Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas en chloroform: de wereld van dissociatie

Lachgas en chloroform: de wereld van dissociatie

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry dak zo'n oud topic bump, maar ik wou gewoon even meedelen dat ik ook op eargasm was :grin:!
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Is chloroform niet kkgevaarlijk?
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Ik kan mezelf onvoorstelbaar ver weg knallen met lachgas en psychedelica, choloform zou denk ik nogal tegenvallen :P (plus het is idd zeer slecht voor je lever, gewoon door dat feit zou ik het al niet meer leuk vinden).

En ja die flashbacks, dat is echt iets ziek. Ik had dat ook die avond, zeker toen ik de moment zelf flashbackte en een deja-vu kreeg. Ik zat in de auto met jullie, deed een ballon en kwam in 10 sec 3 keer op dezelfde moment opnieuw uit wat me helemaal deed flippen. Daarnaast dacht ik dat ik met jullie al in die auto had gezeten ergens in het verleden. Bijzonder verwarrend.

Ik maak ook vaak hetzelfde mee met lachgas en lsd/paddo's. Smelten, zelfde vervormingen en dezelfde vreemde lichamelijke gewaarwordingen. Het is alsof de info van je eerste keren lachgas plus lsd dat in je onderbewustzijn zit, opeens naar boven komt in een stel mindloops. Met combo DMT is dat weer een heel ander verhaal..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Aalpoepert zei:
Is chloroform niet kkgevaarlijk?
Klik om te vergroten...

Op wat doel je ? Want chloroform is niet echt gevaarlijk zolang als je er fatsoenlijk mee omgaat. Het is wel zeer schadelijk voor de lever.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Omdat ik lees dat het verschil tussen een dodelijke dosis en een werkzame dosis erg klein is.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Aalpoepert zei:
Omdat ik lees dat het verschil tussen een dodelijke dosis en een werkzame dosis erg klein is.
Klik om te vergroten...

Ik heb daar nog nooit iets over gelezen, je moet zelfs moeite doen wil je van de chloroform knock-out gaan. Dat gaat echt niet zo snel als je in de films ziet. Dat werkt gewoon niet.

Waar had je dat gelezen ? Nu ben ik wel eens benieuwd. :)

@ spacelord: Inderdaad, die herkenning telkens was ik nog vergeten te vermelden. Je weet gewoon dat je het al eens hebt meegemaakt en dat je het nog eens zal meemaken. Telkens als ik er kom krijg ik zo een gevoel van herkenning, deja-vu. Dan weet ik dat het gelukt is.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Wikipedia zegt dat er hartritmestoornissen op kunnen treden door gebruik van chloroform, mogelijk door verhoogde gevoeligheid voor adrenaline. Wist ik ook niet, is wel iets om flink mee uit te kijken dus, hoewel ik niet weet hoe klein/groot die kans is.

In ieder geval is het een interessant report :) De zoem- en trilwereld heb ik ook al betreden, verder ben ik op N2O nog niet gekomen, lijkt me wel interessant er wat verder in te gaan :hearteyes: Hoewel bizarre flashbacks als die van jou mij toch misschien wat ver gaan.
Wel een keer op DXM depersonalisatie en derealisatie meegemaakt, weer iets heel anders maar net zo bizar, ik wist niet meer wie ik was en vond het maar wat vreemd dat er überhaupt een wereld om mij heen was. DXM is inderdaad niet het eerste waar je aan denkt qua "filosofische" middelen, en in eerste instantie deed ik het gewoon voor de lol, maar uiteindelijk was het wel een erg interessante ervaring. Nogal heftig, dat wel :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Lachgas en chloroform: De wereld van dissociatie.

Ik had dat stukje van wikipedia al eens gelezen, net nog eens opnieuw gedaan.

De LD50 is 908 mg/kg bij ratten. Bij die dosis komen wij nog niet in de buurt. Je ruikt ook niet aan de fles he, je doet een beetje op een vod papier en houd dat onder je neus.

Het is vroeger zelfs gebruikt in de anesthesie. Maar afgeschaft vanwege zijn schadelijkheid.

Vanwege de schadelijkheid denk ik dat ik het ook niet meer zou doen. Met lachgas en andere tripmiddelen kom ik nu even ver. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bewild zei:
Sorry dak zo'n oud topic bump, maar ik wou gewoon even meedelen dat ik ook op eargasm was :grin:!
Klik om te vergroten...

Het zou altijd kunnen dat ik je daar heb gezien... :P
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik lachgas op heb, lijdt ik altijd mijn 2e leven! Op de een of andere manier heb ik het gevoel steeds mijn vorige lachgas trip te vervolgen. Ook denk ik heeeeeeeeel veel, soort gesprek, tegen mijzelf tijdens lachgas!

Mijn laatste lachgas trip was ik zelfs overtuigd dat ik schizofreen was en dat tijdens de lachgas mijn 2e identiteit pas te voorschijn kwam :P. Hij is er altijd tijdens de lachgas! :tearsofjoy:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij schizofrenie hoef je geen gespleten persoonlijkheid te hebben he
Het woord schizofrenie betekent letterlijk "gespleten geest". Deze vertaling heeft tot nogal wat misverstanden rond schizofrenie geleid. Mensen die aan de ziekte lijden, hebben namelijk géén gespleten geest of hersenen die gespleten zouden functioneren. Ook is inmiddels bekend dat deze mensen géén gespleten persoonlijkheid hebben; ze bestaan niet uit meerdere, verschillende personen.
Klik om te vergroten...

Geen idee waarom ik nu zo betweterig ben :beer:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chloroform, hoe verzin je het.. haha.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
luchtigtoetje zei:
ik vond dit een mooi stuk om te lezen. Thanks Sublimo! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dankjewel en graag gedaan ! :wink:

Andrew zei:
Chloroform, hoe verzin je het.. haha.
Klik om te vergroten...

Dat is een fabeltje gecreëerd door de media, met chloroform krijg je dat niet voor elkaar. :wink:
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik vond dit een mooi stuk om te lezen. Thanks Sublimo! :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
In mijn tripreport over ketamine I.M. had ik beloofd dat ik nog een uitgebreidt tripreport zou schrijven over de dissociatie die ik altijd heb bij het gebruik van dissociatieven. Ik wou dit vertellen met als voorbeelden lachgas en chloroform omdat ik hier als eerste die dissociatie mee bereikt heb.

De eerste paar weken dat ik experimenteerde met lachgas en chloroform raakte ik niet verder dan een wereld die compleet trilde en zoemde rond mij. Niet zo veel speciaals vond ik.

Maar omdat Scopolamine al ervaring had met het weggeschoten worden naar een andere plek met deze middelen bleef ik toch proberen. Allereerst met chloroform. Toen ik een tripreport van azgaza had gelezen besefte ik dat ik lachgas eens moest proberen met tripmiddelen zoals LSD. De manier waarop zij het beschreef, het leek me geweldig ! :hearteyes:

Hier bereikte ik ook niet veel mee in eerste instantie. Toen ben ik begonnen met de combinatie van chloroform en lachgas. Eerst een vod met chloroform voor mijn mond houden en de chloroform inademen totdat ik mijn maximale punt had bereikt dat ik daarmee kon bereiken. Dan het tuitje van de ballon met lachgas, gevuld met twee patronen lachgas, in mijn mond steken en langzaam beginnen met in en uit te ademen.

Op deze manier bereikte ik eindelijk dissociatie. Ik zag een oog van men broertje afwisselend met een oog van van mijn moeder die mij beide, afwisselend aankeken. Daarbij zag ik dingen van vroeger, speelgoed en meubels die ik herkende, dingen uit mijn verleden. Uiteindelijk kwam ik weer terug op aarde en wreef ik met mijn hand over mijn hoofd. Dat voelde onecht aan, alsof mijn arm en hand niet bij mijn lichaam hoorde. Net alsof mijn geest los stond van mijn lichaam voor een klein beetje. Dissociatie.

Elke keer dat ik deze combinatie deed, kwam ik terecht in dezelfde dissociatieve trip. Altijd hetzelfde. Het voelt aan alsof er een zeer sterke band bestaat tussen mij, mijn broertje en mijn mama. Mijn vader hoort daar niet bij, daar heeft hij zelf voor gezorgd. Toch kan ik dat zelf niet kiezen, ik zag alleen mijn mama en mijn broertje. Daar had ik niks aan te kiezen.

Een tijdje later, op de legale goa Eargasm, zaten we met drie in de auto. Scopolamine, spacelord en ik. Ik had al LSD, ketamine en crystal meth (in het begin van de avond, voor het feestje begon) gedaan. Het was ruim na middernacht en we hadden al redelijk wat lachgaspatronen opgemaakt toen ik met een patroon lachgas terug terecht kwam in dezelfde dissociatieve trip. Ik maakte exact hetzelfde mee als dat ik had meegemaakt toen ik een combinatie van lachgas en chloroform had gedaan bij Scopolamine thuis. Ik ben weggeschoten, rechtstreeks mijn hoofd in. Ik heb voor een moment, dat voor mij redelijk lang duurde, gedacht dat ik samen met Scopolamine weer terug bij hem thuis was. Ik beleefde exact dezelfde trip. Na wat voor een eeuwigheid leek, landde ik vanuit mijn eigen wereld terug op aarde. Ineens zat ik terug in de auto, ik schrok, ik was echt even weggeweest. Ik haalde weer mijn hand door mijn haar, weer dat rare gevoel. Daarbij kwam nog dat ze aan het praten waren over flashbacks. Ik wist de eerste keer gewoon dat ik dat moment nog eens ging meemaken die avond. En ik heb ook gelijk gekregen. Op dat moment zorg dat voor een hele hoop chaos in je hoofd.

Dit heb ik dus nog een keer of twee keer herhaald op die avond.

Ook in de dagen erna heb ik het nog minstens een keer gedaan.

Toen ik uit mijn ketamine I.M. k-hole begon te geraken ervaarde ik dezelfde dissociatie. Niet dezelfde trip, maar ik had wel constant dat rare gevoel in mijn armen, alsof ze niet van mijn waren. Een zeer herkenbaar gevoel. Ik weet nu voor een klein deel wat dissociatie werkelijk inhoudt.

Ik vindt het geweldige ervaringen, het is echt speciaal om zoiets mee te mogen maken.

Er is echter een nadeel, chloroform is nogal schadelijk voor je lever. Maar als je keihard aan het trippen bent is een ballon lachgas voldoende om op hetzelfde punt te geraken.

Even ter informatie. De manier waarop chloroform vroeger gebruikt werd in films, is een fabel. Je valt daar echt niet zomaar knock-out van.

Dissociatie is een van de mooiste psychedelische ervaringen, maar het is echter wel zwaar. Maar dat heb ik er wel voor over, dit is mijn pad.

- Sublimo -

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."