#1
Jmths zei:Dat gezegd, welkom op het forum.![]()
Thanks!
Jmths zei:50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen.
Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom.
Een korte samenvatting van mijn ervaring:
In eerste instantie merkte ik helemaal niks van. Doch, afgelopen vier dagen viel me wel een patroon op in mijn gedrag:
1) geen trek in koffie of Cola Zero --> ik ben een echte koffie en cola junk, minimaal 4 beker koffie + 1 liter cola per dag (dat is samen 2 liter per dag). Afgelopen weekend: totale consumptie 1 slokje koffie (ik was domweg vergeten het op te drinken) en 0 slokje Cola.
2) minder behoefte aan korte dutjes.
3) Ik had geen sterke drang om te gaan procrastineren. Dus, ik bleef langer bezig. Ik raakte wel steeds afgeleid (dus ik ben niet beter gaan concentreren), maar ik ging wel steeds weer snel terug aan de slag.
De werking begon pas na ongeveer 1 uur en het hield ongeveer 5 uur lang aan. Je wordt ongemerkt productief en je komt ook ongemerkt weer terug in een normale toestand. Bijwerkingen? Niks van gemerkt. Sterker nog, normaal zou ik na een dag geen koffie drinken een barstend hoofdpijn moeten hebben. Dat was zelfs na drie dagen geheel afwezig.
Je krijgt van dat medicijn geen high gevoel van: je zit barstensvol met energie en dat de wereld gaat voor je open. Of dat je in een efficiënte workalcoholic verandert. Ik denk dat ik die middel wel (af en toe) ga gebruiken wanneer ik rot klusjes moet doen, die ik te vaak steeds van me afschuif. Ik zou me niet verbazen dat mensen die uit zichzelf dingen al kunnen aanpakken geen of minder baat zullen hebben bij deze medicijn.
Nu vraag ik me twee dingen af:
1) hoe verslavend is deze medicijn? Ik heb ergens gelezen dat dat stofje in de klasse IV zit wat betreft de verslaving. Dus mild tot geen vergeleken met alcohol e.d.
2) wat zou de effect zijn als ik de inname verhoog?