Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste keer XTC: heaven on earth

Mijn eerste keer XTC: heaven on earth

8 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cola lollies zijn het beste idd
Tof verhaal om te lezen!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stratora zei:
Ik wil het nog eens proberen maar zal dan voor een halfje gaan denk ik want dat in kick moment vond ik niet tof en ik vraag me af of dat een normaal proces is of dat het per situatie verschilt of per pil. Ik had nu een grijze zeskant pil van PP met een schedel erop.
Klik om te vergroten...
Hoi @Stratora een "grijze zeskant pil met een schedel erop" zegt echt helemaal niets. Als je wilt wilt weten of er daadwerkelijk MDMA in je pil zit en hoeveel dan zul je toch echt even je pillen moeten laten testen. Dan kun je ook veel preciezer doseren. Ben je overigens bekend met de "drie maanden regel"? Deze wilt zeggen dat je eigenlijk niet vaker dan eens in de drie maanden xtc (MDMA) moet gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pollewop zei:
Leuk om je eerste kennismaking met “empathy” te lezen. (..) Njoy je empathy..
Klik om te vergroten...

+2 voor gebruik van de bijnaam Empathy ^^
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk om je eerste kennismaking met “empathy” te lezen. Herkenbaar, alhoewel ik inmiddels na jaren gebruik wel voel aankomen wanneer het begint te werken. Klamme handjes en uitrekken, gapen. Meestal heb ik dan rusteloze benen, want...mentaal en lichaam zijn nog niet “een”. Dat gevoel had jij ook, duurt max een half uurtje en daarna is alles senang.
Dus, niet bang zijn, gewoon even gaan zitten en laat het daarna over je heen vallen als een zacht dekentje.

Veel plezier met de volgende en Oja, die 3 maanden ertussen hou dat ff goed in de gaten! Njoy je empathy..
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor je trip report. Wow je eerste pil en dan ook nog op Ibiza, jaloersmakend! Ik was vroeger ook tegen drugs en zat alleen aan de alcohol. M'n eerste pil ook vrij laat genomen, vorig jaar op m'n 35e. Ca. 100mg, ik wist niet wat me overkwam toen ie inkickte. Weet nog dat ik behoorlijk angstig was maar op gegeven moment besloot het gewoon te ondergaan en toen.....echt een gat van 2 uur in m'n herinnering die avond :) Vraag me af hoe ik er voor anderen moet hebben uitgezien. Nadeel is wel dat ik nu eigenlijk niet meer naar een feest kan gaan zonder iets te gebruiken...
P
PartyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb net een paar tripreports gelezen en dacht dat het misschien leuk was om mijn eerste ervaring met XTC te beschrijven. Het is wat langer geworden dan gedacht maar misschien hebben andere starters hier wat aan :).

We waren voor een lang-weekend in Ibiza met 6 vrienden. Johan is de enige uit de groep die ooit drugs heeft gebruikt. De rest gebruikt alleen alcohol. Ik ben zelf tegen drugs. Heb het nooit gemist en heb absolute topavonden gehad onder invloed van een paar biertjes en goede muziek, dus waarom zou ik? Als ik met Johan een gesprek heb vertel ik hem dat ik ooit wel drugs zou willen proberen, maar dan moet ik eerst op sterven liggen en niets meer te verliezen hebben. Tot die tijd vind ik het niet nodig en ben ik er ook een beetje bang voor. Vooral omdat je niet meer terug kunt. Wat als het verkeerd valt? Wat als ik allergisch ben?
En als ik het al zou doen dan zou ik me eerst heel goed inlezen en alles driedubbel laten testen.

21:00 Die avond staan we op een waanzinnig feest: ANTS in Ushuaia. Johan tikt me aan en zegt "hier, een kwartje XTC". Hij heeft het die avond gekocht bij een meisje op het feest en had zelf al een halfje op. "Dit is top spul". Ik kijk naar het piepklein bruine brokje in mijn hand en vraag me af welk effect zo'n mini-stukje uberhaupt kan hebben op mijn 78 kilo. Johan geeft me een flesje water en voordat ik het weet heb ik het kwartje ingenomen.

21:30 Zoals verwacht voel ik er niets van. Johan houdt me als een havik in de gaten en vraagt me of ik al "op de 7e verdieping ben". Voor de beleefdheid zeg ik "ja" en verzin er ook een verhaal bij dat de muziek zo veel intenser klinkt. Hij heeft dat pilletje immers betaald, dus ik voel me een beetje schuldig dat ik er 0,0% van voel.

21:45 Nog geen kwartier later merk ik opeens dat ik mijn voeten lichter worden. In tegenstelling tot alcohol komt deze pil met een noodgang binnen. Ik verzin een smoes om onder Johan's supervisie uit te komen. Het voelt alsof ik ieder moment kan flauwvallen. Een heel vervelend gevoel. Ik ben de controle kwijt en dat is precies waar ik bang voor was. Er gaan duizend dingen door mijn hoofd. Wat heb ik IN GODSNAAM gedaan? Hoe kan ik iets slikken dat niet getest is en van een wildvreemde dealer kwam? Ik heb al mijn principes en voornemens geschonden. Eikel. Kan je eigenlijk wel XTC nemen als je net twee paracetamols op hebt?
Ik ben lichtelijk in paniek en door de drukte is Google onbereikbaar.

21:50 Ik besluit dat het mooi is geweest en loop zo goed als het kan terug naar ons hotel dat naast Ushuaia ligt, ondertussen druk Googlend naar mogelijke risico's van de combinatie van XTC en paracetamol. Eenmaal aangekomen in de lobby heb ik het gevoel dat ik echt van m'n stokje ga en en plof neer op een leren bank, middenin de lobby. Het interesseert me niet hoe ik op andere overkom, ik ben in overlevingsmodus.

21:55 Het gaat weer ietsje beter en ik sta op om terug te lopen naar mijn kamer. Deze avond is voorbij. Ik ben blij dat ik het overleefd heb en wil gaan slapen. Maar onderweg naar m'n kamer voel ik me van het ene op het andere moment FANTASTISCH. De dip is als sneeuw voor de zon verdwenen en ik heb opeens een gigantische hoeveelheid energie!

22:00 Ik krijg een soort warme gloed over me heen. Ik ben euforisch. Voel me echt helemaal PERFECT. Ik doe beide vuisten triomfantelijk in de lucht terwijl ik helemaal alleen in een lange gang sta. Ik heb me nog nooit in m'n leven zo goed gevoeld. Ik keer om en ga terug naar Ushuaia. In de rij praat ik met iedereen om me heen. Ik vind iedereen oprecht aardig. Aan een gozer voor me laat ik een foto van mijn kinderen zien en hij doet hetzelfde. Ik voel een soort band met iedereen die ik spreek. Bizar. Zodra ik weer binnen ben in Ushuaia komen de harde beats extra binnen. Het lijkt wel of die pil daardoor 300% aanstaat. Het gevoel is niet in woorden te beschrijven. Ik ben intens gelukkig en heb enorm zin om te dansen. Ben ook opgelucht dat dat ellendige kwartiertje voorbij is.

23:00 De DJ draait harde, droge beats en ik heb overal kippenvel. Ik vind m'n vrienden terug en kan me niet bedwingen om ze te vertellen hoe fantastisch ik me voel. Helaas is ANTS vroeg afgelopen en gaan we naar een rooftop bar in de buurt. De muziek staat hier zachter en ik heb het gevoel dat de pil iets is uitgewerkt. Ik merk wel dat ik heel snel en heel veel praat, met iedereen.

01:00 We verlaten de rooftop bar en gaan we naar Pasha. Ik ben superscherp. Kan supersnel denken en ben heel alert en gevat. Bij de beats van Pasha gaat de pil weer vol "aan" en voel ik me perfect. Ik ben zielsgelukkig. Alles klopt.

02:00 De tijd vliegt voorbij. Ik ben met een meisje aan het praten als ik het effect letterlijk voel afnemen. Een heel ontnuchterend gevoel. Voor ik het goed en wel besef ben ik gewoon weer de oude 'ik'. Als ik in het toilet in de spiegel kijk dan schrik ik van mijn pupillen die zo groot zijn als knikkers. Kennelijk is het nog niet helemaal uitgewerkt. Ik kan niets bijnemen want ik had niets bij me, en inmiddels ben ik verstandig geworden om niet nog iets van een vreemde te kopen.

WAT EEN ERVARING!

Na deze eerste keer heb ik nog 3 keer XTC genomen. Alle keren waren fantastisch al zal het nooit meer zo mooi en bijzonder zijn als die eerste keer. Misschien omdat alles dan nog nieuw, spannend en onbekend is. De gezonde spanning voor het slikken blijf ik houden en ik word nog altijd duizelig en draaierig na 30 minutenen en moet dan even zitten met m'n hoofd omlaag. Het blijft een klote gevoel maar omdat ik weet dat "heaven" :hearteyes: na 15 minuten intreedt heb ik het er graag voor over.

Vreemd genoeg ben ik me pas na de 3e keer echt gaan verdiepen in de materie. Ik heb alles gelezen op Drugsforum, YouTube bekeken (Drugslab is een aanrader!), pil getest bij Jellinek en dosering precies aangepast op mijn gewicht. Dat zou ik eigenlijk al vanaf het begin gedaan moeten hebben. Als je de details leest over MDMA dan blijft het een potentieel gevaarlijke harddrug maar ik ben er van overtuigd dat het veiliger, leuker en "gezonder" is dat legale drugs zoals alcohol, mits je er goed mee omgaat.

Ik ben 48 jaar en baal dat ik dit nu pas ontdek. Heb nooit de moeite genomen om me te verdiepen in de materie in plaats van iemand gelijk te veroordelen. Maar beter laat dan nooit. Deze ervaring heeft mijn leven verrijkt en ik had dit voor geen goud willen missen.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk je reportje.
Niet balen, je hebt het immers nu ontdekt :)
Wel vervelend dat je zo'n last hebt van het inkick moment.
Ik heb slechts 1x gebruikt nu en ging heel slecht op het inkicken. Nu had ik wel teveel, maar toch.
Ik hoop dat het bij mij niet elke keer is, zoals bij jou.

Veel plezier nog met komende feestjes :)
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Al snuffelend op het net naar info over xtc ervaringen kwam ik hier terecht.
En ik herken mezelf in Party's verhaal,, vooral dat in kick moment...
Mijn verhaal,
Ik ben een "ouwe knar" van 60 , redelijk verleden met middelen maar gebruik de laatste jaren vooral medicinale wiet olie omdat ik een K ziekte heb.
Maar ik was wel rete nieuwsgierig naar de werking van XTC en via een collega die een enorm feestbeest is en ik zijn verhalen en filmpjes van de grote feesten( Intents ) heel boeiend vond kreeg ik een pil toegestopt om eens te proberen..
Ok, en paar weken geleden een kwartje geprobeerd en daar voelde ik heel subtiel iets van en kreeg een idee wat het zou doen.
Afgelopen weekend heb ik de resterende 3/4 maar opgesnoept en dat ging iets harder......
Als muzikant ben ik lekker op mijn zolder met gitaar opschoot gaan zitten terwijl de rest van het gezin Tv aan het kijken was, het was warm, water bij de hand , wat aan het spelen en toen ineens BAM!
Het begon bij mij ook met mijn voeten die erg begonnen te gloeien en tintelen, vervolgens merkte ik een bewustzijn verandering, zicht werd waziger en ja hoor, paniek probeerde me te pakken. Zelfde situatie als Party, ....gedachten als , controle kwijt, wat heb ik op mijn 60e nu weer uitgehaald...
FF gegoogeld voor info, rustig gebleven, beetje frisse lucht en uniek nam af binnen 10 minuten.
Ben toen voor mijn Pc gaan zitten en heb muziek opgezet en oa een filmpje van Intents festival opgezet dat ik op Youtube tegen kwam...
En toen....bam, wat een oase van zachtheid en warme gloed in mijnen kop.....zweef zweef en ik kon mijn benen niet stil houden zo erg was ik aan het mee swingen. kaken wat gespannen maar verder erg lekker. Heerlijk verder naar muziek geluisterd en ben daarna naar mijn vrouwtje gegaan en lekker bij haar gaan zitten. Voelde me nog steeds goed maar merkte wel dat het effect na een kleine 2. uur al behoorlijk minder begon te worden en ik een paar kleine koude rillingen kreeg.
Lekker rustig op mijn uppie met muziek vond ik toch wel erg tof moet ik zeggen, een beetje ik en de kosmos....
Twee dagen nog een beetje gammel geweest maar niet noemenswaardig.
Ik wil het nog eens proberen maar zal dan voor een halfje gaan denk ik want dat in kick moment vond ik niet tof en ik vraag me af of dat een normaal proces is of dat het per situatie verschilt of per pil. Ik had nu een grijze zeskant pil van PP met een schedel erop.

Hoe dan ook, ik denk dat ik het nog eens ga nemen op een geschikt moment en wil er zeker meer van weten .
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi Party ! Wat leuk dat je zo'n goede eerste keer hebt gehad. En wees blij dat je het nu hebt ontdekt, maar please keep the magic en gebruik niet teveel. Dat inkikc moment kan ik me voorstellen, is ook vervelend als je je beroerd voelt. Je kunt overwegen wat suiker (lolly kauwgom met suiker) te nemen tijdens het kwartiertje. Nadeel is dat suiker de MDAM een beetje "remt" dus komt wat minder hard binnen, het kan je wel het kwartiertje doorhelpen wellicht. Ik vind een lolly altijd goed te doseren in het "even controleren van het kwartiertje" Als je je weer ok voelt, afscheid nemen van je lolly, cole, ijsje en go for it!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."