Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca – Het pad naar de vrijheid

Ayahuasca – Het pad naar de vrijheid

14 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super trip report :) ! Maar Ayahuasca weet niet of ik dat ooit zou durven hoor. Al docu's van gezien en veel verhalen gehoord maar het is echt een mega trip middel dat respect vereist. LSD heb ik al gedaan maar hoogste was 120UG blotter en paddo's en 1x truffels.

Maar Ayahuasca klinkt en ziet er mij toch zeer heftig uit ondanks dat ik weet dat het nadien allemaal super positieve verhalen zijn van de ervaring. Wil het ooit wel eens proberen (denk ik) maar dat zal niet voor in de vroege toekomst zijn.

Al bij al toch super interessant om erover te lezen en docu's te bekijken iig.
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ayahuasca – Het pad naar de vrijheid

Datum: 26-07-2008
Wat: Ayahuasca (2 kopjes - mix niet bekend, de shamaan krijgt door wat je nodig hebt) – Santa Maria erna

Wat persoonlijke achtergrond informatie

Ooit ben ik gediagnostiseerd met Borderline persoonlijk stoornis en Disassociatieve stoornis (of te wel meerdere persoonlijkheden), en kort geleden kwam er bij dat het waarschijnlijk een verwaarloosde ADD persoonlijkheid is + trauma’s (et voila een trigger naar veel negativiteit/energieën/persoonlijkheden). Ik heb heel lang op het randje geleefd, eigenlijk meer overleefd, al mijn energie ging op aan de onzekerheden, mijn ‘sanity’ bewaren, en de angst voor mensen in het algemeen. Door het lot (of toeval, wat jij wil) kwam ik in aanraking met mensen die al Aya gedaan hadden en die wisten me zo te motiveren dat ik me opgaf. De weken die erna volgen heb ik gevochten om echt ook te gaan (dank je vanuit de grond van mijn hart voor jullie lieve zonnetjes die me al die dagen de peptalks hebben gegeven!!) – in mijn hoofd had ik al 100en keren afgezegd. De negatieve energie had me er al van overtuigd dat het een hele hoop hocus-pocus en het toch niets zou uithalen. Maar mijn wil was genoeg om me echt daar naar toe te slepen (en mijn zonnetjes die dreigden om me aan me haar mee te slepen als ik af wou zeggen…)

De Dag

De groep had besloten om met zijn allen daar naar toe te gaan per trein. De trein reis was voor mij angst.. vanwege overvloed aan mensen en emoties en indrukken. Maar we kwamen heel aan op de plek van bestemming. De Sjamaan verwelkomde ons allemaal persoonlijk en zei “hier is geen tijd meer” (ik heb daarna ook geen mobieltje of horloge meer gezien). We waren al vrij snel op ons gemak, (thank god for that cup of tea!!) en ik had geen idee hoe lang of hoe kort het duurde voor de ceremonie echt begon. Tijd bestond echt niet meer en was ook niet belangrijk. Ik voelde me vooral opgewonden, zenuwachtig (nee ik ben niet zenuwachtig… leuk masker :wink: ), bang en wilde ieder moment wegrennen, maar ik hield mijn belofte en bleef.
Na enige minuten/uren (joost mag het weten) kwam de begeleider om ons te vragen of we ons naar de tipi wilde begeven. De sjamaan opende de cirkel met een verhaal over zichzelf, over dankbaarheid, de regels zoals niet over het middenlopen – een soort aarde laag waar symbolen werden gemaakt van hete kooltjes - want dat kost karma punten.. in andere woorden, je mocht de afwas doen.. en volgens mij kwam dat omdat een begeleider bijna erover heen probeerde te lopen. Daarna legde hij de askawan pijp uit, en mocht iedereen zich voorstellen. Sommige hadden een levensverhaal, en sommigen hielden het bij hun naam, en dat voelde allebei goed. Geen druk en geen stress zoals ik van te voren bedacht had (hersenspinsels), al was ik natuurlijk bij mijn beurt mega zenuwachtig.

Het eerste kopje

Een voor een werden we naar voren geroepen voor ons kopje, de eerste die em kreeg, Daan kreeg echt een mega kop vol! Ik hoorde tegenover me de WTF’s!! Ook al werd het niet hardop gezegd haha. Toen ik aan de beurt was kreeg ik ook best een vol glas. Ik sloeg em meteen achterover.. smaak.. proef.. nog niets. En dan opeens de nasmaak, op je lippen, achter uit je keel… gadverdamme!! Ik probeerde nog te associëren met chocomelk maar dat lukte uiteindelijk echt niet meer. Na een paar minuten (?) begonnen de eerste al te kotsen (en dat klinkt viezer dan je denkt, maar je wilt het echt dolgraag!) dus bij de eerste aandrang liep ik naar buiten naar de kotskuil. Nou mooi niets.. onderweg terug kwam ik Safier tegen en ik begon te huilen “Nee ik wil dit niet! Waar ben ik aan begonnen! Waarom deed ik dit ook alweer!”. Ik wilde helemaal niet huilen (had het al genoeg gedaan in de weken ervoor vond ik) en stopte de tranen weer diep weg. Weer naar binnen, even liggen.. de tipi werd echt opgeblazen alsof ik in een luchtballon zat, er werd een maantje van steenkooltjes neergelegd als het eerste symbool. Ik zag veel details en mijn lichaam voelde mega zwaar, maar geen visuals.. Ik keek naar Safier.. en vroeg “zouden we al het tweede kopje mogen halen?”

Het tweede kopje

Ik voelde alsof ik op het randje stond, ik moest nu anders werd het niets meer, dan had het geen zin voor mij. Dus het tweede kopje was snel gehaald. Meer dan eerst, nog viezer dan eerst. Ik keerde terug naar mijn matje en ging in mijn slaapzak liggen. Ineens begon het, de drang om te janken maar alles in me schreeuwde nee. Ik keek rond, voelde me waanzinnig alleen, iedereen deed zijn ding, de negatieve kant schreeuwde in me “ZIE JE WEL! TRUT!” Mijn lichaam begon te schokken en ik kon er niet mee stoppen. Paniek aanval x 10. Opeens was daar de vrouw van de Sjamaan, ik zag haar niet, ik hoorde haar stem eerst in mijn hoofd toen ook hardop (goh ik ben toch niet gek aan het worden zei de nuchtere stem in me). “Geef het maar een stem, laat het maar gaan”. Dat was een immense opgaaf, ik wist niet hoe, echt niet.. maar uiteindelijk na veel zuchten, steunen en weet ik allemaal nog meer, ging het vanzelf. Ineens zag ik allemaal lieve bezorgde gezichten van mijn zonnetjes, Safiertje was daar, Nick stond erbij, Danny wilde de salie gaan branden en het enige wat ik uit kon brengen “ik wil niet de trips van anderen verzieken”. Wat door de vrouw geïnterpreteerd werd als “ze wil niemand zien”. Ik vond het op dat moment eigenlijk wel prima, maar ook doodeng. En daar begon het weer, het huilen, de intense helse pijn, ik schreeuwde: “Waarom heeft hij dat gedaan… waarom is dat zo oneerlijk” (in mijn gedachte kwam de zin “dat lieve kleine meisje van me.. waarom” maar goed ik kon niet alles zeggen). Toen werd ik uit mijn slaapzak geholpen en kwam de Sjamaan met bladeren, hij tapte ze op mijn hele lichaam, overal voelde ik insecten en beestjes… Het werd een droom, een lucide heldere droom (ogen open-ogen dicht ik heb geen idee). De sjamaan legde na een tijd zijn hand op mijn solar plexus en gaf het teken dat het er nu uitmoest. Met een oerkracht (waar kwam dat vandaan!!) werd er iets uit mijn lichaam gezogen/geduwd. Ik voelde me compleet ontleed en heb volgens mij geschreeuwd (??). Ineens was daar de rust… de kracht, void.. ik was alleen in mijn eigen lichaam. En god ik wist niet dat er zoveel ruimte was voor mij alleen. En daar was ineens de misselijkheid weer. Meteen rechtop en ALLES eruit. Wat een heerlijkheid. Alle vuile restjes van de entiteit(en) weg.

Ik was vrij snel weer actief erna. Ik heb nog rond lopen dwalen met mijn nieuw gevonden ruimte. Een speeltuin.. helemaal voor mij alleen. En voelde andere mensen steeds gelukkiger worden, het werkte als een katalysator. Ik zag Safier zitten en ik voelde haar angst ineens zo sterk, en ik wist intuïtief wat ik moest doen (zie haar trip). Nu heb ik dat altijd wel gehad ik wist alleen niet wat ik ermee kon. (“Nou dat dus,” zei Grootmoeder Ayahuasca). Hierna heb ik heerlijk met mensen gestuiterd en gekroeld.
Er waren nog zoveel meer avonturen, droge opmerkingen, heftige ervaringen die anderen doormaakte, maar ik was vooral helemaal uitgeput, ik wilde zo graag lekker slapen. De soep weet ik dan nog maar toen was ik eigenlijk al te moe. ’s Ochtends werden we wakker gemaakt door de kat.. die over iedereen speels heen liep te kroelen (“hey wordt eens wakker het is ochtend!!”). Iedereen ging lekker ontbijten, napraten en gelukkig zijn. De cirkel werd gesloten het sluitingsritueel. Ondanks dat er nog wel mensen waren die het moeilijk hadden (maar ik ben er van overtuigd dat Aya ook daar zijn werk doet) was de positieve energie te proeven. Hierna hebben we gezamenlijk de plek gereinigd en zijn we uiteindelijk huiswaarts gegaan (en oh wat wilde ik graag naar huis.. de plek was heerlijk, maar mijn taak ligt duidelijk in deze wereld…).

Dit was mijn verhaal… dank je voor het lezen.. ben nog steeds de helft vergeten.. de honden, wat een heerlijke beesten!! Maar goed.. ik kan wel blijven schrijven dan haha.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat mooi geschreven lieverd! Ik ben echt zo blij dat je eindelijk weer je lichaam terug hebt en gelukkig bent! Dank je dat je er was toen ik t nodig had. Ik hou van je!!
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben ZEER onder de indruk! Mooi geschreven! Maar het facinerendste vond ik eigenlijk, het feit dat, ook ik zo'n 5 jaar geleden als borderliner ben gediagnosticeerd en 3 jaar na die diagnose, kreeg ik er ook een ADD diagnose bij.

Maar nu is mijn grootte vraag aan jou, ben je verandert naar deze ervaring? Heb je het gevoel dat jou borderline/add stoornis blijvend minder is geworden? Ik zit er namelijk zelf ook aan te denken om met zo'n ceremonie mee te doen :wink: Worden deze ceremonie's vaker in Utrecht gegeven?(Daar ging een groot gedeelte van dit forum naar toe, dus ik ga er vanuit dat jij hier ook bent geweest?) Of was dit slechts tijdelijk?

Nogmaals, mooi reportje :wink:

Groetjes,
Mystic.
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
^dank je wel mindgamer :)

@Safiertje: Ik ook van jou natuurlijk!
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan alleen maar voor nu spreken natuurlijk, maar ik merkte wel direct een verandering. Ik zat vaak vast in mijn eigen blokkade als ik wat moest doen (huishouden was voornamelijk het grootste probleem.. oh en financiele dingen doen..), en daar ging zoveel frustratie en energie inzitten dat ik uiteindelijk geen steek verder kwam. Ik ben nu 2 dagen verder, en ik ben nog steeds zo gelukkig als een kat met tripvliegjes, maar ik zie dingen scherper, ik pak meteen dingen op, niet uit het moet, of ik kan niet meer door de rotzooi heen.. maar echt natuurlijk. Ik heb in die twee dagen al meer gedaan dan over een heel jaar (koelkast is brandschoon! Keuken is na twee dagen nog steeds helemaal schoon en aan kant, papieren zijn helemaal uitgezocht, enz enz. En ik hou zeeen van tijd over om leuke dingen te doen. Iets wat ik eerst niet had. Het belangrijkste voor mij was eigenlijk de nega entiteiten kwijt raken, daarna hebben ik en de Aya vrij baan gekregen om de rest op te ruimen. En weet je zelfs al duurt dit maar een aantal maanden, ik weet dat dit 10 keer beter werkt dan welke therapie of medicijn dan ook (en jeetje wat heb ik er inmiddels al veel gezien in die 30 jaar). Mocht mijn geluk afnemen (en ik betwijfel dat ten zeerste aangezien positieve energie - positieve energie aanmaakt) dan weet ik de weg :wink:

Veel succes Mystic!! Je komt er wel!! (Als ik het kan... kan iedereen het.. )

ps. De ceremonies zijn vlakbij amsterdam.. Utrecht was de centrale oppik/ontmoetingsplek
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Worden deze ceremonie's vaker in Utrecht gegeven?(Daar ging een groot gedeelte van dit forum naar toe, dus ik ga er vanuit dat jij hier ook bent geweest?)
Klik om te vergroten...

Ik reageer hier nog even op :P De ceremonies zijn in Amsterdam. Je kunt 1 van ons pb-en voor het email adres waar je info kunt vragen en jezelf op de mailinglist kunt laten zetten.

Edit: ah PF had het al een edit gedaan tegelijk met mijn post :P
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Prachtig report zeg!!

Ik heb ook veel "problemen" zeg maar en ik hoop, dat aya, het 1 en ander; voor me kan beteken :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooie beschreven belevenis van dit wondermiddel....
Lekker om te lezen :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hoop echt oprecht dat je je zo blijft voelen meis! Je hebt je zelf overwonnen door toch te gaan en dit kan het begin zijn van een nieuwe start!

Ik wens je alle goeds toe en ik kom binnenkort nog een keer een lekkere bak thee halen!

Dikke knuffel!
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank jullie wel!

@Drientje: thee staat altijd klaar :)
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#12
PurpleFlower zei:
Ik kan alleen maar voor nu spreken natuurlijk, maar ik merkte wel direct een verandering. Ik zat vaak vast in mijn eigen blokkade als ik wat moest doen (huishouden was voornamelijk het grootste probleem.. oh en financiele dingen doen..), en daar ging zoveel frustratie en energie inzitten dat ik uiteindelijk geen steek verder kwam. Ik ben nu 2 dagen verder, en ik ben nog steeds zo gelukkig als een kat met tripvliegjes, maar ik zie dingen scherper, ik pak meteen dingen op, niet uit het moet, of ik kan niet meer door de rotzooi heen.. maar echt natuurlijk. Ik heb in die twee dagen al meer gedaan dan over een heel jaar (koelkast is brandschoon! Keuken is na twee dagen nog steeds helemaal schoon en aan kant, papieren zijn helemaal uitgezocht, enz enz. En ik hou zeeen van tijd over om leuke dingen te doen. Iets wat ik eerst niet had. Het belangrijkste voor mij was eigenlijk de nega entiteiten kwijt raken, daarna hebben ik en de Aya vrij baan gekregen om de rest op te ruimen. En weet je zelfs al duurt dit maar een aantal maanden, ik weet dat dit 10 keer beter werkt dan welke therapie of medicijn dan ook (en jeetje wat heb ik er inmiddels al veel gezien in die 30 jaar). Mocht mijn geluk afnemen (en ik betwijfel dat ten zeerste aangezien positieve energie - positieve energie aanmaakt) dan weet ik de weg :wink:

Veel succes Mystic!! Je komt er wel!! (Als ik het kan... kan iedereen het.. )

ps. De ceremonies zijn vlakbij amsterdam.. Utrecht was de centrale oppik/ontmoetingsplek
Klik om te vergroten...

Hehe, je problemen zijn in iedergeval erg herkenbaar! :wink: Nou ik ben er gewoon helemaal uit, ik heb de afgelopen paar weken/maanden zoveel positieve ervaringen over ayahuasca gelezen, dat ik het nu ook maar daadwerkelijk zelf eens moet gaan ervaren.

Ik wens je in iedergeval veel succes en bedankt voor het delen van je ervaring! Want je report geeft mij nu toch wel echt de doorslag!

Groetjes,
Mystic.
J
Jayyy88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dione zei:
Ik reageer hier nog even op :P De ceremonies zijn in Amsterdam. Je kunt 1 van ons pb-en voor het email adres waar je info kunt vragen en jezelf op de mailinglist kunt laten zetten.

Edit: ah PF had het al een edit gedaan tegelijk met mijn post :P
Klik om te vergroten...

Pb :wink:

* als iemand hier nog actief is :sweatsmile:
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pb terug :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ergens wel benieuwd of ze nog bestaan. Ik was er toen wel tevreden over, behalve dat het 2012-gebabbel me tegen stond, haha onderstreept maar even hoe lang geleden alweer... (10 jaar, wtf?!)

Toevallig dat ik langs dit topic kom nu ik voor eerst in lange tijd weer eens op df kijk. Brings back memories :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."