#1
Wie: J, ik en nog twee vrienden die alleen alcohol op hadden
Waar: bij J thuis
Wat: blauw gespikkeld '3D' hartje (3 pillen gespreid ingenomen over 3 uur), ook ongeveer 1 joint (amnesia haze geloof ik) en 1 glas wijn
Volgens de dealer zat er 15 mg 2c-b per pil in. Ze zijn niet getest, J vertrouwt de dealer en ik vertrouw J. Ik heb nog nooit troep gehad, mijn ervaring is dat het met rustig aan innemen weinig fout kan gaan. We besloten om één pil tegelijk in te nemen en dan een uur te wachten tot de volgende (bleek achteraf gezien niet zo heel handig vanwege de redelijk lange tijd die 2c-b nodig heeft om de piek te bereiken, maar nu weet ik wel wat een goede dosis is voor mij).
We zouden die avond gaan kaarten met z'n vieren. Twee van ons gebruiken geen drugs, maar hebben er niet echt moeite mee dat J en ik dat wel doen. We hebben ze van tevoren verteld dat we 2c-b zouden gebruiken en uitgelegd wat voor werking het ongeveer heeft, zodat ze niet raar op zouden hoeven kijken als J en ik ons apart zouden gaan gedragen. Rond 20:00 namen we de eerste pil in. Na ongeveer drie kwartier begon ik vaag iets te voelen, maar het gevoel was ook snel weer weg, hele lichte golven dus. Het was een hele lichte euforie en het voelde een beetje alsof er aan m'n hoofd getrokken werd, een beetje vergelijkbaar met truffels. Rond 21:00 namen we de tweede pil. Vlak na inname voelde ik even een iets zwaarder effect, alsof de 2c-b mij wilde vertellen dat ik geduldig moest zijn en niet te snel achterelkaar de pillen innemen. Maar het effect werd al snel weer minder en het kwam nog steeds niet echt op gang. Als ik mijn ogen dicht deed zag ik wat simpele patroontjes en ik voelde nog steeds een lichte euforie. Rond 21:45 namen we de derde pil en vanaf dat moment kwam het bij mij goed op gang. Vanaf dat moment had ik geen bezef meer van tijd. De CEV's werden levendiger, maar wel vrij simpel. Met de ogen open zag ik allerlei kleurtjes en leek alles te bewegen. Ik deed even een spacebril op, omdat mij dat mij dat leuk leek, maar toen ik die weer af deed merkte ik dat ik geen spacebril nodig had om al die kleurtjes te zien. Het was een beetje het effect van een discobal, maar dan nog veel diverser. Echt alles leek inmiddels te bewegen, de muren en vloer golfden, de plaatjes op de kaarten dansten en draaiden, snoeren en vingers en dergelijken krioelden als slangen. Het werd steeds bizarder. Door de trip had ik niet zo'n zin meer in het kaarten, maar we waren bijna klaar, dus ik ging nog maar door totdat we klaar was. Na het kaarten gingen we een film kijken, Due Date (die bleek perfect te zijn tijdens de 2c-b trip. Inmiddels waren de effecten nog heftiger geworden. Het leek alsof ik in het midden van een wervelwind zat. Alles rondom mij bewoog, als ik naar buiten keek leek zelfs het gebouw te bewegen, de lantaarnpalen leken voorbij te komen alsof ik in een auto zat, als ik mijn handen voor me hield, leken ze te verouderen en te vergaan, waarna ze weer opnieuw ontstonden. Ik was ook lichamelijk aan het trippen, het voelde alsof er kinderen in mij zaten die via mijn keel naar buiten wilden kruipen. Ik voelde ze echt door mij organen krioelen en zo af en toe voelde ik haren of vingers in mij keel, heel bizar en ook niet echt comfortabel. Ik wist dat het niet echt was, dus raakte niet in paniek, maar ik vond het wel irritant. Ik probeerde het te negeren, maar dat werkte niet. Het enige wat een beetje hielp was water drinken. Door het lichamelijke trippen vertrouwde ik mijn gevoel niet meer en wist ik ook niet meer of ik naar de wc moest enzo, dus dat deed ik maar een beetje op de gok. De wijn smaakte mij inmiddels niet meer. J nam een vierde pil, maar ik vond het zo wel genoeg. De film paste goed bij de 2c-b, er zat bijna net zoveel vaagheid in als in de 2c-b trip. Alles in de film leek ook een chaos, maar de Subaru was als een rots in de branding, die was de enige dat niet bewoog. Ik vond het heel erg op een autoreclame lijken, zoals ze met de Subaru door de mooie landschappen reden. Ik vertelde dit aan de rest, maar die zeiden dat ik me dat verbeelde. (Achteraf heb ik het nog opgezocht en onder andere de Subaru bleek sluikreclame te zijn, blijkt maar weer dat drugs niet voor niets geestverruimende middelen genoemd worden.) Ondertussen had ik het gevoel dat ik in een schemerwereld terecht was gekomen en dat ik aangevallen werd door onzichtbare geesten. Met J ging het wat minder goed, hij had het gevoel dat hij een overdosis had. Onze 'nuchtere' vrienden gingen weg en vroegen of het een beetje ging met J en of ik geen problemen zou hebben om nog een tijdje te blijven, ik zat nog volop in mijn trip, maar was ook in staat om J te helpen als dat nodig zou zijn, dus vond dat geen probleem. We zetten wat lekkere tripmuziek op. J zat met z'n ogen dicht te trippen en ik ging wat tripreports doorlezen op internet. Ondertussen begon de trip wat af te zwakken en wilde ik eigenlijk graag naar huis en slapen. Ik vroeg aan J of het al wat beter ging, maar hij voelde zich nog steeds niet zo goed, dus ik bleef nog bij hem. J viel op een gegeven moment in slaap. Na een paar uur was mijn trip bijna voorbij en voelde ik mij herboren en blij. Ik maakte J wakker, wat mij veel moeite kostte, en vroeg weer hoe het met hem ging. Hij gaf aan dat het in tussen wat beter ging, dus ik vroeg of het goed was als ik naar huis zou gaan en dat vond hij goed.
Afgezien van het irritante gevoel dat ik kreeg vond ik het een geweldige ervaring, het was echt zo bizar. De volgende keer neem ik denk ik maar twee pillen en dan eventueel enkele uren later nog een halfje.
Waar: bij J thuis
Wat: blauw gespikkeld '3D' hartje (3 pillen gespreid ingenomen over 3 uur), ook ongeveer 1 joint (amnesia haze geloof ik) en 1 glas wijn
Volgens de dealer zat er 15 mg 2c-b per pil in. Ze zijn niet getest, J vertrouwt de dealer en ik vertrouw J. Ik heb nog nooit troep gehad, mijn ervaring is dat het met rustig aan innemen weinig fout kan gaan. We besloten om één pil tegelijk in te nemen en dan een uur te wachten tot de volgende (bleek achteraf gezien niet zo heel handig vanwege de redelijk lange tijd die 2c-b nodig heeft om de piek te bereiken, maar nu weet ik wel wat een goede dosis is voor mij).
We zouden die avond gaan kaarten met z'n vieren. Twee van ons gebruiken geen drugs, maar hebben er niet echt moeite mee dat J en ik dat wel doen. We hebben ze van tevoren verteld dat we 2c-b zouden gebruiken en uitgelegd wat voor werking het ongeveer heeft, zodat ze niet raar op zouden hoeven kijken als J en ik ons apart zouden gaan gedragen. Rond 20:00 namen we de eerste pil in. Na ongeveer drie kwartier begon ik vaag iets te voelen, maar het gevoel was ook snel weer weg, hele lichte golven dus. Het was een hele lichte euforie en het voelde een beetje alsof er aan m'n hoofd getrokken werd, een beetje vergelijkbaar met truffels. Rond 21:00 namen we de tweede pil. Vlak na inname voelde ik even een iets zwaarder effect, alsof de 2c-b mij wilde vertellen dat ik geduldig moest zijn en niet te snel achterelkaar de pillen innemen. Maar het effect werd al snel weer minder en het kwam nog steeds niet echt op gang. Als ik mijn ogen dicht deed zag ik wat simpele patroontjes en ik voelde nog steeds een lichte euforie. Rond 21:45 namen we de derde pil en vanaf dat moment kwam het bij mij goed op gang. Vanaf dat moment had ik geen bezef meer van tijd. De CEV's werden levendiger, maar wel vrij simpel. Met de ogen open zag ik allerlei kleurtjes en leek alles te bewegen. Ik deed even een spacebril op, omdat mij dat mij dat leuk leek, maar toen ik die weer af deed merkte ik dat ik geen spacebril nodig had om al die kleurtjes te zien. Het was een beetje het effect van een discobal, maar dan nog veel diverser. Echt alles leek inmiddels te bewegen, de muren en vloer golfden, de plaatjes op de kaarten dansten en draaiden, snoeren en vingers en dergelijken krioelden als slangen. Het werd steeds bizarder. Door de trip had ik niet zo'n zin meer in het kaarten, maar we waren bijna klaar, dus ik ging nog maar door totdat we klaar was. Na het kaarten gingen we een film kijken, Due Date (die bleek perfect te zijn tijdens de 2c-b trip. Inmiddels waren de effecten nog heftiger geworden. Het leek alsof ik in het midden van een wervelwind zat. Alles rondom mij bewoog, als ik naar buiten keek leek zelfs het gebouw te bewegen, de lantaarnpalen leken voorbij te komen alsof ik in een auto zat, als ik mijn handen voor me hield, leken ze te verouderen en te vergaan, waarna ze weer opnieuw ontstonden. Ik was ook lichamelijk aan het trippen, het voelde alsof er kinderen in mij zaten die via mijn keel naar buiten wilden kruipen. Ik voelde ze echt door mij organen krioelen en zo af en toe voelde ik haren of vingers in mij keel, heel bizar en ook niet echt comfortabel. Ik wist dat het niet echt was, dus raakte niet in paniek, maar ik vond het wel irritant. Ik probeerde het te negeren, maar dat werkte niet. Het enige wat een beetje hielp was water drinken. Door het lichamelijke trippen vertrouwde ik mijn gevoel niet meer en wist ik ook niet meer of ik naar de wc moest enzo, dus dat deed ik maar een beetje op de gok. De wijn smaakte mij inmiddels niet meer. J nam een vierde pil, maar ik vond het zo wel genoeg. De film paste goed bij de 2c-b, er zat bijna net zoveel vaagheid in als in de 2c-b trip. Alles in de film leek ook een chaos, maar de Subaru was als een rots in de branding, die was de enige dat niet bewoog. Ik vond het heel erg op een autoreclame lijken, zoals ze met de Subaru door de mooie landschappen reden. Ik vertelde dit aan de rest, maar die zeiden dat ik me dat verbeelde. (Achteraf heb ik het nog opgezocht en onder andere de Subaru bleek sluikreclame te zijn, blijkt maar weer dat drugs niet voor niets geestverruimende middelen genoemd worden.) Ondertussen had ik het gevoel dat ik in een schemerwereld terecht was gekomen en dat ik aangevallen werd door onzichtbare geesten. Met J ging het wat minder goed, hij had het gevoel dat hij een overdosis had. Onze 'nuchtere' vrienden gingen weg en vroegen of het een beetje ging met J en of ik geen problemen zou hebben om nog een tijdje te blijven, ik zat nog volop in mijn trip, maar was ook in staat om J te helpen als dat nodig zou zijn, dus vond dat geen probleem. We zetten wat lekkere tripmuziek op. J zat met z'n ogen dicht te trippen en ik ging wat tripreports doorlezen op internet. Ondertussen begon de trip wat af te zwakken en wilde ik eigenlijk graag naar huis en slapen. Ik vroeg aan J of het al wat beter ging, maar hij voelde zich nog steeds niet zo goed, dus ik bleef nog bij hem. J viel op een gegeven moment in slaap. Na een paar uur was mijn trip bijna voorbij en voelde ik mij herboren en blij. Ik maakte J wakker, wat mij veel moeite kostte, en vroeg weer hoe het met hem ging. Hij gaf aan dat het in tussen wat beter ging, dus ik vroeg of het goed was als ik naar huis zou gaan en dat vond hij goed.
Afgezien van het irritante gevoel dat ik kreeg vond ik het een geweldige ervaring, het was echt zo bizar. De volgende keer neem ik denk ik maar twee pillen en dan eventueel enkele uren later nog een halfje.