Tijd om dit topic eens te updaten. Sinds deze ervaring ben ik dus overgestapt op 4-FA wat elke keer goed is bevallen.
Enkel word ik wat paranaoia bij de uitwerking, waar ik niet te hard over ga uitwijden aangezien ik het hierover heb in een ander topic (
https://drugsforum.nl/threads/slapeloosheid-speed-i-t-t-4fa.64543/). Ik denk dat obsessief over de risico's lezen eigenlijk de grootste oorzaak is (lichtjes hypochondroon).
Ik heb nog enkele malen xtc/mdma geprobeerd na mijn slechte ervaring.
- Eenmaal in thuissetting bij vrienden: zéér lage dosis (<50 mg) waar ik tot 's ochtends wel effect van heb gehad, maar niet positief. Dit was tevens op nye het jaar nadien dus helaas weer iets van alcohol binnen gehad dus slechte vergelijking.
- Eenmaal op een buitenfeest: tevens een lage dosis (+/- 80mg , maar deze maal wel een zeer korte pauze, 2 weken na 4-fa gebruik. Niet oncomfortabel gevoeld, maar ook niet veel positief effect van gehad. Eerder zwaardere benen en het gevoel hebben van 'dit wordt een lange dag/nacht'. Ging dit keer om mdma in capsule.
- Nog een keer op een binnenfeest, na weer voldoende pauze (+/- 80 mg xtc + 30 mg redose): Het heeft enorm lang geduurd voor ik er iets van voelde (ik denk wel 2 uur, terwijl ik lang genoeg van tevoren had gegeten) en dit keer weer geen enkel positief effect. Helemaal geen zin in het feest, ook weer warm krijgen maar niet oncomfortabel. Tegen het einde kreeg ik er een beetje zin in maar weer was het eerder een 'dit gaat een lange nacht worden' stemming.
Ik begin al te denken dat ik misschien een van de mensen ben met een MDMA allergie (cpy2d enzyme tekort?) waardoor ik gevoeliger ben voor de effecten zoals oververhitting. Dit zou verklaren waarom ik op minder dan 50 mg al sterke effecten voel.
Wat ik wel zeker weet is dat ik lactose intolerant ben, wat verklaart waarom het zo lang duurt voor xtc werkt bij mij.
Als ik het dus toch nog een keer probeer is het uiteraard mdma in capsulevorm en geen xtc pillen meer.
Het hoeft op zich niet, ik zou wel graag de lichamelijke effecten die ik de eerste keer heb mogen ervaren nog eens meemaken maar het knuffelbeertjes emotionele mdma effect hoef ik eigenlijk niet meer.
Dit vond ik dan ook zo leuk aan 4-fa; ik voel me comfortabel, zin om te dansen en te lullen, maar zonder dat 'ik hou van de wereld iedereen is fantastisch' gevoel. Als ik dit nu bij andere mensen zie vind ik het eigenlijk toch maar een beetje stom en fake.
Ik zou het ook gerust op 4-fa kunnen houden vanaf nu, ik moet het enkel afleren van mezelf paranoia te maken over de risico's. De voorlaatste maal dat ik het nam heb ik bewust DF even niet meer opengedaan en hier niet op gefocust en ging alles nadien ook goed.
Zo, een heel lapje tekst maar ik wou graag eens horen wat jullie bevindingen hierover zijn.
![:)]()