Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC, beste ervaring van mijn leven!

Eerste keer XTC, beste ervaring van mijn leven!

29 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi @anoniem12345678 ,

Ten eerste: welkom op het forum. Fijn om te horen dat je een goede eerste kennismaking hebt met XTC hebt gehad. Toch wil ik hier wel even een paar bedenkingen en kanttekeningen bij plaatsen. Ten eerste vind ik 16 en 17 jaar echt wel erg jong om al (dagelijks?) te blowen en te experimenteren met drugs zoals xtc. Je brein is nog in ontwikkeling en bovendien maken 16 en 17 jarigen gewoon vaker onverstandige keuzes (deed ik ook op die leeftijd).

Nu we het toch over onverstandige keuzes hebben... 300mg is wel echt serieus veel! Ik ga er hierbij gemakshalve vanuit dat jullie geen 200 kilo wegen namelijk. Ook uit het feit dat jullie hallucinaties kregen en dat de dag erna je wangen kapot waren blijkt volgens mij dat je echt serieus teveel hebt gepakt. En dan heb je het ook nog eens gecombineerd met wiet. NIet dat dit per se een hele schadelijke combinatie is. Maar het is wel gewoon niet handig om nieuwe drugs die je nog niet kent meteen te gaan combineren met iets.

Al met al hoop ik dat jullie het even wat rustiger aan doen met jullie drugs gebruik en als je het dan toch wilt doen even een beetje onderzoek vooraf doet.

Dit is zeker niet bedoeld om je af te schrikken van dit forum. Zie het gewoon als wat goed bedoeld advies van een "ouwe lul" :tonguewink:

anoniem12345678 zei:
Ik heb nog meer een hekel gekregen aan het stigma rondom drugs, er kunnen zoveel voordelen aan zitten en ik weet 100% zeker dat zon soort drug af en toe gebruiken zeer goed kan zijn voor je mentale staat,
Klik om te vergroten...
Kijk hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Ik denk dat er veel te leren valt van verstandig drugsgebruik. Het stigma dat de maatschappij op drugsgebruik legt is volgens mij ook echt overbodig. Juist door er zo verstandig mogelijk mee om te gaan kun je aan de maatschappij laten zien dat ze ongelijk heeft!
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry, ik heb m blijkbaar niet helemaal duidelijk overgebracht

Ik blow zeker niet dagelijks, hooguit een aantal keer per maand, en ik ben het er zelf 100% over eens dat XTC op 16 wel echt jong is, maarja, zie de verleiding dan nog maar eens te weerstaan

En ik heb echt mn onderzoek gedaan, ik heb denk ik wel 10 uur aan content rondom XTC gekeken/gelezen, de dosis was ook echt te hoog en dat zie ik nadehand echt wel in, maar we hadden gewoon de aangerade tijd (1.5 uur) gewacht tussen redoses, en wanneer je al stoned bent maak je nou eenmaal niet zulke frisse keuzes.

Ik snap echt, en ben er ook blij om dat mensen er bezorgd om worden, het zou niet goed zijn als mensen maar gewoon meeknikken met drugsgebruik minderjarig, maar ik denk echt wel na bij wat ik doe
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat bedoel je met een overdosis dan? Voorzover ik weet kun je de "Lethal-dose" voor XTC niet echt bereiken, en gaat het dan om uitdroging of juist watervergifteging
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
anoniem12345678 zei:
Ik snap echt, en ben er ook blij om dat mensen er bezorgd om worden, het zou niet goed zijn als mensen maar gewoon meeknikken met drugsgebruik minderjarig, maar ik denk echt wel na bij wat ik doe
Klik om te vergroten...

Fijn dat je zo begripvol reageert op mijn commentaar. En goed om te zien dat je je wel voorbereid hebt. In principe is mijn advies om op jouw leeftijd dit soort drugs niet te gebruiken. Maar als je het dan toch wilt doen zou ik zeggen lees eens goed rond hier op het forum en stel vragen voordat je iets (nieuws) gaat gebruiken!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
anoniem12345678 zei:
Wat bedoel je met een overdosis dan? Voorzover ik weet kun je de "Lethal-dose" voor XTC niet echt bereiken, en gaat het dan om uitdroging of juist watervergifteging
Klik om te vergroten...

Dat is niet helemaal waar volgens mij. Weliswaar worden de meeste MDMA-doden veroorzaakt door zelf toegebrachte indirecte gevolgen van gebruik zoals uitdroging en watervergiftiging, maar toch heeft MDMA wel degelijk ook gewoon een LD50. Die is alleen enorm hoog, en het is altijd lastig om concrete conclusies te trekken over het menselijk lichaam op basis van diermodellen.

Meestal zal iemand dus, vanwege die hoge ‘lethal dose’, niet acuut sterven aan MDMA. Maar als je de wetenschappelijke literatuur erop nazoekt dan is er toch wel het nodige te vinden over (jonge) MDMA-overlijdens. De oorzaken die gevonden worden bij autopsie zijn niet altijd even duidelijk en variëren. Die kunnen bijvoorbeeld cardiovasculair zijn (hartinfarcten, hartstilstanden, herseninfarcten, etc., altijd een klein risico bij stimulanten, je weet niet hoe gevoelig je lichaam is) en/of andere ‘system shut downs’ zoals nierfalen/multiple orgaanfalen. Die systemen hangen uiteindelijk natuurlijk allemaal in zekere zin fysiologisch met elkaar samen. En de kansen dat zoiets je overkomt als je geen torenhoge dosissen neemt zijn gelukkig klein. Maar je moet hier gewoon niet mee gaan stunten, is het niet waard.

En inderdaad hangt het er ook maar vanaf wat je definitie is van ‘overdosis’, zelf heb ik het dan niet zozeer meteen over een fatale gebeurtenis maar meer over een onwenselijke (nare) reactie na een achteraf bekeken veel te royale dosis van een middel. Ik heb door een fout met rekenen ooit een capsule met achterlijk veel MDMA binnen gewerkt en ik heb afgezien de dagen erna, dat wens ik niemand toe. :wink: Jij daarentegen lijkt erg geluk te hebben gehad met de kater want wat jij beschrijft zou ik ook zeker onder overdosis plaatsen. Flink hallucineren, je wangen tot bloedens toe openkauwen (herkenbaar trouwens, fucking pijnlijk is dat) en zó vaag worden met sterk veranderd/wisselend bewustzijn zijn toch wel echt allemaal tekenen dat je met deze drug te ver bent gegaan.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is inderdaad zo, maar de meeste van deze risicos zijn vrijwel tot 0 te brengen door maatregelen te treffen, goed drinken, kleden en een goede omgeving, de meeste doden aan MDMA zijn ook echt op raves/feestjes, omdat het daar natuurlijk veel warmer is + dat je veel meer beweegt

Wil ik wel even toevoegen dat ik elk stukje van de trip als leuk heb ervaren, ik ben echt een zware thrillseeker in alles in het leven, dus dit hallicuneren en vage realiteit ervaarde ik ondanks dat het echt heel intens was wel als positief en vond de nadelen het ook echt wel waard,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
anoniem12345678 zei:
Dat is inderdaad zo, maar de meeste van deze risicos zijn vrijwel tot 0 te brengen door maatregelen te treffen, goed drinken, kleden en een goede omgeving, de meeste doden aan MDMA zijn ook echt op raves/feestjes, omdat het daar natuurlijk veel warmer is + dat je veel meer beweegt

Wil ik wel even toevoegen dat ik elk stukje van de trip als leuk heb ervaren, ik ben echt een zware thrillseeker in alles in het leven, dus dit hallicuneren en vage realiteit ervaarde ik ondanks dat het echt heel intens was wel als positief en vond de nadelen het ook echt wel waard,
Klik om te vergroten...

Dat is waar.

Maar geloof me, de nadelige gevolgen kunnen ook wat minder leuk uitpakken met wat pech. Drie dagen lang niet op kunnen staan omdat het meteen zwart voor je ogen wordt, je alleen/somber voelen, schokken voelen en hele luide auditieve hallucinaties hebben bij het in slaap vallen, en vervolgens nog een aantal dagen in een toestand leven waarvan ik achteraf besefte dat dit ‘derealisatie’ was... dan is het het toch al een stukje minder waard.

Ik probeer je niet bang te maken en ben blij dat je een positieve ervaring hebt gehad. Maar ga er gewoon niet te roekeloos/impulsief mee om, zodat de magie behouden blijft, want die is er anders snel een keer vanaf. Be safe. That’s all.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#8
En wat ik al zei, ik ben echt heel blij met dit soort reacties, het zou niet gezond zijn als ik ze niet zou krijgen,

Wat ik nog wel ff wil toevoegen, mijn kater is uiteindelijk niet heftig geweest maar wel extreem lang, nu bijna twee weken later heb ik nogsteeds dat als ik heel erg ontspan ik soms een beetje dromerig of afwezig word, zweverig is misschien een beter woord, en als ik slecht geslapen heb betrap ik me er nogsteeds op dat ik af en toe heel licht aan het klappertanden ben, niet zichtbaar voor anderen, echt gewoon alsof mijn onderkaak heel snel en minimaal vibreert, ik heb een beetje rond gelezen en zie dat dit niet heel bijzonder is na zon hoge dosis,
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
De 1ste xtc pil kan net zo goed laatste zijn als je niet weet of je er tegen kan. Dus risicos minimaliseren Ok. Maar er van uit gaan dat drugs veilig zijn kan je dood worden :P
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee dat gevoel geef je mij, ik vind het altijd een beetje spannend als mensen zeggen dat 1 drug de beste ervaring was van hun leven. JE zegt in principe gewoon dat het leven daarvoor saai en vlak was. Dat hoor ik. Ik kan het mij niet voorstellen dat je zo lang in het leven staat om dan pas van een pil echt blij en gelukkig te te zijn of worden. wtf heb je hiervoor dan allemaal meegemaakt? Of juist niet? Ik hoop dat je ziet dat ik bezorgd op je reageerde en niet met je wil boksen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."