#1
Wie? - Ik alleen. Man, 30 jaar. 188cm/~70KG
Wat? - 150 µg AL-LAD
Waar? - Thuis
Wanneer? - 11-07-2015
Net een lading RC's binnen en die AL-LAD zegeltjes liggen me aan te staren. Ik pak er bijna een, maar leg hem toch weer terug. Het is al later op de zaterdagavond en ik heb daarna dus nog 1 dag om bij te komen voordat ik weer moet werken en ik heb geen flauw benul wat AL-LAD met me zal doen. Nou ja, het schijnt een soortgelijke ervaring als LSD te geven, maar dat kan ik naderhand eigenlijk niet bevestigen. Ik open het zakje toch weer en scheur zonder na te denken een zegel van de strip af en leg hem onder m'n tong. Meestal plan ik mijn trips wel wat beter dan dat, maar soms is het ook leuk om even spontaan te doen.
Rond 23:00 uur heb ik de zegel ingenomen en binnen 10 minuten voel ik hem duidelijk beginnen op te komen. Een heel zachte en rustige come up. Zo zacht heb ik 't nog nooit eerder meegemaakt bij psychedelica. Ik wacht een tijdje en ik voel de intensiteit heel zachtjes toenemen.
Dertig minuten later zit ik nog steeds in de come up. Ik vraag me af of de intensiteit eigenlijk nog toeneemt. Of het gaat heel subtiel, of er verandert eigenlijk niets, ik weet het niet.
Een uur later en nog steeds hetzelfde verhaal. Ik begin teleurgesteld te worden. Wordt dit weer zo'n net-niet trip zoals ik met 2C-B heb meegemaakt? Was de dosis niet voldoende? Ook twee uren later is het nog steeds hetzelfde verhaal. Ik voel me zo nu en dan zelfs weer compleet nuchter, wat daarna weer wordt afgewisseld met dat come up gevoel. Wel begin ik rond dit tijdstip te merken dat lichtbronnen intenser zijn voor mijn ogen en begin ik heel vaagjes patronen te zien op egale vlakken. Niet dat ik daar nou zo enthousiast van werd, want dat heb ik ook met wiet en zelfs nuchter. Er is net als mijn eerste 2C-B trip dat nuchtere gevoel, terwijl er zich wel mooie patronen vormen. Maar ik raak er niet van in beroering zoals met LSD en psilocybine. Het voelt allemaal wat kil en afstandelijk. Ook is er niet die euforie van LSD en ook niet dat intens gefocuste. Aan de andere kant is er praktisch geen bodyload, maar die had ik op dit moment graag gehad als dat betekende dat ik er ook de leuke dingen van LSD bij zou krijgen. Muziek is ook interessanter/mooier met AL-LAD, maar het kwam niet in de buurt van muziekbeleving met LSD. Ik heb ook fruit gegeten, maar hier geen toegevoegde waarde door de AL-LAD. Ik geef het op dit punt min of meer op en ga rustig zitten mediteren. Niet met als doel om de trip te versterken, maar omdat ik dat de laatste tijd elk vrij moment doe. Het is op zich ook fijn zo, maar toch is het jammer, want ik had gehoopt op een LSD achtige ervaring.
Een tijdje later bedenk ik me dat ik nog heerlijke amnesia haze heb liggen, dus dat er maar bij gepakt. Na een tijdje heerlijk zitten zweven, zet ik wat youtube filmpjes op en merk ik al gauw dat de achtergrond begint te bewegen en morphen. Het valt me op dat deze visuals wel erg gedetailleerd en scherp zijn. Niets wat ik ooit met wiet alleen heb meegemaakt. Prima, dacht ik. Dan kan ik misschien toch nog zien waar die AL-LAD tot in staat is, ook al heb ik daar wiet voor nodig. Ik neem nog een stevige hijs en dat brengt de trip in een stroomversnelling. Nog steeds niet echt mentale aspecten en ik zou de trip ook niet spiritueel van aard durven te noemen (dat noem ik LSD zeker wel), maar de visuals gaan nu echt los en dan vooral met ogen dicht. En dit zijn visuals die totaal anders zijn dan ik met andere psychedelica heb gezien. Deze visuals zijn enorm complex, detailrijk en bestaan vooral uit fractals. Ik zie bijvoorbeeld een soort klomp materiaal met allerlei doorzichtige buisjes die steeds uit elkaar groeien, in elkaar draaien en compleet binnenstebuiten keren. Ondertussen draai ik er als een soort camera omheen (het object is 3D), terwijl het 'beeld' compleet vloeiend blijft. Dan beginnen er ineens een soort kevers door die doorzichtige buisjes te kruipen. Zwarte kevers met elk een wat andere kleur gloed (beetje olie achtig effect). Ondertussen blijft de boel constant morphen en dat alles supervloeiend. Dan krijgt deze schijnbare solide klomp materiaal een veel meer transparante uitstraling en zie ik dat het allemaal was opgebouwd uit licht. Het licht verandert van kleur en vorm en vormt een ander object. Deze keer vormt het iets concreets, namelijk een paar 5 euro briefjes die op een tafel liggen. De transparantie verdwijnt en nu zie ik gewoon 5 euro briefjes liggen met het zelfde detailniveau als een werkelijk 5 euro briefje, inclusief al die dingen ter preventie van namaak.![:confused:]()
Dit gaat zo de hele tijd in razend tempo door, maar ik neem alles in me op. Steeds weer transparante visuals gemaakt van licht, die solide worden en concrete objecten vormen. Ik zie bestaande dieren, levensecht met al die haartjes en details voor me verschijnen. En dat alles terwijl ik gewoon helder in mijn hoofd blijf. Ik heb nooit het idee dat ik van de wereld ben, maar ondertussen zie ik wel deze extreem gedetailleerde en echt lijkende beelden. Ook nu nog steeds niet een gevoel van (gedeeltelijke) ego oplossing of zo. Wel lijkt alles te zeggen dat dit is hoe "dingen" werkelijk ontstaan. Niet in tijd, maar in bestaan zeg maar, vanuit een totaal andere dimensie. Dat is uiteraard mijn gevoel en interpretatie, maar dit lijkt het keer op keer te willen zeggen. Het doet me ook denken aan de verhalen van Terence McKenna over DMT, dat je daar gewoon jezelf bent en toch van die onmogelijk complexe objecten ziet die spontaan worden gecreëerd/gevormd. En dat vormen van objecten gaat met zo'n enorme kracht/push, dat het soms zelfs ietsje eng wordt. Je weet dat er hier een enorme kracht en intelligentie achter schuilt. Soms worden de visuals ook wel wat verontrustend, met nogal monsterlijke vormen/wezens. Gelukkig heb ik daar ruime ervaring mee met andere middelen.
Inmiddels is het half zes in de ochtend en ik ben eigenlijk mentaal bekaf door al die impulsen. Ik wil slapen, maar zo nu en dan beginnen de visuals zelfs weer sterker te worden. Het gaat nog steeds in vlagen. Ik raak nu een klein beetje in paniek, omdat dit een nieuwe stof voor me is en ik wat bang wordt dat ik nog een heel vermoeiende nacht voor de boeg heb. Gelukkig valt dit allemaal wel mee en is het na zo'n 7 uren trippen wel zowat gedaan, wat overeenkomt met verhalen over AL-LAD.
Nu moet ik wel zeggen dat als dit mijn allereerste trip ooit was geweest, dit waarschijnlijk ook mijn laatste was geweest. Er was geen euforie, dus ik was eigenlijk als mijn normale zelf die enorm indrukwekkende en ietwat sinistere visuals aan het aanschouwen. Daarna was ik ook gewoon bekaf (ligt ook aan de beroerde tijd/planning natuurlijk). En ik weet dus niet precies hoeveel de wiet heeft bijgedragen aan deze ervaring. Ik weet ook niet zeker of 150 µg nou een onderdosering is voor mij, of dat er soms gewoon hele perioden niets gebeurd en dan ineens wel. Ik ga niet zomaar 300 µg proberen, maar ben toch wel benieuwd wat dat zou doen (en dan zonder wiet). Maar goed, wel zeer interessant dus, maar ik zou het zeker niet aan een beginner aanraden. Aan de andere kant: your experience may differ.![:wink:]()
Wat? - 150 µg AL-LAD
Waar? - Thuis
Wanneer? - 11-07-2015
Net een lading RC's binnen en die AL-LAD zegeltjes liggen me aan te staren. Ik pak er bijna een, maar leg hem toch weer terug. Het is al later op de zaterdagavond en ik heb daarna dus nog 1 dag om bij te komen voordat ik weer moet werken en ik heb geen flauw benul wat AL-LAD met me zal doen. Nou ja, het schijnt een soortgelijke ervaring als LSD te geven, maar dat kan ik naderhand eigenlijk niet bevestigen. Ik open het zakje toch weer en scheur zonder na te denken een zegel van de strip af en leg hem onder m'n tong. Meestal plan ik mijn trips wel wat beter dan dat, maar soms is het ook leuk om even spontaan te doen.
Rond 23:00 uur heb ik de zegel ingenomen en binnen 10 minuten voel ik hem duidelijk beginnen op te komen. Een heel zachte en rustige come up. Zo zacht heb ik 't nog nooit eerder meegemaakt bij psychedelica. Ik wacht een tijdje en ik voel de intensiteit heel zachtjes toenemen.
Dertig minuten later zit ik nog steeds in de come up. Ik vraag me af of de intensiteit eigenlijk nog toeneemt. Of het gaat heel subtiel, of er verandert eigenlijk niets, ik weet het niet.
Een uur later en nog steeds hetzelfde verhaal. Ik begin teleurgesteld te worden. Wordt dit weer zo'n net-niet trip zoals ik met 2C-B heb meegemaakt? Was de dosis niet voldoende? Ook twee uren later is het nog steeds hetzelfde verhaal. Ik voel me zo nu en dan zelfs weer compleet nuchter, wat daarna weer wordt afgewisseld met dat come up gevoel. Wel begin ik rond dit tijdstip te merken dat lichtbronnen intenser zijn voor mijn ogen en begin ik heel vaagjes patronen te zien op egale vlakken. Niet dat ik daar nou zo enthousiast van werd, want dat heb ik ook met wiet en zelfs nuchter. Er is net als mijn eerste 2C-B trip dat nuchtere gevoel, terwijl er zich wel mooie patronen vormen. Maar ik raak er niet van in beroering zoals met LSD en psilocybine. Het voelt allemaal wat kil en afstandelijk. Ook is er niet die euforie van LSD en ook niet dat intens gefocuste. Aan de andere kant is er praktisch geen bodyload, maar die had ik op dit moment graag gehad als dat betekende dat ik er ook de leuke dingen van LSD bij zou krijgen. Muziek is ook interessanter/mooier met AL-LAD, maar het kwam niet in de buurt van muziekbeleving met LSD. Ik heb ook fruit gegeten, maar hier geen toegevoegde waarde door de AL-LAD. Ik geef het op dit punt min of meer op en ga rustig zitten mediteren. Niet met als doel om de trip te versterken, maar omdat ik dat de laatste tijd elk vrij moment doe. Het is op zich ook fijn zo, maar toch is het jammer, want ik had gehoopt op een LSD achtige ervaring.
Een tijdje later bedenk ik me dat ik nog heerlijke amnesia haze heb liggen, dus dat er maar bij gepakt. Na een tijdje heerlijk zitten zweven, zet ik wat youtube filmpjes op en merk ik al gauw dat de achtergrond begint te bewegen en morphen. Het valt me op dat deze visuals wel erg gedetailleerd en scherp zijn. Niets wat ik ooit met wiet alleen heb meegemaakt. Prima, dacht ik. Dan kan ik misschien toch nog zien waar die AL-LAD tot in staat is, ook al heb ik daar wiet voor nodig. Ik neem nog een stevige hijs en dat brengt de trip in een stroomversnelling. Nog steeds niet echt mentale aspecten en ik zou de trip ook niet spiritueel van aard durven te noemen (dat noem ik LSD zeker wel), maar de visuals gaan nu echt los en dan vooral met ogen dicht. En dit zijn visuals die totaal anders zijn dan ik met andere psychedelica heb gezien. Deze visuals zijn enorm complex, detailrijk en bestaan vooral uit fractals. Ik zie bijvoorbeeld een soort klomp materiaal met allerlei doorzichtige buisjes die steeds uit elkaar groeien, in elkaar draaien en compleet binnenstebuiten keren. Ondertussen draai ik er als een soort camera omheen (het object is 3D), terwijl het 'beeld' compleet vloeiend blijft. Dan beginnen er ineens een soort kevers door die doorzichtige buisjes te kruipen. Zwarte kevers met elk een wat andere kleur gloed (beetje olie achtig effect). Ondertussen blijft de boel constant morphen en dat alles supervloeiend. Dan krijgt deze schijnbare solide klomp materiaal een veel meer transparante uitstraling en zie ik dat het allemaal was opgebouwd uit licht. Het licht verandert van kleur en vorm en vormt een ander object. Deze keer vormt het iets concreets, namelijk een paar 5 euro briefjes die op een tafel liggen. De transparantie verdwijnt en nu zie ik gewoon 5 euro briefjes liggen met het zelfde detailniveau als een werkelijk 5 euro briefje, inclusief al die dingen ter preventie van namaak.
Dit gaat zo de hele tijd in razend tempo door, maar ik neem alles in me op. Steeds weer transparante visuals gemaakt van licht, die solide worden en concrete objecten vormen. Ik zie bestaande dieren, levensecht met al die haartjes en details voor me verschijnen. En dat alles terwijl ik gewoon helder in mijn hoofd blijf. Ik heb nooit het idee dat ik van de wereld ben, maar ondertussen zie ik wel deze extreem gedetailleerde en echt lijkende beelden. Ook nu nog steeds niet een gevoel van (gedeeltelijke) ego oplossing of zo. Wel lijkt alles te zeggen dat dit is hoe "dingen" werkelijk ontstaan. Niet in tijd, maar in bestaan zeg maar, vanuit een totaal andere dimensie. Dat is uiteraard mijn gevoel en interpretatie, maar dit lijkt het keer op keer te willen zeggen. Het doet me ook denken aan de verhalen van Terence McKenna over DMT, dat je daar gewoon jezelf bent en toch van die onmogelijk complexe objecten ziet die spontaan worden gecreëerd/gevormd. En dat vormen van objecten gaat met zo'n enorme kracht/push, dat het soms zelfs ietsje eng wordt. Je weet dat er hier een enorme kracht en intelligentie achter schuilt. Soms worden de visuals ook wel wat verontrustend, met nogal monsterlijke vormen/wezens. Gelukkig heb ik daar ruime ervaring mee met andere middelen.
Inmiddels is het half zes in de ochtend en ik ben eigenlijk mentaal bekaf door al die impulsen. Ik wil slapen, maar zo nu en dan beginnen de visuals zelfs weer sterker te worden. Het gaat nog steeds in vlagen. Ik raak nu een klein beetje in paniek, omdat dit een nieuwe stof voor me is en ik wat bang wordt dat ik nog een heel vermoeiende nacht voor de boeg heb. Gelukkig valt dit allemaal wel mee en is het na zo'n 7 uren trippen wel zowat gedaan, wat overeenkomt met verhalen over AL-LAD.
Nu moet ik wel zeggen dat als dit mijn allereerste trip ooit was geweest, dit waarschijnlijk ook mijn laatste was geweest. Er was geen euforie, dus ik was eigenlijk als mijn normale zelf die enorm indrukwekkende en ietwat sinistere visuals aan het aanschouwen. Daarna was ik ook gewoon bekaf (ligt ook aan de beroerde tijd/planning natuurlijk). En ik weet dus niet precies hoeveel de wiet heeft bijgedragen aan deze ervaring. Ik weet ook niet zeker of 150 µg nou een onderdosering is voor mij, of dat er soms gewoon hele perioden niets gebeurd en dan ineens wel. Ik ga niet zomaar 300 µg proberen, maar ben toch wel benieuwd wat dat zou doen (en dan zonder wiet). Maar goed, wel zeer interessant dus, maar ik zou het zeker niet aan een beginner aanraden. Aan de andere kant: your experience may differ.