#1
Wie: Ik & een paar vrienden uit deventer, waaronder Curunir van DF
Wat: MDMA (82% puur, met 2-3% bakmeel erdoorheen), 5-HTP (pre-loaded)
Waar: Ruigoord, 28 februari, Goafeestje
Eerdere Ervaring: Ong. 10 keer MDMA, paar keer MDMC (Methylone).
Nou, waar zal ik beginnen. Het was weer zover, ruigoord, het ultieme feest voor mij op het moment. Het was wel een stuk anders voor mij dan gewoonlijk, omdat ik er voor het eerst in m'n leven niet ging trippen. Ik heb mezelf voorgenomen om iets meer tijd te nemen tussen trips, en een week daarvoor was A's tripfeestje waar ik LSD had gebruikt (Report moet nog komen, heel moeilijk te schrijven report), en ik wou niet zo snel weer Alice doen.
Ik besloot dus om me te "beperken" tot MDMA. Gelukkig had ik hier nog wel wat van liggen, en ik besloot dat het een goed moment was om het op te maken. Ik besloot m'n serotonine op te krikken met 5-HTP van te voren, waarvan ik op erowid enkele verhalen van had gelezen, en zelf goede ervaringen mee heb. Ik begon om 12 uur 's middags met de 5-HTP, en nam elk uur 50 MG bij tot 8 uur 's avonds, wat uitkomt op 400 MG 5-HTP, waarvan ik al een soort licht vaag gevoel kreeg, maar dat kan ook placebo zijn geweest.
Eenmaal aangekomen daar besluit ik eerst in de stemming te komen en te peilen hoe de sfeer is, dat lukt aardig en voor ik het weet zit ik (nuchter!) te dansen. Da's best leuk en ik besluit om te gaan voor die MDMA. Ik drop een bommetje van 170 MG ongeveer, en spoel het weg met wat water. Hierbij besluit ik dat het wel lekker zou zijn om daarbij ook nog een lijn MDMAkristallen bij te snuiven, ik weet niet hoeveel het was, maar best veel; echt zo'n dikke lijn van bijna 10 CM. Ik vergeet aardig dat ik verder wat heb genomen en vermaak me verder prima.
Ongeveer een uurtje later loop ik om een of andere reden naar de bushalte met wat vrienden (ik weet niet precies waarom, maar iemand kwam eraan of iets in die richting) toen het als een atoombom insloeg. Ongeveer 5 minuten lang was ik totaal dazzled, en was de enige gedachte iets van "wow. Wow. Wooow. Wow dit is zo fijn. Wooow. omg. WOW!". Een extreem fijne en zeer aanwezige gelukzalige, orgastische warmte gierde door me heen, wat echt extreem aangenaam was. Ook het bekende love-gevoel kwam in volle hevigheid; Ik besefte hoeveel m'n vrienden en familie voor me betekenden, en ik was ook erg dankbaar dat er plekken waren als ruigoord.
Ik ging weer naar de danszaal om me flink uit te leven op de dansvloer, en ik leerde een meisje kennen waarmee ik aan het dansen was, die ook XTC op had. Ik kon het wel goed met der vinden, en we gingen wat praten, het MDMA-gevoel was heel aanwezig en ik vond haar echt heel fijn gezelschap en ik was echt heel blij dat ze er was, heb wat met der geknuffeld en we hebben ook hele interresante gesprekken gehad. Op gegeven moment had ik het wel even gezien in de danszaal, en ging ik naar de kleine bar na afscheid genomen te hebben van D (dat meisje), haar zeggend dat we elkaar later op de avond weer zouden zien.
Eenmaal in de bar zat ik weer met het gezelschap waar ik uit deventer vandaan kwam. Ik zag appelsap wel zitten, maar had geen geld; Ik vroeg iemand van m'n vrienden of ik wat geld mocht lenen en dat kon; Echter, iemand die daar werkte dacht dat ik zat te dealen, en toen was ik de lul. Ik werd door twee mensen aangesproken en moest buiten me verantwoorden; Ze geloofden niet dat ik niet dealde, en dreigden dat we allemaal meteen weg zouden moeten en dat ze de politie konden bellen. Ik raakte redelijk in paniek, vertelde dit aan m'n vrienden, maar de mensen besloten me te "matsen"; Achteraf denk ik dat ze me vooral flink bang probeerden te maken, want ik heb nog nooit gehoord dat in ruigoord erg moeilijk wordt gedaan over drugs. Met de mededeling dat ze me in de gaten hielden gingen ze weg; Dat vond ik prima, want ik zat niet te dealen.
Een tijdje later ging ik weer richting danszaal, maar niet voordat ik curunir tegenkwam bij het kampvuur. Het was zijn eerste keer MDMA (lees tripreport), en hij legde me uit over z'n ervaring, en we hadden een heel oprecht gesprek. Dat vond ik wel fijn en het gaf ook een boost aan het MDMAgevoel; Ik besloot nog eens 140 mg bij te pakken een paar minuten later, om de piek te verlengen.
Na weer een tijdje met het meisje van eerder te hebben gedanst, besluiten we om samen een rondje dijk te lopen, wat ik een superidee vind. Eenmaal aangekomen bij de uitkijkpost (voor degenen die ruigoord niet kennen; Als je van de danszaal/kerk vandaan loopt kom je in een straatje die naar de dijk loopt. Halverwege dat straatje heb je een platform van hout waat je op kan klimmen, met heel mooi uitzicht, wat gewoon zwaar, zwaar relaxt is) besluiten we echter om daar op te klimmen. We praten wat en genieten van het uitzicht (en de MDMA natuurlijk =D), en alles voelt zo vredig en perfect. Dat zeg ik ook, en ze is blij om dat te horen.
Na een tijdje begint het toch best koud te worden en wil ze der vriendin niet te lang alleen laten, en ik zie de kerk (en vooral wat water) ook best wel zitten. Ik voelde me echt heel erg een met de beat en de mensen om me heen; Elke dreun was een schokgolf door m'n lichaam, wat op een zeer fijne manier steeds weer keer op nieuw werd versterkt. Ik weet niet hoe lang ik precies heb staan dansen en tussen kletsen met mensen, maar voor ik het wist was het alweer dag en was het feestje bijna voorbij. In de tussentijd heb ik nog een keer 135 mg MDMA genomen, ongeveer 3 uur na de vorige dosis.
Ik moest heel erg naar de WC, maar er kwam niks uit, wat ik echt extreem vervelend vond op het moment; Ik stond minstens 20 minuten op de WC, maar van MDMA heb ik altijd het probleem dat urineren onmogelijk is, maar ik probeer het toch elke keer.
Zoals altijd als de zon opkomt had ik last van een nare crash, en ik dacht dat ik dat uit kon stellen door nog een keer bij te pakken. Bad move. Ik heb die nacht geleerd dat meer dan 2 keer bijpakken echt volstrekt zinloos is, en het je alleen maar naar de tyfus helpt. Is ook meteen de laatste keer dat ik probeer het langer dan 6-7 uur te rekken.
Vanaf hier ging het alleen maar bergafwaards. Het werkte niet, ik werd er alleen maar vager van, terwijl de moeheid best insloeg. Ik kreeg vage MDA-achtige hallucinaties (mensen in de verte die bomen blijken te zijn, een algehele verwardheid, gevoel van disconnectie met mensen, anti-empathie). Eenmaal op de bus was de crash volledig en voelde ik me volledig vercrackt, met de gedachte van "dit is het, dit is hoe de laagste klotejunk zich moet voelen als z'n spuit leeg is". Een extreme crash was het gevolg, totale moeheid en totaal gevoel van eenzaamheid met mensen om me heen; Echter wist ik wel dat het niet "echt" was maar alleen een serotoninetekort in m'n hersenen, maar toch was het erg naar. In de bus zat ik gelukkig nog wel met het meisje van het feest, wat het wel weer een beetje gezellig maakte.
Eenmaal op de terugreis met de trein bleef het vercrackte en nare gevoel echt hangen; Gelukkig kon ik nu wel pissen
. Ik kon mezelf echt zo hard voor m'n kop slaan voor dat laatste keer bijpakken. Nu ik erop terugkijk ben ik wel blij dat het is gebeurd, het was een goede maar harde les over te veel MDMA gebruiken.
Eenmaal thuis nam ik 100 MG 5-HTP en een glas water (eten kreeg ik echt niet door m'n keel), en viel in een onrustige slaap van ongeveer 8 uur. De volgende dag voelde ik me nog steeds gesloopt en kut, met gelukkig wel de gedachte dat ik weet dat ik niet "echt' depressief ben, maar dat het "maar" een kater was. Sja, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Het was in ieder geval een hele wijde ervaring; Het begin was een absolute 10+, na ~3 uur was het ongeveer een 8,5-9, en na half 8 's morgens ging het al heel snel naar een absolute 1.
Ik ben nu van plan om de MDMA tot ~mei te laten liggen voor wat het is. Ik hou er over het algemeen ~2 maanden tussen. Ik kijk in ieder geval op het geheel terug als een heel positieve ervaring, en het eind als een leerzame ervaring.
Do drugs, but don't let drugs do you!
Wat: MDMA (82% puur, met 2-3% bakmeel erdoorheen), 5-HTP (pre-loaded)
Waar: Ruigoord, 28 februari, Goafeestje
Eerdere Ervaring: Ong. 10 keer MDMA, paar keer MDMC (Methylone).
Nou, waar zal ik beginnen. Het was weer zover, ruigoord, het ultieme feest voor mij op het moment. Het was wel een stuk anders voor mij dan gewoonlijk, omdat ik er voor het eerst in m'n leven niet ging trippen. Ik heb mezelf voorgenomen om iets meer tijd te nemen tussen trips, en een week daarvoor was A's tripfeestje waar ik LSD had gebruikt (Report moet nog komen, heel moeilijk te schrijven report), en ik wou niet zo snel weer Alice doen.
Ik besloot dus om me te "beperken" tot MDMA. Gelukkig had ik hier nog wel wat van liggen, en ik besloot dat het een goed moment was om het op te maken. Ik besloot m'n serotonine op te krikken met 5-HTP van te voren, waarvan ik op erowid enkele verhalen van had gelezen, en zelf goede ervaringen mee heb. Ik begon om 12 uur 's middags met de 5-HTP, en nam elk uur 50 MG bij tot 8 uur 's avonds, wat uitkomt op 400 MG 5-HTP, waarvan ik al een soort licht vaag gevoel kreeg, maar dat kan ook placebo zijn geweest.
Eenmaal aangekomen daar besluit ik eerst in de stemming te komen en te peilen hoe de sfeer is, dat lukt aardig en voor ik het weet zit ik (nuchter!) te dansen. Da's best leuk en ik besluit om te gaan voor die MDMA. Ik drop een bommetje van 170 MG ongeveer, en spoel het weg met wat water. Hierbij besluit ik dat het wel lekker zou zijn om daarbij ook nog een lijn MDMAkristallen bij te snuiven, ik weet niet hoeveel het was, maar best veel; echt zo'n dikke lijn van bijna 10 CM. Ik vergeet aardig dat ik verder wat heb genomen en vermaak me verder prima.
Ongeveer een uurtje later loop ik om een of andere reden naar de bushalte met wat vrienden (ik weet niet precies waarom, maar iemand kwam eraan of iets in die richting) toen het als een atoombom insloeg. Ongeveer 5 minuten lang was ik totaal dazzled, en was de enige gedachte iets van "wow. Wow. Wooow. Wow dit is zo fijn. Wooow. omg. WOW!". Een extreem fijne en zeer aanwezige gelukzalige, orgastische warmte gierde door me heen, wat echt extreem aangenaam was. Ook het bekende love-gevoel kwam in volle hevigheid; Ik besefte hoeveel m'n vrienden en familie voor me betekenden, en ik was ook erg dankbaar dat er plekken waren als ruigoord.
Ik ging weer naar de danszaal om me flink uit te leven op de dansvloer, en ik leerde een meisje kennen waarmee ik aan het dansen was, die ook XTC op had. Ik kon het wel goed met der vinden, en we gingen wat praten, het MDMA-gevoel was heel aanwezig en ik vond haar echt heel fijn gezelschap en ik was echt heel blij dat ze er was, heb wat met der geknuffeld en we hebben ook hele interresante gesprekken gehad. Op gegeven moment had ik het wel even gezien in de danszaal, en ging ik naar de kleine bar na afscheid genomen te hebben van D (dat meisje), haar zeggend dat we elkaar later op de avond weer zouden zien.
Eenmaal in de bar zat ik weer met het gezelschap waar ik uit deventer vandaan kwam. Ik zag appelsap wel zitten, maar had geen geld; Ik vroeg iemand van m'n vrienden of ik wat geld mocht lenen en dat kon; Echter, iemand die daar werkte dacht dat ik zat te dealen, en toen was ik de lul. Ik werd door twee mensen aangesproken en moest buiten me verantwoorden; Ze geloofden niet dat ik niet dealde, en dreigden dat we allemaal meteen weg zouden moeten en dat ze de politie konden bellen. Ik raakte redelijk in paniek, vertelde dit aan m'n vrienden, maar de mensen besloten me te "matsen"; Achteraf denk ik dat ze me vooral flink bang probeerden te maken, want ik heb nog nooit gehoord dat in ruigoord erg moeilijk wordt gedaan over drugs. Met de mededeling dat ze me in de gaten hielden gingen ze weg; Dat vond ik prima, want ik zat niet te dealen.
Een tijdje later ging ik weer richting danszaal, maar niet voordat ik curunir tegenkwam bij het kampvuur. Het was zijn eerste keer MDMA (lees tripreport), en hij legde me uit over z'n ervaring, en we hadden een heel oprecht gesprek. Dat vond ik wel fijn en het gaf ook een boost aan het MDMAgevoel; Ik besloot nog eens 140 mg bij te pakken een paar minuten later, om de piek te verlengen.
Na weer een tijdje met het meisje van eerder te hebben gedanst, besluiten we om samen een rondje dijk te lopen, wat ik een superidee vind. Eenmaal aangekomen bij de uitkijkpost (voor degenen die ruigoord niet kennen; Als je van de danszaal/kerk vandaan loopt kom je in een straatje die naar de dijk loopt. Halverwege dat straatje heb je een platform van hout waat je op kan klimmen, met heel mooi uitzicht, wat gewoon zwaar, zwaar relaxt is) besluiten we echter om daar op te klimmen. We praten wat en genieten van het uitzicht (en de MDMA natuurlijk =D), en alles voelt zo vredig en perfect. Dat zeg ik ook, en ze is blij om dat te horen.
Na een tijdje begint het toch best koud te worden en wil ze der vriendin niet te lang alleen laten, en ik zie de kerk (en vooral wat water) ook best wel zitten. Ik voelde me echt heel erg een met de beat en de mensen om me heen; Elke dreun was een schokgolf door m'n lichaam, wat op een zeer fijne manier steeds weer keer op nieuw werd versterkt. Ik weet niet hoe lang ik precies heb staan dansen en tussen kletsen met mensen, maar voor ik het wist was het alweer dag en was het feestje bijna voorbij. In de tussentijd heb ik nog een keer 135 mg MDMA genomen, ongeveer 3 uur na de vorige dosis.
Ik moest heel erg naar de WC, maar er kwam niks uit, wat ik echt extreem vervelend vond op het moment; Ik stond minstens 20 minuten op de WC, maar van MDMA heb ik altijd het probleem dat urineren onmogelijk is, maar ik probeer het toch elke keer.
Zoals altijd als de zon opkomt had ik last van een nare crash, en ik dacht dat ik dat uit kon stellen door nog een keer bij te pakken. Bad move. Ik heb die nacht geleerd dat meer dan 2 keer bijpakken echt volstrekt zinloos is, en het je alleen maar naar de tyfus helpt. Is ook meteen de laatste keer dat ik probeer het langer dan 6-7 uur te rekken.
Vanaf hier ging het alleen maar bergafwaards. Het werkte niet, ik werd er alleen maar vager van, terwijl de moeheid best insloeg. Ik kreeg vage MDA-achtige hallucinaties (mensen in de verte die bomen blijken te zijn, een algehele verwardheid, gevoel van disconnectie met mensen, anti-empathie). Eenmaal op de bus was de crash volledig en voelde ik me volledig vercrackt, met de gedachte van "dit is het, dit is hoe de laagste klotejunk zich moet voelen als z'n spuit leeg is". Een extreme crash was het gevolg, totale moeheid en totaal gevoel van eenzaamheid met mensen om me heen; Echter wist ik wel dat het niet "echt" was maar alleen een serotoninetekort in m'n hersenen, maar toch was het erg naar. In de bus zat ik gelukkig nog wel met het meisje van het feest, wat het wel weer een beetje gezellig maakte.
Eenmaal op de terugreis met de trein bleef het vercrackte en nare gevoel echt hangen; Gelukkig kon ik nu wel pissen
Eenmaal thuis nam ik 100 MG 5-HTP en een glas water (eten kreeg ik echt niet door m'n keel), en viel in een onrustige slaap van ongeveer 8 uur. De volgende dag voelde ik me nog steeds gesloopt en kut, met gelukkig wel de gedachte dat ik weet dat ik niet "echt' depressief ben, maar dat het "maar" een kater was. Sja, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Het was in ieder geval een hele wijde ervaring; Het begin was een absolute 10+, na ~3 uur was het ongeveer een 8,5-9, en na half 8 's morgens ging het al heel snel naar een absolute 1.
Ik ben nu van plan om de MDMA tot ~mei te laten liggen voor wat het is. Ik hou er over het algemeen ~2 maanden tussen. Ik kijk in ieder geval op het geheel terug als een heel positieve ervaring, en het eind als een leerzame ervaring.
Do drugs, but don't let drugs do you!
