Pante zei:
Leuk geschreven rapport weer, ook je andere DOC rapportje kan ik erg waarderen.
Heb je trouwens ondertussen als eens LSD geprobeerd?
Het plan is om volgende week dinsdag op de heide 225µg LSD uit te proberen in het zonnetje, ik heb hier zegeltjes van 150µg liggen, dus anderhalf zegeltje.
Zelf ben ik ook erg benieuwd, was moeilijk tijd voor te maken, de eerste keer in de rustige natuur met lekker weer was toch wel een pre voor mijn eerste keer LSD.
Ik ben echt super benieuwd in ieder geval, zoveel positieve verhalen over gehoord, eindelijk eens 'het mythisch wezen' ontmoeten. :P
Snoeischaar zei:
Niet om je op de vingers te tikken dat je iets fout aan het doen bent hoor, maar lijkt of jullie hier (onbewust?) op zoek zijn naar het verleggen van een grens. Een nieuwe challenge zetten, gwn om te kijken of het lukt.
Het plan om een flinke dosering DOC nasaal te proberen stond al een lage tijd vast en hadden we al een poosje ingepland voor deze dag. Zelf heb ik een vrij druk leven wat vaak lastig te combineren valt met mijn 'passionele hobby'. Vandaar ook dat ik MXP op de flixbus uitprobeer en dergelijke.
Die dag had ik toevallig vrij en de volgende dag ook en ik had gemeld dat ik sowieso van plan was de DOC nasaal uit te proberen (in combinatie met MXE).
Hoe dan ook, ik denk dat 'R' het sowieso niet had willen missen en de mogelijkheid om 'even' te verschuiven was er door tijd tekort niet. We wisten heel zeker dat na 4uur de nasale DOC effecten flink zouden instorten maar 'R' moest een half uur van tevoren die kant op vertrekken en dus was het op dat moment zeer moeilijk inschatten of de effecten daadwerkelijk 'aanzienlijk' zouden afzwakken voor die tijd. Toen we eenmaal op de fiets zaten was dit wel duidelijk het geval en was de stres en paniek al zo goed als verdwenen.
Omdat DOC zo'n extreem heldere psychedelica is is het prima functioneren onder milde effecten.
'R' vertelde dat hij dus die afspraak had om 18:00 maar dat hij enkel aanwezig hoefde te wezen en dat ik me er verder geen zorgen om hoefde te maken, ik ging de trip in onder de assumptie dat het geen enkel probleem zo vormen. 'R' nam zo'n 15minunten na mijn laatste dosering nog een neusspray bij waarop ik nog tegen hem zei dat hij het misschien beter kon laten in verband met zijn afspraak.
Eveneens begonnen we later dan geplanned omdat 'R' net wakker was toen ik aan belde, het duurde zo'n 10-15minuten voordat hij de deur open deed, hij nam zijn mobiel ook niet op en ik zat al letterlijk op mijn fiets om weer richting huis te vertrekken. 'R' had namelijk nog wat benzodiazepine (flubromazolam) in zijn lichaam waardoor hij moeilijk wakker werd en op gang kwam.
Vervolgens is er nog langzaam gelunched, beetje praatje gemaakt, etc wat ook aardig wat tijd voorbij deed gaan. Vervolgens had ik de opmerking gemaakt dat we toch echt wel een beetje moesten beginnen zo onderhand omdat hij anders in tijdnood zou komen, dit is ook de aanleiding geweest dat we in zo'n rap tempo de volledige DOC dosering naar binnen hadden gewerkt (voor mij in totaal 15minuten).
Ik vermoed dat 'R' door de flubromazolam gewoon een beetje langzaam en zorgeloos was geworden maar zoals hij zelf meerdere keren achteraf zei: 'Het was zijn eigen domme schuld'. En hij heeft ook nog wel zijn excuus aangeboden waarop ik tegen hem gereageerd heb dat hij mij er niet zozeer mee had maar vooral zichzelf. Het was een beetje lelijk maar ik heb er zelf maar een half uurtje 'last' van ondervonden en ik vond het prettig dat ik hem kon bijstaan voor zover mogelijk.
'R' is een goede vriend van me en ik heb geen zin om hem al teveel te 'bashen', ik snap hoe de situatie zich heeft kunnen ontwikkelen, het was allemaal erg onoverzichtelijk en uiteindelijk heeft 'R' ook flink zelf flink op de blaren moeten zitten dus wat mij betreft is het water onder de brug, hij heeft er in ieder geval wel van geleerd. :P
Uiteindelijk is het ook mede veroorzaakt door mijn inflexibele agenda.
Het is niet zozeer het willen verleggen van grenzen, het was de combinatie van factoren die mee speelde en een menselijke inschattingsfout. Hoogst waarschijnlijk heeft een stukje argeloosheid ook zeker mee gespeeld, omdat we zo vaak tripjes maken wil gemakzucht er nog wel eens in sluipen.
Uiteindelijk waren de DOC effecten ook flink ingestort voordat 'R' zichzelf presentabel moest maken maar doordat de grenzen nogal gerekt waren sloeg er de stres er tijdelijk even in.
Snoeischaar zei:
Mss ligt het in de stijl van schrijven of mijn eigen interpretatie, maar deze operatie lijkt een soort game/challenge waarin wordt gekeken hoever je de grens kan verleggen.
De schrijfstijl doet inderdaad die indruk wekken nu ik het zo terug lees, haha. :P