Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD

Eerste keer LSD

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook eens met LSD 's nachts in de duinen gelegen en me verbaasd over de sterrenhemel, het zorgt wel interessante gespreksstof, ja (:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha vet report man, ook goed geschreven! :grin: kan het me precies voorstellen.

..Nog vraagtekens gezien in de sterren deze keer? Of was je daar te druk voor bezig? :P
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
Ik heb ook eens met LSD 's nachts in de duinen gelegen en me verbaasd over de sterrenhemel, het zorgt wel interessante gespreksstof, ja (:
Klik om te vergroten...

Zeker weten! Ik ben voor de hobby bezig met astronomie (sterrenkunde, dus niet dat zweverige dierenriem gedoe), en mijn eerste LSD trip onlangs was een ware openbaring qua astrofisisch filosoferen! Onwijs interresante gedachtenspinsels kreeg ik. De sterrenhemel zelf was ook heel erg geanimeerd, erg vet...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wanana zei:
Bedankt voor de leuke reacties! :)

En ja het heelal is echt te bruut :grin: ben me er gelijk meer in wezen verdiepen :P
Klik om te vergroten...


http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html

Dit was echt een eyeopener de eerste keer dat ik alleen tripte. Het is een drie uur durende docu over string theory, erg leuk en interessant om te kijken voor mensen die niet natuurkunde in hun examen lijst hadden (zoals ik dus :wink: )

Veel kijkplezier!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die wat ongeplande setting heeft je geleert hoe te navigeren en te sturen in de object georienteerde wereld. Als achteraf zoiets goed gaat schept dat naderhand vertrouwen waar je op lange duur profijt van zult hebben. :)

Altijd strenge maar goede settings gaan ten kostte van spontaniteit. Mooie eerste ervaring. Volgende keer een iets wat geplandere setting en dat laat de acid je nog meer wonderlijks zien. Wees eens ooggetuige van de morgenzon en ochtend kleur in de lucht. :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
klinkt erg leuk :)
dus als ik het goed begrijp heb je 1 hele zegel op?
en weet je toevallig ook op hoeveel deze getest was?
want ik ga het binnenkort ook een keertje doen en heb er eentje liggen van 150mics, zodat ik een beetje kan inschatten hoe "heftig " het wordt :wink:
W
WananaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Radeon915 zei:
Haha vet report man, ook goed geschreven! :grin: kan het me precies voorstellen.

..Nog vraagtekens gezien in de sterren deze keer? Of was je daar te druk voor bezig? :P
Klik om te vergroten...

Ja man :grin: 3 zelfs! Waarvan er 1 in spiegelbeeld en 1 op de kop :P
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
plantenbak zei:
klinkt erg leuk :)
dus als ik het goed begrijp heb je 1 hele zegel op?
en weet je toevallig ook op hoeveel deze getest was?
want ik ga het binnenkort ook een keertje doen en heb er eentje liggen van 150mics, zodat ik een beetje kan inschatten hoe "heftig " het wordt :wink:
Klik om te vergroten...

Ik zou 2/3 zegel nemen, dus 100 mics.
W
WananaLid
01-01-2024, 00:00
#9
plantenbak zei:
klinkt erg leuk :)
dus als ik het goed begrijp heb je 1 hele zegel op?
en weet je toevallig ook op hoeveel deze getest was?
want ik ga het binnenkort ook een keertje doen en heb er eentje liggen van 150mics, zodat ik een beetje kan inschatten hoe "heftig " het wordt :wink:
Klik om te vergroten...

We hebben beide 3 keer een halve zegel genomen, dus in totaal 1.5 zegel per persoon :)
Ik zou niet weten hoe sterk ze waren... maar ik ging er heel hard op :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
J0rrit zei:
plantenbak zei:
klinkt erg leuk :)
dus als ik het goed begrijp heb je 1 hele zegel op?
en weet je toevallig ook op hoeveel deze getest was?
want ik ga het binnenkort ook een keertje doen en heb er eentje liggen van 150mics, zodat ik een beetje kan inschatten hoe "heftig " het wordt :wink:
Klik om te vergroten...

Ik zou 2/3 zegel nemen, dus 100 mics.
Klik om te vergroten...
ok bedankt :)

Wanana zei:
plantenbak zei:
klinkt erg leuk :)
dus als ik het goed begrijp heb je 1 hele zegel op?
en weet je toevallig ook op hoeveel deze getest was?
want ik ga het binnenkort ook een keertje doen en heb er eentje liggen van 150mics, zodat ik een beetje kan inschatten hoe "heftig " het wordt :wink:
Klik om te vergroten...

We hebben beide 3 keer een halve zegel genomen, dus in totaal 1.5 zegel per persoon :)
Ik zou niet weten hoe sterk ze waren... maar ik ging er heel hard op :grin:
Klik om te vergroten...

en hoelang heb jij het gemerkt?
want ik hoor altijd dat wanneer je later bijneemt het het effect niet versterkt maar alleen verlengt ?
W
WananaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was de hele middag met me neef bij mij thuis een beetje aan het gamen en daarna even Fear and Loathing in Las Vegas wezen kijken. Toen we zin kregen in een joint belde ik een goede vriend van me op of hij misschien wat wiet had. Dat had hij niet maar hij zei dat hij aan het pokeren was bij een andere vriend en of wij ook even langskwamen.
Dus wij daarheen en gezellig een biertje gedaan met de jongens. Toen bedacht ik me ineens dat ik thuis nog een drietal zegeltjes had liggen. Ik vertelde het me goede vriend en die vond het een goed plan om daar beide eventjes een halfje van te nemen.
Ik liep samen naar mijn huis toe en vertelde tegen me ouders dat ik me portemonnee was vergeten en deze even kwam ophalen.
Ik pakte de LSD en ging weer terug naar het huis waar de rest zat te pokeren.
Ondertussen namen we beide een half zegeltje in en gingen naar binnen.
Na een half uurtje kreeg ik wel een beetje een vreemd gevoel wat ik niet kon plaatsen en ik begon een beetje raar te praten maar ik trok me hier weinig van aan en probeerde bij de groep te blijven.

Toen besloot de rest ineens om naar de kroeg te gaan. Niet echt slim dacht ik nog bij mezelf maar ik nam me voor dat als het te erg zou worden dat ik gewoon weg zou gaan.
Op weg naar de kroeg vroeg me goede vriend of me misschien nog maar een halve moesten doen. Omdat ik al een beetje in een roesje zat kon het me niet zoveel meer schelen. Dus namen we beide nog een halve zegel.
Eenmaal aangekomen bij de kroeg nam ik een biertje en ging met 1 van de jongens een beetje praten terwijl de rest fanatiek tafelvoetbal speelde.
Ik zat een beetje met hem op mijn iPod Touch te spelen toen het me opviel dat ik een beetje wazig begon te zien.
Ik liep naar me goede vriend en vroeg of hij al wat merkte. Hij zei dat hij zich wel een beetje vaag voelde maar nog geen visuals of dergelijke. Daarna ging de rest van de groep poolen.
Ik stond er weer een beetje bij te kijken. Toen keek ik naar de kerstverlichting en de nepijspegels en zag het een beetje golven. Ik probeerde het een beetje te negeren en me op het poolen te concentreren.

Ineens hoorde ik een hele harde schreeuw links van me: Het beweegt!!!!
Ik keek naast me en zag me goede vriend met een gigantische glimlach naar me kijken.
Ik steek me duim op en vertelde dat hij niet de enige was.

Ik vroeg aan me neef of ik misschien bij hem zou kunnen blijven slapen om nog even een tijdje wakker te blijven. Hij zei dat het goed was en toen besloot ik om nog maar een halve zegel te nemen en me goede vriend nam ook nog een halve.

Het was bijna sluittijd voor de kroeg dus gingen we naar buiten met de groep. De rest ging naar huis en me goede vriend en me neef en ik bleven even bij een pleintje vlak bij me neefs huis nog even praten en lachen. Toen ik in de tuin van me neef liep ging hij naar binnen maar ik en me goede vriend bleven even buiten naar de sterren kijken. Dat was echt een prachtig gezicht. Er was geen wolk aan de lucht en de hemel was bezaaid met sterren.

Toen zei me goede vriend: Blijf asjeblieft bij mij slapen!
Ik vroeg het aan me neef die inmiddels al weer in de tuin was of hij het erg vond. Gelukkig niet dus gingen we naar buiten het dorp verkennen.

Nu begon de echte trip eigenlijk. We gingen bij de eendenvijver op een plateautje liggen en we hebben voor me gevoel echt uren naar de sterren gekeken. Ik werd er zelf een beetje emotioneel van, het was echt zo verschrikkelijk mooi.
Kreten als “Check die shit dan!” en “What the fuck!” kwam met regelmaat voorbij.
Het leek net of de wereld niet meer bestond en dat alleen het heelal er nog toe deed. Dat was echt een geweldige ervaring.

Toen besloten we verder te gaan lopen richting het strand.
Waar we normaal 3 minuten over deden duurde nu 3 uur. Bij elke kruising en winkel bleven we echt een kwartier stilstaan om ons te verbazen over alle kerstverlichting en versiering dat steeds mooier werd.

Toen we vlakbij het strand waren zagen we ineens overal kerstballen op de straat liggen. We hebben hier een beetje mee gevoetbald wat echt niet ging en met vele lachkicks gepaard ging.

Eenmaal bij het strand aangekomen, werden we overvallen door de vuurtoren die alles prachtig verlichtte. Toen kwamen we op het idee om te plassen. Dit was zo vaag. Het leek net of ik vloeibaar ijs aan het plassen was. Alsof het een beetje dikkig was.

Toen vonden we maar dat het tijd werd om naar me goede vriend zijn huis te gaan om maar wat te slapen. Het was immers al bijna 5 uur. Toen hebben we nog op de terugweg bij iemand in de tuin op een bankje gezeten om daar even een sigaretje te roken.

Toen we verder liepen waren we ineens een beetje de weg kwijt omdat we allemaal binnendoor weggetje namen. Dat was wel een klein beetje eng maar uiteindelijk konden we ons weer op het juiste pad krijgen. We stonden nog heel eventjes stil om naar de sterren te kijken en ik kon het niet laten om een traantje te laten gaan. Ik vertelde me goede vriend dat ik nog nooit zo gelukkig was geweest en hij vertelde mij precies het zelfde.

Bij zijn huis aangekomen werd ik nog geconfronteerd met een spiegel waarin ik mezelf niet echt in herkende op een vage manier dus ik stopte er snel mee en ging richting bed.
Daar keken we nog eventjes uit het raam naar de sterren en was het tijd om te slapen.

Uiteindelijk sliep ik om 7 uur pas en werd ik om 9 uur weer wakker. De volgende dag was ik nog heel wazig en zag af en toe nog wat golven. Maar toen was eindelijk alles voorbij.

Al met al vond ik het een geweldige ervaring voor de eerste keer, maar besef me nu wel dat ik niet verantwoord bezig ben geweest. Met het onverwacht nemen en uitgaan en de hoeveelheid ook. Maar alles is goedgekomen! :grin:
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk. Ik hoop dat mijn eerste keer ook zoiets wordt :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Prachtige eerste keer, zo moet LSD zijn!
Wel goed ook dat je niet teveel erbij na dacht, dan gaat het veel chiller in zijn verloop!
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#14
door zulke reports krijg ik zoooo veel zin in m'n eerste trip :hearteyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heerlijk! Wat een geweldige eerste keer, zo hoort het! Wat dat verantwoord gebruik betreft - dat leer je wel hoor (:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi verhaal! Lijkt me waanzinnig, op het strand trippen... Heb me hier laatst al uren vermaakt met een eendenvijver, dus laat staan het strand!

Tof he, het heelal? :grin:
W
WananaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor de leuke reacties! :)

En ja het heelal is echt te bruut :grin: ben me er gelijk meer in wezen verdiepen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."