Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi Benniesmitters, vanwege deze topic heb ik maar eens een account aangemaakt! Ik heb zelf ook modafinil (Modvigil) aangeschaft en ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen. Ik wou vandaag ook gaan proberen, maar vanochtend rond 9:30 uur per abuis een grote kop koffie gedronken. Dus even uitgesteld tot ca. 13 uur. Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit? Ik ga straks met 50 mg beginnen en zal es ook hier posten hoe mijn ervaring is. Afgezien alcohol en twee keer even geprobeerd (jaren geleden), gebruik ik verder geen/nooit drugs. Dus ik ben een grote leek wat betreft drugs en waarop ik moet letten"
"@Psychedelibee Bedankt. Ik heb je reactie over het hoofd gezien. @benniesmitters Misschien is 50 mg wel te weinig. Ik merkte eigenlijk niks van, behalve... Zie mijn verslagje: Om 13:30 uur nam ik 50 mg Modvigil. Ik merkte hele dag niks bijzonders en toch ben ik tot ca. 22 uur bezig geweest met het opruimen van mijn huis. Dit is voor mij wel apart: ik heb ontzettend hekel aan opruimen en mijn huis is echt een grote rotzooi. Misschien is het wel een placebo effect: ik heb een pilletje geslikt, dus ik word een echte Assepoester. Zo rond 17:30 kreeg ik gewoon honger en heb gewoon gegeten. Daarna was ik moe en wou even een dutje doen, maar het lukte me niet om te slapen. Het was een raar/geen plezierige gevoel; wel moe, maar geen behoefte aan slaap. Die moeheid verdween gewoon als ik niet op lette en gewoon ging poetsen. Ik ging tussendoor wel af en toe mailtje checken enzo, maar ik ging steeds snel weer aan het werk. Ineens was het 22:00 uur. Resultaat: 3x de was gedaan en alle was na het drogen meteen opgeruimd (dat doe ik normaliter niet) en over de helft met de keuken. Ik ging pietje precies te werk. Alle kopjes netjes gerangschikt, bestek op de juiste volgorde in de la gelegd etc etc. Normaal geef ik daar geen fuck om. Afgelopen nacht als een blok geslapen. Nah, ik sluit het niet uit dat een placebo effect is en dat mijn huis gewoon hoognodig moet worden opgeruimd. Maar toch, ik ben flink bezig geweest. Het is nu 10 uur geweest, zo meteen neem ik weer 50 mg Modvigil... Ik houd voorlopig aan deze hoeveelheid. Verhogen kan altijd nog."
"Jmths zei: Dat gezegd, welkom op het forum. Klik om te vergroten... Thanks! Jmths zei: 50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen. Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom. Klik om te vergroten... Een korte samenvatting van mijn ervaring: In eerste instantie merkte ik helemaal niks van. Doch, afgelopen vier dagen viel me wel een patroon op in mijn gedrag: 1) geen trek in koffie of Cola Zero --> ik ben een echte koffie en cola junk, minimaal 4 beker koffie + 1 liter cola per dag (dat is samen 2 liter per dag). Afgelopen weekend: totale consumptie 1 slokje koffie (ik was domweg vergeten het op te drinken) en 0 slokje Cola. 2) minder behoefte aan korte dutjes. 3) Ik had geen sterke drang om te gaan procrastineren. Dus, ik bleef langer bezig. Ik raakte wel steeds afgeleid (dus ik ben niet beter gaan concentreren), maar ik ging wel steeds weer snel terug aan de slag. De werking begon pas na ongeveer 1 uur en het hield ongeveer 5 uur lang aan. Je wordt ongemerkt productief en je komt ook ongemerkt weer terug in een normale toestand. Bijwerkingen? Niks van gemerkt. Sterker nog, normaal zou ik na een dag geen koffie drinken een barstend hoofdpijn moeten hebben. Dat was zelfs na drie dagen geheel afwezig. Je krijgt van dat medicijn geen high gevoel van: je zit barstensvol met energie en dat de wereld gaat voor je open. Of dat je in een efficiënte workalcoholic verandert. Ik denk dat ik die middel wel (af en toe) ga gebruiken wanneer ik rot klusjes moet doen, die ik te vaak steeds van me afschuif. Ik zou me niet verbazen dat mensen die uit zichzelf dingen al kunnen aanpakken geen of minder baat zullen hebben bij deze medicijn. Nu vraag ik me twee dingen af: 1) hoe verslavend is deze medicijn? Ik heb ergens gelezen dat dat stofje in de klasse IV zit wat betreft de verslaving. Dus mild tot geen vergeleken met alcohol e.d. 2) wat zou de effect zijn als ik de inname verhoog?"
"benniesmitters zei: Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks. Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg. Klik om te vergroten... Ik heb elke keer 50 mg gebruikt. Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was."
"Jmths zei: Procrastinator zei: Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van. Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Misschien ga ik 100 en 200 mg proberen. De resultaten van 50 mg innmae zijn tot nu toe gewoon te mooi om waar te zijn. Vandaar dat ik niet meteen lyrisch enthusiast word. Ik erger me al jaren aan het procratinarische gedrag van mezelf. Het lukte me niet om mijn gedrag te veranderen. En ineens hoef ik voortaan maar een kwart pilletje in te nemen en de rest gaat het vanzelf As weekend ga ik verder met online onderzoekjes doen. Ik heb nogal wat vragen. - is het illegaal om online medicijnen te kopen? Aan rijksoverheid.nl heb ik niks. Te betuttelend en onjuiste informatie. Daar erger ik me aan. - staat in het bezit van modafinil ook op het lijst van verboden drugs/medicijnen zonder een dokterrecept? - hoe staat moda en andere nootropic in verhouding met xtc, marihuana volgens de wet? - wat zijn de ervaringen van anderen (lees: minimale en maximale dosis, bijwerkingen, etc.)? - kan moda met andere nootropic drugs worden gecombineerd? - etc... Ik kom hier nog maar net om de hoek kijken..."