Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwaar bad op de wiet

Zwaar bad op de wiet

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben gisteren redelijk hard gegaan op wiet, flink wat goede wiet door de chillum gerookt, alles zoemde een beetje en ik moest ff gaan zitten... Ik kan me best voorstellen dat een onervaren iemand dan in paniek raakt.
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

Al een lange tijd lees ik reports hier voor mijn vermaak.. Maar nu(na een anderhalf jaar) wil ik mijn eigen report posten. Mijn eerste ervaring met wiet (anderhalf jaar geleden).. Dit kan ik me nog als gisteren herinneren. Ik weet dat iedereen die op psychedelica zit zegt dat je niet bad kan gaan op wiet, hoogstends slecht voelen, maar nee je kan zeker echt BAD gaan op de wiet.

Dit is mn verhaal..

Ik zou met 3 vrienden wiet gaan roken, 2 van hun hadden al vaker geblowd ik noem hun m1 en m2. Ik en S hadden nog nooit geblowd.

De planning was voor het zwembad wiet te roken en dan te gaan zwemmen, we hadden 3gram gehaald voor ons 4en, en hebben daar ongeveer 5/6Dikke joints uit-gedraaid. Het begin was super vet! dat lichte hoofd gevoel, het lachen. En het aller-raarst als ik mijn gezicht draaide duurde het even voordat het beeld veranderden, alsof alles super traag ging.

ik bleef maar door-roken en shotjes nemen totdat ik stil zat zonder wiet en ging zitten, ik stak een sigaret op en keek naar de rest m1 genoot nog van de laatste joints, m2 zat te lachen met S, die super harde lachkiks had. Ik moest ook veel lachen maar was meer gefascineerd door het trage gevoel. Ik voelde aan mijn hart en die klopte super snel.

Die snelle hartslag bracht mij in paniek, ik wist niet dat een normale verandering van wiet is: dat je hartslag omhoog gaat. In mijn paniek kwam ik steeds in ''transjes''(geen andere benaming,dit gevoel had ik) terecht. Het leek alsof ik me op 1 ding kon concentreren en als ik dan mijn hoofd bewoog of iemand kwam in mijn gezichtsveld schrok ik als het ware wakker en raakte vervolgens in een nieuwe trans.

Ik was helemaal ik paniek, mijn hartslag, die transjes.. Ik had gewoon geen controlle meer over mezelf dit bracht mij helemaal in paniek. Mijn hartslag bleef snel en ik bleef voelen, ik voelde op een zeker moment zelfs krampen en steken in mijn hart, en soms voelde ik hem helemaal niet meer.. ik werd duizelig van het gevoel en in mijn transjes voelde ik me slaperig worden.. Ik dacht echt dat ik dood ging. In mijn paniek besloot ik even te lopen over de parkeerplaats omdat iedereen in lachkiks zat vanwege S die helemaal van de wereld was(maar prettig).

Lopend op de parkeerplaats heb ik een liedje gezongen.. dit lopen en zingen bracht me echt in rust.. Omdat ik me niet op mijn hart concentreerde merkte ik meteen dat het kloppende gevoel wat van mn borst tot in mijn hoofd liep.

na 3/4uur werd het stukken minder..maar die hartkloppingen gingen maar niet over, ik heb thuis ruim 5/6uur later nog hartkloppingen GEVOELD en de hele nacht ervan wakker gelegen.. Ik twijfelde echt om naar de doctor te gaan.. Inmiddels denk ik dat het tussen mn oren zat, toch voelde ik het..

Ik had mezelf gezworen nooit meer te blowen, maar een week later deed ik het weer.. ik heb het zeker 5keer gedaan, maar alle 5 de keren weer die hartkloppingen! en 2x zelfs weer min of meer bad.. tot ik me een keer stoned was en bij mezelf dacht.. laat 't maar komen, 't gaat zoals altijd weer over.. toen was ik eens echt Lekker gaar... nu anderhalf jaar verder blow ik bijna elke dag met genot(die transjes heb ik nog steeds als ik super stoned ben.. maar ze zijn nu chill want ik geef me dr aan over en stribbel niet tegen)

Ik hoop dat jullie mijn verhaal goed vonden en dit zelf ook herkennen, mischien dat ik alsnog wat opsteek!

groeten zuiderlijkesteen **
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je er aan over geven en niet tegenstribbelen is wat mij van elke "bad trip" behoed, al is dat niet op wiet. Goed dat je er nu mee om kan gaan :)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hahahaha :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Andrew zei:
Hahahaha :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Wat is er zo grappig? :confused:
Moet een rotervaring geweest zijn.
Ikzelf kan ook niet tegen wiet. Wordt er heel achterdochtig van en ga alles analyseren wat iemand zegt/doet of wat ik zelf doe. Ook dat vertraagde gevoel vind ik niet lekker.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
mag ik vragen waarom? :)
Klik om te vergroten...
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wiet kan inderdaad een nare ervaring geven,
Maar vergeleken met een bad trip op psychedelica valt het allemaal nog erg mee.
Maar zoals je zelf al aangeeft, just go with the flow.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen :tearsofjoy: :tearsofjoy:
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mja en die transjes die je beschrijft trekken goed op ontwakingen die ik eens gehad heb. Je bent heel ver aan het wegdromen en plots schiet je wakker en besef je weer wat je aan het doen bent en voor je het weet ben je weer weg. Bij ons heet dat ontwakingen maar heb dit maar 2 keer ofzo gehad wel heel eng
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#10
berten zei:
mja en die transjes die je beschrijft trekken goed op ontwakingen die ik eens gehad heb. Je bent heel ver aan het wegdromen en plots schiet je wakker en besef je weer wat je aan het doen bent en voor je het weet ben je weer weg. Bij ons heet dat ontwakingen maar heb dit maar 2 keer ofzo gehad wel heel eng
Klik om te vergroten...

ja die ''ontwakingen'' gaven mij het gevoel dat ik mezelf niet meer onder controlle had, ik heb inmiddels geleerd dat je onder invloed de controlle moet weggeven en het over je heen moet laten komen..

Binnekort ga ik trouwes voor het eerst op de paddo's!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
zuiderlijkesteen zei:
Binnekort ga ik trouwes voor het eerst op de paddo's!
Klik om te vergroten...
Als je al para wordt van een versnelde hartslag, vind je dat dan een verstandige beslissing?
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#12
ExceptionalInsight zei:
zuiderlijkesteen zei:
Binnekort ga ik trouwes voor het eerst op de paddo's!
Klik om te vergroten...
Als je al para wordt van een versnelde hartslag, vind je dat dan een verstandige beslissing?
Klik om te vergroten...

Zoals ik eerder zei, dit betreft bij mijn eerste keren.. Ik had het simpelweg niet verwacht en was niet voorbereid. Ik denk dat ik inmiddels klaar ben voor psychedelica. laat maar komen :openmouth:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
zuiderlijkesteen zei:
Zoals ik eerder zei, dit betreft bij mijn eerste keren.. Ik had het simpelweg niet verwacht en was niet voorbereid. Ik denk dat ik inmiddels klaar ben voor psychedelica. laat maar komen :openmouth:
Klik om te vergroten...
Ik zou dan niet met paddo's beginnen. Je komt op mij over als een beetje een nerveus type, dus dan zou ik met een makkelijkere psychedelic beginnen. LSD, 2C-B misschien, paddo's blijven heel erg onvoorspelbaar, ook al zijn je set en setting perfect geregeld, heb je je goed ingelezen en voorbereid, dan nog kunnen ze je ass kicken (:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou als beginnend tripper ook beginnen met LSA, 2cb of en heeele lichte dosis LSD. Ben zelf (na salvia) met 2cb begonnen en dat ging uitstekend. Aangename, milde trip, waarbij ik een goed idee kreeg van hoe het is om visuals en vervormingen te krijgen. Bij paddo's heb je veel meer mindfuck, en is misschien een beter idee voor als je iets verder gevorderd bent met de psychedelica.
Verder herken ik "just go with the flow" ook heel erg. Als je in een onaangename of bedreigende omgeving zit, als je bijvoorbeeld betrapt kan worden of je niet op je gemak voelt, is de kans 1000x groter dat je bad gaat. Evenals wanneer je niet weet wat je kan verwachten, en je gaat tegenstribbelen omdat je bang bent om de controle te verliezen. Helaas verliezen veel mensen de controle bij paddo's, 2cb is veel beter te sturen - zelfs bij je eerste keer :) (in mijn geval dan!)

Succes, en trip ze!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Ik ben gisteren redelijk hard gegaan op wiet, flink wat goede wiet door de chillum gerookt, alles zoemde een beetje en ik moest ff gaan zitten... Ik kan me best voorstellen dat een onervaren iemand dan in paniek raakt.
Klik om te vergroten...

Me too, ben ook een keer best hard gegaan in combinatie met drank. In die zin is het eigenlijk heftiger dan xtc ofzo, daar heb ik nooit problemen mee gehad.. Hoewel het natuurlijk als 1 van de mildste drugs bekend staat heb ik er dan ook niet zo heel veel mee :) soms in combinatie met een andere drug, maar hoef echt niet knetterstoned te worden.

Maar het is misschien toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen en met iets lichters dan paddo's te beginnen..?
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee echt niet.
Ik heb mezelf beloofd geen andere drugs dan hasj,wiet en eens paddo's voor de ervaring.

Andere drugs zijn geen optie.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
zuiderlijkesteen zei:
Nee echt niet.
Ik heb mezelf beloofd geen andere drugs dan hasj,wiet en eens paddo's voor de ervaring.

Andere drugs zijn geen optie.
Klik om te vergroten...

Hmm oké interessante visie, mag ik vragen waarom? :)
Niet dat ik er iets tegen heb hoor, maar vraag me gewoon af waarom je wel iets vrij heftigs als paddo's zou willen gebruiken, en niet iets relatief milds als bijvoorbeeld LSA, wat legaal en ook natuurlijk is.
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Omdat ik die keuze heb gemaakt, en me daar gewoon aan wil houden.

Groeten zuiderlijkesteen
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#19
zuiderlijkesteen zei:
Nee echt niet.
Ik heb mezelf beloofd geen andere drugs dan hasj,wiet en eens paddo's voor de ervaring.

Andere drugs zijn geen optie.
Klik om te vergroten...

ooit zei ik dit ook, nu heb ik nog steeds geen paddo's gedaan maar wel andere goedjes die me heel goed bevielen. 2c-b is een echte aanrader!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
zuiderlijkesteen zei:
Omdat ik die keuze heb gemaakt, en me daar gewoon aan wil houden.

Groeten zuiderlijkesteen
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik, sterk van je dat je je zo aan je principes kan houden. Maar kun je dan vertellen op welke gronden je die keuze hebt gemaakt? Ik wil je niet pushen hoor, ben gewoon benieuwd welke informatie of inzichten je tot deze keuze hebben bewogen.

Ik wilde namelijk eerst alleen nog eens xtc proberen, maar heb me daarna zo in de wereld van drugs verdiept dat ik zoveel drugs heb gevonden waar ik nog nooit van heb gehoord, dat ik die 1e keuze (alleen 1 keer xtc) niet echt op goede gronden had gemaakt. Ik zeg niet dat jij je keuze niet op goede gronden hebt gemaakt - ben alleen benieuwd op welke.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."