Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen zie

Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen zie

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SailmakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen zien aankomen

Heb al aantal keer (10 ofzo) paddo/truffels gedaan. Alle keren zijn me goed bevallen en iedere keer wist ik ook van te voren zeker dat het een leuke trip zou gaan worden; voelde me goed, geen stress, geen belangrijke dingen te doen en vooral een goede sfeer. De laatste keer zou echt super moeten zijn geworden, maar als ik even wat beter had nagedacht had ik kunnen weten dat ik beter even had kunnen wachten..

Paar maanden geleden met goede maat naar het huis van mn ouders in Frankrijk gegaan voor 2 weken. We kwamen hier om in rust voor onze tentamens te leren en voor de rest te relaxen. Ideale locatie natuurlijk om ook wat truffels mee te nemen dachten we zo. Mn maat (M) wilde de truffels t liefst op het begin doen, zodat we er ook niet meer naar uit zouden hoeven kijken en we de dagen erna zouden kunnen leren (ook zouden we het kleine beetje wiet oproken tijdens de trip en daarna geen wiet meer hebben, ff clean leren zegmaar)

Komen aan in Frankrijk, de dag erna vertrekken mn ouders naar NL. M opperde die dag meteen de truffels te doen, zoals afgesproken. Truffels werken bij mij zo; ik sta op en eigenlijk weet ik dan al of ik die dag beter wel of beter niet die dingen kan nemen. Die dag dacht ik; mwa t hoeft van mij eigenlijk niet nu al, maar M wilde het best graag. Ik dacht fuck it, paar jointjes gesmoked om nog wat meer te ontspannen en kreeg toen opzich wel zin om te gaan trippen (ook al regende t buiten en was t koud). Al wist ik nog steeds niet zeker of dit wel t juiste moment was. Nouja dat is eigenlijk dus gewoon dom, want niet zeker weten = niet doen, als het om truffels gaat. De reden dat ik er toch niet helemaal achter stond was; waren 1 dag daar en het voelde niet als mijn huis (pas 2de keer daar) en het was kutweer. The feeling van yeah we gaan truffels doen had ik niet. De reden dat ik t toch deed was omdat ik ook vond dat we het op het begin van 'vakantie' moesten doen en dacht dat t toch wel goed zou komen.

Truffeltjes naar binnen gewerkt (¾ deel van 15gr) en toen was mn vibe eigenlijk wel ok, kreeg er wel zin in. Jointje erbij, Evan Almighty opgezet. Toen de trip begon vonden we al snel dat de tv uit moest, want dat was ineens niet boeiend meer. Ik voelde me steeds in gedachten te worden gesleurd waar ik niet zoveel zin in had. Ik kon mezelf wel steeds eruit halen en 'mezelf tot de orde roepen', dus echt finaal bad ging ik niet. Ook liet ik het niet merken aan M, want daar had ik op dat moment niks aan en wilde hem niet meenemen. Het waren niet eens zozeer de gedachten die me irriteerden, maar het gevoel van spanning die ontzettend irriteert. Je voelt een soort druk van binnenuit, wat ik ook weleens heb gehad als ik een tijdje teveel blowde (je ontspant niet meer van de joint, maar krijgt eigenlijk t omgekeerde gevoel). Las laatst ergens dat dat body load / body buzz is? Iemand die het gevoel herkent en kan bevestigen? Oja, M had op het begin steeds last van misselijkheid, maar ik zei dat ie zn gedachte moest proberen de andere kant op te sturen, gewoon niet aan denken.

Verder, mn maat had op dat een prima trip, maar ik hield me niet zoveel met hem bezig eigenlijk. Hij wilde graag naar buiten, naar de schapen. Dat vond ik prima (even andere omgeving enzo) en ging met hem mee. Het viel me op dat hij duidelijk meer lol had in zn trip en echt volledig ontspannen was. Ik besloot me te focussen op hem, zodat ik uit mijn negatieve sfeer kwam. Dat lukte enigszins want hij lacht echt ontzettend veel, dus ik lachte mee. De 'body load' bleef wel sterk aanwezig. We wilden de schapen aaien, maar konden niet in de wei, na even gecommuniceerd te hebben met de schapen (blêhhhh roepen en kijken wie reageert) gingen we terug richting huis. M wilde naar de vijver achter t huis, maar ik trok het echt niet geconfronteerd te worden met de zwanen (wat een kutbeesten), dus ik liep terug. Op dat moment voel ik een ontzettende misselijkheid opkomen, binnen 2 seconden stond ik hard te kotsen en het was alsof ik al mn problemen uitkotste. Heb een beetje rare band met mn ouders, dat flitste aan me voorbij en het kotsen luchtte vooral geestelijk op. Ook dacht ik toen, zie je nou wel dat je vandaag beter niet had kunnen trippen? Ik bleef maar kotsen, maar het voelde niet kut, want alle problemen moesten eruit worden gekotst. M vroeg ondertussen een paar keer hoe het ging en zei ik heel normaal dat t prima ging maar dat t gewoon ff eruit moet. Ondertussen krijgt hij een schok vd schrikdraad terwijl ie een paard aait dus dat paard en M schrikken zich beide de tyfus. M zegt dat ik moet kappen met kotsen, want ik was al ff bezig en kwam toch niks meer uit. Dus ik zeg 'oja prima, tis eigenlijk wel goed zo'. Misselijkheid was weer net zo snel weg als dat t gekomen was en we gingen naar binnen. M had zin om door het huis te lopen en actief te trippen, ik wilde t ontspannen afmaken, want voelde me nog steeds niet relax. Hebben tijdje beide op t tapijtje voor de tv gelegen, met het hoofd onder de salontafel, kijkend naar de onderkant vd tafel en over vanalles gepraat. (Kleine ruimte is veilige ruimte?) Ik vond het vooral leuk als M verhalen vertelde, want dan hoefde ik mezelf niet steeds uit negatieve gedachten te halen. Op dat moment was de trip opzich wel prima, maar het niet volledig kunnen ontspannen is eigenlijk de hele tijd aanwezig geweest. Had ik die dag moeten trippen? Nee. Was de trip leerzaam? Toch wel, want weet nu dat ik niet helemaal bad zal gaan (op normale porties) want ik ben geestelijk sterk genoeg om de negatieve gedachten tot op zekere hoogte te onderdrukken. Wat wel maf is dat ik eigenlijk niet precies meer weet waar die gedachtes over gingen, maar ik denk over mijn toekomstbeeld enzo omdat ik daar de laatste tijd veel mee bezig ben. Volgende keer? Zoals altijd pas de dag zelf beslissen of je gaat trippen of niet, en nooit meer afspreken 'zullen we morgen paddo's doen', want je weet nooit of je er morgen net zo klaar voor bent als vandaag.
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Een mooi voorbeeld dat je toch echt zin moet hebben om te gaan trippen. Maar toch kan van te voren plannen wel goed werken, werkt iig voor mij. Toen ik hawaiiaanse paddo's ging doen met een paar vrienden hadden we een datum afgesproken en duurde het nog twee weken. Ik kreeg elke dag meer zin, waardoor ik zo blij was toen ik die dingen eindelijk naar binnen werkte dat ik de hele trip me ongelooflijk gelukkig/euforisch heb gevoelt, vergelijkbaar met MDMA :rolleyes:
Ook die bodyload herken ik wel. Dit laat ik altijd maar gewoon over mem heenkomen en als het te erg is ga ik ergens zitten. Als ik voel dat ik misselijk wordt, werkt het bij mij om een stukje te gaan lopen, het liefst buiten.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

De beste setting is inderdaad een setting waar jij je thuisvoelt. En meestal is dat een plaats waar je regelmatig komt.

Nu zou ik persoonlijk net zo goed op een vakantieadres kunnen trippen, op mijn eerste dag daar. Maar dat is persoonlijk.
p
profoundLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Leuk verslagje :grin: !
Locatie leek mij ook enorm vet, jammer van het weer.
Die DDs lijken mij wel heftig spul!

Ik wil toch ook even iets kwijt over "De reden dat ik er toch niet helemaal achter stond was; waren 1 dag daar en het voelde niet als mijn huis".
Een aantal weken geleden heb ik ook de wondere wereld van de (Mexicaanse) truffels mogen betreden, en dit was tevens ook mijn kennismaking met tripmiddelen (buiten salvia)! Ik had me hierover (oa op dit forum) ontzettend veel geïnformeerd over hoe ik het beste uit die wonderbaarlijke truffeltjes kon halen, en hoe ik een 'bad trip' kon vermijden. Iets wat zo goed als altijd terugkwam was dat je het op een vertrouwde plaats moet doen. Nu, toen ik de eerste keer tripte was dit bij een goede vriend van mij in zijn nieuwe woonst, waar ik nog nooit eerder was geweest, ook tijdens de trip zijn we naar (vrij tot heel drukke) plaatsen gegaan waar ik nog nooit geweest was. Ik had hier een zekere argwaan voor in het begin, maar mijn tripbuddy zei me dat dit geen enkel probleem zou vormen, en hij had gelijk, alle nieuwe en onbekende elementen waren plots tien keer zo interessant! De trip was heerlijk, ookal deed ik dit op plaatsen waar ik nog nooit geweest was. Ik vroeg mij nu af waar dit aan zou kunnen liggen?
Hier ook zegt de TS dat de onbekende locatie een (negatieve?) invloed heeft gehad op zijn trip, maar bij mij was dit niet zo. Heeft dit met het soort van tripmiddel te maken, of heb ik gewoon geluk gehad ofzo. Ik neem aan dat dit dus iets subjectiefs is?
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Bij mij heeft het vooral met mijn mindset te maken. Het is bijvoorbeeld zo dat als ik in mijn eigen woonplaats onder invloed ben, ik liever niet in drukke openbare gedeeltes ben zoals het centrum. Als ik ergens ben waar ik niet woon kent niemand mij dus heb ik meer zoiets van "al zien ze dat ik waus ben, wat dan nog?". Kortom, het ligt er bij mij maar net aan hoeveel het je boeit wat andere mensen over je denken. Als het niets boeit ontspan je je veel beter en gaat de trip ook beter. Alhoewel ik moet bekennen dat in een erg bekende omgeving trippen ook een veilig gevoel geeft, zolang je niet "exposed" wordt aan bekenden die trippen niet begrijpen.
d
desiyaboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Lijkt me duidelijk dat jij het kan sturen; Ik heb ongelooflijk moeite om dingen te doen die ik niet 'echt' wil doen. Zoals jij gaat schaaplullen met je maat. Ook met dat kotsen dat je op een gegeven moment jezelf erover heen praatte en toen was het ook over. Ik merk bij paddo's dat die controle wel wat minder word en de trip ook veel vager verloopt. Denk toch dat het meer Mindset is bij de meesten dan de set / setting aangezien je met de goeie mindset klaarblijkelijk overal een lekkere setting van kan maken. Of is dit nou een heel onlogische redenatie? :flushed:
S
SailmakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Ik denk dat voor mij een onbekende locatie prima kan zijn, denk ook dat als het een gewoon vakantiehuisje was geweest ik met de locatie al geen probleem zou hebben gehad. Het was denk ik omdat het t huis van mn ouders was. En het is niet eens dat mn ouders helemaal zouden flippen als ze erachter komen dat we daar hebben getript. Snap het zelf ook niet helemaal, maar het voelde niet direct als een thuis (mede door t rotweer.)

over controle, de eerste keer dat ik paddo's deed had ik totaal geen controle, wat eigenlijk wel leuk was (want alles ging prima), maar bij truffels heb ik eigenlijk altijd het idee gehad dat ik mezelf er ff uit kan halen en ff 'normaal' kan doen. Das voor mij ook het enige verschil wat ik gemerkt heb tussen paddo's en truffels (maar hoeft niet waar te zijn..) en blijkbaar ben ik niet de enige dus, Desiyaboy. Denk dat ik daarom ook de gok durfde te nemen toch truffels te nemen die dag.

en denk dat het (voor mij) soms onvermijdelijk is dat setting invloed heeft op je mindset (je mindset vóór de trip), maar je hebt daar wel deels gelijk in denk ik.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

desiyaboy zei:
Denk toch dat het meer Mindset is bij de meesten dan de set / setting aangezien je met de goeie mindset klaarblijkelijk overal een lekkere setting van kan maken. Of is dit nou een heel onlogische redenatie? :flushed:
Klik om te vergroten...

Mindset = set

En dat klopt wel. Als alles goed zit in je hoofd, kun je veel naar je hand zetten. Toch blijven er een aantal settings die niet mogelijk zijn. Bijvoorbeeld een druk stadscentrum, school, enz... (ze zijn mogelijk, ik heb het ook gedaan, maar het is niet zo simpel als thuis lekker op de bank zitten.)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Sublimo zei:
desiyaboy zei:
Denk toch dat het meer Mindset is bij de meesten dan de set / setting aangezien je met de goeie mindset klaarblijkelijk overal een lekkere setting van kan maken. Of is dit nou een heel onlogische redenatie? :flushed:
Klik om te vergroten...

Mindset = set
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
d
desiyaboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Sublimo zei:
desiyaboy zei:
Denk toch dat het meer Mindset is bij de meesten dan de set / setting aangezien je met de goeie mindset klaarblijkelijk overal een lekkere setting van kan maken. Of is dit nou een heel onlogische redenatie? :flushed:
Klik om te vergroten...

Mindset = set

En dat klopt wel. Als alles goed zit in je hoofd, kun je veel naar je hand zetten. Toch blijven er een aantal settings die niet mogelijk zijn. Bijvoorbeeld een druk stadscentrum, school, enz... (ze zijn mogelijk, ik heb het ook gedaan, maar het is niet zo simpel als thuis lekker op de bank zitten.)
Klik om te vergroten...


Hahaha. Als ik je leraar was geweest had ik even over nachtmerries, voldemort en the exorcist gepraat tegen je :P ik bedoel setting = de plek , mindset is breinwerk. Maar goed u hebt gelijk :smoke:
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Vet report!

Ging helemaal stuk toen ik las van die schrikdraad schok, al was dat misschien zeker niet leuk voor jullie :flushed:

Had je tegen je tripmaat echt gezegd dat je twijfelde? En heb je met deze maat meerdere keren getript? Ik heb van mijn trips geleerd dat je tripmaat een van de belangrijkste factoren kan zijn.

En ik heb laatst 20 gram Dragons Dynamite in mijn eentje genomen (vrijwel in een keer) waarbij ik 2 keer moest kotsen en echt zeer hard ben gegaan. Maar te hanteren. De smartshop waar ik ze kocht zei dat 15 gram al voor de gevorderden is :P
S
SailmakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

t lullig bij die schrikdraad was dat t nogal dichtbij de basis was, dus vrij sterk :P

ik had hem op t begin gezegd dat ik twijfelde over de dag en dat ik na joint zou beslissen. andersom denk ik dat ik wel had gevraagd of ie t wel echt zou willen
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Ja idd! Als mijn tripmaat merkt dat ik twijfel dan geeft hij meteen aan dat we het dan niet doen. Ook zijn trip is afhankelijk van hoe goed ik trip, en je moet als tripmaten elkaar in bescherming nemen denk ik. :smoke:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

desiyaboy zei:
Als ik je leraar was geweest had ik even over nachtmerries, voldemort en the exorcist gepraat tegen je :P
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jij daar meer last van zou hebben gehad dan ik.
d
desiyaboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Dragons Dynamite; de niet-relaxte trip die ik had kunnen

Sublimo zei:
desiyaboy zei:
Als ik je leraar was geweest had ik even over nachtmerries, voldemort en the exorcist gepraat tegen je :P
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jij daar meer last van zou hebben gehad dan ik.
Klik om te vergroten...

dat is best mogelijk :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."