#1
Wat: Paddo's, "Mexicaantjes", zelf gekweekt & Gedroogt.
Waar: Jongerenstichting walhalla (goafeest) & Deventer in het algemeen
Pervious Experience: Zeer veel tripervaring met verschillende psychedelica
Hoeveel: 6,3 gram gedroogte mexicaantjes, een 150 gram reep pure chocola.
Dit gebeurde 14 februari, op een goafeest in een jongerencentrum waar ik werk. Ik had die avond gelukkig geen dienst, en ik had al een zeer lange tijd geen paddo's gebruikt, dus ik zag het als een mooie mogelijkheid om flink te genieten van wat paddo's.
Rond half acht neem ik de paddenstoelen in, aan de ijsel (je hebt daar bankjes, een chill uitzicht, etc) met twee vrienden, die we B en D noemen. B heeft zelf ook paddenstoelen en neemt ongeveer anderhalve gram, omdat hij voorzichtig wil doen. Hij is namelijk een tijdje geleden totaal geflipt van LSD, extreme psychotische reactie waarbij hij finaal bad ging. D neemt niets, maar drinkt in met een fles wijn.
Hierna gaan we naar het goafeestje, het is nog dicht maar ik mag naar binnen voor de openingstijd omdat ik er werk, en omdat ik een taart had gebakken voor het feestje. Firrah en Azgaza zullen deze taart vast nog kennen van de vorige keer dat ik hem maakte! Ik sneed hem in ongeveer 40 kleine stukjes, en zette erbij op papier dat het geen spacecake was, en of iedereen zo vriendelijk zou zijn om niet meer dan een stuk per persoon te nemen. Ik praat nog wat met iemand van de DJ's (of een vriend van een van de DJ's) die van plan is om 2c-b te nemen.
Rond 8 uur gaat de tent open, en beginnen de eerste bezoekers te komen. De blacklights en lasers gaan aan, en de deco gaat redelijk space. Ik merk dat de eerste gedachtes beginnen te vervormen, en alles ziet er subtiel "anders" uit. This is it, no way back, de trip begint! Al snel merk ik dat de piek er nog lang niet is, en de trip met een denderende vaart versnelt. Ik merk dat het al snel erg hard gaat, en vraag me af of het wel een goed idee was om daar zo hard te trippen. Die gedachte overheerst en ik vraag me af of dit een "goede" of een "slechte" trip is, waarna ik aan mezelf antwoord dat de trip zo goed of slecht is als dat je het er zelf van maakt.
Ik sta op en besluit een beetje te kijken en te socializen; Echter alle prikkels zijn tienvoudig versterkt, en iedereen die tegen me praat lijkt alsof die 5 centimeter van m'n gezicht staat en hele rare bekken trekt, heel krankzinnig op een dark wonderland type manier. Een beetje hoe "gek worden" vaak wordt afgebeeld in films, draaiende tafarelen, dingen die enorm het gezichtsveld domineren, alles echo't. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat m'n voet zit te smelten. Ik besluit te kijken wat er gebeurt als ik mezelf helemaal in de vloer laat smelten; Dit lukt helaas niet, en ik vraag me af of het gevoel toevallig komt omdat er iets in m'n schoen zit of zo. Ik ga naar de WC om te kijken.
Eenmaal op de WC aangekomen is alles zo vervormd als een enorme chaotische mengelmoes van kleuren, een beetje het idee van een uitgedroogt palet waar de kunstenaar van alles in ging mengen, en een soort bruinige kleur met slieren erdoorheen krijgt. Ik trek m'n schoen uit en analyseer m'n voet, wat in de verre verte niet op m'n voet lijkt, maar hij lijkt wel op mijn "tripvoet", dus er is niks aan de hand sinds ik zit te trippen. Op dit moment merk ik weer dat m'n tanden heel raar zitten/eruit dreigen te vallen. Zucht; Dit wordt weer eens zo'n trip denk ik bij mezelf...
Ik doe m'n schoen weer aan, en heb de grootste moeite om m'n veters te strikken; Opeens voel ik een enorme euforie om de komische waarde van de situatie; Hier zit ik dan, de grote erudiet die de mysteries van de geest en van de kosmos aan het doorgronden is, maar z'n eigen veters niet kan strikken. Ik merk dat kleine dingen proberen me para te maken; Ik weet ook waarom. De trip wil me bad laten gaan om me zo af te leren om paddenstoelen in zo'n hoeveelheid op een druk feestje te doen, maar ik heb "hem" door; Ik kan dit ook wel leren zonder bad te gaan, maar de trip weet dat alleen nog niet, dus "hij" probeert me te mindfucken!!
Ik bedenk dat zo'n vage toestand redelijk vermakelijk kan zijn sinds ik veel ervaring heb en niet ga lopen flippen, maar dat het toch veel te hard gaat voor de tent waar ik nu zit, vooral omdat ik er werk en me dus ook niet als een josti kan gaan gedragen. Ik besluit om even langs de ijsel te gaan chillen, beetje visuals kijken misschien, en me vermaken met m'n mindfucks tot het heftigste eruit is.
Eenmaal buiten aangekomen zie ik alle tegels als een soort kleurige dropjes en de straat als een groot tafareel uit een voorleesboek voor kleine kinderen; Alles is gemaakt van blije kleurtjes en snoepjes, maar heeft ook een vreemdsoortig halloweeneffect. Ook is de hele zwarte hemel bedekt met kleurrijke visuals, wat de indruk geeft dat ik totaal niet op deze planeet zit; De hemel is aurorakleurig en de sterren zijn negatief; Waar sterren moeten zitten zitten donkere punten die zwart licht uitstralen. De hele wereld is zodanig veranderd dat de tripbeleving de realiteit overheerst; Ik vind het wel een mooie wereld, dus ik vind het niet erg, alleen hou ik wel even in m'n achterhoofd dat ik gewoon zit te trippen en niet door m'n visuals iets stoms moet doen of niet erbij stilstaan dat ik nog steeds in de normale wereld, in deventer zit.
Ik loop richting de ijsel, en terwijl ik daarheen loop kom ik R (Skunkopaat van DF) tegen. Ik praat even tegen hem, en zeg wat ik op heb; Hij vindt dat ik nog redelijk coherent een gesprek kan voeren voor de hoeveelheid die ik op heb. Ik vind dat die wel gelijk heeft; Hij moet pinnen, ik besluit een stukje met hem mee te lopen en praat nog wat vaags met hem; Ik kan me slecht herinneren wat, maar ik had de lol van m'n leven.
Eenmaal aangekomen bij de pinautomaat heeft die kuren, en duurt het pinnen ongelovelijk lang; Ik snap er helemaal geen hol van, of het nou aan de automaat ligt of aan de pinpas of dat m'n tijdsbesef enorm vaag is; Iemand onbekend achter ons staat te wachten op zijn buurt, en ik vind het hele scenario zo belachelijk dat een beetje ga lachen (op een manier dat voor een buitenstaander waarschijnlijk krankzinnig over komt), terwijl R probeert de pin aan de praat te krijgen; Het is allemaal redelijk irritant en hij vertelt me ook dat het niet grappig is, wat op meer raar gedrag en random woorden van mij resulteert; De persoon die achter ons wacht heeft genoeg van de idioterie en zegt nogal neerbuigend van "ja, prettige dag verder" en loopt weg. We besluiten een andere automaat te proberen, blijkbaar was deze toch stuk.
Op de weg heen heb ik iets van dat ik het feest niet wil missen, maar dat ik er gewoon te hard voor ga, en dat ik daar eigenlijk een beetje van baal. Ik overweeg om een benzo te nemen, maar dat doe ik toch maar niet. Ik heb wel een leuk gevoel, maar constant een gevoel van "net iets te".
Eenmaal terug van de andere pinautomaat praat ik met R over een ruzie die ik heb met een meisje, en besef dat ik sommige dingen heel ontactisch heb aangepakt. Ik maak een voornemen om dat in de toekomst tegen haar te vertellen. Eenmaal terug bij de tent besluit ik om richting ijsel te gaan. Eenmaal daar aangekomen zitten daar een paar meisjes van 13-16 die heel erg druk doen, en foto's aan het maken zijn en dingen filmen. "Oh help" denk ik bij mezelf. Ik begin verward met ze te praten, al heel snel hebben ze door dat ik niet helemaal nuchter ben, en ik biecht maar eerlijk op dat ik paddo's op heb, wat op reacties uitloopt als "omg wat zie je dan, ben je high, is het verslavend". Ik probeer zo goed als het gaat de antwoorden te geven, en stel ze wat gerust.
Op gegeven moment gaat er eentje (we noemen haar C) naast me zitten, en vraagt wat ik nou precies zie. Ik kijk naar der, en kijk even weg, maar ze blijft als het ware op m'n netvlies gebrandt en ik zie der nog steeds als ik naar de hemel kijk, maar op een psychedelische, Salvador-dali manier, en ze verdwijnt dan langzaam in een fractal naar het oneindige in 3-D. Ik probeer haar dat uit te leggen, maar dat lukt niet echt; Uiteindelijk zeg ik iets van "ja, ik zie je tussen de sterren zitten als een psychedelisch patroon" of iets in die trant, ik weet het niet precies meer. Op dit punt zijn er nog meer mensen aangekomen, waaronder ook B en D, wat de chaos lekker compleet maakt. B heeft ook nog wat speed kunnen regelen, en heeft gebruikt; Met extreme drukheid en een lulkick tot gevolg, wat het nog extra vaag maakte. D was al echt zeer ver heen door de alcohol, en gedroeg zich raar, en opdringerig naar alle meisjes. Ik mag D nuchter best, maar ik vond het een beetje vaag allemaal.
Op gegeven moment gaat C op m'n schoot zitten, en heb ik echt iets van "omg help, wat gebeurt der" omdat het al een enorme warboel in m'n hoofd zit en ik alles door mekaar haal. Niet dat ik C niet mag, meer dat er heel veel prikkels van alle kanten op me afkomen van mensen die er bij zitten, en ik snap niet echt wat er gebeurt. Na een tijdje sta ik weer op (hoe het meisje weg was gegaan en ik opeens met B en D over straat liep kan ik me niet herinneren). We liepen langs de ijsel, en ik merkte dat ik iets minder hard ging, en had het met B over stress, B kwam op het idee om yogaoefeningen te doen, terwijl D zich typisch dronken gedroeg, schreeuwde, over straat rende en op hekjes klom. Alles was echt een heerlijke chaos en ik kon me er goed in vinden. Ik zat me erg te vermaken.
Na deze wandeling was het weer tijd om naar het feestje te gaan, omdat m'n trip nu een stuk minder hard ging. Het was nu ook al ruim elf uur. Voor de tent zit D dronken aan meisjes te vragen of ze seks met hem willen of iets in die trant, ik probeer hem even rustig te krijgen en bied voor hem maar m'n excuses aan aan ze, en ze zijn er blij mee dat ik er wat van zeg. Eenmaal dit voor elkaar was, kwam een vriend langs die mensen reinigde met heilig hout. Ik vond dit heel erg iets "goa-igs" hebben, en ik zag het wel zitten. Ik kreeg een heel vredig gevoel ervan, alsof de rook langzaam de "infectie" van "te hard gaan" uitdroogde, beetje alsof je een wrat bevriest.
Eenmaal aangekomen bij het feestje kom ik bekenden tegen, waaronder een meisje (N) wie ik gevraagd had of ze met me mee ging naar het feestje. KUT! Ik was daar niet toen ze kwam, en ik werd helemaal paranoide dat ze boos zou worden omdat ze zou denken dat ik haar een streek heb geleverd door haar uit te nodigen maar er niet te zijn. Gelukkig viel het mee en ik probeerde het uit te leggen.
Hierna heb ik nog wat gechilld met wat vrienden op de bank, gewoon chill spacen op de lasers en een beetje kanna gesnoven, wat nog een beetje de scherpe randjes van de trip haalde. Op gegeven moment kreeg ik gigantisch kramp in m'n hand, waarvan ik paranoia werd dat het "over zou slaan" naar m'n hart en ik dood zou gaan, maar ik wist ook wel dat het gewoon een stomme tripgedachte was, dus ik hechte der weinig waarde aan. Eenmaal het feest was afgelopen was de trip ook bijna afgelopen; Ik vond het best een leuke avond, alleen jammer dat de eerste 2-3 uur "te hard" gingen, ook al was het op een vreemde manier best vermakelijk.
De volgende keer stoeltjes wordt toch in een natuurlijke omgeving. Waarschijnlijk ergens in mei met een vriendin waarmee ik dat heb afgesproken, eerder zie ik het niet gebeuren. Hopelijk dan met mooi weer, en ergens in het park of het bos of zo.
In ieder geval, bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer!
~AT
Waar: Jongerenstichting walhalla (goafeest) & Deventer in het algemeen
Pervious Experience: Zeer veel tripervaring met verschillende psychedelica
Hoeveel: 6,3 gram gedroogte mexicaantjes, een 150 gram reep pure chocola.
Dit gebeurde 14 februari, op een goafeest in een jongerencentrum waar ik werk. Ik had die avond gelukkig geen dienst, en ik had al een zeer lange tijd geen paddo's gebruikt, dus ik zag het als een mooie mogelijkheid om flink te genieten van wat paddo's.
Rond half acht neem ik de paddenstoelen in, aan de ijsel (je hebt daar bankjes, een chill uitzicht, etc) met twee vrienden, die we B en D noemen. B heeft zelf ook paddenstoelen en neemt ongeveer anderhalve gram, omdat hij voorzichtig wil doen. Hij is namelijk een tijdje geleden totaal geflipt van LSD, extreme psychotische reactie waarbij hij finaal bad ging. D neemt niets, maar drinkt in met een fles wijn.
Hierna gaan we naar het goafeestje, het is nog dicht maar ik mag naar binnen voor de openingstijd omdat ik er werk, en omdat ik een taart had gebakken voor het feestje. Firrah en Azgaza zullen deze taart vast nog kennen van de vorige keer dat ik hem maakte! Ik sneed hem in ongeveer 40 kleine stukjes, en zette erbij op papier dat het geen spacecake was, en of iedereen zo vriendelijk zou zijn om niet meer dan een stuk per persoon te nemen. Ik praat nog wat met iemand van de DJ's (of een vriend van een van de DJ's) die van plan is om 2c-b te nemen.
Rond 8 uur gaat de tent open, en beginnen de eerste bezoekers te komen. De blacklights en lasers gaan aan, en de deco gaat redelijk space. Ik merk dat de eerste gedachtes beginnen te vervormen, en alles ziet er subtiel "anders" uit. This is it, no way back, de trip begint! Al snel merk ik dat de piek er nog lang niet is, en de trip met een denderende vaart versnelt. Ik merk dat het al snel erg hard gaat, en vraag me af of het wel een goed idee was om daar zo hard te trippen. Die gedachte overheerst en ik vraag me af of dit een "goede" of een "slechte" trip is, waarna ik aan mezelf antwoord dat de trip zo goed of slecht is als dat je het er zelf van maakt.
Ik sta op en besluit een beetje te kijken en te socializen; Echter alle prikkels zijn tienvoudig versterkt, en iedereen die tegen me praat lijkt alsof die 5 centimeter van m'n gezicht staat en hele rare bekken trekt, heel krankzinnig op een dark wonderland type manier. Een beetje hoe "gek worden" vaak wordt afgebeeld in films, draaiende tafarelen, dingen die enorm het gezichtsveld domineren, alles echo't. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat m'n voet zit te smelten. Ik besluit te kijken wat er gebeurt als ik mezelf helemaal in de vloer laat smelten; Dit lukt helaas niet, en ik vraag me af of het gevoel toevallig komt omdat er iets in m'n schoen zit of zo. Ik ga naar de WC om te kijken.
Eenmaal op de WC aangekomen is alles zo vervormd als een enorme chaotische mengelmoes van kleuren, een beetje het idee van een uitgedroogt palet waar de kunstenaar van alles in ging mengen, en een soort bruinige kleur met slieren erdoorheen krijgt. Ik trek m'n schoen uit en analyseer m'n voet, wat in de verre verte niet op m'n voet lijkt, maar hij lijkt wel op mijn "tripvoet", dus er is niks aan de hand sinds ik zit te trippen. Op dit moment merk ik weer dat m'n tanden heel raar zitten/eruit dreigen te vallen. Zucht; Dit wordt weer eens zo'n trip denk ik bij mezelf...
Ik doe m'n schoen weer aan, en heb de grootste moeite om m'n veters te strikken; Opeens voel ik een enorme euforie om de komische waarde van de situatie; Hier zit ik dan, de grote erudiet die de mysteries van de geest en van de kosmos aan het doorgronden is, maar z'n eigen veters niet kan strikken. Ik merk dat kleine dingen proberen me para te maken; Ik weet ook waarom. De trip wil me bad laten gaan om me zo af te leren om paddenstoelen in zo'n hoeveelheid op een druk feestje te doen, maar ik heb "hem" door; Ik kan dit ook wel leren zonder bad te gaan, maar de trip weet dat alleen nog niet, dus "hij" probeert me te mindfucken!!
Ik bedenk dat zo'n vage toestand redelijk vermakelijk kan zijn sinds ik veel ervaring heb en niet ga lopen flippen, maar dat het toch veel te hard gaat voor de tent waar ik nu zit, vooral omdat ik er werk en me dus ook niet als een josti kan gaan gedragen. Ik besluit om even langs de ijsel te gaan chillen, beetje visuals kijken misschien, en me vermaken met m'n mindfucks tot het heftigste eruit is.
Eenmaal buiten aangekomen zie ik alle tegels als een soort kleurige dropjes en de straat als een groot tafareel uit een voorleesboek voor kleine kinderen; Alles is gemaakt van blije kleurtjes en snoepjes, maar heeft ook een vreemdsoortig halloweeneffect. Ook is de hele zwarte hemel bedekt met kleurrijke visuals, wat de indruk geeft dat ik totaal niet op deze planeet zit; De hemel is aurorakleurig en de sterren zijn negatief; Waar sterren moeten zitten zitten donkere punten die zwart licht uitstralen. De hele wereld is zodanig veranderd dat de tripbeleving de realiteit overheerst; Ik vind het wel een mooie wereld, dus ik vind het niet erg, alleen hou ik wel even in m'n achterhoofd dat ik gewoon zit te trippen en niet door m'n visuals iets stoms moet doen of niet erbij stilstaan dat ik nog steeds in de normale wereld, in deventer zit.
Ik loop richting de ijsel, en terwijl ik daarheen loop kom ik R (Skunkopaat van DF) tegen. Ik praat even tegen hem, en zeg wat ik op heb; Hij vindt dat ik nog redelijk coherent een gesprek kan voeren voor de hoeveelheid die ik op heb. Ik vind dat die wel gelijk heeft; Hij moet pinnen, ik besluit een stukje met hem mee te lopen en praat nog wat vaags met hem; Ik kan me slecht herinneren wat, maar ik had de lol van m'n leven.
Eenmaal aangekomen bij de pinautomaat heeft die kuren, en duurt het pinnen ongelovelijk lang; Ik snap er helemaal geen hol van, of het nou aan de automaat ligt of aan de pinpas of dat m'n tijdsbesef enorm vaag is; Iemand onbekend achter ons staat te wachten op zijn buurt, en ik vind het hele scenario zo belachelijk dat een beetje ga lachen (op een manier dat voor een buitenstaander waarschijnlijk krankzinnig over komt), terwijl R probeert de pin aan de praat te krijgen; Het is allemaal redelijk irritant en hij vertelt me ook dat het niet grappig is, wat op meer raar gedrag en random woorden van mij resulteert; De persoon die achter ons wacht heeft genoeg van de idioterie en zegt nogal neerbuigend van "ja, prettige dag verder" en loopt weg. We besluiten een andere automaat te proberen, blijkbaar was deze toch stuk.
Op de weg heen heb ik iets van dat ik het feest niet wil missen, maar dat ik er gewoon te hard voor ga, en dat ik daar eigenlijk een beetje van baal. Ik overweeg om een benzo te nemen, maar dat doe ik toch maar niet. Ik heb wel een leuk gevoel, maar constant een gevoel van "net iets te".
Eenmaal terug van de andere pinautomaat praat ik met R over een ruzie die ik heb met een meisje, en besef dat ik sommige dingen heel ontactisch heb aangepakt. Ik maak een voornemen om dat in de toekomst tegen haar te vertellen. Eenmaal terug bij de tent besluit ik om richting ijsel te gaan. Eenmaal daar aangekomen zitten daar een paar meisjes van 13-16 die heel erg druk doen, en foto's aan het maken zijn en dingen filmen. "Oh help" denk ik bij mezelf. Ik begin verward met ze te praten, al heel snel hebben ze door dat ik niet helemaal nuchter ben, en ik biecht maar eerlijk op dat ik paddo's op heb, wat op reacties uitloopt als "omg wat zie je dan, ben je high, is het verslavend". Ik probeer zo goed als het gaat de antwoorden te geven, en stel ze wat gerust.
Op gegeven moment gaat er eentje (we noemen haar C) naast me zitten, en vraagt wat ik nou precies zie. Ik kijk naar der, en kijk even weg, maar ze blijft als het ware op m'n netvlies gebrandt en ik zie der nog steeds als ik naar de hemel kijk, maar op een psychedelische, Salvador-dali manier, en ze verdwijnt dan langzaam in een fractal naar het oneindige in 3-D. Ik probeer haar dat uit te leggen, maar dat lukt niet echt; Uiteindelijk zeg ik iets van "ja, ik zie je tussen de sterren zitten als een psychedelisch patroon" of iets in die trant, ik weet het niet precies meer. Op dit punt zijn er nog meer mensen aangekomen, waaronder ook B en D, wat de chaos lekker compleet maakt. B heeft ook nog wat speed kunnen regelen, en heeft gebruikt; Met extreme drukheid en een lulkick tot gevolg, wat het nog extra vaag maakte. D was al echt zeer ver heen door de alcohol, en gedroeg zich raar, en opdringerig naar alle meisjes. Ik mag D nuchter best, maar ik vond het een beetje vaag allemaal.
Op gegeven moment gaat C op m'n schoot zitten, en heb ik echt iets van "omg help, wat gebeurt der" omdat het al een enorme warboel in m'n hoofd zit en ik alles door mekaar haal. Niet dat ik C niet mag, meer dat er heel veel prikkels van alle kanten op me afkomen van mensen die er bij zitten, en ik snap niet echt wat er gebeurt. Na een tijdje sta ik weer op (hoe het meisje weg was gegaan en ik opeens met B en D over straat liep kan ik me niet herinneren). We liepen langs de ijsel, en ik merkte dat ik iets minder hard ging, en had het met B over stress, B kwam op het idee om yogaoefeningen te doen, terwijl D zich typisch dronken gedroeg, schreeuwde, over straat rende en op hekjes klom. Alles was echt een heerlijke chaos en ik kon me er goed in vinden. Ik zat me erg te vermaken.
Na deze wandeling was het weer tijd om naar het feestje te gaan, omdat m'n trip nu een stuk minder hard ging. Het was nu ook al ruim elf uur. Voor de tent zit D dronken aan meisjes te vragen of ze seks met hem willen of iets in die trant, ik probeer hem even rustig te krijgen en bied voor hem maar m'n excuses aan aan ze, en ze zijn er blij mee dat ik er wat van zeg. Eenmaal dit voor elkaar was, kwam een vriend langs die mensen reinigde met heilig hout. Ik vond dit heel erg iets "goa-igs" hebben, en ik zag het wel zitten. Ik kreeg een heel vredig gevoel ervan, alsof de rook langzaam de "infectie" van "te hard gaan" uitdroogde, beetje alsof je een wrat bevriest.
Eenmaal aangekomen bij het feestje kom ik bekenden tegen, waaronder een meisje (N) wie ik gevraagd had of ze met me mee ging naar het feestje. KUT! Ik was daar niet toen ze kwam, en ik werd helemaal paranoide dat ze boos zou worden omdat ze zou denken dat ik haar een streek heb geleverd door haar uit te nodigen maar er niet te zijn. Gelukkig viel het mee en ik probeerde het uit te leggen.
Hierna heb ik nog wat gechilld met wat vrienden op de bank, gewoon chill spacen op de lasers en een beetje kanna gesnoven, wat nog een beetje de scherpe randjes van de trip haalde. Op gegeven moment kreeg ik gigantisch kramp in m'n hand, waarvan ik paranoia werd dat het "over zou slaan" naar m'n hart en ik dood zou gaan, maar ik wist ook wel dat het gewoon een stomme tripgedachte was, dus ik hechte der weinig waarde aan. Eenmaal het feest was afgelopen was de trip ook bijna afgelopen; Ik vond het best een leuke avond, alleen jammer dat de eerste 2-3 uur "te hard" gingen, ook al was het op een vreemde manier best vermakelijk.
De volgende keer stoeltjes wordt toch in een natuurlijke omgeving. Waarschijnlijk ergens in mei met een vriendin waarmee ik dat heb afgesproken, eerder zie ik het niet gebeuren. Hopelijk dan met mooi weer, en ergens in het park of het bos of zo.
In ieder geval, bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer!
~AT
