Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B: onverwachts goed trippen!

2C-B: onverwachts goed trippen!

38 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi report!! Wat me opvalt in het begin zijn die maya afbeeldingen. Ik zag net hetzelfde bij mijn start van de trip. Merkwaardig...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Had die ook zo'n extreem report? Weet er wel eentje van Partyflock van 333mg :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weet je zeker dat je het goed afgewogen hebt? Heb je niet een decimaal minder op de weegschaal en heb je per ongeluk 90 genomen in plaats van 9? :P

9mg heeft voor de meeste mensen geen echte hallucinerende effecten en alleen maar wat stimulatie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Mindless zei:
Ik dacht er ook altijd zo over hoor. Eerst maar paddo's en dan langzaam opbouwen om klaar te zijn voor LSD. Paddo's zijn imo vele malen heftiger en potentieel angstaanjagender, mits ik 't vergelijk met een beetje een normale dosis LSD dan. Ik kan niets zeggen over een hoge dosis LSD.
Klik om te vergroten...
Aan de ene kant heb je wel een beetje gelijk, maar ik vind wel dat de setting veel meer invloed hierop heeft dan de stof zelf. Voor mijn gevoel kun je op zowel LSD als psilocine zowel behoorlijk in paniek als behoorlijk 'zen' raken.
Klik om te vergroten...
Uiteraard zijn set en setting cruciaal, maar mijn meeste trips doe ik in mijn eentje bij mij thuis. Dus ik vergeleek enkel LSD en paddo/truffel trips in exact dezelfde setting en met een min of meer dezelfde mindset. Ik ga enkel trippen als ik al goed in m'n vel zit. En in die situaties moet ik wel zeggen dat psilocybine elke keer echt een eigen wil heeft en ik maar het beste mee kan gaan daarin. Ook is het elke keer nogal duister (niet per se een slecht iets). LSD daarentegen is steeds licht en luchtig gebleken en mist (bij mij dan) die eigen wil totaal.

Ik wil verder niet uitsluiten dat je in paniek kunt raken met LSD hoor, dat geloof ik best. Als ik me al angstig of zo zou voelen, dan zou dat waarschijnlijk versterkt worden ja. Maar in het algemeen is er voor mij een duidelijk consistent verschil tussen de twee, wanneer set en setting min of meer hetzelfde zijn. Het lijkt me trouwens ook dat als je negatief gaat denken met LSD, je daar gemakkelijker weer uit komt. Met psilocybine daarentegen word je als het ware dan steeds dieper in je negatieve gedachten getrokken, wat erg lastig kan zijn om daar weer uit te komen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Weet je zeker dat je het goed afgewogen hebt? Heb je niet een decimaal minder op de weegschaal en heb je per ongeluk 90 genomen in plaats van 9? :P

9mg heeft voor de meeste mensen geen echte hallucinerende effecten en alleen maar wat stimulatie.
Klik om te vergroten...
Zoals lysergine-25 jaren terug ook heeft gedaan :P

Maar misschien een betere vraag: heb je het wel getest? Zou zomaar kunnen dat er iets heel anders in zat dan 2C-B. Of misschien door de combinatie met alcohol?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Had die ook zo'n extreem report? Weet er wel eentje van Partyflock van 333mg :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dat report is dus van iemand van dit forum, jaren terug. Meest idiote trip report dat ik heb gelezen volgens mij, op 70 mg 2C-P en de week daarop nog eens 80 mg van iemand op Erowid. http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... b+overdose
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
oh ja dit is dezelfde inderdaad, had hem wel eens gezien. Bizarrrrrrrrr
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wauw dat report...

Overigens een fout die ik me op de een of andere manier wel kan voorstellen. Ik vergeet ook weleens hoeveel decimalen achter de komma een milligram of microgram ook weer was. :P Gelukkig nog nooit in het gebruik van drugs... Ik vind 't ook wel tricky die zeer potente substanties.

Ik heb ook een idee hoe zo'n psychose aanvoelt, maar waarschijnlijk heeft hij er nog een veel ergere meegemaakt. Not good...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik heb ook een idee hoe zo'n psychose aanvoelt, maar waarschijnlijk heeft hij er nog een veel ergere meegemaakt. Not good...
Klik om te vergroten...

Ik vermoed dat je dat ook niet wilt voelen...

https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=91409

Dit is die met 70mg en 80mg 2C-P die ooscaar bedoelt, ook heel erg extreem
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Man wat een nachtmerrie dat verhaal. Ik snap niet helemaal goed hoe het nou die tweede keer mis ging trouwens? Er was geen fout staat er. Dus had hij nou de boel verkeerd afgewogen?

Aan de ene kant word ik vaak wel wat boos op zulke mensen. Dit zijn natuurlijk de verhalen die ervoor zorgen dat dit soort middelen in een kwaad daglicht worden gesteld. Een fout kan gebeuren, maar dan een week later meteen weer... Hoe haal je het sowieso in je hoofd om een week later na zo'n traumatische ervaring doodleuk weer te gaan trippen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nouja, hij zegt best duidelijk dat de twee zakje 2C-P en buphedrone op elkaar lijken, op het label na. Hij dacht dus dat hij de eerste keer perongelijk uit het zakje 2C-P gewogen had en ging daarna uit het goede zakje, gelabeld met buphedrone, wegen. Maar het bleek dus dat de vendor de zakjes zelf verkeerd-om gelabeld had.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Nouja, hij zegt best duidelijk dat de twee zakje 2C-P en buphedrone op elkaar lijken, op het label na. Hij dacht dus dat hij de eerste keer perongelijk uit het zakje 2C-P gewogen had en ging daarna uit het goede zakje, gelabeld met buphedrone, wegen. Maar het bleek dus dat de vendor de zakjes zelf verkeerd-om gelabeld had.
Klik om te vergroten...
Oke ik ben er niet goed bij blijkbaar. :P

Maar ik blijf het vreemd vinden hoe je na zo'n ervaring binnen een week weer gewoon wil trippen. Zoals hij zegt moet het echt naar zijn om te beseffen dat je weer aan 't begin van zo'n nachtmerrie staat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nouja hij wou dus niet trippen, hij wou een dosering buphedrone nemen. Ook de tweede keer was niet geplanned. (Maar ook niet héél slim)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damn ik moet echt dingen checken voordat ik erover begin te praten. :flushed:

Erg ongelukkig dan allemaal ja.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, maar het vertrouwen in de vendor naar zo een incident snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Neem dan eerst 6 mg van het zakje waar buphedrone op staat, wacht drie uur, en je weet genoeg. Ze hebben al bewezen dat ze niet helemaal te vertrouwen zijn en je gaat er gewoon van uit dat je ze weer kunt vertrouwen. Om die reden vind ik dat report de meest idiote die ik ooit heb gelezen. Ik krijg dan het idee dat het diegene helemaal niet boeit om in zo een trip terecht te komen. Hetzelfde heb ik met dat verhaal van lysergine-25: als hij beseft dat hij tien keer meer dan gepland heeft genomen, is hij eigenlijk iets te vrolijk lijkt wel. Ik krijg een beetje het idee dat het helemaal geen ongeluk was, maar goed. Dat weten natuurlijk alleen de mensen die het gedaan hebben. Vooral in het 2C-P verhaal denk ik dat je toch niet werkelijk zo dom kan zijn, vooral niet als je weet vreselijk de vorige trip was.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ooscaar zei:
Ja, maar het vertrouwen in de vendor naar zo een incident snap ik niet zo goed eerlijk gezegd
Klik om te vergroten...
Die eerste keer dacht hij zelf de zakjes door elkaar gehaald te hebben volgens mij, toen wist hij nog niet dat de vendor ze verkeerd gelabeld had.

Bij dat report van lysegine25 had ik trouwens ook het vermoeden dat het helemaal niet per ongeluk was.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wauw dat report op Erowid! Dat is op zijn zachts gezegd een nogal ongelukkige samenloop van omstandigheden te noemen.
m
mario1223Lid
01-01-2024, 00:00
#18
2CB klinkt me erg goed... ik ga het binnenkort ook maar eens proberen met een maat van mij.
D
Demo PsychoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Na jou report gelezen te hebben ben ik nog veel nieuwsgieriger geworden naar 2C-B.
Ik ben benieuwd hoe dit nou precies tussen XTC en truffels in zit. En ook naar de sturing die je er zelf aan kan geven.

Al met al, toffe report!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tekzor668 zei:
Mooi report!! Wat me opvalt in het begin zijn die maya afbeeldingen. Ik zag net hetzelfde bij mijn start van de trip. Merkwaardig...
Klik om te vergroten...
Thanks! Apart toch dat zoveel mensen juist die visuals krijgen, aangezien ze best speficiek zijn!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."