#1
Precies ja, in de comedown komt de reflectie en interpretatie.
Ja prachtig spul!![:grinning:]()
Ja prachtig spul!
Ja inderdaad. Bij psilo of enkele andere tryptamines is het vaak maar tijdelijk als het er uberhaupt al is. Met LSD heb ik wat dat betreft wat te weinig ervaring. Maar als ik er aan terug denk waren dat wel vaak trips met veel gedachtes. Terwijl er met LSD vaak meer visuals zijn maar toch ook meer denken met minder gevoel dan met bijvoorbeeld Psilo. Nou ben ik sowieso een denker dus met elk trip middel verdwijn ik wel in gedachtes en gevoelens![]()
Daar ben ik het ook mee eens, een soort fases. Wat ik zo bijzonder vind aan 4-HO-MET is dat het filosoferen de heletijd blijft, bij mij. Ik krijg zoveel inzichten en kan dan zo fijn en therapeutisch met mijn tripsitter praten. (Is mijn beste vriend, die het nu nog niet durft omdat hij zijn eerste trip bad ging). Ik merk ook dat hij het ook geweldig vind als ik trip.. en ook euforisch word.Dat heb je mooi verwoordt inderdaad want zo ervaar ik het ook. Alleen bij de come down komt het denken weer op/terug en kan er erg goed gefilosofeerd worden over zeer ingewikkelde dingen (zoals het bestaan, de psyche en universum). Ik weet bijna zeker dat dat bij jou ook zo is. Wat blijf het toch bijzonder spul hé.. beter nog.. Wat laat dit spul je toch inzien hoe mooi en bijzonder alles eigenlijk is.
Ja dat herken ik wel ja. Ook dat je visueel behoorlijk hard gaat en toch redelijk nuchter in je hoofd lijkt. Blijft heel bijzonder, alles is heel intens en toch beleef ik het als mijn dagelijkse zelf. Vind dat wel ook meteen het jammere aan DMT, daardoor komt het introspectieve veel minder in me naar boven. Maar hoor weer van anderen dat zij juist wel een hele introspectieve ervaring met DMT hebben.Mindless zei:Ik vraag me af, heb jij met DMT een soortgelijke ervaring gehad als Terence McKenna het omschrijft? Ook met van die morphende objecten en dergelijke. En het gevoel dat je naar HET creatie proces zit te kijken?
Ik vond het wat missen. De visuals waren heel interessant, maar voor de rest deed het me niets. Denk dat je wel gelijk hebt.Ik ga dit de 24ste doen, jammer dat het toch niet zo heel erg beviel, maar ik denk dat dat is omdat dit niet de stof is waar jij in geïnteresseerd bent.
Ik ben gewoon al van mijn eerste trip verliefd op visuals.. hoewel ik heel veel waarde heb in mijn leven aan het mentale aspect, vind ik het ook prima om af en toe een vooral visuele trip te hebben die wat "recreatiever" is. Als het niet heel heftig is combineer in het na de piek met ketamine, aangezien mijn maten die dag aan de keta gaan. Een jointje kan het ook altijd wat intenser maken naar mijn beleving. Erg benieuwd!Ik vond het wat missen. De visuals waren heel interessant, maar voor de rest deed het me niets. Denk dat je wel gelijk hebt.
Benieuwd of het jou beter zal bevallen.![]()
Ik miste niet zozeer het mentale aspect (denken), maar meer het gevoelsaspect. Het voelde vrij kil allemaal, terwijl de visuals wel heel indrukwekkend waren. Het kwam bijna robotisch op me over. Robotisch gecombineerd met organische vormen. Psilocybine trips zijn ook niet echt mentaal voor me, maar daar is wel een diep (spiritueel) gevoel bij, bij dit niet. Maar ja, heb het dan ook maar 1x geprobeerd, dus echte conclusies moet ik ook niet gaan trekken. Heb de rest na al die jaren nog steeds liggen, eventueel kan ik het ook weer eens proberen, al weet ik niet hoe potent die zegels nog zijn...Ik ben gewoon al van mijn eerste trip verliefd op visuals.. hoewel ik heel veel waarde heb in mijn leven aan het mentale aspect, vind ik het ook prima om af en toe een vooral visuele trip te hebben die wat "recreatiever" is. Als het niet heel heftig is combineer in het na de piek met ketamine, aangezien mijn maten die dag aan de keta gaan. Een jointje kan het ook altijd wat intenser maken naar mijn beleving. Erg benieuwd!
Wanneer vind jij een trip wel mentaal dan? Want heb vaak van jou gelezen dat je toch vaak door een angst moment heen moet oid. Dat is in mijn ogen toch wel een mentaal iets.Ik miste niet zozeer het mentale aspect (denken), maar meer het gevoelsaspect. Het voelde vrij kil allemaal, terwijl de visuals wel heel indrukwekkend waren. Het kwam bijna robotisch op me over. Robotisch gecombineerd met organische vormen. Psilocybine trips zijn ook niet echt mentaal voor me, maar daar is wel een diep (spiritueel) gevoel bij, bij dit niet. Maar ja, heb het dan ook maar 1x geprobeerd, dus echte conclusies moet ik ook niet gaan trekken. Heb de rest na al die jaren nog steeds liggen, eventueel kan ik het ook weer eens proberen, al weet ik niet hoe potent die zegels nog zijn...
Het is waarschijnlijk nooit helemaal mentaal of helemaal niet-mentaal. Maar met een mentale trip bedoel ik urenlang nadenken over concepten/ideeën. Dat van alle invalshoeken bekijken en analyseren. LSD en zo geeft mij geregeld zo'n ervaring.Wanneer vind jij een trip wel mentaal dan? Want heb vaak van jou gelezen dat je toch vaak door een angst moment heen moet oid. Dat is in mijn ogen toch wel een mentaal iets.
Zo had ik het niet bekeken. Ik zou het net even anders verwoorden misschien. Ik heb tijdens mijn angst momenten juist dat mijn denken erg opgewekt wordt, erger dan op momenten dat ik lekker ontspannen ben tijdens mijn trip. Terwijl ik bij een ontspannen moment gerust ook door blijf denken. Maar bij angst dus meer vandaar dat ik dat aan mentaal koppelde.Het is waarschijnlijk nooit helemaal mentaal of helemaal niet-mentaal. Maar met een mentale trip bedoel ik urenlang nadenken over concepten/ideeën. Dat van alle invalshoeken bekijken en analyseren. LSD en zo geeft mij geregeld zo'n ervaring.
De angsten die ik op psilo heb ervaren voelen vaak meer primal aan. Existentiële oer-angsten. Dat is meer gevoel dan denken (voor mijn gevoel)
Je kunt beargumenteren dat gevoel ook mentaal is, maar voor mezelf is er wel een onderscheid tussen echt typische mentale denk-trips en meer gevoels-trips (vaak zijn dat de zeer visuele ervaringen voor mij, waar ik opga in visuele werelden die een directe reflectie zijn van mijn gevoelswereld) waar ik niet echt aan het nadenken ben over concepten.
Dat is ook wel weer zo. Dat wanneer de angst inslaat, dat het denken dat dan in stand houdt.Zo had ik het niet bekeken. Ik zou het net even anders verwoorden misschien. Ik heb tijdens mijn angst momenten juist dat mijn denken erg opgewekt wordt, erger dan op momenten dat ik lekker ontspannen ben tijdens mijn trip. Terwijl ik bij een ontspannen moment gerust ook door blijf denken. Maar bij angst dus meer vandaar dat ik dat aan mentaal koppelde.
Ja inderdaad. Bij psilo of enkele andere tryptamines is het vaak maar tijdelijk als het er uberhaupt al is. Met LSD heb ik wat dat betreft wat te weinig ervaring. Maar als ik er aan terug denk waren dat wel vaak trips met veel gedachtes. Terwijl er met LSD vaak meer visuals zijn maar toch ook meer denken met minder gevoel dan met bijvoorbeeld Psilo. Nou ben ik sowieso een denker dus met elk trip middel verdwijn ik wel in gedachtes en gevoelensDat is ook wel weer zo. Dat wanneer de angst inslaat, dat het denken dat dan in stand houdt.
Maar dat is dan bij de meer visuele en gevoels-trips (psilo met name) een tijdelijk iets bij mij. Waar vrijwel gehele LSD trips in het teken van denken staan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."