Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2C-B, gelijk ook 2C-E erbij :o

Eerste keer 2C-B, gelijk ook 2C-E erbij :o

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Drie maanden geleden heb ik voor het eerst 2C-B gebruikt met een vriend van me, aangezien we allebei heel graag een keer echte visuals wilden hebben. We hebben al eerder wel eens truffels gedaan, maar meer dan wat kleurvervormingen kwam dat niet helaas.

Wie? Ik (195cm, 90kg) en mijn beste vriend (180 cm, 75kg)
Waar? Op mijn kamer
Wat? Allebei 1 pilletje 2C-B om 22:30

We hadden allemaal spullen gepakt/gekocht om het zo nice mogelijk te maken: ik had ergens nog een enorm zachte deken gevonden en zo een draaiende bol met verschillende kleuren. Voor de rest gewoon veel lekker eten en drinken en een gram wiet voor als we niet zouden kunnen slapen.

Dus, we namen allebei het pilletje in en gingen op ons gemak een beetje gamen nadat we de kamer een beetje hadden opgeruimd en versierd, om de tijd te doden tot het insloeg. Na ongeveer 45 min- uur begon ik een tintelend gevoel te krijgen in mn hersenen, wat bij mij ook bij XTC het signaal is dat het stofje begint te werken. Mn vriend voelde nog niks. Dacht hij. Nadat ik iets begon te voelen deed ik namelijk de console uit en de muziek aan. En waaauw, wat een sfeerverandering! Meteen begon het gevoel sterker te worden, ook bij mijn vriend, omdat we er allebei opeens heel erg aan toe gaven denk ik.

Toen hebben we heel lang lopen praten over hoe we ons voelden enzo, we waren heel geïnteresseerd in de gevoelens van elkaar. Ik voelde een heerlijk warm, vertrouwd en fijn gevoel door me heen gaan en voelde me op de een of andere manier heel bevoorrecht en intens gelukkig toen hij zei dat ik zijn beste vriend was. Door al dit praten hadden we niet echt op de muziek gelet, waardoor opeens de Tomorrowland Aftermovie 2013 aan stond. Dit trok onze aandacht, en toen we naar het de aftermovie zelf gingen kijken was dat prachtig. Het leek alsof wij midden in die menigte stonden, en de muziek.... die ging letterlijk dwars door ons heen, op een positieve manier natuurlijk! Op een gegeven moment werd dit bijna te intens, al die impressies in de aftermovie, maar het was het meer dan waard! Als ik er nu aan terugdenk krijg ik nog een glimlach op mn gezicht.

Hierna gingen we een potje Call of Duty spelen, en dit was misschien nog wel indrukwekkender dan de aftermovie. We dachten letterlijk dat wij het waren die daar aan het rondlopen waren, ergens in een prachtig tropisch regenwoud. Dit was zelfs zo realistisch dat we ook echt niet gedood wilden worden, wat erin resulteerde dat we ons alleen maar in een hoekje van de map bleven verstoppen.

Het was inmiddels al een uurtje of 3, en helaas merkten we dat het aangename gevoel van de 2C-B plaats ging maken voor een leeg gevoel. Niet dat het niet leuk was, maar toch hadden we beide iets van: ''Wat dit het nou?'', waarna we, heel dom natuurlijk, besloten om de stad in te gaan om te kijken of we aan wat meer 2C-B konden komen. Na lang geen mensen aan te durven schieten, was het meteen raak bij de eerste poging. Een groepje aardige gasten zei dat ze geen 2C-B hadden, maar wel 2C-E, wat ze het 'grote broertje' van 2C-B noemden. Ze gaven ons gratis 1 pilletje en na een kort gesprek gingen we terug naar huis.

Een beetje anticlimactisch misschien, maar we voelden eigenlijk (zo goed als) niks van dit stofje, behalve dat de muziek wat mooier was en dat we lang wakker bleven. Op een gegeven moment wilden we wat wiet roken om te gaan slapen, maar bleek dat we geen vloeitjes meer hadden... We waren echt wanhopig toe aan een joint, dus kwamen we met het briljante idee om een koffiefilter te gebruiken, dichtgeplakt met haargel.
Geen aanrader. :kots:

Toen maar gewoon een paar uur muziek geluisterd in bed en rond 7:30 in slaap gevallen. Al met al een beetje een tegengevallen ervaring met 2C-B, hadden er wel wat meer van verwacht. Vooral het gebrek aan visuals (zelfs met ogen dicht) vond ik persoonlijk jammer. Zeker wel de moeite waard geweest, maar volgende keer 2 pilletjes per persoon proberen!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verwacht niet teveel van 2cb anders kan het wel es teleurstellend zijn. Zijn jou pilletjes getest? Als je weet welke dosis ze bevatten kan je makkelijker doseren. Tussen de 20 en 30 mg moet je zeker visueel wat fun hebben. Zoals je zelf merkt heeft bijdoseren met 2c'tjes geen zin. De startdosis is die dosis die je ervaring bepaald :)
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, we hadden de pilletjes niet getest, achteraf misschien wel moeten doen idd en volgende keer ga ik daar ook zeker voor zorgen. Blijkbaar idd geen enkele zin dat bijnemen, gek is dat!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
IK vind je verhaal een beetje dubbel gezien je het enorm naar de zin had maar het toch tegen viel. Ook erg dom om gewoon even 2C-E er bij te nemen. Ik heb nog niet gehoord van 2C-E in pil vorm overigens.

De 2C-E heb je denk ik geluk mee gehad. Als het ook echt 2C-E was. De 2C-E heeft niet goed gewerkt denk ik omdat de 2C-B al zijn ding heeft gedaan. Een echt volle 2C-E trip doe je niet puur even voor de lol. Dat moet je een beetje plannen.

MaartenGrun zei:
Nee, we hadden de pilletjes niet getest, achteraf misschien wel moeten doen idd en volgende keer ga ik daar ook zeker voor zorgen. Blijkbaar idd geen enkele zin dat bijnemen, gek is dat!
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dosering verschilt ook wel erg sterk per pil en de dosering is toch wel zwaar bepalend hoe de trip verloopt, als je niet weet hoeveel er in zo'n pil zit kun je het net zo goed niet doen.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook wel een beetje link om zomaar van vreemden een gratis pilletje naar binnen te gooien, waarvan je dan maar moet hopen dat het is wat zij zeggen :confused: Je hebt vast wel van je ouders geleerd dat je nooit snoepjes van vreemden aan mag nemen.

De dosering van 2CB komt heel nauw dus wees voorzichtig en gooi niet meteen 2 hele pilletjes naar binnen de volgende keer. Ik begrijp overigens uit je verhaal dat je de werkingsduur vrij kort vond maar als ik het goed lees zwakte het effect na 4 uur af, zo raar is dat volgens mij niet? Zeker als je wellicht wat hebt ondergedoseerd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Narayani zei:
De dosering van 2CB komt heel nauw dus wees voorzichtig en gooi niet meteen 2 hele pilletjes naar binnen de volgende keer. Ik begrijp overigens uit je verhaal dat je de werkingsduur vrij kort vond maar als ik het goed lees zwakte het effect na 4 uur af, zo raar is dat volgens mij niet? Zeker als je wellicht wat hebt ondergedoseerd.
Klik om te vergroten...
Zelfs met hoge doseringen 2C-B ben ik na 4 uur al vaak weer bijna baseline. Ik denk dat de TS zich niet echt heeft ingelezen over wat 2C-B precies doet en er te hoge verwachtingen bij had.

Zoals al eerder is gezegd:
Bijdoseren met psychedelica heeft vaak niet heel veel zin. Als het al wat doet dan verlengt het puur de trip en wordt het er niet heftiger op.

Pillen van een vreemde aannemen is sowieso erg dom...

2C-E in pilvorm komt naar mijn weten amper voor, dus betwijfel of je het wel gehad hebt. Hoezo zet je 2C-E trouwens in je lijstje met dingen die je gedaan hebt als je er niks van gevoelt hebt en je niet eens zeker weet of je wel 2C-E hebt gebruikt? Dan kun je niet echt zeggen dat je iets echt gebruikt hebt, maargoed.

2C-E is een stuk heftiger en niet iets wat je even voor de lol doet, dus wees maar blij dat het niks gedaan heeft.

Laat je 2C-B pillen even testen, dan kun je gewoon goed doseren. Er gaan best veel redelijk zwakke 2C-B pillen de ronde, waarvan 1 niet genoeg is voor een goede trip. Maar wellicht is 2 dan in een keer wat teveel. Enkele miligrammen extra kunnen soms een gigantisch verschil maken.

Zo, nou wel weer genoeg gezeken. Moraal van het verhaal is dat je je beter in moet lezen, dan heb je uiteindelijk een veel leukere tijd met drugs. Met dit soort gedrag had het ook heel anders kunnen aflopen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amen :rock:
M
MaartenGrunLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jullie hebben allemaal gelijk, het was nou eenmaal een erg domme actie om die ''2C-E'' aan te nemen. Verder was het sowieso al een erg impulsief idee van ons om dit te gaan doen. Het was zo van: 'laten we eens iets anders proberen' en toen bleek onze x-dealer ook 2C-B te verkopen. Wel een tripreportje gelezen, maar niet gevraagd naar de dosis in de pil. Verder hadden we er dus (veel) te hoge verwachtingen van misschien.

Volgende keer professioneler aanpakken!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed en sportief van je dat je er lering uit wilt trekken. Hopelijk de volgende keer meer succes, alhoewel jullie volgens mij toch nog best een leuke avond hebben gehad.
B
BassFaceLid
01-01-2024, 00:00
#11
MaartenGrun zei:
Jullie hebben allemaal gelijk, het was nou eenmaal een erg domme actie om die ''2C-E'' aan te nemen. Verder was het sowieso al een erg impulsief idee van ons om dit te gaan doen. Het was zo van: 'laten we eens iets anders proberen' en toen bleek onze x-dealer ook 2C-B te verkopen. Wel een tripreportje gelezen, maar niet gevraagd naar de dosis in de pil. Verder hadden we er dus (veel) te hoge verwachtingen van misschien.

Volgende keer professioneler aanpakken!
Klik om te vergroten...

Professioneler aanpakken is niet moeilijk. Mits je iemand kent die een specifieke pil al eens heeft geprobeerd en diezelfde ook voor jullie kan halen. Nu had ik het geluk dat ik een (nu) vriend van mij leerde kennen op een feestje en die verkoopt het ook, bleek achteraf. Hij koopt genoeg in zodat hij zijn pillen kan laten testen. Ik vertrouw hem dus wist ik vrij zeker wat ik nam. Natuurlijk zijn niet alle pillen precies hetzelfde, perfecte spreiding is niet te koop.

Ken je niet zo iemand? Zoek goed naar pillreports, die zijn schaars voor 2CB maar ze zijn er wel.

Het nadeel namelijk van 2CB pillen is dat ik ze qua sterkte vaak veel verschillen. Tussen 7 en 18 milligram ben ik al verschillende pillen tegen gekomen. Dan heb jij ook nog ergens anders mee te maken, je bent vrij lang en weegt wel wat. Meestal betekent dat de 'tripgrens' hoger ligt als je groter bent. (let op niet altijd zo!)
Zelfde geld voor mij. Ik moet beginnen met minimaal 30 om visuals te krijgen die wat voorstellen maar kan ook 40 tot 50 nemen, vaak genoeg goed gedaan. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik een lage visuele gevoeligheid heb, ik schiet ook te kort in mijn dromen. Daar heb ik slechts flarden vage beelden nog van over als ik wakker wordt.


Ovigerens, de dosering komt niet zo nauw als wat ik van andere reacties lees. Neem je voor je eigen smaak 'teveel' ga je eigenlijk alleen meer zien. Ten opzichte van andere psychedelica is 2CB oppervlakkiger, als in minder zwaar/serieus. Ik ben bij 2CB er gewoon wel zeker van dat ik melig wordt en grappen wil maken en kleurtjes zie. Ik ervaar 2CB veel stabieler dan de meeste psychedelica.

*modknip* Namen noemen van vendors is niet toegestaan. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
BassFace zei:
Ovigerens, de dosering komt niet zo nauw als wat ik van andere reacties lees. Neem je voor je eigen smaak 'teveel' ga je eigenlijk alleen meer zien. Ten opzichte van andere psychedelica is 2CB oppervlakkiger, als in minder zwaar/serieus. Ik ben bij 2CB er gewoon wel zeker van dat ik melig wordt en grappen wil maken en kleurtjes zie. Ik ervaar 2CB veel stabieler dan de meeste psychedelica.
Klik om te vergroten...
Dit ervaar ik zo dat de dosering niet zo nauw is, echter lees ik ook genoeg verhalen hier op het forum van mensen waarbij de dosering wel behoorlijk nauw is. Het lijkt een beetje 50/50 te zijn hoe mensen op 2C-B reageren, vandaar ook de waarschuwingen hierover. Pas op met je eigen ervaringen extrapoleren naar anderen, dat kan helaas soms ook erg slecht uitpakken.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Helemaal mee eens. Hoezeer ik ook geniet van 32mg 2C-B op een feestje vrienden van mij geef ik de eerste keer max 15-18mg.

Bij de één valt dit geweldig bij de ander is het echt op het randje.

Psychedelibee zei:
BassFace zei:
Ovigerens, de dosering komt niet zo nauw als wat ik van andere reacties lees. Neem je voor je eigen smaak 'teveel' ga je eigenlijk alleen meer zien. Ten opzichte van andere psychedelica is 2CB oppervlakkiger, als in minder zwaar/serieus. Ik ben bij 2CB er gewoon wel zeker van dat ik melig wordt en grappen wil maken en kleurtjes zie. Ik ervaar 2CB veel stabieler dan de meeste psychedelica.
Klik om te vergroten...
Dit ervaar ik zo dat de dosering niet zo nauw is, echter lees ik ook genoeg verhalen hier op het forum van mensen waarbij de dosering wel behoorlijk nauw is. Het lijkt een beetje 50/50 te zijn hoe mensen op 2C-B reageren, vandaar ook de waarschuwingen hierover. Pas op met je eigen ervaringen extrapoleren naar anderen, dat kan helaas soms ook erg slecht uitpakken.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."