Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed report als DJ

Speed report als DJ

29 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu heb ik ook toevallig eens de tijd om een trip report te maken over mijn ervaring.

Ik ben namelijk DJ in de plaatselijke discotheek, en ik vind dat zelf erg leuk werk, deze keer dacht ik toch maar een keertje speed te gebruiken tijdens het draaien en dat was een van m'n beste keuzes die ik heb gemaakt, ik heb namelijk echt een perfecte draaiavond voor iedereen bezorgd en iedereen ging los op de muziek die ik op had gezet, en natuurlijk omdat ik had gebruikt ging ik natuurlijk ook helemaal los op de muziek, ik heb de hele avond hardcore en hardstyle gedraaid. Helaas was het na een paar uur afgelopen en moest ik weer baar huis toe, en je kunt het denk ik wel raden, ik was nog steeds onder invloed, dus ik ging vol energie even bij mij thuis langs, en toen heb ik nog even m'n geluidsinstallatie erbij gepakt, en heb ik nog even een afterparty op straat gehouden met 15 man (die niet wisten dat ik gebruikte), maar toen hebben we nog even doorgefeest voor een aantal uren waarbij ik toch nog een lijntje bij had genomen omdat het midden in het feest uitgewerkt was. Na ongeveer 3 uur was iedereen naar huis toe en ging ik nog even rustig thuis gamen om de energie op te gebruiken die ik nog over had, naderhand heb ik nog even een uurtje in kunnen dutten, maar toen ik wakker was gierde de pep nog steeds door m'n lijf heen, ik ben daarna maar met wat vrienden nog wezen hangen ongeveer rond 10 uur in de ochtend. Ik had nog even een jointje gerookt, en daarna was de pep helaas uitgewerkt. Er is verder niks speciaals meer gebeurt en ik heb een doodnormale dag verder gehad, dus sluit ik hierbij m'n report af. Maar ik zou zeker aanraden als je DJ bent en je gebruikt pep, om die 2 samen te combineren, dat geeft een avond die iedereen niet gauw zal vergeten

Gr kleine J

Ps: sorry als ik een paar foutjes heb gemaakt, ik ben namelijk nooit goed geweest in teksten organiseren, en Nederlands is nooit m'n beste vak geweest
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kort reportje, maar wel leuk om te lezen. Onder invloed zijn terwijl je een 'verantwoordelijke' functie hebt is imo wel een beetje gevaarlijk (je zorgt immers voor de belevenis van een avond voor een paar honderd man). Als jij te veel op hebt, zal je ongetwijfeld slechter draaien dan als je nuchter bent (en dat geeft jou en de discotheek een slechte naam). Ook is de kans op verslaving veel groter dan als je alleen bezoeker bent. Als bezoeker kan je immers ook gewoon een 'nuchter' avondje houden en als je dan vroeg moe bent, kan je gewoon naar huis. Als DJ ben je er vaak de hele avond en is de kans veel groter dat je wat gaat nemen 'omdat je toch de hele nacht wakker moet zijn'. Zijn volgens mij genoeg mensen (ook in andere functies) die besluiten dit wel gewoon te doen, maar ik denk dat vele daarvan wel enigszins verslaafd eraan zijn. Pas er mee op.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijken misschien veel ervaringen, maat het zijn er echt minder dan dat het lijkt, ik pas wel goed op, ik heb ook als een regel voor mezelf dat ik genoeg nuchtere periodes heb zodat ik de kans verklein om in een verslaving te vallen, zo'n nuchtere periode duurt meestal iets meer dan een maand, soms iets langer als ik vantevoren een paar keer achter elkaar heb gebruikt
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk he.. :grin: ik doe het niet of in ieder geval zo min mogelijk als ik draai want ik krijg er strakke kaken van. Staat zo lullig als je onbewust staat te kauwen tijdens het draaien :tearsofjoy:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha klinkt vet fun maar jij gaat je echt wel aansluiten bij de club van pepjunks, maar dat weet en accepteer je zelf ook wel denk ik. Een beetje als van die jongens waarvan je moet zeggen dat ze een slet worden maar het zelf niet maar toch ook wel doorhebben. Wel grappig. Bedoel het niet verkeerd hoor.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Leuk he.. :grin: ik doe het niet of in ieder geval zo min mogelijk als ik draai want ik krijg er strakke kaken van. Staat zo lullig als je onbewust staat te kauwen tijdens het draaien :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Het publiek heeft er vast wel begrip voor :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
SmartieAndMe zei:
Leuk he.. :grin: ik doe het niet of in ieder geval zo min mogelijk als ik draai want ik krijg er strakke kaken van. Staat zo lullig als je onbewust staat te kauwen tijdens het draaien :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Het publiek heeft er vast wel begrip voor :)
Klik om te vergroten...
Ik zou alle begrip hebben voor een DJ die zwaar onder invloed is/lijkt en ik denk de meeste anderen ook. Dat gebruik combineren met draaien niet verstandig is, is dan weer een heel ander punt natuurlijk.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee klopt, maar dat is zo evident dat het me niet eens nodig lijkt om te zeggen. Als je snuift zoals Kleine J weet je sowieso welke kant het op gaat, beetje een beuwste keuze. Smartie is een verstandige jongen (of man? geen idee hoe oud je bent) die dit soort keuzes dan ook vermijdt. Het kan in feite ook maar een kant op, tenzij je vlug stopt of je activiteit waarbij je steeds pep pakt laat varen. Of tenzij je echt heeeel sterk in je schoenen staat, maar ik geloof dat dat ook de reden is waarom je in de eerste instantie de binnenkant van je neus continu wit houdt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kleine J is 16 en als ik zijn berichten lees vraag ik me af of het voor hem ook zo evident is dat hij richting een verslaving gaat met dit soort gebruik.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk reportje maar pas je wel een beetje op jezelf, 16 en al zo ontiegelijk vaak aan de pep, ik zie wel erg veel recente ervaringen voorbij komen van jou.
a
anonymous0172Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuk report!

Het is dat je het zelf zegt, maar de tekst is inderdaad een beetje slordig. Probeer de volgende keer wat alineas open, dat leest gelijk een stuk makkelijker!

Peace :sunglasses:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Kleine J is 16 en als ik zijn berichten lees vraag ik me af of het voor hem ook zo evident is dat hij richting een verslaving gaat met dit soort gebruik.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het wel evident is, zeker in zijn achterhoofd. Desalniettemin ook wel een prima plan om hem erop te wijzen :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
om hem erop te wijzen lijkt me nooit verkeerd echter wordt slechts een klein percentage verslaafd. Een garantie is het dus helemaal niet..

ooscaar zei:
SmartieAndMe zei:
Leuk he.. :grin: ik doe het niet of in ieder geval zo min mogelijk als ik draai want ik krijg er strakke kaken van. Staat zo lullig als je onbewust staat te kauwen tijdens het draaien :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Het publiek heeft er vast wel begrip voor :)
Klik om te vergroten...

hangt er wel heel erg vanaf waar je staat hoor haha. Ik heb toch echt wel op plekken gestaan waar het publiek de muziek absoluut kan waarderen, maar drugs vermoedelijk een stuk minder.

Is overigens niet met elk middel een succes. Heb (niet eens zo lang geleden) eens besloten een paar flinke hijsen van een wietjoint te nemen (ik wist niet dat het wiet was, ging uit van hasj) tijdens het draaien. Het laatste kwartiertje voelde vrij verschrikkelijk aan :tearsofjoy: Tientallen mensen die je aanstaren en staan te dansen. Wist niet meer wat ik moest doen dus heb maar heel simpel afgemixt. Overigens niemand die het gemerkt heeft, maar in mijn hoofd was het vrij intens haha.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee okay, ik kan me voorstellen dat dat echt heel naar/ongemakkelijk is. Sowieso ben je nuchter gemiddeld genomen op je best, maar wat juist gedoseerde punten pep of zo kunnen je vast (voor je gevoel) een wat flexere dj set opleveren, of het daadwerkelijk zo is betwijfel ik ook nog wel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja zeker wel. Vooral met een paar biertjes. Je zelfbeheersing zit in het gedeelte wat het eerst verdoofd wordt door bijvoorbeeld alcohol / gestimuleerd door pep. Je wordt losser en durft meer. Als je dingen met overtuiging en zelfvertrouwen doet, schijt hebt aan of het mis kan gaan of niet, dan draai je echt beter.

Ik draai eigenlijk nooit 100% nuchter, ik draai het beste met 3 tot 5 bier op. Waar ik normaal zou twijfelen flikker ik dan in één keer een schuifje open en daardoor klinkt het strakker.

Er is natuurlijk een kantelpunt en daarna gaat het hard achteruit :tearsofjoy:

De beste dingen die ik heb opgenomen waren overigens 's ochtends tijdens het afteren :grin:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
De beste dingen die ik heb opgenomen waren overigens 's ochtends tijdens het afteren :grin:
Klik om te vergroten...

Waren ze ook nog zo goed toen je weer terug nuchter was? :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Narayani zei:
SmartieAndMe zei:
De beste dingen die ik heb opgenomen waren overigens 's ochtends tijdens het afteren :grin:
Klik om te vergroten...

Waren ze ook nog zo goed toen je weer terug nuchter was? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
haha de meeste eigenlijk wel ja!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee okay daar kan ik me wel in vinden ja, als je geremd/terughoudend draait wordt het ook niets
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb even de reacties gelezen, en als ik even wat kan zeggen. Ik ben alweer even een maandje nuchter (paar weekjes extra door keelontsteking :mrgreen: ) en nu nog. Ik heb trouwens (en het klinkt echt heel raar) pas strakke kaken in de kater die na de Pep optreed, eerst had ik trouwens het beste gedraaid, wat ik ooit heb gedraaid, want iedereen had het meer naar z'n zin dan normaal gesproken, komt ook wel een beetje omdat ik een twijfelaartje kan zijn, en de Pep lost dat op. Ik voel mezelf eigenlijk nog best wel een bewust gebruiker, alleen ik heb een beetje een schrijfkick af en toe, en dan begin ik heel veel te schrijven op dit forum, maar ja, toch wel fijn dat mensen hier nog wat om je geven ook al kennen ze je niet, en ik ben blij dat er zo veel info hier op terecht komt, al die info heeft me uit een heleboel nare situaties geholpen
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik gebruik altijd speed, of ik nou een set van 2 uur draai, live optreed, of de installatie in de gaten houd/brandweerman/security/ehbo-er speel(dat is samen 1 taak).

Het doet in elk geval minder kwaad aan je capaciteiten als drinken of andere drugs gebruiken, maar als het geen al te rare tijd is kun je toch beter nuchter draaien merk ik altijd aan de opnamen van mijn mixen of sets. Willekeurige andere ongelukken ga je volgens mij ook beter mee om, al scheelt het allemaal niet zoveel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."