#1
AL-LAD ga ik niet doen omdat je dan weer een afgeleide hebt van een reeds bewerkte stof.
Hier ben ik het volledig mee eens. Muziek op LSD is puur genieten en op psilocybine is het puur emotie.Mindless zei:Muziek is imo fijner op LSD dan psilocybine door de superieure alertheid, pure stamina en het vermogen de gelaagdheid van muziek veel beter waar te nemen. Psilocybine heeft dan weer het voordeel dat ik er emotioneler naar kan luisteren en het me gevoelsmatig dan weer veel meer doet.
Ik bedoel daarmee echt met mijn geest uit mijn lichaam treden. Dat mijn geest vrij van mijn lichaam door de kamer zweeft. Dit lijk ik makkelijker op paddo's te bereiken dan op LSD. Ik vind het zeker een mystieke ervaring, maar een mystieke ervaring heb je ook in vele andere soorten. Een ego oplossing op LSD vond ik ook een behoorlijk mystieke ervaring. Maar ik snap wel wat je bedoelt dat je paddo's mystieker vind dan LSD. Ik noem dat altijd meer spiritueel, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde. Bij paddo's heeft de hele ervaring dat mystieke karakter over zich en bij LSD komt dat meer in vlagen. Daarbij ga je er ook veel dieper in met paddo's zoals jij ook al aangaf. Maar 120 mics LSD is natuurlijk nog niet een hele hoge dosering. Ik las in je andere report dat je vaak 50+ gr paddo's hebt gedaan, voor een vergelijkbare sterkte qua LSD zou je dan al snel 400+ mics moeten nemen. Zo hoog ben ik zelf ook nog niet aan de LSD geweest, maar ik kan mij zo voorstellen dat dat ook al een stuk dieper zou kunnen gaan. Maar dat beide een ander karakter hebben zal ook in hoge doseringen zo blijven denk ik zo.Mindless zei:Bedoel je trouwens met out of body ervaringen mystieke ervaringen?
Ja met paddo's kan het zeker ook maar is wel wat lastiger ja. Grappige is wel dat sinds ik een volledige ego oplossing aan de LSD heb gehad ik sindsdien nog 1 keer een voor mij lichte dosis truffels heb ik gedaan en toen die ego oplossing zelf in gang kon zetten. Uiteindelijk was de dosis te licht om een volledige oplossing te krijgen, maar ik kan er nu makkelijker komen.Mindless zei:Uiteindelijk ben ik er zo achtergekomen dat door deze intense 'aanvallen' van angst te ondergaan, ze uiteindelijk ontstegen kunnen worden en zo ook een ego oplossing mogelijk is.
DMT is zeker een aanrader. Visueel gezien spant DMT echt de kroon, de visuals lijken erg op die van paddo's maar dan vele malen heftiger. De visuals zijn niet anders te omschrijven als volledig buitenaards, in no time wordt je van de aarde afgeschoten het universum in en kom je op de meest onbeschrijfelijke plekken terecht waar altijd een aanwezigheid lijkt te zijn. Die aanwezigheid onthaalt je met een gevoel van ultieme liefde maar alles gaat zo snel dat je niet veel meer kan doen dan toekijken. Het bijzondere is wel dat je bij DMT mentaal behoorlijk helder blijft. De ervaring is in mijn optiek te kort om echt in je eigen gedachten te duiken, daarbij is de ervaring zo buitenaards dat het moeilijk is om hier bepaalde persoonlijke zaken in te herkennen omdat die vaak redelijk aards zijn.Mindless zei:Ik zag trouwens hoeveel ervaring jij hebt met psychedelica. Zou je kunnen vertellen welke je aan zou raden voor iemand die helemaal weg is van psilocybine? DMT waarschijnlijk? En verder nog andere?
Oke, dan heb ik dus nog nooit een out of body experience gehad. :P Klinkt wel heel interessant! Ik heb wel gehad dat ik mijn woonkamer totaal niet meer herkende en ik in een andere dimensie leek te zijn. Ook met mijn ogen dicht kom ik in de meest vreemde "werelden". Dat is wat ik zelf als mystieke ervaringen zie: je fantasie/voorstellingsvermogen die compleet los gaat. Spiritualiteit is voor mij iets totaal anders. Dat is wanneer ik (in ieder geval gedeeltelijk) los kom van mijn ego en ik alles (imo) zie zoals het werkelijk is. Spiritualiteit is voor mij synoniem met realiteit. Maar dat zijn allemaal ook maar woorden natuurlijk en het is maar net wat je er zelf precies voor betekenis aan geeft. Zo'n out of body experience lijkt me trouwens meer de kant op te gaan van een ego oplossing dan een mystieke ervaring als ik mijn eigen betekenis van die woorden aanhoud.Psychedelibee zei:Ik bedoel daarmee echt met mijn geest uit mijn lichaam treden. Dat mijn geest vrij van mijn lichaam door de kamer zweeft. Dit lijk ik makkelijker op paddo's te bereiken dan op LSD. Ik vind het zeker een mystieke ervaring, maar een mystieke ervaring heb je ook in vele andere soorten. Een ego oplossing op LSD vond ik ook een behoorlijk mystieke ervaring. Maar ik snap wel wat je bedoelt dat je paddo's mystieker vind dan LSD. Ik noem dat altijd meer spiritueel, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde. Bij paddo's heeft de hele ervaring dat mystieke karakter over zich en bij LSD komt dat meer in vlagen. Daarbij ga je er ook veel dieper in met paddo's zoals jij ook al aangaf. Maar 120 mics LSD is natuurlijk nog niet een hele hoge dosering. Ik las in je andere report dat je vaak 50+ gr paddo's hebt gedaan, voor een vergelijkbare sterkte qua LSD zou je dan al snel 400+ mics moeten nemen. Zo hoog ben ik zelf ook nog niet aan de LSD geweest, maar ik kan mij zo voorstellen dat dat ook al een stuk dieper zou kunnen gaan. Maar dat beide een ander karakter hebben zal ook in hoge doseringen zo blijven denk ik zo.
De dosis is ook niet alles. Sinds ik mediteer haal ik nu vaak meer uit een ~15 gram paddo trip dan ik eerst deed met ~45 gram paddo's. Ik heb zelfs een keer uit het niets zonder enkele drugs of meditatie een ego oplossing gehad. Zoiets overtuigd je toch wel dat het allemaal niet echt met de drugs te maken heeft, maar met jezelf.Ja met paddo's kan het zeker ook maar is wel wat lastiger ja. Grappige is wel dat sinds ik een volledige ego oplossing aan de LSD heb gehad ik sindsdien nog 1 keer een voor mij lichte dosis truffels heb ik gedaan en toen die ego oplossing zelf in gang kon zetten. Uiteindelijk was de dosis te licht om een volledige oplossing te krijgen, maar ik kan er nu makkelijker komen.
DMT lijkt me echt geweldig! Wat me wel echt minder lijkt is dat het allemaal zo kort duurt en mensen er vaak zoveel van vergeten. Het is bij mij nooit de bedoeling om alleen maar een zo heftig mogelijke ervaring te hebben. Ik wil het graag allemaal in me opnemen. Wat dat betreft is Ayahuasca dan wel echt iets voor mij. Geen zin in dat hele ceremonie gebeuren echter.DMT is zeker een aanrader. Visueel gezien spant DMT echt de kroon, de visuals lijken erg op die van paddo's maar dan vele malen heftiger. De visuals zijn niet anders te omschrijven als volledig buitenaards, in no time wordt je van de aarde afgeschoten het universum in en kom je op de meest onbeschrijfelijke plekken terecht waar altijd een aanwezigheid lijkt te zijn. Die aanwezigheid onthaalt je met een gevoel van ultieme liefde maar alles gaat zo snel dat je niet veel meer kan doen dan toekijken. Het bijzondere is wel dat je bij DMT mentaal behoorlijk helder blijft. De ervaring is in mijn optiek te kort om echt in je eigen gedachten te duiken, daarbij is de ervaring zo buitenaards dat het moeilijk is om hier bepaalde persoonlijke zaken in te herkennen omdat die vaak redelijk aards zijn.
Interessant! Ik ga het eens wat uitpluizen.Changa is ook een aanrader, dat is rookbare Ayahuasca. Het lijkt veel op pure DMT maar is iets minder buitenaards en je kunt het blijven roken zodat het niet maar 10 min duurt maar bijvoorbeeld een uur.
Ik ga 5-MeO-DMT even opzoeken. Staat geloof ik ook in TiHKAL. Mescaline en 2C-E ben ik erg benieuwd naar. Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe niet echt overtuigd ben van fenethylamines door m'n ervaringen met 2C-B. Ik vind 't vergeleken met tryptamines allemaal maar wat oppervlakkig, maar goed dat is nog maar 1 fenethylamine natuurlijk. De verhalen over Mescaline en 2C-E zijn in ieder geval veelbelovender. Ik heb hier trouwens een San Pedro staan, maar tot nu toe nog niet de motivatie gehad om die naar binnen te werken.Verder lijkt Ayahuasca mij ook heel interessant, nog niet geprobeerd maar dat komt nog wel een keer. Wat ik lees van Ayahuasca zou dat nog een diepere mystieke ervaring moeten zijn dan paddo's. Verder lijken Mescaline, 5-MeO-DMT, 2C-E me erg interessant omdat die ook bekend staan om diepe mystieke ervaringen. Mescaline wil ik deze zomer voor het eerst gaan proberen, ben heel benieuwd lees er verschillende verhalen over.
Dat is wel erg makkelijk gezegd. In moederkoorn zit ergotamine wat giftig is, dat maakt dat je er aan dood gaat dat staat verder helemaal los van de trip die je ervan zal krijgen. Bovendien weet ik zeker dat een trip op ergotamine er sowieso anders uit zal zien dan aan de LSD omdat het twee op zich zelf staande stoffen zijn.theholyganja zei:Uiteindelijk dan wat meer onderzoek over gedaan en wat blijkt? LSD in zijn natuurlijke vorm nemen (moederkoren) laat je trippen en sterven. Doordat LSD semi synthetisch is gaat het sterf aspect weg maar blijft de trip over.
Echt een heel vreemde ervaring om ineens veel beter te kunnen horen en zien ja. Je zit dan eerst helemaal te twijfelen of je 't allemaal verzint, maar dan zie je die geluiden helemaal overeenkomen met de bewegingen van die mensen daar helemaal in de verte. En dan hoor je het alsof het een paar meter van je af is...theholyganja zei:Herkenbaar report, vooral die overpowerde zintuigen. Mijn eerste keer LSD was o dezelfde dosis en op onze top konden we de eenden horen kwaken van een vijver die 700m verder lag...
Misschien wel, maar ik ben er niet helemaal over uit. In eerste instantie voelen paddo's/truffels inderdaad meer intiem/mysterieus aan dan kosmisch, maar ik heb er ook extreem kosmische ervaringen mee gehad.LSD is een zeer mooie tool. 1 trip hierop heeft me veel verder gebracht .dan al die keren paddo's. Misschien omdat LSD toch kosmischer gericht is.
Juist DE reden voor mij om te trippen. Die onstabiliteit is de verwarring die ontstaat omdat je inzicht krijgt in dat je in het dagelijkse leven allemaal dingen maar aanneemt als waarheid en nu kom je er achter dat veel van die dingen gewoon helemaal nergens op slaan. De wereld die kleiner wordt is de wereld van concepten. Met andere woorden de wereld die we constant met onze gedachten in leven moeten houden, omdat deze wereld verder helemaal geen werkelijk bestaan heeft. Hoe groter je bewustzijn, hoe kleiner de schijnbare wereld (en andersom).Echter na een trip hierop ben ik echt lang onstabiel geweest. De wereld was zo klein geworden, wie was ik en etc...
Mijn conclusie is dat tripmiddelen ons een compleet frisse kijk kunnen geven op het leven door ervoor te zorgen dat die bril van conditionering eens wordt afgezet. Mijn overtuiging is dat er een extreem intelligent en liefdevol bewustzijn is dat op de een of andere manier kan vergeten wat het eigenlijk is en gaat spelen alsof het een plant, dier, mens, etcetera is. De dood bestaat niet werkelijk en de bedoeling van het menselijk bestaan is jezelf terug te vinden als dat bewustzijn.Uiteindelijk dan wat meer onderzoek over gedaan en wat blijkt? LSD in zijn natuurlijke vorm nemen (moederkoren) laat je trippen en sterven. Doordat LSD semi synthetisch is gaat het sterf aspect weg maar blijft de trip over.
Conclusie : LSD geeft je kennis die je alleen maar pas als stervende mag weten?...
Ik denk dat ik dus geen LSD meer neem tot ik op m'n sterfbed lig.
Echter na een trip hierop ben ik echt lang onstabiel geweest. De wereld was zo klein geworden, wie was ik en etc...
Juist DE reden voor mij om te trippen. Die onstabiliteit is de verwarring die ontstaat omdat je inzicht krijgt in dat je in het dagelijkse leven allemaal dingen maar aanneemt als waarheid en nu kom je er achter dat veel van die dingen gewoon helemaal nergens op slaan. De wereld die kleiner wordt is de wereld van concepten. Met andere woorden de wereld die we constant met onze gedachten in leven moeten houden, omdat deze wereld verder helemaal geen werkelijk bestaan heeft. Hoe groter je bewustzijn, hoe kleiner de schijnbare wereld (en andersom).
Dankje. Ja dat kan ik me voorstellen. LSD is natuurlijk een van de 'big ones' die je gedaan moet hebben.bobsacamano zei:Heel fijn geschreven manPfff het begint me nu echt te lang te duren voor mijn eerste LSD trip
![]()
En wat is daar precies het probleem in dan voor jou?theholyganja zei:AL-LAD ga ik niet doen omdat je dan weer een afgeleide hebt van een reeds bewerkte stof.
Persoonlijk vind ik de redenatie vrij arbitrair, omdat je al een discussie kunt hebben over wat het originele dan is en waarom het originele wel of niet meer zuiver is. Maargoed ieder zijn eigen mening inderdaad en iedereen moet vooral gebruiken waar hij/zij zich goed bij voelt. Vind het zelf altijd wel interessant om te horen waarom mensen sommige dingen wel en niet willen doen.theholyganja zei:Je gaat te ver weg van het originele. Echt zuiver vind ik dat dan niet meer.
Maar iedereen heeft hier z'n eigen menibg over dus cheers.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."