Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2e keer xtc, beetje bad gegaan (oververhitting?)

2e keer xtc, beetje bad gegaan (oververhitting?)

22 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb zelf ook wel eens last gehad van wat oververhitting tijdens MDMA gebruik, was de enige keer dat ik hier aanzienlijk last van had.
Vriend was zo vriendelijk om twee glazen water over me heen te gooien, de held. :grimacing:

Tegenwoordig ga ik regelmatig even buiten staan, beetje verfrissing doet altijd wel goed.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijd om dit topic eens te updaten. Sinds deze ervaring ben ik dus overgestapt op 4-FA wat elke keer goed is bevallen.
Enkel word ik wat paranaoia bij de uitwerking, waar ik niet te hard over ga uitwijden aangezien ik het hierover heb in een ander topic (https://drugsforum.nl/threads/slapeloosheid-speed-i-t-t-4fa.64543/). Ik denk dat obsessief over de risico's lezen eigenlijk de grootste oorzaak is (lichtjes hypochondroon).

Ik heb nog enkele malen xtc/mdma geprobeerd na mijn slechte ervaring.
- Eenmaal in thuissetting bij vrienden: zéér lage dosis (<50 mg) waar ik tot 's ochtends wel effect van heb gehad, maar niet positief. Dit was tevens op nye het jaar nadien dus helaas weer iets van alcohol binnen gehad dus slechte vergelijking.
- Eenmaal op een buitenfeest: tevens een lage dosis (+/- 80mg , maar deze maal wel een zeer korte pauze, 2 weken na 4-fa gebruik. Niet oncomfortabel gevoeld, maar ook niet veel positief effect van gehad. Eerder zwaardere benen en het gevoel hebben van 'dit wordt een lange dag/nacht'. Ging dit keer om mdma in capsule.
- Nog een keer op een binnenfeest, na weer voldoende pauze (+/- 80 mg xtc + 30 mg redose): Het heeft enorm lang geduurd voor ik er iets van voelde (ik denk wel 2 uur, terwijl ik lang genoeg van tevoren had gegeten) en dit keer weer geen enkel positief effect. Helemaal geen zin in het feest, ook weer warm krijgen maar niet oncomfortabel. Tegen het einde kreeg ik er een beetje zin in maar weer was het eerder een 'dit gaat een lange nacht worden' stemming.

Ik begin al te denken dat ik misschien een van de mensen ben met een MDMA allergie (cpy2d enzyme tekort?) waardoor ik gevoeliger ben voor de effecten zoals oververhitting. Dit zou verklaren waarom ik op minder dan 50 mg al sterke effecten voel.
Wat ik wel zeker weet is dat ik lactose intolerant ben, wat verklaart waarom het zo lang duurt voor xtc werkt bij mij.
Als ik het dus toch nog een keer probeer is het uiteraard mdma in capsulevorm en geen xtc pillen meer.

Het hoeft op zich niet, ik zou wel graag de lichamelijke effecten die ik de eerste keer heb mogen ervaren nog eens meemaken maar het knuffelbeertjes emotionele mdma effect hoef ik eigenlijk niet meer.
Dit vond ik dan ook zo leuk aan 4-fa; ik voel me comfortabel, zin om te dansen en te lullen, maar zonder dat 'ik hou van de wereld iedereen is fantastisch' gevoel. Als ik dit nu bij andere mensen zie vind ik het eigenlijk toch maar een beetje stom en fake.
Ik zou het ook gerust op 4-fa kunnen houden vanaf nu, ik moet het enkel afleren van mezelf paranoia te maken over de risico's. De voorlaatste maal dat ik het nam heb ik bewust DF even niet meer opengedaan en hier niet op gefocust en ging alles nadien ook goed.

Zo, een heel lapje tekst maar ik wou graag eens horen wat jullie bevindingen hierover zijn. :)
n
nada1234Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk toch echt dat het door je joint kwam.... zelf ook ervaren dat het effect van XTC onwijs versterkt wordt door een joint.

Tevens even een reactie op hierboven, ik adviseer je niet nog meer XTC. Ik adviseer je alleen om geen kwartje van een fmp pil te nemen aangezien je daar hoogstwaarschijnlijk niks van zult merken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."