Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels+THC

Truffels+THC

10 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na al een paar keer getruffeld te hebben was het zo ver. Ik ging samen met mijn vriendin truffelen! Hadden het pas een keertje eerder gedaan samen maar hadden toen maar een halve portie atlantis, en het effect was nauwelijks merkbaar.

Dit keer hadden we allebei een volledige portie Atlantis tot onze beschikking. We begonnen om een uurtje of 6 's avonds, en hadden de truffels gewoon opgegeten. Na de gebruikelijke moeite die het mensen die onervaren zijn in truffelen kost, met de kotsneigingen en buikpijn, waren we uiteindelijk klaar met eten. Na alle klokken weggedaan te hebben, mobieltjes en ipads afgesloten te hebben en de klok op mijn computer verborgen te hebben begonnen we aan onze trip.

Het begin was zoals altijd. Ik zie langzaam een patroon ontwikkelen op de vloerbedekking, de muren beginnen een beetje te pulseren, en de gebruikelijke gedachten 'Waarom ben ik er weer aan begonnen?' en 'Daar gaan we weer!' kwamen weer in mijn hoofd. In het begin heb ik altijd een staat van desorientatie. Ik weet niet goed wat er allemaal aan de hand is en moet eventjes wennen aan mijn omgeving. Daarna begint mijn drukke fase. Ik wil dingen doen, dingen ondernemen, dingen ontdekken. Kijk naar buiten(woon in centrum Rotterdam) naar alle auto's die voorbij komen, kijk naar de bomen voor mijn raam, naar de drukte op de weg, naar kleine dingen in mijn kamer en had een klein bolletje gevonden met sprankeltjes erin(van die dingen die je met kerst wel ziet, die je moet schudden en de vlokjes beginnen te wervelen). Na die fase had ik hele interessante gesprekken met mijn vriendin, die op de een of andere manier niet visueel is tijdens het trippen maar een ontzettende mindtrip heeft. Naar diverse plaatjes gekeken, http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/ <- genoten hiervan(aanrader) en andere visueel stimulerende dingen(http://weavesilk.com/ ook zeer leuk). Lekker muziekje opstaand(Pink Floyd e.d.) besloten we eventjes naar buiten te gaan om naar de coffeeshop te gaan.

Onervaren als ik ben met buiten truffelen voelde ik me zeer bekeken en paranoïde. Er waren een paar ongure types op straat en ik voelde me zeer nerveus. Het was net om de hoek maar het had net zo goed 10 km verderop kunnen zijn voor mijn gevoel. Nadat we een jointje hadden gehaald gingen we weer naar huis. Eindelijk, veilig, vertrouwd. We besloten om het jointje te gaan roken(5 uur nadat we truffels gehad hadden) en vanaf hier ging het alleen maar bergafwaarts.

Hoewel ik al flink wat ervaring heb met THC i.c.m. truffels, viel het deze keer zeer slecht. Na het roken van een halve joint met z'n tweetjes begon de THC flink in te slaan. Het voelde veel scherper als de truffels, het viel gewoon niet lekker. We waren allebei erg moe ervan, gingen het liefste slapen, maar het lukte niet.

Tot overmaat van ramp was er een grote spin in mijn kamer. Ik ben als de dood voor spinnen, ik haat ze met een passie. Dit kwam omdat ik als 3-jarige in Thailand wakker werd met een spin die zo groot was als een vogelspin(geen idee wat voor een het was, weet alleen dat hij donders groot was). Ik durfde hem niet weg te halen, en mijn vriendin was daar niet toe in staat. Een huisgenoot van me geroepen, en die probeerde het weg te halen, maar het lukte hem niet, want hij was hem kwijt. Ik werd daar behoorlijk paranoide van, en ging op mijn bed zitten. En toen liep de spin over mijn arm heen. Mijn huisgenoot heeft het weg kunnen halen, maar de schade was al gedaan. De trip was niet meer te redden. Overal waar ik keek waren spinnen. Ik voelde constant 'spinnen' over me heen lopen. Met mijn vriendin ging het ook al niet goed. Ze was niet op een goede plaats in haar hoofd. We lagen naast elkaar, geen muziek op, geen visuele stimulatie, met het licht aan, en probeerden te gaan slapen. Van slapen was helaas geen sprake. De trip duurde nog 3 uur langer voordat ik eindelijk in slaap viel.

De volgende dag voelde ik mij nog steeds niet op en top. Was nog steeds ervan overtuigd dat er spinnen waren in mijn kamer, en dat gevoel hield ik de hele dag. Voor mijn vriendin was het ook geen prettige ervaring geweest, en we hebben het er uitgebreid over gehad. We kwamen tot de conclusie dat we beide geen THC meer zouden gebruiken. Ik weet het in ieder geval zeker, na mijn 'unieke' ervaring. Truffels zal ik wel nog blijven gebruiken, maar niet meer i.c.m. THC.
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leest vlot weg, en ik herken dat paranoïde gevoel helemaal, bij mij komt het soms met THC als de setting niet fijn voelt.

Leuk dat je trouwens die twee sites noemt, durf te wedden dat de volgende keer als ik en m'n vrienden lekker baked zijn we daar heel hard op kunnen trippen.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#3
dernael zei:
Zonder THC heb ik namelijk vaak het gevoel dat ik tijdens de trip in een soort "wachtkamer" blijf hangen en dus niet het volledige uit mijn trip kan halen.
Klik om te vergroten...
dit heb ik vaak ook! ö
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
jammer dat het niet zo leuk was. Bij mij is thc een garantie dat ik me kut voel. Zeker i.c.m. psychedelica.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer om te horen dat het slecht is gevallen.. :(

Het verbaast me elke keer weer als ik er weer eens op gewezen wordt dat het effect van alle middelen, of het nou upper, downers, psychedelics, ect zijn, geheel persoonlijk zijn.

Zo heb ik mezelf namelijk voorgenomen om nooit meer aan een psychedelische trip te beginnen als ik geen wiet/hasj tot mijn beschikking heb. Zonder THC heb ik namelijk vaak het gevoel dat ik tijdens de trip in een soort "wachtkamer" blijf hangen en dus niet het volledige uit mijn trip kan halen. Zodra ik tijdens het opkomen van de trip een dikke toeter rook, ben ik vaak vrijwel meteen waar ik zijn wil. Plus dat het me de fase van het opkomen wat prettiger laat ervaren.

Maar ik vind het goed om te horen dat je na deze ervaring ervoor hebt gekozen om de combinatie Truffels + THC niet meer te gaan doen. Leer van je ervaringen, dan zullen er nog vele leuke reizen in je toekomst plaatsvinden! :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ Sennid: Bedankt voor je reactie! Aan de setting kon het niet echt liggen volgens mij, omdat dezelfde setting werd aangehouden als tijdens het truffelen. Ik denk dat het gebrek aan audiovisuele stimulatie uiteindelijk de hele situatie de nek omdraaide. Die sites zijn inderdaad bijna een must voor mij bij het trippen, heel leuk om de volgende dag te zien wat je gemaakt hebt met weavesilk!

@Tetsuo: Het rare is dat ik al vaker truffels met THC gecombineerd heb. Heb geen ervaring met andere psychedelica maar het is altijd bevallen tot vorige week.

@dernael: Ik vind het juist zo mooi aan drugs dat iedereen het op een andere manier ervaart. Je hebt natuurlijk tijdens het trippen af en toe(vooral als je aan het mind-trippen bent) eventjes mind-hyves, maar om de dag erna trips te gaan vergelijken is prachtig. Misschien probeer ik het nog eens een keertje, maar laat het in ieder geval links liggen voor een tijdje.
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pandan zei:
"Ik denk dat het gebrek aan audiovisuele stimulatie uiteindelijk de hele situatie de nek omdraaide."
Klik om te vergroten...

Over audiovisuele stimulatie gesproken, heb een topic gemaakt over leuke trippy/hilarische/allround fijne sites.
(viewtopic.php?f=22&t=48321)

Ik hoop dat mensen daar nog meer leuke linkjes in gaan droppen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
THC is (voor veel mensen) een gewoonte, maar er zijn ook een aantal mensen die er erg vaak para van worden.
Zelf ben ik dat ook en op een gegeven moment gaf ik er maar aan toe en nu smoke ik bijna nooit meer. Is veel relaxder, alleen het is ff wennen, als het een gewoonte is te smoken met (een deel van) je maten.

En jah, waarschijnlijk heeft die spin jou space ook wel goed verpest :')
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#9
THC is (voor veel mensen) een gewoonte
Klik om te vergroten...
Het punt is dat ik bijna niet THC gebruik, de enige keren wanneer het voorkomt is als ik truffel in principe.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#10
om nog even terug te komen op de (auido)visuele stimulatie
http://www.syfy.com/tinman/oz/ voor wie het nog niet kent. is volgens mij ook best gaaf voor tijdens de trip.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pandan zei:
THC is (voor veel mensen) een gewoonte
Klik om te vergroten...
Het punt is dat ik bijna niet THC gebruik, de enige keren wanneer het voorkomt is als ik truffel in principe.
Klik om te vergroten...

Serieus? :openmouth:
Maar dan vind ik het sowieso echt raar dat je er THC bij gebruikt en anders kan je hasj doen, das wat relaxder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."