Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC, beste ervaring van mijn leven!

Eerste keer XTC, beste ervaring van mijn leven!

29 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij heb ik niet gezegd dat drugs veilig zijn?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laten we wel wezen, tijdens een trip in de zevende hemel zijn, zwemmend in een oceaan van gelukzaligheid, liefde en totale zorgeloosheid, ondertussen onmogelijke schoonheid ervarend in onaardse kleuren en patronen, is iets waar geen nuchtere ervaring ook maar bij in de buurt komt.

Als tijdelijke ervaring dan hè.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is toch niks mis mee als een drugservaring de beste ervaring van je leven is. :)

Ik heb de allerbeste momenten (en dan bedoel ik het gevoel: OMFG I’m in heaven) ook tijdens trips meegemaakt maar dat zegt dan toch nog niet dat mijn gewone leven leeg is. Ongeacht hoe het gewone leven eruit ziet, ‘high’ is het toch vaak, uitzonderingen daargelaten en afhankelijk van de drug, net effe wat leuker allemaal. Niet gek ook, als je ziet wat die stoffen met je neurotransmitters doen.

Zo lang je beseft dat drugsgebruik geen (permanente) oplossing is voor eventuele problemen en negativiteit in je nuchtere leven en je op een zo verstandig mogelijke manier omgaat met je gebruik, is het volgens mij niet zo erg om af en toe even de hemel te bezoeken met wat hulp van buitenaf. :wink: (En ja, dan steekt je normale leven daar soms wel effe wat bleekjes tegenaf, zo is het gewoon.)
_
_MattLid
01-01-2024, 00:00
#4
Expex zei:
Hey Anoniem, dank voor je report. Da's een hele belevenis die je daar hebt meegemaakt, zeker voor een 1e keer xtc! Ik heb nog nooit xtc in een thuissetting gebruikt, moett ik eigenlijk ook een keer doen.
Wel bijzonder dat het 2,5 uur duurde voordat de boel een beetje begon te werken, ook al had je pas om 8 uur gegeten. Na 2,5 uur ben ik zowat alweer bij mijn comedown :)
Ik had eind vorig jaar ook een soortgelijke ervaring (zie mijn report) op een feest, dat de MDMA niet werkte en ik maar ging bijpakken met als gevolg: een overdosis. Let hier dus wel op, want 300mg is mijns inziens echt te veel, helemaal voor een 1e keer.
Klik om te vergroten...
Moet je echt doen, in een prive sfeer. In het "openbaar" vind ik het minder leuk.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Er is toch niks mis mee als een drugservaring de beste ervaring van je leven is. :)

Ik heb de allerbeste momenten (en dan bedoel ik het gevoel: OMFG I’m in heaven) ook tijdens trips meegemaakt maar dat zegt dan toch nog niet dat mijn gewone leven leeg is.
Klik om te vergroten...

Nee maar het vlakt je wel behoorlijk af. Er zijn denk ik meer mensen die niet tegen drugs kunnen dan wel. En er mee omgaan uhum is misschien nog wel erger. Gevaar ligt op de loer als je leven een dikke fiasco is, drugs is dan alsnog leuk en je hoeft er niks voor te doen.

Ik heb mijn OMFG I'm in heaven ervaring liever als ik mijn eerste kindje geboren zie worden. Maar met al die drugs gaat dat hem eerst nog niet worden :'). Zonder drugs was ik allang getrouwd geweest, nu is het niet nodig zeg maar. Zoek niet naar geluk want het komt mij aanwaaien, hoef alleen een dealer te appen en tadaaa in de hemel.

Dus ik denk dat je beter high kan worden van real life dopamine, zodat je ook actief in het leven deelneemt. In plaats van JEUJJJ vant weekend weer met mijn homies helemaal naar de knetter. Is wel tof maarja.......
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Waar slaat dit op? Ik heb heel duidelijk aangegeven dat mijn leven verre van een troep is, en ik drugs alleen gebruik om leuke momenten nog leuker te maken......
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry was inderdaad wat offtopic, aangezien het niet over jou ging maar in het algemeen. Dude Relax?
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Laten we wel wezen, tijdens een trip in de zevende hemel zijn, zwemmend in een oceaan van gelukzaligheid, liefde en totale zorgeloosheid, ondertussen onmogelijke schoonheid ervarend in onaardse kleuren en patronen, is iets waar geen nuchtere ervaring ook maar bij in de buurt komt.
Klik om te vergroten...
Dat is niet helemaal waar. Ik ben ook drugsvrij wel eens helemaal onsterfelijk en in de zevende hemel geweest.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Felikes zei:
Dat is niet helemaal waar. Ik ben ook drugsvrij wel eens helemaal onsterfelijk en in de zevende hemel geweest.
Klik om te vergroten...
Je brengt me aan het twijfelen. :wink:

Maar psychedelica bijvoorbeeld versterken je gevoelens en percepties. Dus de staat waarin je verkeerde, kon daar wellicht immens door versterkt worden.

Alsnog, we zijn zonder externe middelen ook in staat ongekende hoogten te bereiken. Hmm :thinking::grin:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Felikes zei:
Dat is niet helemaal waar. Ik ben ook drugsvrij wel eens helemaal onsterfelijk en in de zevende hemel geweest.
Klik om te vergroten...
Evenaarde dat een trip ervaring dan? of heb je nog nooit echt getript?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet wel zeggen. De hoogten die ik heb meegemaakt tijdens trippen, als dat mij nuchter zou gebeuren zou ik waarschijnlijk denken dat ik dood was. Dat was namelijk niet meer van deze wereld.
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Evenaarde dat een trip ervaring dan? of heb je nog nooit echt getript?
Klik om te vergroten...
Niet op de middelen die hier steeds genoemd worden. Het was anders heel totaal, compleet, overweldigend, ik was eeuwig geworden. Het was midden op de nachtelijke oceaan ver van welk stukje land dan ook. Je stelling was dat er niks bij in de buurt kwam, ik denk dus van wel. De natuur heeft wel meer van dat soort dingen.
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar psychedelica bijvoorbeeld versterken je gevoelens en percepties. Dus de staat waarin je verkeerde, kon daar wellicht immens door versterkt worden.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je zegt, maar het was al helemaal totaal, er werd niet gedacht aan versterken of wat dan ook, het was Z I J N er waren geen vragen of gedachten meer.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Felikes zei:
Niet op de middelen die hier steeds genoemd worden. Het was anders heel totaal, compleet, overweldigend, ik was eeuwig geworden. Het was midden op de nachtelijke oceaan ver van welk stukje land dan ook. Je stelling was dat er niks bij in de buurt kwam, ik denk dus van wel. De natuur heeft wel meer van dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
Nou dat was niet perse mijn stelling al begrijp ik die stelling wel een beetje. Psychedelica kan elke gevoel versterken dus ook jou overweldigende ervaring van onsterfelijke eeuwigheid.
Neemt niet weg natuurlijk dat een ervaring van eeuwigheid een ultieme ervaring is en voor iemand dat geen psychedelica heeft gehad, het niet te begrijpen is dat die gevoel nog valt te overtreffen.
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Psychedelica kan elke gevoel versterken dus ook jou overweldigende ervaring van onsterfelijke eeuwigheid.
Klik om te vergroten...
Ik wil hier niet over door blijven discussiëren en misschien kan ik het ook niet goed uitleggen, maar er viel helemaal niets te versterken omdat het compleet was. Er was helemaal geen plaats voor dit soort overwegingen er werd trouwens niets overwogen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Felikes zei:
Ik wil hier niet over door blijven discussiëren en misschien kan ik het ook niet goed uitleggen, maar er viel helemaal niets te versterken omdat het compleet was. Er was helemaal geen plaats voor dit soort overwegingen er werd trouwens niets overwogen.
Klik om te vergroten...
Je legt het prima uit hoor en het geeft toch ook verder niet?
Vroeger had ik ook wel eens zo'n ervaring gehad voordat ik psychedelica had gebruikt. Ik dacht toen precies hetzelfde als jij nu. Er was voor mij toen ook niks completer als dat gevoel. Volledig opgelost raken in eenheid en liefde. Volledig voorbij alle gedachtes alleen maar puur ZIJN. Dus ik begrijp jou gevoel echt wel en het is voor jou nu ook waarheid. Alleen nu ik wel psychedelica heb gebruikt denk ik er toch weer anders over. Maar dat is mijn waarheid. Hoe hemels dat gevoel toen ook was... Psychedelica heeft het bij mij bij verre overtroffen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
anoniem12345678 zei:
Sorry, ik heb m blijkbaar niet helemaal duidelijk overgebracht

Ik blow zeker niet dagelijks, hooguit een aantal keer per maand, en ik ben het er zelf 100% over eens dat XTC op 16 wel echt jong is, maarja, zie de verleiding dan nog maar eens te weerstaan

En ik heb echt mn onderzoek gedaan, ik heb denk ik wel 10 uur aan content rondom XTC gekeken/gelezen, de dosis was ook echt te hoog en dat zie ik nadehand echt wel in, maar we hadden gewoon de aangerade tijd (1.5 uur) gewacht tussen redoses, en wanneer je al stoned bent maak je nou eenmaal niet zulke frisse keuzes.

Ik snap echt, en ben er ook blij om dat mensen er bezorgd om worden, het zou niet goed zijn als mensen maar gewoon meeknikken met drugsgebruik minderjarig, maar ik denk echt wel na bij wat ik doe
Klik om te vergroten...
As je veel eet van te voren duurt het echt soms uren om in te kicken, dit heb ik ook.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Oke, daar gaan we dan, voor het eerst een tripreportje typen, het is bij verre niet mogelijk om deze ervaring kracht te doen met woorden, maar ik zal mijn best doen om alles zo goed mogelijk te verwoorden.

Achtergrondinformatie: Deze avond stond al een tijdje gepland, O(17) met wie ik (16) dit gedaan heb heeft al meerdere keren eerder XTC gebruikt, ik heb lang nagedacht ofdat ik dit wilde doen aangezien het natuurlijk toch best jong is maar uiteindelijk zonder door iemand gepusht te worden zelf besloten dat ik het graag wilde.
We hebben het gedaan bij O in een weekend waar zijn moeder niet thuis was, gewoon in de huiskamer, relaxte, ontspannen manier om kennis te maken met XTC

De pillen waren rode Harley-Davidsons, puur MDMA en getest op ong 150 mg,

20:00 - We hebben gegeten, moeder is weg, en besluiten eerst even een joint op te steken en wat bij te praten aangezien we elkaar weinig zien. In eerste instantie was het plan om na de joint opgerookt te hebben meteen een halfje te nemen zodat tegen de tijd dat onze stoned uitwerkte de pillen erin zouden kicken, we waren echter zodanig stoned dat we besloten dat we liever eerst ff lekker van de stoned genoten en het gezellig zouden maken voordat we aan de pillen begonnen.

21:30 - We beginnen langzaam weer nuchter te worden, ik ben op dit moment al intens gelukkig aangezien ik gewoon echt heel lekker stoned was geweest en ik er echt heel blij van werd om weer wat tijd door te brengen met O, we zijn al sinds de basisschool vrienden en zien elkaar veel te weinig, dit soort momenten maken mij echt heel gelukkig,

Net wanneer we van plan zijn om een halfje te gaan innemen belt een vriend(S) van O of hij wat wiet van hem kan kopen, of met ons mee kan blowen, we zeggen dat als ie een 10tje ingooit hij vanavond bij ons kan zijn en zoveel kan smoken als ie wil, wel vertellen we dat wij X gaan gebruiken aangezien we wisten dat S daar best wel op tegen is. S zegt dat dat prima is maar dat hij het gewoon bij wiet houd.

Ik kende S natuurlijk nog niet, maak een beetje kennis, ondertussen is S een jointje aan t rollen en besluiten O en ik om nog maar een jointje mee te roken, het was gezellig en die pillen konden wel even wachten, we hebben de tijd. Ik rook een half jointje en zit meteen weer op het heerlijke suizende indica stoned waar ik net pas weer van was down gekomen. Deze nacht kon me niet lang genoeg duren, alles voelde perfect en ik heb nog geen flintertje X binnen.
Ik heb zelfs nog getwijfeld om aan O voor te stellen om vannacht het gewoon bij wiet te houden en die X een andere keer te doen, heb ik uiteindelijk natuurlijk niet gedaan.......... gelukkig niet!

22:30 - Terwijl S bezig is met een tweede jointje draaien zeg ik tegen O dat ik nu wel echt graag het eerste halfje wil gaan nemen, ik ben onderhand weer aardig nuchter en begin dan ook wel heel erg benieuwd te worden naar het effect van X, O stemde hier natuurlijk mee in. Terwijl S in de deuropening naar de achtertuin een zn jointje rookt nemen wij allebei een halfje in.
Ik kies er ook voor om nog even een paar trekjes van zijn jointje te nemen aangezien ik mij kennende mezelf veel te druk ga maken met het focussen op t pilletje en of het al inwerkt, een beetje ontspanning kan geen kwaad, wel zorg ik er voor om mezelf in te houden en niet weer op zon level aan stonedheid te komen als waar ik net vandaan kom.

Netflix word vervangen voor harde, lekkere muziek, we bereiden wat dingen voor voor wanneer de X inknalt zodat we dan optimaal kunnen genieten (potje kauwgom klaarzetten, grote fles water vullen, lichten dimmen) en eten nog een beetje chips wetende dat we waarschijnlijk geen eetlust meer zullen hebben zodra de X inkickt

23:30 - Een uur na het nemen van het eerste halfje voelen we eigenlijk nog helemaal niks, we besluiten allebei om nog maar een halfje bij te nemen, ook delen we nog maar een jointje met zn 3en, want hé, we moeten toch weer een uurtje wachten

01:00 - Is dit het nou? Een hele pil (150MG) was al meer dan ik verwachte nodig te hebben, en het was nogal teleurstellend, ik voelde me heftig stoned, maar voor de rest? Ik had de hoop op een echte X trip volgens mij wel opgegeven, het was al 1,5 uur nadat ik mijn tweede halfje had ingenomen, die zou toch zeker wel ingewerkt moeten hebben? Ik vraag aan O die ervaren is met X en hij geeft ook aan weinig te voelen.

Hier maken we een domme beslissing, nadat S weer naar huis gaat stelt O voor om allebei een volle tweede pil te nemen, want "Dubbel dit kunnen we echt wel aan" ik snap dat dit echt niet slim was, maar hé, we waren natuurlijk al niet meer helemaal nuchter en dachten niet meer helemaal helder na.

01:15 - W o w, wat ging dit snel, na 2.5 uur wachten had ik echt de illusie dat als ik überhaupt iets ging voelen van die tweede pil het toch zeker wel weer een uur zou duren,

Ongeveer een kwartiertje na het nemen van die pil begon ik wat hele lichte kaaktrekjes te voelen en vertelde O dat mijn pupillen erg groot waren, ik merkte zelf nog niet echt de gewilde effecten van X maar was natuurlijk wel erg blij dat het begon te werken en zag uit naar het moment dat het er echt in zou kicken.......

01:30 - Binnen een kwartiertje ben ik van licht stoned naar vol onder invloed gegaan, we hadden heel veel gegeten dus ik verwacht dat op dit moment pas het eerste beetje X mijn bloedbaan ingaat, dat bewijst maar weer hoe makkelijk het is om domme keuzes te maken als je al een beetje onder invloed was,

Ik krijg eerst een enorme emotionele rush, ik kan me hier niet heel veel details meer van herinneren, maar ik weet dat ik heel lang met O heb staan knuffelen en aan hem heb verteld hoeveel ik van hem hou, dit moment ben ik echt heel blij mee geweest, O en ik zijn echt hele goede vrienden maar hebben weinig echt diepe goede gesprekken, en dit zouden wij samen nuchter echt niet kunnen.

02:00 - Ik word echt compleet overrompeld door alle sensaties die ik nu door mijn lichaam voel stromen, terugkijkend op alle foto van de avond zie ik dat ik voortdurend met een shirtje aan een kussen lag te knuffelen onder een dun dekentje, alles voelde gewoon te lekker, alleen al het aanraken van de ietwat koudere lucht met mijn blote huid voelde heerlijk.

*Vanaf dit moment raak ik elk gevoel voor tijd kwijt, hier begint alles me echt te raken en word ik extreem wazig*

Ik weet dat gedeeltes van de avond in de huiskamer hebben afgespeeld, en andere gedeeltes op zijn kamer, wat wanneer was en in welke volgorde etc is moeilijk om te plaatsen.

We hadden de hele avond gewoon naar je standaard Rap muziek zitten luisteren, en Omar pakt zijn telefoon en verteld mij dat nu het er voor ons beiden echt is gekickt hij echt goede muziek heeft voor nu, ik verwachte een ander soort rap ofzo, O kennende, maar ondanks dat hij helemaal niet daarvan houd zet hij een psytrance playlist aan, en H O L Y S H I T, vanaf de eerste toon die de speaker uit kwam viel ik meteen in een, ja, trance, ironisch eigenlijk,

Elke toon die uit de speaker kwam vibreerde door mn hele lichaam, hoe lekker alles voelde is niet te verwoorden, maar het enige waar ik het mee kan vergelijken is dat de muziek er echt voor zorgde dat ik op de beat klaarkwam door mn hele lichaam, uren lang.

Ik durf dit niet heel zeker te zeggen, maar ik geloof echt dat ik daarna te maken kreeg met een zekere mate aan "ego-death" de muziek voelde niet meer alsof het afgespeeld werd, de muziek was er gewoon. Het voelde alsof muziek de basis in mijn bestaan vormde, alsof muziek de eerste laag van bewustzijn was. Het voelde eigenlijk zelfs of ik de muziek was, alsof alles gevuld was met muziek, inclusief ikzelf.

Na tot een uur of 5 gok ik me zo gevoeld te hebben, begon ik heel langzaam neer te komen van de peak, ik was gewaarschuwd dat het kon zijn dat ik wat lichte psychedelische effecten zou meemaken in dit stadium van de trip dus ik was me ervan bewust dat het zou kunnen komen.

Lichte psychedelische effecten? Pffff, ik kwam in een full on psychedelische wereld terecht, ik had dan natuurlijk ook geen gemiddelde dosis genomen, maar dit verwachte ik echt niet!

Elke keer als ik mezelf toeliet om te ontspannen, viel ik weer in die zelfde trance geleden door de muziek, alsof ik in een bad vol genot viel. Ik heb deze ervaring met wiet ook wel, het voelt echt alsof alles helemaal stilvalt om daarna weer opgepakt te worden door het genot van je high - en in dit geval begeleid door de muziek -

Dit had ik natuurlijk de hele peak al, maar nu de psychedelische effecten in begonnen te komen begon dit nog veel heftiger te worden, elke keer als ik in deze staat terecht kwam onttrok ik me steeds meer van alle realiteit, eerst merkte ik dat ik tunnelvisiede op een ding in de kamer (voor het grootste gedeelte de lamp of de TV afhankelijk van of ik zat of lag) en alleen dat scherp bleef zien. Voor de rest blurde alles en zag ik hele typische kleurrijke psychedelische patronen er rondomheen.

Later, ongeveer een uurtje na dit denk ik, merkte ik dat ik heel zwaar begon te hallucineren, waar ik eerder gewoon typische visuals zag rondom wat ik nog wel scherp kon houden begon ik nu heel duidelijk te hallucineren over waar ik aan dacht, echt alsof ik door mn eigen brein heen aan het trippen was, het was echter nog niks al te realistisch, een soort van waas over wat er echt gebeurde heen, echt en nep was nog heel makkelijk uit elkaar te houden

Nu kwam ik op een punt dat ik ook echt moe begon te worden, en het nogal tricky werd met mijn bewustzijn, ik begon hele realistische hallucinaties te krijgen waarvan ik ook echt geloofde dat ze echt waren, vaak nog steeds rondom dingen die ook echt in mijn hoofd gebeurde, vaak zag ik bijvoorbeeld O in mn ooghoek liggen, daarnaast ook voor me op de grond zitten, en op me af komen lopen, op het moment dat het dan eng werd of ik besefte dat het nep was schrok ik telkens op en voelde het alsof ik weer teruggeknalt werd de wereld in om na een paar seconden weer weg te driften.

Ennnnnn..... Slaap, rust,

De volgende ochtend toen ik wakker werd schoot er een immense pijn door mijn kaak en mond, terwijl ik nog niet helemaal duidelijk heb wat er aan de hand is kom ik overeind en langzaam begin ik de vorige avond weer te herinneren. De pijn in mijn kaak en wangen is heel extreem, vlak voordat ik merkte dat ik in slaap ging vallen heb ik mijn kauwgom uitgedaan, maar shit, dit is heftig, mijn wangen zijn tot bloedens toe opengekauwt en mijn hele kaak zit half dicht geklampt, na een half uurtje ongeveer is het wel weer bijgetrokken......

O en ik lopen naar beneden, roken een jointje terwijl we met een brede glimlach elkaar aan staren, we zijn beide nog te vaag om het erover te hebben, maar we denken allebei hetzelfde;

Wauw, wat een avond, wat een belevenis,

Een jointje delen klaart ons beiden weer, de wiet geeft me weer enige psychedelische visuals omdat ik nog zo beduusd ben van de MDMA, de rest van de middag brengen we stoned en blowend door totdat we snel alle sporen van drugs moeten wegwerken voordat zn moeder thuiskomt.

De komende week voel ik me vaag, niet negatief, gewoon heel kalm en zorgeloos, wel soms erg moeilijk met school.
Ik merk dat de XTC me niet per se gelukkiger heeft gemaakt, maar het voelt alsof het me de kans heeft gegeven om mezelf nog een stapje gelukkiger te maken in het leven, en ik ben echt al heel gelukkig

Ik heb nog meer een hekel gekregen aan het stigma rondom drugs, er kunnen zoveel voordelen aan zitten en ik weet 100% zeker dat zon soort drug af en toe gebruiken zeer goed kan zijn voor je mentale staat,

Dankjulliewel voor het lezen, het van me afschrijven is al een enorme oplichting want ik ben een week later nog steeds heel erg overweldigd door de ervaring!

Stay safe!
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey Anoniem, dank voor je report. Da's een hele belevenis die je daar hebt meegemaakt, zeker voor een 1e keer xtc! Ik heb nog nooit xtc in een thuissetting gebruikt, moett ik eigenlijk ook een keer doen.
Wel bijzonder dat het 2,5 uur duurde voordat de boel een beetje begon te werken, ook al had je pas om 8 uur gegeten. Na 2,5 uur ben ik zowat alweer bij mijn comedown :)
Ik had eind vorig jaar ook een soortgelijke ervaring (zie mijn report) op een feest, dat de MDMA niet werkte en ik maar ging bijpakken met als gevolg: een overdosis. Let hier dus wel op, want 300mg is mijns inziens echt te veel, helemaal voor een 1e keer.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi @anoniem12345678 ,

Ten eerste: welkom op het forum. Fijn om te horen dat je een goede eerste kennismaking hebt met XTC hebt gehad. Toch wil ik hier wel even een paar bedenkingen en kanttekeningen bij plaatsen. Ten eerste vind ik 16 en 17 jaar echt wel erg jong om al (dagelijks?) te blowen en te experimenteren met drugs zoals xtc. Je brein is nog in ontwikkeling en bovendien maken 16 en 17 jarigen gewoon vaker onverstandige keuzes (deed ik ook op die leeftijd).

Nu we het toch over onverstandige keuzes hebben... 300mg is wel echt serieus veel! Ik ga er hierbij gemakshalve vanuit dat jullie geen 200 kilo wegen namelijk. Ook uit het feit dat jullie hallucinaties kregen en dat de dag erna je wangen kapot waren blijkt volgens mij dat je echt serieus teveel hebt gepakt. En dan heb je het ook nog eens gecombineerd met wiet. NIet dat dit per se een hele schadelijke combinatie is. Maar het is wel gewoon niet handig om nieuwe drugs die je nog niet kent meteen te gaan combineren met iets.

Al met al hoop ik dat jullie het even wat rustiger aan doen met jullie drugs gebruik en als je het dan toch wilt doen even een beetje onderzoek vooraf doet.

Dit is zeker niet bedoeld om je af te schrikken van dit forum. Zie het gewoon als wat goed bedoeld advies van een "ouwe lul" :tonguewink:

anoniem12345678 zei:
Ik heb nog meer een hekel gekregen aan het stigma rondom drugs, er kunnen zoveel voordelen aan zitten en ik weet 100% zeker dat zon soort drug af en toe gebruiken zeer goed kan zijn voor je mentale staat,
Klik om te vergroten...
Kijk hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Ik denk dat er veel te leren valt van verstandig drugsgebruik. Het stigma dat de maatschappij op drugsgebruik legt is volgens mij ook echt overbodig. Juist door er zo verstandig mogelijk mee om te gaan kun je aan de maatschappij laten zien dat ze ongelijk heeft!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."