Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsModafinil, oneindige concentratie?

Modafinil, oneindige concentratie?

26 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
ProcrastinatorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Dat gezegd, welkom op het forum. :)
Klik om te vergroten...

Thanks! :)

Jmths zei:
50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen.

Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom.
Klik om te vergroten...

Een korte samenvatting van mijn ervaring:

In eerste instantie merkte ik helemaal niks van. Doch, afgelopen vier dagen viel me wel een patroon op in mijn gedrag:
1) geen trek in koffie of Cola Zero --> ik ben een echte koffie en cola junk, minimaal 4 beker koffie + 1 liter cola per dag (dat is samen 2 liter per dag). Afgelopen weekend: totale consumptie 1 slokje koffie (ik was domweg vergeten het op te drinken) en 0 slokje Cola.
2) minder behoefte aan korte dutjes.
3) Ik had geen sterke drang om te gaan procrastineren. Dus, ik bleef langer bezig. Ik raakte wel steeds afgeleid (dus ik ben niet beter gaan concentreren), maar ik ging wel steeds weer snel terug aan de slag.

De werking begon pas na ongeveer 1 uur en het hield ongeveer 5 uur lang aan. Je wordt ongemerkt productief en je komt ook ongemerkt weer terug in een normale toestand. Bijwerkingen? Niks van gemerkt. Sterker nog, normaal zou ik na een dag geen koffie drinken een barstend hoofdpijn moeten hebben. Dat was zelfs na drie dagen geheel afwezig.

Je krijgt van dat medicijn geen high gevoel van: je zit barstensvol met energie en dat de wereld gaat voor je open. Of dat je in een efficiënte workalcoholic verandert. Ik denk dat ik die middel wel (af en toe) ga gebruiken wanneer ik rot klusjes moet doen, die ik te vaak steeds van me afschuif. Ik zou me niet verbazen dat mensen die uit zichzelf dingen al kunnen aanpakken geen of minder baat zullen hebben bij deze medicijn.

Nu vraag ik me twee dingen af:
1) hoe verslavend is deze medicijn? Ik heb ergens gelezen dat dat stofje in de klasse IV zit wat betreft de verslaving. Dus mild tot geen vergeleken met alcohol e.d.
2) wat zou de effect zijn als ik de inname verhoog?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks.

Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg.
P
ProcrastinatorLid
01-01-2024, 00:00
#3
benniesmitters zei:
Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks.

Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg.
Klik om te vergroten...

Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Procrastinator zei:
Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
Klik om te vergroten...
Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Procrastinator zei:
Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
Klik om te vergroten...
Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Ik merk wat omdat ik weet waar ik een beetje op moet letten, anders zou ik het ook niet echt merken denk ik, op een wakker gevoel na
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Op 200mg bereik je inderdaad al plafon effect, 100mg doet geen eens zo heel veel minder dan 200mg ironisch genoeg maar mensen gaan alsnog standaard op 200mg zitten omdat de effecten zo mild zijn.
Klik om te vergroten...
Heb je hier eigenlijk ook een bron van Jmths? Want jij noemde dit en dit wordt lekker door gekopieerd door het hele topic valt me op, maar ik heb eerlijk gezegd altijd zo mijn twijfels bij plafond doseringen. En als die al bestaat, dan lijkt het me dat de plafond dosering nogal per persoon kan verschillen en niet voor iedereen hetzelfde is.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
Op 200mg bereik je inderdaad al plafon effect, 100mg doet geen eens zo heel veel minder dan 200mg ironisch genoeg maar mensen gaan alsnog standaard op 200mg zitten omdat de effecten zo mild zijn.
Klik om te vergroten...
Heb je hier eigenlijk ook een bron van Jmths? Want jij noemde dit en dit wordt lekker door gekopieerd door het hele topic valt me op, maar ik heb eerlijk gezegd altijd zo mijn twijfels bij plafond doseringen. En als die al bestaat, dan lijkt het me dat de plafond dosering nogal per persoon kan verschillen en niet voor iedereen hetzelfde is.
Klik om te vergroten...

Ik heb het ook ergens gelezen, alhoewel dit in een artikel was en geen wetenschappelijke bron.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."