Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Speed

Eerste keer Speed

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CheeseBurgerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen, hierbij wil ik mijn eerste ervaring met jullie delen, ik hoop dat hier mensen iets kunnen van opsteken.

Wel, waar moet ik beginnen? Eerst en vooral, ik ben een jongen van 17 jaar uit België.
Altijd braaf geweest, nooit iets gedaan (zelfs nooit gerookt).

Het begon op een zaterdagnacht, een vriend ging speed halen en vroeg of ik ook eens een gram wou proberen voor 7 euro. Na dit betaald te hebben bracht hij de volgende dag een mooi klein wit zakje. Ik had met mezelf afgesproken ENKEL EN ALLEEN op het gepaste moment te gebruiken (weekend en feestjes). De speed is overigens niet getest, hij zei wel dat het de beste speed is die je in België kan krijgen. Nu was het zondagnacht en kreeg toch zin om een lijntje te proberen. Ik was heel de nacht alleen, mijn moeder sliep gewoon. Eerst zocht ik een mesje om het te kappen, daarna een A4 papier gepakt en een buisje van gerold. Toen deed ik het zakje open en er rolde een paar grote korrels uit. Na 2 minuten verkapt en een lijntje van gelegd en dan hard opgesnoven. Dan ben ik met mijn hoofd achterover gaan zitten op m'n stoel en enkele minuten naar de muur zitten staren, terwijl ik al de sterke smaak en geur in mijn keel kreeg. Toen ben ik op mijn bed gaan liggen, wat lekkere muziek opgezet en na een kwartier ofzo kreeg ik zin om nog een lijn te nemen.

Dit heb ik ook gedaan waarna ik weer op mijn bed bed gaan liggen met mijn laptop (dit speelt zich allemaal af op een tijdspanne van ongeveer drie kwartier). Toen kreeg ik wéér zin om een lijn te snuiven en heb dit wéér gedaan (3 lijnen op minder dan een uur voor de eerste keer :openmouth: ). Toen begon ik echt hard te gaan. Ik begon een beetje te dansen en begon mee te doen met de muziek enzo, ik wou echt uit m'n dak gaan op een feestje. Op d'n duur kreeg ik tintelingen in mijn hoofd, ik voelde me echt dé man.

Wat er vanaf dan en een paar uur later gebeurde weet ik niet meer zo goed, ik voelde me kotsmisselijk, sta recht om naar de wc te lopen maar halverwege was het te laat en bleeh al mijn eten van die dag, lag daar ineens voor me op de grond. Ik begreep het niet want daarvoor voelde ik me super. Snel en in alle stilte opgekuist en terug naar m'n kamer gegaan, op bed gaan liggen en sindsdien barstte de hel los. Ik deed m'n ogen dicht om te slapen maar als ik m'n ogen dicht deed werd ik super misselijk en ik draaide als een gek. Even later moest ik weer overgeven, maar ditkeer was het gal. Terug op mijn bed gaan liggen, een paar uur wakker gelegen en ik had al spijt van wat ik had gedaan. Toen wou ik opstaan, het was al 9 uur ofzo, ik sta recht maar ik kon amper op mijn benen staan, ik trilde als het ware op mijn benen, was super misselijk. Ik was lijkbleek, had grote pupillen, draaierig, ademhalingsproblemen, ik kon niet op mijn zij liggen zonder misselijk te worden, ik kon m'n ogen niet sluiten zonder misselijk te worden... Heel die dag heb ik strontziek in bed gelegen (3x gal overgegeven). Maandagnacht proberen te slapen, dit lukte wel, om 2 uur in slaap gevallen en om 6 uur wakker geworden. Als het ware voelde ik mij stukken beter. Toen geprobrobeerd een boterham met choco te eten, dit lukte ook met veel moeite. Dinsdag voelde ik mij stukken beter omdat ik had geslapen en gegeten. Woensdagnacht was alles zo goed als voorbij.

Wat ik hiermee wil zeggen aan alle jonge mensen en vooral voor diegene die voor de eerste keer gebruiken, KIJK UIT MET DE DOSIS! 3 lijntjes op een uur is ongelooflijk veel.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
CheeseBurger zei:
De speed is overigens niet getest, hij zei wel dat het de beste speed is die je in België kan krijgen.
Klik om te vergroten...
Betrouwbaarder kan niet :rolleyes: , zeggen ze immers allemaal :) .

CheeseBurger zei:
Toen ben ik op mijn bed gaan liggen, wat lekkere muziek opgezet en na een kwartier ofzo kreeg ik zin om nog een lijn te nemen.
Klik om te vergroten...
Bij speed vind ik persoonlijk het beste om een mooie lijn te snuiven en daar lang op te gaan zonder bij te snuiven of toch niet sneller dan 5u na de laatste lijn.
Speed moet je niet gebruiken zoals je coke gebruikt, daarom vind ik speed ook handiger/beter dan coke.

CheeseBurger zei:
Toen kreeg ik wéér zin om een lijn te snuiven en heb dit wéér gedaan (3 lijnen op minder dan een uur voor de eerste keer :openmouth: )
Klik om te vergroten...
Bij speed hoor je dit niet te doen, ik twijfel ergens of het wel de beste speed van België was :wink: :)

CheeseBurger zei:
Wat er vanaf dan en een paar uur later gebeurde weet ik niet meer zo goed, ik voelde me kotsmisselijk, sta recht om naar de wc te lopen maar halverwege was het te laat en bleeh al mijn eten van die dag, lag daar ineens voor me op de grond. Ik begreep het niet want daarvoor voelde ik me super. Snel en in alle stilte opgekuist en terug naar m'n kamer gegaan, op bed gaan liggen en sindsdien barstte de hel los.
Klik om te vergroten...

Dat begrijp ik ook niet heb zelf nooit moeten braken van speed, wss te snel achter elkaar gesnoven....maar dan nog...

Verder goed dat je deze ervaring met ons deelt, wel raar van die misselijkheid/losbarsten van de hell zo kort in de ervaring..??? Daarom betwijfel ik het nogmaals of die speed wel goed was..

Grts
C
CheeseBurgerLid
01-01-2024, 00:00
#3
mandragora zei:
CheeseBurger zei:
De speed is overigens niet getest, hij zei wel dat het de beste speed is die je in België kan krijgen.
Klik om te vergroten...
Betrouwbaarder kan niet :rolleyes: , zeggen ze immers allemaal :) .

CheeseBurger zei:
Toen ben ik op mijn bed gaan liggen, wat lekkere muziek opgezet en na een kwartier ofzo kreeg ik zin om nog een lijn te nemen.
Klik om te vergroten...
Bij speed vind ik persoonlijk het beste om een mooie lijn te snuiven en daar lang op te gaan zonder bij te snuiven of toch niet sneller dan 5u na de laatste lijn.
Speed moet je niet gebruiken zoals je coke gebruikt, daarom vind ik speed ook handiger/beter dan coke.

CheeseBurger zei:
Toen kreeg ik wéér zin om een lijn te snuiven en heb dit wéér gedaan (3 lijnen op minder dan een uur voor de eerste keer :openmouth: )
Klik om te vergroten...
Bij speed hoor je dit niet te doen, ik twijfel ergens of het wel de beste speed van België was :wink: :)

CheeseBurger zei:
Wat er vanaf dan en een paar uur later gebeurde weet ik niet meer zo goed, ik voelde me kotsmisselijk, sta recht om naar de wc te lopen maar halverwege was het te laat en bleeh al mijn eten van die dag, lag daar ineens voor me op de grond. Ik begreep het niet want daarvoor voelde ik me super. Snel en in alle stilte opgekuist en terug naar m'n kamer gegaan, op bed gaan liggen en sindsdien barstte de hel los.
Klik om te vergroten...

Dat begrijp ik ook niet heb zelf nooit moeten braken van speed, wss te snel achter elkaar gesnoven....maar dan nog...

Verder goed dat je deze ervaring met ons deelt, wel raar van die misselijkheid/losbarsten van de hell zo kort in de ervaring..??? Daarom betwijfel ik het nogmaals of die speed wel goed was..

Grts
Klik om te vergroten...
Hallo, ja ik begrijp wel dat je twijfelt maar ik denk toch wel dat hij gelijk had, maarja wie ben ik om daarover te oordelen he :)

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor braken, ook als ik van een narcose operatie wakker word braak ik gal, ik braak gewoon snel denk ik.

En alles ging idd snel voorbij maar maandag was het ergste, dinsdag was echt alles bijna voorbij, woensdag was ik terug de oude, gek he :mrgreen:

Moet ik even een foto posten van het zakje? De speed was al bij al geelig.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#4
CheeseBurger zei:
mandragora zei:
CheeseBurger zei:
De speed is overigens niet getest, hij zei wel dat het de beste speed is die je in België kan krijgen.
Klik om te vergroten...
Betrouwbaarder kan niet :rolleyes: , zeggen ze immers allemaal :) .

CheeseBurger zei:
Toen ben ik op mijn bed gaan liggen, wat lekkere muziek opgezet en na een kwartier ofzo kreeg ik zin om nog een lijn te nemen.
Klik om te vergroten...
Bij speed vind ik persoonlijk het beste om een mooie lijn te snuiven en daar lang op te gaan zonder bij te snuiven of toch niet sneller dan 5u na de laatste lijn.
Speed moet je niet gebruiken zoals je coke gebruikt, daarom vind ik speed ook handiger/beter dan coke.

CheeseBurger zei:
Toen kreeg ik wéér zin om een lijn te snuiven en heb dit wéér gedaan (3 lijnen op minder dan een uur voor de eerste keer :openmouth: )
Klik om te vergroten...
Bij speed hoor je dit niet te doen, ik twijfel ergens of het wel de beste speed van België was :wink: :)

CheeseBurger zei:
Wat er vanaf dan en een paar uur later gebeurde weet ik niet meer zo goed, ik voelde me kotsmisselijk, sta recht om naar de wc te lopen maar halverwege was het te laat en bleeh al mijn eten van die dag, lag daar ineens voor me op de grond. Ik begreep het niet want daarvoor voelde ik me super. Snel en in alle stilte opgekuist en terug naar m'n kamer gegaan, op bed gaan liggen en sindsdien barstte de hel los.
Klik om te vergroten...

Dat begrijp ik ook niet heb zelf nooit moeten braken van speed, wss te snel achter elkaar gesnoven....maar dan nog...

Verder goed dat je deze ervaring met ons deelt, wel raar van die misselijkheid/losbarsten van de hell zo kort in de ervaring..??? Daarom betwijfel ik het nogmaals of die speed wel goed was..

Grts
Klik om te vergroten...
Hallo, ja ik begrijp wel dat je twijfelt maar ik denk toch wel dat hij gelijk had, maarja wie ben ik om daarover te oordelen he :)

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor braken, ook als ik van een narcose operatie wakker word braak ik gal, ik braak gewoon snel denk ik.

En alles ging idd snel voorbij maar maandag was het ergste, dinsdag was echt alles bijna voorbij, woensdag was ik terug de oude, gek he :mrgreen:

Moet ik even een foto posten van het zakje? De speed was al bij al geelig.
Klik om te vergroten...

Hallo,
Ben zelf ook van België; heb onlangs ook speed gekocht, was ook geel van kleur, de dealer zei dat het topspul was ( Maarjah, hij heeft altijd goed spul ), ik heb het goedje opgesnoven en was al redelijk weg van 2 lijntjes, toen ik hem een halve week later vertelde hoe hard ik er van was gegaan vertelde hij me dat het Crystal Meth was ;/ Heb het goedje direct weggegeven.
Wat ik ook had bij die Meth was dat ik er redelijk hard van hallucineerde en ik voelde me echt superlekker en een dikke praatkick maar achterna ( Heb er een weekend op gedaan ) kon ik echt moeilijk slapen, had bijna geen hap binnengekregen en ik was erg paranoia en verward, ben 2.5kg vermagerd in een weekend, heb intussen ook besloten om geen speed of dergelijke meer te gebruiken, alleen nog maar weed, mdma en psychoactieven ;D
En inderdaad 3 lijnen snuiven op een uur voor de eerste keer is niet goed, kun je erg ziek van worden ;S

Gebruik verstandig!
Greets,
Herbalisme
T
TieskessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed report, bijzonder om te lezen ook, ik gebruik zelf regelmatig maar nog steeds met mate speed en heb er nog nooit een slechte ervaring mee gehad, altijd dat lekkere gevoel van strak staan en ongelofelijk veel energie hebben. Alles wat ik doe voelt lekker, ik kan heel goed zitten, maar bewegen is ook heerlijk.
Het is wel een eye-opener om je report te lezen, hopelijk heb je bij een eventuele volgende keer een betere ervaring!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
CheeseBurger zei:
Hallo, ja ik begrijp wel dat je twijfelt maar ik denk toch wel dat hij gelijk had, maarja wie ben ik om daarover te oordelen he :)

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor braken, ook als ik van een narcose operatie wakker word braak ik gal, ik braak gewoon snel denk ik.

En alles ging idd snel voorbij maar maandag was het ergste, dinsdag was echt alles bijna voorbij, woensdag was ik terug de oude, gek he :mrgreen:

Moet ik even een foto posten van het zakje? De speed was al bij al geelig.
Klik om te vergroten...

Je vergelijkt speed met een narcose operatie dat kan dus niet. Een narcose is het tegenovergestelde van pep het is een narcose middel opiaten en benzodiazepinen en weet ik wat allemaal en speed is een upper een amfetamine. Van narcose is het algemeen bekend dat je moet braken en van speed heb ik nog nooit moeten braken. Denk zelf eerder dat het spul bedorven is geweest of met iets goors versneden want wat je er op ervaart is niet normaal.
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb van speed wel eens moeten braken maar dat was in combinatie met andere middelen dus valt het eigenlijk de speed niet te blamen. Wat ook kan is dat als je kut voelt en je daaraan blijft denken dat het voor je gevoel alleen maar erger wordt en daardoor paniekerig wordt en gaat braken (Het jezelf aanpraten). Had ik den eerste paar keren met XTC maar als je je je er dan overheen zet merk je dat het misselijke gevoel verdwijnt en je weer top voelt. (valt mij sowieso op bij bepaalde Uppers uit eigen ervaring) :wink:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat zou kunnen is dat iemand teveel neemt en dan moet braken in de meeste gevallen moet je braken als je teveel van iets binnenkrijgt automatische reactie van het lichaam. Dus als je teveel pep snuift dan zou je daarvan kunnen braken, heb er zelf nooit last van gehad op de pep ook niet met te hoge dosissen.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#9
had je voldoende gedronken? ivm uitdroging
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#10
De beste in belgië? Dan nog zal het wel Nederlandse zijn denk ik. :) :sunglasses:
F
FreekieLid
01-01-2024, 00:00
#11
willemv zei:
CheeseBurger zei:
Hallo, ja ik begrijp wel dat je twijfelt maar ik denk toch wel dat hij gelijk had, maarja wie ben ik om daarover te oordelen he :)

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor braken, ook als ik van een narcose operatie wakker word braak ik gal, ik braak gewoon snel denk ik.

En alles ging idd snel voorbij maar maandag was het ergste, dinsdag was echt alles bijna voorbij, woensdag was ik terug de oude, gek he :mrgreen:

Moet ik even een foto posten van het zakje? De speed was al bij al geelig.
Klik om te vergroten...

Je vergelijkt speed met een narcose operatie dat kan dus niet. Een narcose is het tegenovergestelde van pep het is een narcose middel opiaten en benzodiazepinen en weet ik wat allemaal en speed is een upper een amfetamine. Van narcose is het algemeen bekend dat je moet braken en van speed heb ik nog nooit moeten braken. Denk zelf eerder dat het spul bedorven is geweest of met iets goors versneden want wat je er op ervaart is niet normaal.
Klik om te vergroten...

Ik zelf niet, maar ik heb 2 maten die regelmatig bij het nemen van speed moeten braken. Dit komt bij hun vooral door de smaak die in hun mond komt na een tijdje of als je erg hard hebt doorgehaald. Dit weerhoudt hun wel niet van het pakken van de speed omdat ze maar een heel klein moment hier misselijk van zijn.

Ik zelf vind de smaak ook niet prettig maar kan het verdragen. Wel heb ik de dag erna een hele dag zo'n droge vieze smaak in mn mond. Net alsof ik een pakje sigaretten achterelkaar heb opgerookt, naar bed ben gegaan en zonder tanden te poetsen weer op staat enzo....bah. Ik kan poetsen wat ik wil, drinken wat ik wil en zelfs eten wat ik wil (EN ALS IK KAN) haha. Maar nog blijf ik de smaak hebben. Dit is tijdens het gebruiken al soms licht aanwezig en voel op de avond meestal zelf al of het weer erg gaat worden.

Weet hier iemand misschien wel een oplossing voor? Alle kleine beetjes baten, want zo de zondag doorstaan is echt zwaar. Persoonlijk: je voelt je zo depri als wat en denkt heletijd eraan. Afleiding is moeilijk te vinden. Sociaal: ik zeg op de zondag nog geen 100 woorden als het kan. Totaal geen behoefte aan. Sociaal tijdelijk ook heel erg onzeker door allemaal zo'n kleine factoren.

Een avondje speed vind ik leuk, vooral als ik al echt een tijd niks meer heb gehad, dan voel ik alle prettige gevoelens en reacties in 1x, van euforie tot praatkicks en eindeloos doorgaan....dit vind ik geweldig.
Maar als elke zondag daardoor er zo uitziet en erger en erger wordt houd die speed er voor mij binne de kortste keren op.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#12
De beste die je in België kunt krijgen is meestal niet hoger dan 35% puur, omdat de speed meestal van oorsprong al Nederlands is, en ik durf te wedden dat het ook nog eens teveel gekost heeft voor dat puurheidsgehalte. In Nederland heb je al gauw tussen de 35% en 72% (72% is het hoogste wat überhaupt voor mogelijk gehouden wordt, er is nog nooit geweest dat de puurheid er bovenuit komt, want de bijproducten die ervoor zorgen dat de speed gemaakt kan worden, zorgen al voor de maximale grens van 72% en de onzuiverheden kunnen er ook niet uit gehaald worden, want dan zou de speed een nutteloze plas chemische stoffen zijn die je kunnen doden bij een kleine dosis) ik heb zelf al eens de perfecte kwaliteit gehad, en die is redelijk moeilijk om aan te komen, omdat het versnijden ervan natuurlijk meer oplevert
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kleine J zei:
De beste die je in België kunt krijgen is meestal niet hoger dan 35% puur, omdat de speed meestal van oorsprong al Nederlands is, en ik durf te wedden dat het ook nog eens teveel gekost heeft voor dat puurheidsgehalte. In Nederland heb je al gauw tussen de 35% en 72% (72% is het hoogste wat überhaupt voor mogelijk gehouden wordt, er is nog nooit geweest dat de puurheid er bovenuit komt, want de bijproducten die ervoor zorgen dat de speed gemaakt kan worden, zorgen al voor de maximale grens van 72% en de onzuiverheden kunnen er ook niet uit gehaald worden, want dan zou de speed een nutteloze plas chemische stoffen zijn die je kunnen doden bij een kleine dosis) ik heb zelf al eens de perfecte kwaliteit gehad, en die is redelijk moeilijk om aan te komen, omdat het versnijden ervan natuurlijk meer oplevert
Klik om te vergroten...
Goh, mijn speed is toch echt 73%. Volgens mij is de maximale zuiverheid bij speed 73,98%.
Daarbij komt, als je goed zoekt vind je echt wel goede speed. Ik heb tot nu toe altijd 70-73% gehad. Straatdealertjes verkopen vaak rommel ja... Ook kun je het wassen met aceton voor betere zuiverheid. Nadeel daarvan is wel dat als je idd flut speed had je minder dan de helft overhoud.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wassen die handel scheelt zoveel, ik was het echt per batch van meerdere grammen voor mij en mijn directe vrienden. Voor ons geen ongewassen pep meer. Hierdoor is het gewoon super potent per sleutel punt, en heb je amper bij effecten, alleen maar pep effect veel minder tot niet nerveus allemaal veel stabieler.

En geloof niet wat mensen zeggen over hun drugs, of laat het testen of doe voorzichtig, maar wees niet dom en goedgelovig. Mensen lullen maar wat, is wel je lijf en je leven waar je mee speelt.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Goh, mijn speed is toch echt 73%. Volgens mij is de maximale zuiverheid bij speed 73,98%.
Daarbij komt, als je goed zoekt vind je echt wel goede speed. Ik heb tot nu toe altijd 70-73% gehad. Straatdealertjes verkopen vaak rommel ja... Ook kun je het wassen met aceton voor betere zuiverheid.
Klik om te vergroten...

Klopt, met aceton maak je het in ieder geval wel zo zuiver mogelijk, en ik heb altijd gedacht dat de max. 72% was, maar ik heb ook altijd een vast mannetje gehad, en hij had altijd zuiver boven de 70% voor me
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarschijnlijk maakt het ook niet zoveel uit of het nou bijna 74% of 72% is, want waarschijnlijk is het allebei gewoon zo puur als mogelijk is, maar het ligt aan de manier en kwaliteit hoe het gemaakt is of het percentage hoger of lager is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."