Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB (Benzo Fury) 100 mg report (1e keer 6-APB)

6-APB (Benzo Fury) 100 mg report (1e keer 6-APB)

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
En wat is er eigenlijk mis met content zijn alleen te zijn? Het is voor mij iets absurds dat ik me daar niet goed bij zou mogen voelen van mezelf. En het gevoel van "delen". Dat ervaar ik ook met de rest van de wereld, niet alleen met mensen. Ik zou kunnen zeggen dat ik me nooit eenzaam voel. Ik heb me al jaren geen moment meer eenzaam gevoeld. En zoals gezegd heb ik ook avondjes dat ik met vrienden gewoon lol heb. Dan is het puur vermaak. Maar het is niet iets wat ik echt nódig heb. En laat het me je nog sterker vertellen: je bént alleen. In de letterlijke zin van het woord. :P Je komt niet enkel alleen in deze wereld en verlaat alleen deze wereld, maar de tijd ertussenin ben je ook in absolute termen alleen. En dat is nu juist wat ik wil onderzoeken met meditatie en psychedelica.
Klik om te vergroten...
Leuk om te lezen dat je dit gebruikt voor dit doel.

Met psychedelica kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar 6-APB en MDMA associeer ik eigenlijk alleen maar met lekker losgaan en tussen de mensen zijn. En ook psychedelica doe ik eigenlijk meestal met anderen erbij. De keren dat ik alleen thuis ben en LSD of paddo's gebruik, dan neem ik me weleens voor om rustig te gaan zitten en te filosoferen. Maar het draait er toch altijd op uit dat de muziek hard gaat en ik door het hele huis loop te dansen en te rollen.

Met 6-APB heb ik tweemaal ervaring. Eenmaal op een feestje en eenmaal thuis. Toen ik het thuis gebruikte was ik alleen, maar ik heb ook toen geen moment rustig op de bank kunnen zitten. Ik kan er het geduld niet voor opbrengen denk ik.

Ik vind het knap dat jij het wel kan. Ik wil alleen maar mijn energie kwijt, en ik vind het stiekem ook gewoon veels te leuk om lekker druk te doen, zelfs al ben ik in mijn eentje thuis.

---

Oei, ik zit op een heel oud topic te reageren, zie ik nu pas. :confused:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geeft niet, ik ben er nog. :wink:

Ik zie het niet als knap. Al van jongs af aan heb ik niet dezelfde interesses als de meeste mensen om mij heen. Feesten en lol trappen heb ik ook gedaan en plezier mee gehad, maar ik heb altijd naar een diepere betekenis van het leven gezocht en vond dat mbv psychedelica pas echt. Het is niet in woorden te vatten hoeveel meer voldoening ik put uit "serieus" trippen in tegenstelling tot trippen voor de lol. Maar de twee kunnen prima naast elkaar bestaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet echt eigenlijk. Niet dat ik niet enorm veel plezier heb van dergelijke drugs doen in gezelschap, de hele avond/nacht praten/filosoferen en lekker in de slappe lach liggen. Maar als ik in mijn eentje drugs doe, is die drang er niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie? - Ik alleen. Man, 30 jaar. 188cm/~70KG
Wat? - ~100 mg 6-APB (Benzo Fury)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 23-08-2015 ~24:00 uur

Weer eens een nieuw stofje proberen. 6-APB heb ik al een tijdje liggen, samen met een paar andere RC's. Ik blijf huiverig om RC's te nemen en ook nu weer was er flinke terughoudendheid. Maar na een niet te lange tijd heb ik spontaan de knoop doorgehakt: 100 mg afwegen en gaan...

6-APB staat al een hele tijd hoog op mijn wenslijst om eens te proberen. De reden hiervoor is natuurlijk dat deze stof zo op MDMA lijkt. En lijken op MDMA doet 6-APB zeker. Maar er zijn ook een aantal verschillen, waaronder de enorm lange tijd voordat 'ie inslaat.

T+~2:00

Twee uren na inname begint de 6-APB aardig in te slaan. Dit is wel relatief gezegd, want vergeleken bij XTC/MDMA is het wel heel subtiel. Bij MDMA ga ik in één klap van helemaal nuchter naar helemaal high. Bij deze stof komt het allemaal langzaam op. Niet dat ik dat harde inslaan mis trouwens. Ik denk dat ik meer fan ben van het subtielere van 6-APB. Overigens is het gevoel zelf onmiskenbaar hetzelfde gevoel als dat van MDMA, alleen dan een stuk minder intens. Dezelfde frequentie zou je kunnen zeggen, waarbij de intensiteit het verschil maakt.

T+~2:15

In mijn tripreports doe ik normaal nooit aan het noteren van tijden. Hier gaat het onthouden van de tijden echter zo makkelijk, dat ik het hier wel doe. Zo'n kwartiertje later zit ik nog steeds te genieten van het plezierige gevoel. Ik had dit gevoel toch wel wat gemist. Mijn laatste ervaring met XTC was alweer een dik jaar geleden. En de "trip" begint nu ook erg te lijken op die van mijn XTC ervaringen, welke ik in een thuissetting heb gedaan. Ook nu had ik van tevoren muziek en leuke filmpjes klaargezet en ook nu is daar ineens totaal geen interesse meer voor. Ik ben vast heel apart, maar ik heb geen zin in muziek bij dit gevoel. Geef me dan 1000x liever LSD, als muziek luisteren verplicht zou zijn. :wink: Nee, het gevoel dat XTC en deze drug me geven, zorgt ervoor dat ik simpelweg wil genieten van het moment. In een zo stil mogelijke omgeving genieten van het gevoel en van simpelweg 'zijn'. Ik merk ook op dat ik weer op de grond ga zitten en daar niet weg wil, iets dat ik ook met XTC doe. Eerder begreep ik dit niet, nu denk ik van wel. Ik denk dat ik mij zo geaard mogelijk wil voelen. Daar waar psychedelica me naar "binnen" stuurt, diep mijn bewustzijn in naar het transcendentale, willen deze empathogenen me constant naar het "aardse" sturen.

T+~3:00

Er werd toch gezegd dat deze drug zo in vlagen zou komen? Dit ervaar ik niet zo. Het gevoel is juist heel erg constant. Helaas bekruipt me rond deze tijd wel een gevoel van misselijkheid. Ik denk het binnen te kunnen houden en dat lukt me eerst, maar een paar minuten later komt het weer en dan moet het er toch echt uit. Een paar keer overgegeven en toen was het ook weg. De high is er gelukkig nog steeds.

T+~3:30

Net als bij XTC raak ik ook nu na een aantal uren erg gewend aan het gevoel en begint het me ietsje te vervelen. Ook nu weer is er de gedachte "Is dit het nou? Het is toch echt wel een oppervlakkige euforie, vergeleken met de mogelijke euforie op psychedelica." Het lijkt me de perfecte tijd voor meditatie. En mediteren gaat net als bij XTC erg gemakkelijk met deze drug. Gedachten lijken geen grip op me te kunnen krijgen, waardoor het allemaal erg soepel gaat. Alvast een waarschuwing: vanaf hier wordt dit report erg "zweverig". Uiteraard zweverig vanuit het oogpunt van onze maatschappij, want voor mijzelf ervaar ik meditatie als het compleet tegenovergestelde van 'zweverigheid'.

T+~4:00

Wauw, deze drug is wel een enorm goede tool voor meditatie. Nog beter dan XTC, omdat dit je niet zo wazig/vaag maakt. Ik ervaar nog steeds het plezierige gevoel van de drug, maar op de achtergrond komt een veel immenser en stabieler gevoel opzetten. Langzaam verplaatst dit gevoel zich van de achtergrond naar de voorgrond en ik weet weer waar ik ben: thuis, in de vreugde van mijn eigen wezen. Het 6-APB gevoel zelf valt compleet weg in deze diepe en stille euforie. Dit is de real deal. Ik kan me werkelijk niet eens meer voorstellen dat ik net nog zat te genieten van die zenuwachtige instabiele high van 6-APB. Maar ja, dat is natuurlijk ook relatief.

De inzichten vliegen me ineens om de oren. 'Deze vreugde is dezelfde die ik zie in de ogen van een baby' denk ik. Aan de ene kant is het enorm teder, maar aan de andere kant is het ook zo ongelofelijk krachtig. 'Je kunt in de ogen van een baby of klein kind kijken en daar de bron van creatie zien. Die vreugde IS de drijvende kracht achter creatie.' Dit inzicht raakt me diep. 'Het is zo overduidelijk, maar waarom zien we dit niet?' denk ik. 'We denken dat kracht te maken heeft met dominantie en agressiviteit, het winnen van een ander. Maar dat is als schaken tegen jezelf. In de realiteit wint er niemand en verliest er niemand. Het hele spel draait om het doen alsof, niet om de uitkomst want die is toch altijd hetzelfde.'

Andere inzichten komen op: 'Ik ben gewoon hier, zo uit het niets besta ik. Er is geen begin aan mij en geen eind. Het bestaan is werkelijk eeuwigheid en oneindigheid.' Ik zie in dat dit hele fysieke universum slechts een spelletje is van dat wat ik in essentie ben. Dit spelletje heet 'Verlies jezelf in deze droom en probeer jezelf terug te vinden'. Een spelletje met enorm hoge kosten, want je moet jezelf compleet verliezen en bent onderhevig aan de meest gruwelijke hellen die je zelf creëert door middel van het verstand. 'Waarom zou bestaan dit zichzelf aandoen?' Vraag ik mij af. Simpel: Bestaan weet dat het nooit een werkelijk risico loopt en dat je jezelf nooit écht kunt verliezen. Waarom? Er is niets anders dan Bestaan. Waar zou je Bestaan kunnen verliezen? Maar toch, leed als ervaring is onwaarschijnlijk echt...

T+~6:00

Het begint al licht te worden buiten. Normaal heb ik hier een enorme hekel aan: nog naar bed moeten, terwijl het alweer licht begint te worden. Nu maakt het me niet uit. Ik weet dat ik me op dezelfde "plek" bevind als in diepe slaap en ik krijg zo ook de rust die ik nodig heb. Ik voel ineens dat ik best heb gezweet van die 6-APB. Ik besluit om lekker te gaan douchen. In de spiegel zie ik dat mijn pupillen nog erg groot zijn, maar ik voel niet heel veel meer van de drug.

Na het douchen loop ik naar mijn bed om toch te gaan slapen. Ineens komt er een gedachte in me op, waarna ik de woonkamer weer inloop en dit op een papiertje heb opgeschreven:

Vreugde is het storten van jouw hele wezen (het ongemanifesteerde) in manifestatie/creatie.
Plezier is een trilling in het veld van manifestatie, een verleiding van het ego om jou (Bestaan) als zijn slaaf vast te houden in je eigen creatie.
Klik om te vergroten...

Dit was voor mij de perfecte samenvatting voor deze ervaring. Het plezier van de dingen van deze wereld tegenover de vreugde van Bestaan. Twee compleet verschillende "dingen". Ik zie het bovenstaande als een boodschap van Bestaan aan zichzelf. Uiteraard is die boodschap ook gericht aan jij die dit leest. Er is maar één (eeuwig en oneindig) Bestaan/Bewustzijn.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor het delen, ik ga het over anderhalf week voor het eerst 6APB uitproberen (115mg).
Beetje extra referentiekader is altijd prettig.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi report weer! En altijd leuk om ervaringen met redelijk nieuwe stoffen te lezen.

Heb je met entactogenen niet dat je het saai vind in je eentje? Ik krijg dan altijd behoorlijk de behoefte aan tegen iemand aan lullen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moet wel zeggen dat ik er wel een dikke dag een kater van heb gehad. Gisteren de hele dag ook nog grote pupillen gehad en gewoon een slap/moe gevoel. Zelfs vandaag nog ietsje sloom. Dat had ik niet bij xtc.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Moet wel zeggen dat ik er wel een dikke dag een kater van heb gehad. Gisteren de hele dag ook nog grote pupillen gehad en gewoon een slap/moe gevoel. Zelfs vandaag nog ietsje sloom. Dat had ik niet bij xtc.
Klik om te vergroten...
Kan ook een teken zijn dat je over een kantelpunt van serotonine releasers heen bent, want veel gebruikers van xtc gaan dit na een x aantal keer ook ervaren.
H
HoMaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@mindless Moe en sloom dat herken ik wel, maar dat verwijt ik dan niet aan een te grote dosis of aan te vaak. Het feit dat ik op 6-APB van 3 uur middags tot een uur of 6 morgens met een glimlach dans en praat moet energie-level technisch weer een keer ingehaald worden :)

*man, 100kg, 155mg 6-APB t +3:00 90mg redose
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Moet wel zeggen dat ik er wel een dikke dag een kater van heb gehad. Gisteren de hele dag ook nog grote pupillen gehad en gewoon een slap/moe gevoel. Zelfs vandaag nog ietsje sloom. Dat had ik niet bij xtc.
Klik om te vergroten...
Kan ook een teken zijn dat je over een kantelpunt van serotonine releasers heen bent, want veel gebruikers van xtc gaan dit na een x aantal keer ook ervaren.
Klik om te vergroten...
Het is inmiddels dinsdag en ik heb geen dip. :wink:

Maar het zou kunnen inderdaad. Maar maakt het dan ook niet uit dat mijn laatste keer xtc een jaar geleden was? Na een aantal keren maakt je lichaam geen nieuwe serotonine meer aan? Dat zou toch wel heel raar zijn.

HoMaar! zei:
@mindless Moe en sloom dat herken ik wel, maar dat verwijt ik dan niet aan een te grote dosis of aan te vaak. Het feit dat ik op 6-APB van 3 uur middags tot een uur of 6 morgens met een glimlach dans en praat moet energie-level technisch weer een keer ingehaald worden :)

*man, 100kg, 155mg 6-APB t +3:00 90mg redose
Klik om te vergroten...
Ik heb van 2 uur 's nachts tot 6 uur 's nachts alleen maar stil op de grond gezeten. :P Dat was mijn hele "trip". Zoveel energie heeft dat vast niet genomen. :wink: Inmiddels is die hele sloomheid ook weer weg en ervaar ik geen dip.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet toch eens echt goed uitzoeken hoe serotonine nu precies werkt... Snap bijvoorbeeld dat heropname gedoe nog steeds niet echt goed. En ik ben heel benieuwd hoe ik nu zou reageren op xtc, dus dat ook weer eens regelen. :)

Ik ben trouwens wel weer helemaal de oude. Geen dinsdag dip gelukkig.

Al met al ben ik best te spreken over 6-APB, maar de minpunten wegen best wel zwaar vind ik. Ik benoem de plus en minpunten voor mezelf even:

+ Helderder dan xtc. Geen vaag afwezig gevoel.
+ Constanter dan xtc.
+ Geen versneld gevoel van tijd. Tijd lijkt normaal te verlopen.
+ Duurt lekker lang.

- Duurt echt lang voordat het inslaat. 2 uren bij mij.
- Zo nu en dan een misselijk gevoel gehad (en gekotst).
- Kater de volgende dag.
- Drug lijkt niet snel uit je systeem te zijn. Ik had nog een dag lang grote pupillen en minder gefocused zicht.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Moet wel zeggen dat ik er wel een dikke dag een kater van heb gehad. Gisteren de hele dag ook nog grote pupillen gehad en gewoon een slap/moe gevoel. Zelfs vandaag nog ietsje sloom. Dat had ik niet bij xtc.
Klik om te vergroten...
Kan ook een teken zijn dat je over een kantelpunt van serotonine releasers heen bent, want veel gebruikers van xtc gaan dit na een x aantal keer ook ervaren.
Klik om te vergroten...
Het is inmiddels dinsdag en ik heb geen dip. :wink:

Maar het zou kunnen inderdaad. Maar maakt het dan ook niet uit dat mijn laatste keer xtc een jaar geleden was? Na een aantal keren maakt je lichaam geen nieuwe serotonine meer aan? Dat zou toch wel heel raar zijn.
Klik om te vergroten...
De frequentie maakt zeker uit hoor, maar het lijkt er wel op dat mensen na verloop van tijd steeds meer een kater of dip lijken te krijgen na gebruik van xtc. Waar dat precies aan ligt weten ze niet. Je lichaam zal nog wel nieuwe serotonine aanmaken hoor, een mogelijkheid zou downregulatie van je receptoren kunnen zijn. Maar dat is allemaal speculatie eigenlijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik me niet vergis heeft jellinek animaties op hun website over de werking van drugs. Die zijn zo gemaakt dat iedereen het snapt.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Als ik me niet vergis heeft jellinek animaties op hun website over de werking van drugs.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, je kunt ze hier vinden.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Niet echt eigenlijk. Niet dat ik niet enorm veel plezier heb van dergelijke drugs doen in gezelschap, de hele avond/nacht praten/filosoferen en lekker in de slappe lach liggen. Maar als ik in mijn eentje drugs doe, is die drang er niet.
Klik om te vergroten...
Dit soort shit moet ik eigenlijk niet horen...

Kan het me in mijn geval ook haast niet voorstellen dat ik er in mijn eentje echt van zou kunnen genieten. Het gevoel van "delen" is zo sterk aanwezig bij entactogene middelen. Hoeven niet per sé oeverloze gesprekken te zijn, maar gewoon een lach of een blik naar een lotgenoot... Fantastisch toch.

(rambling alert)

Ik vraag me ook af waarom langdurig xtc-gebruik tot een soort van permanente tolerantie leidt. Toevallig heb ik wat farmacologie gehad tijdens mijn studies, en uit eigen ervaring weet ik dat up-/downregulatie bij caffeïne een enorme rol speelt. Voorheen was ik praktisch immuun ervoor geworden, ben toen cold turkey afgekickt en anderhalf jaar gestopt met caffeïne. Tegenwoordig ben ik er megagevoelig voor. Een kopje koffie na de middag en ik slaap 's avonds niet meer. Drie koppen 's ochtends doordeweeks en zaterdag gegarandeerd knallende koppijn bij het opstaan en weinig eetlust. Pure ontwenningsverschijnselen.

En dat is al jarenlang zo. Geloof niet dat ik ooit nog normaal koffie kan drinken. Dus blijkbaar kan het lichaam een bepaalde up- of downregulatie zelf in stand houden. Dat het gewoon de nieuwe default wordt, zeg maar. Je zou dan wellicht voor langere tijd heel weinig serotonine moeten laten vrijkomen zodat je dikke upregulatie krijgt... maar dat gaat natuurlijk niet want serotonine is een essentiële neurotransmitter.

Of wellicht gewoon permanente structurele beschadigingen in het zenuwstelsel... Raar alleen dat je er dan in het dagelijks leven verder niks van merkt.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Erg fijn geschreven ik ben ook erg benieuwd naar deze stof licht al weer een hele tijd in huis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
anhaedra zei:
Mindless zei:
Niet echt eigenlijk. Niet dat ik niet enorm veel plezier heb van dergelijke drugs doen in gezelschap, de hele avond/nacht praten/filosoferen en lekker in de slappe lach liggen. Maar als ik in mijn eentje drugs doe, is die drang er niet.
Klik om te vergroten...
Dit soort shit moet ik eigenlijk niet horen...

Kan het me in mijn geval ook haast niet voorstellen dat ik er in mijn eentje echt van zou kunnen genieten. Het gevoel van "delen" is zo sterk aanwezig bij entactogene middelen. Hoeven niet per sé oeverloze gesprekken te zijn, maar gewoon een lach of een blik naar een lotgenoot... Fantastisch toch.
Klik om te vergroten...
Je moet ook weten dat ik drugs gebruik als tools voor verkenning van mijn bewustzijn (maar dacht dat dat nu wel een beetje bekend was :P ), niet alleen als avondje entertainment in m'n eentje. Natuurlijk, als er fijne gevoelens opkomen ga ik daarvan genieten, maar mijn doel is altijd bewustzijnsverruiming.

En wat is er eigenlijk mis met content zijn alleen te zijn? Het is voor mij iets absurds dat ik me daar niet goed bij zou mogen voelen van mezelf. En het gevoel van "delen". Dat ervaar ik ook met de rest van de wereld, niet alleen met mensen. Ik zou kunnen zeggen dat ik me nooit eenzaam voel. Ik heb me al jaren geen moment meer eenzaam gevoeld. En zoals gezegd heb ik ook avondjes dat ik met vrienden gewoon lol heb. Dan is het puur vermaak. Maar het is niet iets wat ik echt nódig heb. En laat het me je nog sterker vertellen: je bént alleen. In de letterlijke zin van het woord. :P Je komt niet enkel alleen in deze wereld en verlaat alleen deze wereld, maar de tijd ertussenin ben je ook in absolute termen alleen. En dat is nu juist wat ik wil onderzoeken met meditatie en psychedelica.

bobsacamano zei:
Erg fijn geschreven ik ben ook erg benieuwd naar deze stof licht al weer een hele tijd in huis.
Klik om te vergroten...
Dankje. Soms toch moeilijk om die stap te maken een voor jou onbekende stof te nemen hè? Ik had ook nog 4-fmp liggen, maar door verhalen van vrienden die er enorme hoofdpijn van kregen, durf ik 't niet te nemen. En dat is sowieso meer een drug om wel met anderen te doen, dus die liet ik even liggen en nam 6-apb, wat dus echt wel xtc voor thuis is. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."