).

Om vijf uur was ik hem nog steeds hevig aan het trippen. J vertelde dat we weg moesten, omdat zijn ouders ieder moment thuis konden komen. Ik keek naar R, die met zijn hoofd naar beneden naar de grond zat te staren en ondertussen de parketvloer onderkwijlde. Ik besefte dat ik dit nooit meer mee wilde maken, en de nare gedachte dat de trip nooit meer over zou gaan hield me stevig in zijn greep. Ik wilde uit de trip komen maar hoe meer ik daar over nadacht, des te sterker ik ging trippen.

Toen we R zover hadden gekregen om zijn jas aan te trekken, liepen we allemaal zo bleek als zombies de steeg achter J's huis in. Ineens ging R over zijn nek in de tuin van de buren, en toen D dat zag begon hij ook. Ik liep snel de steeg uit zodat ik niet ook zou beginnen. Achteraf ben ik er wel trots op dat ik als enige meisje en als jongste van ons vieren niet heb gekotst, haha.

Toen ik weer thuis was ben ik al trippend op de bank gaan liggen. Mijn ouders, die inmiddels thuis waren, hadden wel door dat ik iets had gebruikt maar stelden gelukkig geen vragen. Ik kon rustig bijkomen van mijn ervaring en ik wist in ieder geval één ding zeker: dit nooit meer.


Sorry voor deze vies lange report maar schrijven is bij mij net als drinken; als ik eenmaal ben begonnen ben ik niet meer te houden!!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, heel interresant allemaal, maar de meeste mensen hier blowen dagelijks.. Stop maar een zegel in je mondje en kom dan terug. Het is ook onverantwoordelijk om op die leeftijd zo met drugs om te gaan. Heb je op erowid over spacecake nagelezen? Dosering, etc?

Als ik zoiets lees denk ik altijd bij mezelf van "Ja, waarom was dit nou nodig", met 15 minuten meer research was het een hele fijne ervaring geworden...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Ja, heel interresant allemaal, maar de meeste mensen hier blowen dagelijks.. Stop maar een zegel in je mondje en kom dan terug.
Klik om te vergroten...

NEE INDERDAAD, LAGE DOSISSEN HARDDRUGS OF SOFTDRUGS ZIJN NIET STOER GENOEG VOOR HIER! :rolleyes:
Jezus, dit slaat nergens op.

Goed beschreven hoor, lijkt een beetje op mijn eerste keer spacecake. Niet zo extreem, maar herken die paranoia wel. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach, voor een cannabis report is het zeker goed geschreven. Spacecake is inderdaad een flink stuk harder dan het roken van een jointje, ik blow al jaren heel regelmatig en heb het ook pas twee keer gedaan al is het nooit fout gegaan, vind het iets te intens om het te eten eigenlijk :)
L
LiberLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Ja, heel interresant allemaal, maar de meeste mensen hier blowen dagelijks.. Stop maar een zegel in je mondje en kom dan terug.
Klik om te vergroten...

NEE INDERDAAD, LAGE DOSISSEN HARDDRUGS OF SOFTDRUGS ZIJN NIET STOER GENOEG VOOR HIER! :rolleyes:
Jezus, dit slaat nergens op.
Klik om te vergroten...
I could not agree more. Ik denk overigens niet dat de meesten hier dagelijks blowen, maar dat terzijde. Als je zo dol op zegels ben, en claimt een bewuste psychonaut te zijn, mag je juist wel wat respect opbrengen voor de ervaringen en inzichten van anderen en ook de beginnende veldonderzoekers respecteren, of in ieder geval bijstaan. Vergissingen maakt iedereen, maar ik vind dit een beleefd en interessant verslag om te lezen. Het lijkt mij onnodig om zo'n onvriendelijke en onwelkome reactie te plaatsen.

Aan de TS: heb je het gevoel dat je wel dingen hebt geleerd van wat je meemaakte tijdens de ervaring? Die beelden die je bijvoorbeeld zag uit je jeugd, waren dat willekeurige dingen? Of voelde je daar een speciale emotie danwel (on)prettig gevoel bij?

Zo'n intense ervaring kan je wel helpen om in het vervolg, als je weer zo'n niveau benadert, je gevoel te relativeren. Tijdens een soortgelijke hasjmelk ervaring heb ik dat gevoel wel eens overwonnen, en daarom kijk ik er toch positief op terug. Sowieso vind ik extreme ervaringen altijd bijzonder interessant.

Zo'n achtbaan gevoel, of dingen uit je jeugd weer haarscherp voor je zien waar je normaal nooit meer aan zou denken, of het gevoel dat je fysiek in gevaar bent; ik houd er eigenlijk wel van om zo'n intens niveau te bereiken met thc.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Ja, heel interresant allemaal, maar de meeste mensen hier blowen dagelijks.. Stop maar een zegel in je mondje en kom dan terug. Het is ook onverantwoordelijk om op die leeftijd zo met drugs om te gaan. Heb je op erowid over spacecake nagelezen? Dosering, etc?

Als ik zoiets lees denk ik altijd bij mezelf van "Ja, waarom was dit nou nodig", met 15 minuten meer research was het een hele fijne ervaring geworden...
Klik om te vergroten...
WTF man. Heb je een heftige dosis gehad en werd je ermee niet meteen afgekraakt (zoals bij veel van je uitermate intelligente topics) en je gaat wat mensen die minder gebruiken afkraken?
EN dan ook nog over onverantwoord gebruik? Ik ga er niet van uit dat je zoveel gebruikt als je allemaal verteld, maar zou je het doen, zou jij zeer onverantwoordelijk bezig zijn. Je bent 17 of 18 he? Zelfs JOUW hersenen zijn nog niet helemaal ontwikkeld. En over dat blowen, zoals Liber al schreef blowen een groot deel van de actieve gebruikers niet(meer). Ik zou je aanraden eerst 2x na te lezen wat je wil posten voordat je op het knopje klikt. Dat is beter voor jouw reputatie en mijn bloeddruk.

OT: Met wiet eten kun je idd behoorlijk rare dingen beleven die je bij het roken normaalgesproken niet zal beleven. Ik heb zelf eens cake gehad waarvan ik niet wist hoeveel erin zat. Gewoon gesmoked enzo dus ik was al goed stoned toen de cake insloeg. (hoorde later dat er voor 60 euro wiet in zat..) Uiteindelijk was het ook niet zo grappig, ik had gewoon chaos in mijn hoofd. 13 is idd wel erg jong voor cake, alhoewel ik weet dat jongere mensen het liever eten omdat ze geen joint kunnen roken zonder te hoesten en ze er vaak toch niets van voelen. Maarja, als je dan teveel erin hebt kun je zo'n nare shit nog wel eens krijgen. Nooit meer zou ik niet zeggen, doseer het gewoon wat beter en bereid je wat beter voor, dan kan je superlekkere ervaringen hebben.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
heftige ervaring, ik kan me die paranoïa eigenlijk helemaal niet voorstellen, het lijkt me juist alleen maar vet om zulke dingen te zien, DOOR zo'n middel zeg maar..

er was hier een keer een cake gebakken met 500gram knipafval erin.
een dag in een pan gehad etc, je kent het wel zodat we een SUPER sterke thc-boter hadden.

de cake gebakken, van 1/8 deel van een plak ging je kneiterhard!

ik heb er ook welleens mensen fout op zien gaan, maar die hadden dan ook een halve plak ofzo opgegeten :grin:
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#8
gNuxx zei:
er was hier een keer een cake gebakken met 500gram knipafval erin.
een dag in een pan gehad etc, je kent het wel zodat we een SUPER sterke thc-boter hadden.
Klik om te vergroten...

k@nker hard :grin: :rock:
+1
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha, dit is zo herkenbaar voor mij. Echt heel veel mensen gaan wel eens de fout in met spacecake. Het is denk ik de meest onderschatte drug die er is.

Zelf ook een paar keer goed fout op gegaan.

Oh en AT ik hoop dat je inziet dat die opmerking van je echt compleet achterlijk en onnodig is?
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Ja, heel interresant allemaal, maar de meeste mensen hier blowen dagelijks.. Stop maar een zegel in je mondje en kom dan terug. Het is ook onverantwoordelijk om op die leeftijd zo met drugs om te gaan. Heb je op erowid over spacecake nagelezen? Dosering, etc?

Als ik zoiets lees denk ik altijd bij mezelf van "Ja, waarom was dit nou nodig", met 15 minuten meer research was het een hele fijne ervaring geworden...
Klik om te vergroten...

Doe eens een zak over je kop.

Ik heb één keer spacecake op in combinatie met een fles el picu.
Flauwgevallen in een discotheek.
Naar buiten gedragen door de beveiliging
Was echt te vreemd. Ik was nog nooit flauwgevallen in mijn leven.
Op het moment dacht ik echt dat ik in mijn bed lag met hele zachte achtergrond muziek.
En toen gingen me oogjes weer open terwijl ik naar buiten werd gedragen door 2 brede gasten. :beer:
Dat is mijn enige spacecake ervaring.
g
ganja_007Lid
01-01-2024, 00:00
#11
het is inderdaad zo dat veel mensen spacecake e.a wiet gerechten onderschatten... Mijn eerste spacecake ervaring (en laatste) was ik aant trippen als en gek. Dit is ook de enigste ervaring waar ik heb gekotst bij weed. Bij gewoon blowen ben ik nog nooit slecht gegaan. Dusja, spacecake komt egt wel feller binne als gewoon blowen. Veel feller:grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
In de tijd dat ik nog 5 gram per week rookte, dacht ik ook, een plakje cake dat doet me niet zoveel. maar t was dus anders, was helemaal de weg kwijt. En deed er een uur over om eenvoudig even de pyama aan te trekken om in bed te gaan liggen.

Toen ik eenmaal in bed lag, sloeg ie nog harder in. was erg vet spacen. heb nog nooit daarna dat gevoel kunnen benaderen
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pikachu zei:
Haha, dit is zo herkenbaar voor mij. Echt heel veel mensen gaan wel eens de fout in met spacecake. Het is denk ik de meest onderschatte drug die er is.

Zelf ook een paar keer goed fout op gegaan.

Oh en AT ik hoop dat je inziet dat die opmerking van je echt compleet achterlijk en onnodig is?
Klik om te vergroten...

Ja, eigenlijk wel, was een beetje bitter geraakt door die reports als "bad trip amnesia haze overleefd" en dat soort dingen.. Mweh, hierbij m'n officiele excuses.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#14
waarom zoek je niet gewoon een recept rap op voor je die hasj blind gwn in thee smijt (of heb je recept gevolgd?)? Heb nog nooit hasj thee gezet maar lijkt me logisch dat er eveneens een vetcomponent in moet opdat de THC kan binden dus kan zijn dat je eigenlijk geen reet van die hasj gevoeld hebt, puur slechtgaan op die spacecake

en u comment over drinken moest er echt niet bij, niet veel mensen hier caren om alcohol en vinden het zeker en vast niet stoer dat ge 10 pinten na elkaar ad fundum kunt binnenkappen

ma soit, just my 50 cents
b
bacteriaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Pikachu zei:
Haha, dit is zo herkenbaar voor mij. Echt heel veel mensen gaan wel eens de fout in met spacecake. Het is denk ik de meest onderschatte drug die er is.

Zelf ook een paar keer goed fout op gegaan.

Oh en AT ik hoop dat je inziet dat die opmerking van je echt compleet achterlijk en onnodig is?
Klik om te vergroten...

Ja, eigenlijk wel, was een beetje bitter geraakt door die reports als "bad trip amnesia haze overleefd" en dat soort dingen.. Mweh, hierbij m'n officiele excuses.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat iedereen wel een beetje een nare nasmaak heeft van dat topic "zware bad trip overleefd", ik in ieder geval wel.

Aan de schrijver van dit topic, ik weet hoe je je gevoeld hebt, ik heb ongeveer zoiets meegemaakt en zoals hier gezegd word, met de juiste dosis kan het wel ontzettend prettig zijn en een pluspunt, de volgende dag geen verrotte longen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."