Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWakker worden met 2c-b

Wakker worden met 2c-b

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed report! Ben van plan om binnenkort zelf eens 2c-b te proberen, maar las ook hele vervelende verhalen erover. Dit stelt mij wat gerust.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had het een en ander gelezen over 2c-b en wilde dit wel een keer proberen. Volgens mijn eigen drugscode mag ik geen rc's gebruiken, dus toen ik ergens las dat 2cb niet meer als een rc wordt beschouwd, zag ik mijn kans schoon (ik laat mij graag overtuigen). :wink:

Setting en voorbereiding
De setting was thuis en ik had bedacht om op zondagochtend 20mg 2cb te nemen. Dus direct nadat ik wakker was geworden. Het idee was om zo fris en onbevangen als mogelijk dit experiment aan te gaan.
Even terzijde: Ik had de avond ervoor 20 mg afgewogen, op zich al een onderneming. Ik kon niet geloven dat 20mg ook echt heel weinig is. Je gelooft je eigen ogen niet. Zo weinig is 20 mg! Laat ik zeggen, dat ik bij de eerste en tweede weging er met een factor 10 naast zat! De eerste en enige waarschuwing, denk na en gebruik een goede weegschaal.


Muziek/Film:
Kumar a very 3D christmas
Hallucinogen-in-dub
internet radio: groove salad


Trip
Ik werd wakker, haalde een kop thee, ontbijt, de krant en de capsule 2c-b. Daarna heerlijk terug naar bed. Ik eet wat ontbijt, slik de capsule (08:30) en ga de krant lezen. Dit is voor mij geen ongewone zondagochtend, behalve die capsule dan. :wink: Om 09:00 lukte het niet meer om de krant te lezen, ik voelde iets opkomen vanuit de benen. Het leek op het mdma gevoel.

Ik genoot ervan en dat zou zo blijven. Ik zette de tv aan en ging naar Kumar x-mas kijken (had ik al uitgezocht). Gedurende de come-up keek ik naar de film. De aanloop naar het hoogtepunt ging heel geleidelijk, ik had geen visuals en ik bleef in mijn gedachten helder. Ik genoot van mijn lijf, mijn bed en de film. Ik voelde mij bijzonder prettig, ietsje warmer en met een iets verhoogde hartslag. Voor mijn gevoel duurde de film 5 minuten, ipv 1.5 uur, het was toch al 10:30.

Zo, de film was afgelopen en het werd tijd om uit bed te stappen. Ik ga maar eens douchen: zo dacht ik. Terwijl ik bezig was met de voorbereidingen, bedacht ik mij, eerst tandenpoetsen en een muziekje opzetten. Dat moest maar gebeuren. Ik zette hallucinogen-in-dub (superb!) op de koptelefoon en ging terug naar de badkamer en begon toen, na wat dans/getreuzel aan het tandenpoetsen...., ik schrijf drie puntjes, want de tijd stond even stil, wat een belevenis! Het is lastig te beschrijven, maar de aktie van poetsen, spoelen, poetsen, tandpastasmaak, spugen, warm water spoelen en weer spugen, was groots, ik bedoel waarlijk sensueel. Tongen met de tandenborstel. Ik had de schoonste tanden ooit en de lekkerste gevoelens. Ik stapte na de glorieuze poetssessie onder de douche, met mijn bril en de koptelefoon op (!). Het duurde even voor ik het door had, laat ik het zo zeggen, met de koptelefoon onder de douche is geen goed plan. Dit geeft wel aan, dat ik in een eigen gevoelswereld verkeerde, praktische zaken waren niet zo belangrijk meer.

Het water was heerlijk, wassen was lekker. Alle akties en alles wat je anders doet zonder erbij na te denken, werden lichamelijker en gevoelig prettig. In mijn gedachten borrelde de zin op: ik kom klaar in mijn hoofd. Dat was wat er gebeurde, ik kan het niet anders uitdrukken, ik beleefde intens mijn lichaam, alles was sensueel geworden. (Jullie denken natuurlijk, er is meer gebeurt onder die douche, maar dat was dus niet het geval! Echt!) Is het niet zo dat iemand die verlamd is, ook seks heeft, maar dit anders gaat beleven? Nou dat kon ik begrijpen. Misschien klopt er niets van, maar het zou kunnen.

Ik was rozig en warm geworden van het douchen (dus niet satisfied), ik streelde de kat, ik begreep zijn reacties. Voor mij altijd een goed teken, de kat is mijn lakmoesproef voor een goede psychedelische ervaring. Ik ging mij aankleden (muziek op het hoofd, internet radio: groove salad), het was allemaal zo plezierig. Ik ging een beetje aanmodderen, kopje koffie drinken, huisklusjes doen, zo beleefde ik een heel rustige comedown (13:30), tot mijn partner thuis kwam. :)


Conclusie
Dit is wat mij het meeste is bijgebleven, 20mg 2c-b is erotiserend, lichamelijk, helder en relaxed. Geen kater, geen pijntjes, ik voelde mij de verdere dag simpelweg relaxed. Ik geloof niet in drugs zonder negatieve (korte termijn) effecten, maar deze komt er dichtbij in de buurt.
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor een ervaring zoals jij beschrijft moet je van te voren (en tijdens) de trip al erg ontspannen, rustig en ongestoord zijn. Alleen als je volledig ongestoord (door interne en externe factoren) bent krijg je zo'n mooie ervaring , denk ik.

Helaas ben ik niet in de omstandigheden om zoiets thuis te kunnen doen (de natuur zou de enige optie zijn).
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ TEE: Bedankt. Het is zeker goed om je op een nieuwe drug voor te bereiden, incl slechte verhalen.
Ik verkijk mij er telkens weer op hoe lang het duurt voordat 2c-b het volle effect bereikt heeft. Het kan makkelijk 2 uur duren, dus niet te snel bijnemen (ik neem niet bij). En, een joint versterkt het efftect enorm, bij mij. Ik zou de eerste keer, alleen 2c-b nemen, om deze drug eerst beter te leren kennen.

Trip ze :)
T
TeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ reverb: duidelijk :) . Zelf ook altijd voorzichtig met (voortijdig) bijnemen. Thx voor de tip! Heb je zojuist een PM gestuurd.
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik dit zo lees zou ik het ook wel eens willen testen. Lijkt mij ook zalig spul. Besef van tijd en ruimte kwijt. Gewoon ff van je zelf genieten. Moet wel in overleg met partner gebeuren natuurlijk. Is 20mg eem normale hoeveelheid of al voor de gevorderden?
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#7
@xastur: Ik begrijp je interesse, ik lees hier ook dat je weleens een psychose hebt gehad. Dat is niet iets om te negeren en ik zou mij twee keer afvragen of je je geestelijke stabiliteit in de waag wil stellen voor zoiets als 2c-b. Ik heb een lovend verhaal verteld en zo was het ook. Maar ieder mens is anders en ik zou het voorzichtig aan doen. En natuurlijk in overleg! Voor de meeste mensen zijn de psychedelische aspecten van 2c-b goed te sturen. Je blijft besef houden van het 'ík', je weet dat je tript. Ik merk het nauwelijks, voor mij is het eerder gelukzalig fysiek. Ik heb geen visuals, waar anderen over praten. Dat vind ik jammer, maar ja het is niet anders.

Om je vraag te beantwoorden. 20mg wordt beschouwd als een milde dosis. 5-10 mg is een drempel dosis. 15-20mg een starter dosis. In jou geval zou ik 10mg nemen, zeker een eerste keer en gelet op jouw verleden. Let op, ik weet niet hoe je de 2c-b tot je wil nemen, maar de geoemde getallen gelden voor orale inname. Voor snuiven (zeer pijnlijk) liggen de hoeveelheden beduidend lager.

Be safe. Hou ons op de hoogte :)
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar dat zijn dan wel dosissen met poeder toch?
Uitslagen die je van een testcenter krijgt zijn altijd de pure aantal mg. Maar een poeder is nooit 100% puur. Dus ~15 mg in een pil zou dan ~20mg poeder wezen bij 2cb. Heb vorige week een blauw 3d hartje genomen. (13-16 mg 2cb) en vond dat erg mild eigenlijk. Heb het gewoon buiten genomen en heb de hele trip lang gelopen en heel veel gelachen.ook geen visuals. Maar dat zou ook kunnen komen omdat 2cb pas meer psychedelisch wordt bij Eem bepaalde grens, en dat we daar dus net onder zijn gebleven. Deze week ga ik anderhalve pil nemen, kijken if ik daar wel visuals van ga krijgen. Dan zit ik dus op 20 mg+ zuiver. Wat overeenkomt met misschien 25 mg poeder
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#9
@rsdf430: Ik begrijp je redenering niet. De dosis blijft hetzelfde ongeacht de vorm, pil of poeder, indien je dit oraal inneemt. (Nasaal is een ander verhaal.) Mijn poeder heb ik laten testen en daar bleek enige verontreiniging in te zitten en was nagenoeg puur. Je hebt gelijk dat poeder niet 100% 2c-b kan zijn, uit mijn hoofd gezegd, men ik mij te herinneren, dat 2c-b in poedervorm niet meer dan 93% puur kan zijn (pin mij er niet op vast).

Terugkomend op je dosis. Men zegt dat 2mg een verschil kan maken, in je trip. Ik kan dit niet bevestigen. Ik heb verschillende hoeveelheden gehad tot 33mg aan toe en in geen enkel geval had ik visuals. Iedereen reageert toch weer anders, blijkbaar.

Ben benieuwd naar je belevenissen en ervaringen met 2 x 15mg pillen.
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik bedoel te zeggen dat jou 30 mg poeder niet evenveel is als mijn 30 mg pillen. Laten we zeggen dat jou poeder voor 80% zuiver 2cb is, dan is de 30 mg poeder dus 30x0,8=24mg zuiver 2cb is. Terwijl de uitslagen die je bij een testcentrum krijgt pure aantallen zijn. Met 2x15mg pillen zit ik dus op 30 zuiver. Waar jij pas op 30 zuiver zit bij 37,5 mg poeder. 37,5x0,8 is 30mg. Dan kan je toch niet zeggen dat de dosissen hetzelfde zijn?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi report! Het zal wel een fijne ervaring zijn geweest als ik het zo lees. Lekker in touch met jezelf komen, in je eentje. Ik heb nog nooit een psychedelische ervaring gehad in mijn eentje, als ik het zo lees ben in wel zeer geinteresseert om toch een keertje zelf te trippen!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Pandan: Mijn dank. Ja, dat zou je zeker eens een keer moeten proberen. Je kan dan de trip of geconcentreerder beleven, of juist op momenten meer afwezig zijn, al naar gelang je gevoel en er zijn minder storende invloeden. Dit helpt zeker bij een 2c-b trip.

@rsdf430: Ik begrijp je redenering een stuk beter. Mijn misverstand is onstaan, waar jij de aanname doet dat poeder bijv 80% zuiver zou zijn. Kan, hoeft niet.
Maar goed, ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met 2 pillen van 15mg.
Happy tripping :)
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, ik weet ook niet hoe zuiver 2cb poeder doorgaans is.
Volgens mij kan dat aardig dicht tegen de 100% aanzitten als ik me niet vergis, maar dat weet ik niet zeker. Bij 95-100% zuiver poeder is het dan wel weer zo dat je daar eigenlijk geen rekening mee hoeft te houden, maar ik weet dus niet hoe zuiver poeder meestal is. Ik neem er trouwens 1.5, ben een week geleden begonnen met 1 en vond dat mild.Maar de dosis verdubbelen lijkt me wat teveel van het goeie. Dat was ook buiten. heb de hele trip lang buiten gelopen met een vriend, maar anderhalve pil zullen we eerst binnen beginnen als het wat te sterk blijkt te zijn om buiten op rond te lopen. Is het trouwens sowieso een probleem om op hogere dosissen 2cb een beetje normaal rond te lopen buiten en van je (eventuele) visuals te genieten? Zeg maar zonder dat je er echt als een mafkees uitziet. Volgens mij hadden mensen het vorige keer ook al wel door dat we aan het spul hadden gezeten. Zaten naast elkaar in de tram, maar op een gegeven moment kon ik hem echt niet meer verstaan. Hij leek wel meters ver weg te zijn, of hij praatte gewoon heel zacht :P
Ik zal wel laten weten wat mijn ervaringen zijn met anderhalve pil van ~15mg.
Good vibes :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi report!

@rsdf430 Je zult het moeten bepalen wat voor jou een goede dosis is. Aan je ervaring te horen kun je 1,5X 15mg waarschijnlijk wel hebben. Zoals gezegd verschilt het nogal. Ik persoonlijk heb bij 15mg zéker al visuals, op 23 ging ik keihard.

Je krijgt bij hogere doses xtc achtige bijwerkingen zoals grote doppen en strak staan. Ik zou zelf niet in de tram gaan dan haha :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."