Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsModafinil, oneindige concentratie?

Modafinil, oneindige concentratie?

26 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Heb je hier eigenlijk ook een bron van Jmths? Want jij noemde dit en dit wordt lekker door gekopieerd door het hele topic valt me op, maar ik heb eerlijk gezegd altijd zo mijn twijfels bij plafond doseringen. En als die al bestaat, dan lijkt het me dat de plafond dosering nogal per persoon kan verschillen en niet voor iedereen hetzelfde is.
Klik om te vergroten...
Modafinil zou volgens het meest recente wetenschappelijke onderzoek een aselectieve dopamine heropname remmer voor een vrij beperkt aantal receptoren, wat een laag plafon suggereert. Uiteraard zal er altijd wat individueel verschil wezen maar voor het overgrote deel van de mensen lijkt 200mg als plafonweergave wel een goede richtlijn te wezen. Er zijn wel aardig wat online bronnen die dit lijken te bevestigen, veel mensen die ook rapporteren dat een hogere dosering (dan 200mg) enkel de bijwerkingen lijkt te versterken.

Toen ik het destijds zelf uitprobeerde heb ik doseringen opgezocht met de daarbij beschreven effecten, dit haal ik dus ook voornamelijk terug uit geheugen en daarbij bestaand referentiekader wat deels eigen ervaring is.
Het feit is dat ik te lui ben om een wetenschappelijke bron te vermelden iedere keer dat ik informatie verstrek, mensen doen er altijd goed aan om hun eigen onderzoek te doen alvorens ze ergens mee aan de slag gaan. Een kritisch denkvermogen is immers cruciaal.

is het illegaal om online medicijnen te kopen?
Klik om te vergroten...
Modafinil valt onder de medicijnenwet en is dus illegaal om online te bestellen, in Nederland in ieder geval naar mijn weten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het veel drama zou leveren wanneer een pakketje Modafinil onderschept wordt. Formeel gezien valt het niet aan te raden om Modafinil te bestellen.
l
linda_BLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb met veel plezier dit allemaal gelezen omdat ik Modafinil voorgeschreven heb gekregen. Ik neem het naast Wellbutrin, hoewel ik meestal de wellbutrin niet slik als ik modafinil neem.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo blij mee ben. Ik voel me net een robot! En dan neem ik nog maar de helft van 100mg. Heb zonder en met koffie geprobeerd...heb behoorlijke hoofdpijn die maar niet weg gaat...En duur dat het is zeg. Ik ben me wezenloos geschrokken. Daar baal ik nu helemaal van gezien ik het niks vind.
Iemand nog een tip?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
linda_B zei:
Ik heb met veel plezier dit allemaal gelezen omdat ik Modafinil voorgeschreven heb gekregen. Ik neem het naast Wellbutrin, hoewel ik meestal de wellbutrin niet slik als ik modafinil neem.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo blij mee ben. Ik voel me net een robot! En dan neem ik nog maar de helft van 100mg. Heb zonder en met koffie geprobeerd...heb behoorlijke hoofdpijn die maar niet weg gaat...En duur dat het is zeg. Ik ben me wezenloos geschrokken. Daar baal ik nu helemaal van gezien ik het niks vind.
Iemand nog een tip?
Klik om te vergroten...

waar ben je naar opzoek?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Modafinil is geen wonder middel nee, maar zeker wel merkzaam qua effect. Met een dubbele espresso erbij vond ik het zelfs wat jittery worden, alhoewel prima te doen verder.

Leuk om eens te proberen en kan zeker helpen bij studeren, maar ik vind het het geld ook niet waard.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fijn, thanks voor je report!

wellicht een proberen waard inderdaad. eerst mijn dex maar opmaken...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee precies, wat ik nog heb maak ik gewoon langzaam op. En als denk, aan de hand van wat jmths zei, ik verder ga met 100mg. Even kijken of dat werkt. Als dat gewoon net zo goed werkt of iets minder blijf ik dat doen. Scheelt toch weer in de kosten en als dat ook ietsjes helpt vind ik het wel prima. Maar ga het denk ik niet nog eens kopen. Kan leukere dingen met dat geld doen.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is wel van belang dat je rekening houd met bepaalde dingen.

als ik dex neem dan zorg ik ervoor dat als het inslaat ik eigenlijk alles goed voorbereid heb. Daarmee bedoel ik, kamer een beetje schoon houden, telefoon weg, alle benodigde dingen (boeken,web pagina) bij de hand hebben zonder dat het in de weg ligt. Soms een wierook aan omdat je daar nog rustiger van word. Spelletjes uit zetten.

Als je ervoor zorgt dat je niet afgeleid word en je voorbereiding getroffen hebt dan ben je al direct een stuk productiever en kan je minder snel je concentratie verliezen.

Dat is wat bij mij goed werkt.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#8
oortjes zei:
het is wel van belang dat je rekening houd met bepaalde dingen.

als ik dex neem dan zorg ik ervoor dat als het inslaat ik eigenlijk alles goed voorbereid heb. Daarmee bedoel ik, kamer een beetje schoon houden, telefoon weg, alle benodigde dingen (boeken,web pagina) bij de hand hebben zonder dat het in de weg ligt. Soms een wierook aan omdat je daar nog rustiger van word. Spelletjes uit zetten.

Als je ervoor zorgt dat je niet afgeleid word en je voorbereiding getroffen hebt dan ben je al direct een stuk productiever en kan je minder snel je concentratie verliezen.

Dat is wat bij mij goed werkt.
Klik om te vergroten...

Ja dat ga ik morgen proberen. Morgen heel dagje thuis en ga ik het eens op die manier proberen. Lekker slapen, goed ontbijtje, alle studieboeken en benodigdheden klaar leggen en niet wachten tot het begint te werken maar gewoon gelijk beginnen met mijn taken. Beetje zoals met M, niet wachten tot je het voelt maar gewoon lekker feesten en dan rol je dr vanzelf in

Maar thanks voor je tip :)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja graag gedaan man.

Wat ik meestal doe is ik zet me wekker om 9 uur. Dan speel ik een potje league of legende (ontspanning). Een potje duurt al gelijk 30-45 min.

Dan ga ik rond 10 uur eten en een live stream kijken om lekker rustig te eten. Daarna douche en na de douche 10mg dex erin. Kamer fatsoeneren en alles klaarleggen/zetten en beginnen maar.

De 1e keer dat ik dex deed was ik totaal niet aan school toe gekomen. Ik wou beginnen maar omdat me bureau een troep was had ik maar me muis mat over allemaal shit heen gelegd omdat dat rustiger oogde... Daarna ben ik me kamer gaan opruimen en was het ineens al 5 uur....
P
ProcrastinatorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Benniesmitters, vanwege deze topic heb ik maar eens een account aangemaakt!

Ik heb zelf ook modafinil (Modvigil) aangeschaft en ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen. Ik wou vandaag ook gaan proberen, maar vanochtend rond 9:30 uur per abuis een grote kop koffie gedronken. Dus even uitgesteld tot ca. 13 uur. Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?

Ik ga straks met 50 mg beginnen en zal es ook hier posten hoe mijn ervaring is. Afgezien alcohol en twee keer even geprobeerd (jaren geleden), gebruik ik verder geen/nooit drugs. Dus ik ben een grote leek wat betreft drugs en waarop ik moet letten :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Procrastinator zei:
Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?
Klik om te vergroten...
Zie mijn eerdere reactie:
Psychedelibee zei:
Met een dubbele espresso erbij vond ik het zelfs wat jittery worden, alhoewel prima te doen verder.
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Procrastinator zei:
Hoi Benniesmitters, vanwege deze topic heb ik maar eens een account aangemaakt!

Ik heb zelf ook modafinil (Modvigil) aangeschaft en ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen. Ik wou vandaag ook gaan proberen, maar vanochtend rond 9:30 uur per abuis een grote kop koffie gedronken. Dus even uitgesteld tot ca. 13 uur. Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?

Ik ga straks met 50 mg beginnen en zal es ook hier posten hoe mijn ervaring is. Afgezien alcohol en twee keer even geprobeerd (jaren geleden), gebruik ik verder geen/nooit drugs. Dus ik ben een grote leek wat betreft drugs en waarop ik moet letten :)
Klik om te vergroten...

Ik heb ook modvigil, drink er gewoon een kopje koffie bij als ik daar zin in heb. Neem trouwens 200mg. Merk wel dat je fysiek wat drukker wordt maar meer niet, als je het niet te gek maakt in de cafeíne kan dr vrij weinig gebeuren volgens mij.

EDIT: Ik denk trouwens dat 50mg wel een beetje weinig is. Zou beginnen met 100mg en kijken hoe dat bevalt. Je moet er niet te veel van verwachten en niet de dosis omhoog blijven schroeven na 200mg. Zoals hierboven al vermeld versterkt dat het effect niet en krijg je meer last van bijwerkingen.

Wel merkte ik dat het niet zo lekker gaat met beta alanine, of tenminste vind ik. Werd er wat misselijk van en voelde me gewoon niet heel chill. Beta alanine is trouwens geen drug maar een aminozuur.
P
ProcrastinatorLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Psychedelibee Bedankt. Ik heb je reactie over het hoofd gezien.

@benniesmitters Misschien is 50 mg wel te weinig. Ik merkte eigenlijk niks van, behalve... Zie mijn verslagje:

Om 13:30 uur nam ik 50 mg Modvigil. Ik merkte hele dag niks bijzonders en toch ben ik tot ca. 22 uur bezig geweest met het opruimen van mijn huis. Dit is voor mij wel apart: ik heb ontzettend hekel aan opruimen en mijn huis is echt een grote rotzooi. Misschien is het wel een placebo effect: ik heb een pilletje geslikt, dus ik word een echte Assepoester.

Zo rond 17:30 kreeg ik gewoon honger en heb gewoon gegeten. Daarna was ik moe en wou even een dutje doen, maar het lukte me niet om te slapen. Het was een raar/geen plezierige gevoel; wel moe, maar geen behoefte aan slaap. Die moeheid verdween gewoon als ik niet op lette en gewoon ging poetsen. Ik ging tussendoor wel af en toe mailtje checken enzo, maar ik ging steeds snel weer aan het werk.

Ineens was het 22:00 uur. Resultaat: 3x de was gedaan en alle was na het drogen meteen opgeruimd (dat doe ik normaliter niet) en over de helft met de keuken. Ik ging pietje precies te werk. Alle kopjes netjes gerangschikt, bestek op de juiste volgorde in de la gelegd etc etc. Normaal geef ik daar geen fuck om.

Afgelopen nacht als een blok geslapen.

Nah, ik sluit het niet uit dat een placebo effect is en dat mijn huis gewoon hoognodig moet worden opgeruimd. Maar toch, ik ben flink bezig geweest. Het is nu 10 uur geweest, zo meteen neem ik weer 50 mg Modvigil... Ik houd voorlopig aan deze hoeveelheid. Verhogen kan altijd nog.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Procrastinator zei:
Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?
Klik om te vergroten...
Klopt, voor veel mensen is de combinatie van Modafinil met cafeïne een onprettige combinatie. De Modafinil lijkt de 'onrustige' effecten van cafeïne die in het Engels vaak aangeduid worden als 'jitters' flink te versterken met als gevolg al snel een opgejaagd onrustig gevoel.

Zelf was ik ook jarenlang fan van koffie maar sinds ik functionele dopamine verhogende stimulanten ben gaan gebruiken is mijn koffieconsumptie volledig tot een stop gezet. Sommige mensen zeggen hier echter weinig last van te hebben.

Mocht je er last van hebben en toch koffie willen blijven drinken, (L-)theanine heeft een zeer effectief neutraliserend effect op de opgejaagde effecten van cafeïne en een zeer wenselijk toegevoegde waarde qua synergetisch effect voor toegevoegde concentratie en wat extra rust (hier is ook veel wetenschappelijke onderbouwing voor), eventueel een overweging waard. Zelf gebruik ik het vaak om de scherpe randjes van stimulerende middelen weg te werken.

Procrastinator zei:
Ik ga straks met 50 mg beginnen en zal es ook hier posten hoe mijn ervaring is. Afgezien alcohol en twee keer even geprobeerd (jaren geleden), gebruik ik verder geen/nooit drugs. Dus ik ben een grote leek wat betreft drugs en waarop ik moet letten :)
Klik om te vergroten...
50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen.

Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom.
Dat gezegd, welkom op het forum. :)
P
ProcrastinatorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Dat gezegd, welkom op het forum. :)
Klik om te vergroten...

Thanks! :)

Jmths zei:
50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen.

Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom.
Klik om te vergroten...

Een korte samenvatting van mijn ervaring:

In eerste instantie merkte ik helemaal niks van. Doch, afgelopen vier dagen viel me wel een patroon op in mijn gedrag:
1) geen trek in koffie of Cola Zero --> ik ben een echte koffie en cola junk, minimaal 4 beker koffie + 1 liter cola per dag (dat is samen 2 liter per dag). Afgelopen weekend: totale consumptie 1 slokje koffie (ik was domweg vergeten het op te drinken) en 0 slokje Cola.
2) minder behoefte aan korte dutjes.
3) Ik had geen sterke drang om te gaan procrastineren. Dus, ik bleef langer bezig. Ik raakte wel steeds afgeleid (dus ik ben niet beter gaan concentreren), maar ik ging wel steeds weer snel terug aan de slag.

De werking begon pas na ongeveer 1 uur en het hield ongeveer 5 uur lang aan. Je wordt ongemerkt productief en je komt ook ongemerkt weer terug in een normale toestand. Bijwerkingen? Niks van gemerkt. Sterker nog, normaal zou ik na een dag geen koffie drinken een barstend hoofdpijn moeten hebben. Dat was zelfs na drie dagen geheel afwezig.

Je krijgt van dat medicijn geen high gevoel van: je zit barstensvol met energie en dat de wereld gaat voor je open. Of dat je in een efficiënte workalcoholic verandert. Ik denk dat ik die middel wel (af en toe) ga gebruiken wanneer ik rot klusjes moet doen, die ik te vaak steeds van me afschuif. Ik zou me niet verbazen dat mensen die uit zichzelf dingen al kunnen aanpakken geen of minder baat zullen hebben bij deze medicijn.

Nu vraag ik me twee dingen af:
1) hoe verslavend is deze medicijn? Ik heb ergens gelezen dat dat stofje in de klasse IV zit wat betreft de verslaving. Dus mild tot geen vergeleken met alcohol e.d.
2) wat zou de effect zijn als ik de inname verhoog?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks.

Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg.
P
ProcrastinatorLid
01-01-2024, 00:00
#17
benniesmitters zei:
Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks.

Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg.
Klik om te vergroten...

Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Procrastinator zei:
Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
Klik om te vergroten...
Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
Procrastinator zei:
Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
Klik om te vergroten...
Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Ik merk wat omdat ik weet waar ik een beetje op moet letten, anders zou ik het ook niet echt merken denk ik, op een wakker gevoel na
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jmths zei:
Op 200mg bereik je inderdaad al plafon effect, 100mg doet geen eens zo heel veel minder dan 200mg ironisch genoeg maar mensen gaan alsnog standaard op 200mg zitten omdat de effecten zo mild zijn.
Klik om te vergroten...
Heb je hier eigenlijk ook een bron van Jmths? Want jij noemde dit en dit wordt lekker door gekopieerd door het hele topic valt me op, maar ik heb eerlijk gezegd altijd zo mijn twijfels bij plafond doseringen. En als die al bestaat, dan lijkt het me dat de plafond dosering nogal per persoon kan verschillen en niet voor iedereen hetzelfde is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."