#1
Ik:
17 jaar, 56 kilo, man.
Ik keek al heel lang uit naar het testen van 4-Ho-MeT, omdat de beste ervaring van mijn hele leven op truffels was.
Ik vond destijds het enige nadeel aan truffels dat ik niet op onderzoek uit wou. Het was zo heftig en sederend dat ik maximaal een klein rondje kon lopen maar vooral zittend wou kijken en nadenken. Ik hou niet zo van downers, dus toen ik 2C-B probeerde vond ik dat de perfecte drug, alleen de visuals zijn net zoals met LSD mweh...
Toen viel mijn oog op deze substantie, en op PsychonautWiki stond het volgende: "User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects"
Dat klinkt veel belovend! Toen las ik bij de effecten ook nog dit: "4-HO-MET is primarily stimulating, although it can also be relaxing and stoning. This sets it apart from tryptamines like psilocybin and 4-AcO-DMT, which are primarily sedating."
Ik was om! Ik moet dit proberen, want de beschrijving klinkt in mijn oren als de beschrijving van de beste drug die er is.
Gister had ik een erg opgewekte stemming, ik was erg blij door het mooie weer (man man man.. wat beïnvloed dat je gemoedstoestand). Enige nadeel: Niemand kon afspreken. Dus vond ik het een goed idee om deze stof uit te proberen als mijn eerste "solo-trip" in een erg lage dosis, om zo in het bos te genieten van de natuur en even goed na te denken over het leven.
Zogezegd ben ik na het eten naar boven gelopen en heb ik 5mg afgewogen. Dit is de threshold dosis volgens PsychonautWiki. Omdat zelfs 0.001 weegschalen niet perfect afwegen onder de 20mg, moet je de dosis met een korreltje zout nemen, of een korreltje teveel
. Ik gok dat mijn dosis tussen de 5-7mg heeft gelegen.
19:00.
Ik giet het grijsachtige goedje in mijn mond met een papiertje en heb nog geen seconde later heel veel spijt. Wat een nare smaak, omg! Nog een aantal keer zo naar als MDMA, waar ik echt al heel veel moeite mee heb. Volgende keer in een vloeitje!
19:30.
Ik heb het idee dat het al aan het inwerken is, loop net over de brug bij de ingang van het bos. Naast mij staat een elektriciteit gebouw met graffiti, dus ik neem een moment om goed te kijken. Ik schik een beetje van het feit dat ik visuals heb. Niet een negatief gevoel, maar gewoon een verbazing over de snelle inwerktijd aangezien de lichte dosis. En dit is toch al relatief intens. Dit had ik wel verwacht aangezien ik al vanaf 8/9mg 2C-B een best intense trip heb van 5/6 uur. Ik ben gevoelig voor psychoactieve substanties en heb ik het dagelijks leven ook vaak het gevoel alsof ik "op het randje van gaan trippen" zit. Als je begrijpt wat ik bedoel. Voor de duidelijkheid: dit komt 100% door de wiet. Ik heb afgelopen anderhalf jaar op de laatste weken na elke dag een aantal gram gerookt, en sinds 2C-B is wiet psychedelisch. Hierdoor is mijn brein heel dichtbij een "trip", en is mijn tolerantie voor psychedelica sindsdien steeds verder naar beneden gegaan.
20:00.
De comeup is bijna voorbij (ik vind de come-up nooit fijn) dus ik begin mij steeds beter te voelen. Ik merk nu al dat het veel actiever is dan truffels, precies wat ik hoopte! Ik loop met een grote grijns langs de rand van het bos, op een rustig pad. Ik loop onder een viaduct door met veel graffiti en geniet intens van alle prachtige kleuren, de licht golvende bewegingen en de lijnen die een soort bewegend pad aan het vormen zijn. Mentaal is het onlangs de toch redelijk intense come-up erg subtiel. Ook dit was al genoemd op PsychonautWiki, en ik geef ze wederom gelijk.
20:30.
De tijd gaat duidelijk slomer. Ik heb het gevoel al uren te lopen en ik zit nog steeds lekker op mijn piek. Onlangs de lichte dosis.
Ik kom op het idee mijn dealer te bellen, omdat ik eigenlijk elke drug combineer met wiet. Ja ook op LSD & 2C-B, ookal vinden vele dit niet leuk. Ik heb een goed idee hoe deze substantie zonder wiet is, dus nu wil ik experimenteren hoe het is met wiet. Ik heb namelijk gelezen dat mensen die wiet en LSD niet fijn vinden truffels en wiet vaak wel fijn vinden. Dus dit moet ik testen. (Truffels was zo heftig dat het niet verstandig was om met wiet te combineren, het was mijn 2e keer ooit trippen).
Rond dit tijdstip krijg ik ook een bericht dat een van mijn beste vrienden bijna in Baarn is aangekomen, en dus zo naar mij toekomt. Leuk! Ik merk dat dit velen maar dan ook velen malen socialer is dan truffels, dus ik heb heel veel zin in goede, persoonlijke gesprekken.
De vriend arriveert en we gaan richting het huis van onze dealer, die ons 100 euro aan hasj geeft voor 10 euro, omdat we dan onze eigen dealer kunnen spelen de komende tijd (hij reageert soms niet en wil niet dat wij hem mislopen, we zijn nogal goede klanten
)
Aangekomen in het huis krijgen we de hasj. Ik ben gek genoeg zelfs in staat om mensen op straat om sigaretten te vragen, waar ik mij nuchter niet toe kan zetten. Interessant, het voelt zelfs best erg als een dosis van 60mg MDMA, met vele malen leukere en mooiere visuals.
21:00.
We komen aan bij een vijver. Hier gaan we op een bankje zitten, en draai ik een jointje (dat is nog een best grote opgave, onlangs dat ik erg mooi inside out draai. Inside out gaat nu echt niet lukken, matige joint).
We hebben prachtige gesprekken. Heel diep en persoonlijk, en toch met een erg goede stemming. Wederom heel erg MDMA achtig. Ik neem ondertussen af en toe een trekje van de joint. Per pof neemt de euforie, de headspace en waarschijnlijk ook de visuals toe. Alleen omdat het bijna donker is geworden heb ik hier niet heel erg op gelet. Ik ben een echte "dag-tripper". Ik geniet intens. Door de wiet duurt het effect ook langer. Het schiet mij terug naar mijn piek.
Op dit moment komt de andere beste vriend aangezet. Vrolijk gemutst en een beetje aangeschoten. De stemming is erg gezellig en iedereen geniet mee van de trip, onlangs dat ik de enige ben die op een "echte" psychedelica tript. (De eerste vriend tript net als ik ook best wel op wiet, dus hij zit iets meer op mijn level). We lopen richting mijn huis en we draaien nog twee jointjes.
We groeten mijn moeder en gaan in de schuur zitten. Hier hebben wij nog meer leuke gesprekken en ik merk dat ik mentaal echt heel slim ben, maar ondertussen andere kanten heel moeizaam gaan (concentratie en vergeetachtigheid). Ik ben ondertussen erg stoned en de trip neemt af. De blijdschap blijft en ik heb er vrede mee dat het langzaam afneemt. Morgen heb ik nog een paar dingetjes te doen, dus een beetje optijd naar bed is prima.
Tot mijn verbazing zegt de 2e vriend dat het half 11 is. Mijn gevoel zegt 1 uur. Alleen maar leuk!
We roken nog wat hasj uit een Marokkaans pijpje en lachen aan een stuk door. Na een uurtje gaan de vrienden richting huis, en maak ik mij klaar om naar bed te gaan.
In bed duurt het wel eventjes voor ik in slaap val, omdat ik nog steeds best erg hallucineer. Maar na een klein uurtje val ik in slaap.
De volgende ochtend ben ik lichtelijk moe, maar nog steeds in een positieve stemming. Wat een leuke dag gister.
Conclusie:
Wat een geweldige substantie. Ik zie mezelf niet snel meer truffels gebruiken. Als ik een nadeel zou moeten noemen zou het misselijkheid tijdens de come-up zijn, maar dit heb ik aan mezelf te danken aangezien ik erg veel had gegeten (een kwartier voor inname). Het lijkt heel veel op truffels. Is wel heel erg potent dus voorzichtig met doseren. Maar alle nadelen aan truffels zijn naar mijn mening weg bij deze substantie.
Doe wel goed research voor je dit soort substanties gaat gebruiken, want het blijft een onbekende stof.
Hebben jullie ervaringen met dit stofje? Ik hoor het graag!
Prettige nuchtere dag verder!
17 jaar, 56 kilo, man.
Ik keek al heel lang uit naar het testen van 4-Ho-MeT, omdat de beste ervaring van mijn hele leven op truffels was.
Ik vond destijds het enige nadeel aan truffels dat ik niet op onderzoek uit wou. Het was zo heftig en sederend dat ik maximaal een klein rondje kon lopen maar vooral zittend wou kijken en nadenken. Ik hou niet zo van downers, dus toen ik 2C-B probeerde vond ik dat de perfecte drug, alleen de visuals zijn net zoals met LSD mweh...
Toen viel mijn oog op deze substantie, en op PsychonautWiki stond het volgende: "User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects"
Dat klinkt veel belovend! Toen las ik bij de effecten ook nog dit: "4-HO-MET is primarily stimulating, although it can also be relaxing and stoning. This sets it apart from tryptamines like psilocybin and 4-AcO-DMT, which are primarily sedating."
Ik was om! Ik moet dit proberen, want de beschrijving klinkt in mijn oren als de beschrijving van de beste drug die er is.
Gister had ik een erg opgewekte stemming, ik was erg blij door het mooie weer (man man man.. wat beïnvloed dat je gemoedstoestand). Enige nadeel: Niemand kon afspreken. Dus vond ik het een goed idee om deze stof uit te proberen als mijn eerste "solo-trip" in een erg lage dosis, om zo in het bos te genieten van de natuur en even goed na te denken over het leven.
Zogezegd ben ik na het eten naar boven gelopen en heb ik 5mg afgewogen. Dit is de threshold dosis volgens PsychonautWiki. Omdat zelfs 0.001 weegschalen niet perfect afwegen onder de 20mg, moet je de dosis met een korreltje zout nemen, of een korreltje teveel
19:00.
Ik giet het grijsachtige goedje in mijn mond met een papiertje en heb nog geen seconde later heel veel spijt. Wat een nare smaak, omg! Nog een aantal keer zo naar als MDMA, waar ik echt al heel veel moeite mee heb. Volgende keer in een vloeitje!
19:30.
Ik heb het idee dat het al aan het inwerken is, loop net over de brug bij de ingang van het bos. Naast mij staat een elektriciteit gebouw met graffiti, dus ik neem een moment om goed te kijken. Ik schik een beetje van het feit dat ik visuals heb. Niet een negatief gevoel, maar gewoon een verbazing over de snelle inwerktijd aangezien de lichte dosis. En dit is toch al relatief intens. Dit had ik wel verwacht aangezien ik al vanaf 8/9mg 2C-B een best intense trip heb van 5/6 uur. Ik ben gevoelig voor psychoactieve substanties en heb ik het dagelijks leven ook vaak het gevoel alsof ik "op het randje van gaan trippen" zit. Als je begrijpt wat ik bedoel. Voor de duidelijkheid: dit komt 100% door de wiet. Ik heb afgelopen anderhalf jaar op de laatste weken na elke dag een aantal gram gerookt, en sinds 2C-B is wiet psychedelisch. Hierdoor is mijn brein heel dichtbij een "trip", en is mijn tolerantie voor psychedelica sindsdien steeds verder naar beneden gegaan.
20:00.
De comeup is bijna voorbij (ik vind de come-up nooit fijn) dus ik begin mij steeds beter te voelen. Ik merk nu al dat het veel actiever is dan truffels, precies wat ik hoopte! Ik loop met een grote grijns langs de rand van het bos, op een rustig pad. Ik loop onder een viaduct door met veel graffiti en geniet intens van alle prachtige kleuren, de licht golvende bewegingen en de lijnen die een soort bewegend pad aan het vormen zijn. Mentaal is het onlangs de toch redelijk intense come-up erg subtiel. Ook dit was al genoemd op PsychonautWiki, en ik geef ze wederom gelijk.
20:30.
De tijd gaat duidelijk slomer. Ik heb het gevoel al uren te lopen en ik zit nog steeds lekker op mijn piek. Onlangs de lichte dosis.
Ik kom op het idee mijn dealer te bellen, omdat ik eigenlijk elke drug combineer met wiet. Ja ook op LSD & 2C-B, ookal vinden vele dit niet leuk. Ik heb een goed idee hoe deze substantie zonder wiet is, dus nu wil ik experimenteren hoe het is met wiet. Ik heb namelijk gelezen dat mensen die wiet en LSD niet fijn vinden truffels en wiet vaak wel fijn vinden. Dus dit moet ik testen. (Truffels was zo heftig dat het niet verstandig was om met wiet te combineren, het was mijn 2e keer ooit trippen).
Rond dit tijdstip krijg ik ook een bericht dat een van mijn beste vrienden bijna in Baarn is aangekomen, en dus zo naar mij toekomt. Leuk! Ik merk dat dit velen maar dan ook velen malen socialer is dan truffels, dus ik heb heel veel zin in goede, persoonlijke gesprekken.
De vriend arriveert en we gaan richting het huis van onze dealer, die ons 100 euro aan hasj geeft voor 10 euro, omdat we dan onze eigen dealer kunnen spelen de komende tijd (hij reageert soms niet en wil niet dat wij hem mislopen, we zijn nogal goede klanten
Aangekomen in het huis krijgen we de hasj. Ik ben gek genoeg zelfs in staat om mensen op straat om sigaretten te vragen, waar ik mij nuchter niet toe kan zetten. Interessant, het voelt zelfs best erg als een dosis van 60mg MDMA, met vele malen leukere en mooiere visuals.
21:00.
We komen aan bij een vijver. Hier gaan we op een bankje zitten, en draai ik een jointje (dat is nog een best grote opgave, onlangs dat ik erg mooi inside out draai. Inside out gaat nu echt niet lukken, matige joint).
We hebben prachtige gesprekken. Heel diep en persoonlijk, en toch met een erg goede stemming. Wederom heel erg MDMA achtig. Ik neem ondertussen af en toe een trekje van de joint. Per pof neemt de euforie, de headspace en waarschijnlijk ook de visuals toe. Alleen omdat het bijna donker is geworden heb ik hier niet heel erg op gelet. Ik ben een echte "dag-tripper". Ik geniet intens. Door de wiet duurt het effect ook langer. Het schiet mij terug naar mijn piek.
Op dit moment komt de andere beste vriend aangezet. Vrolijk gemutst en een beetje aangeschoten. De stemming is erg gezellig en iedereen geniet mee van de trip, onlangs dat ik de enige ben die op een "echte" psychedelica tript. (De eerste vriend tript net als ik ook best wel op wiet, dus hij zit iets meer op mijn level). We lopen richting mijn huis en we draaien nog twee jointjes.
We groeten mijn moeder en gaan in de schuur zitten. Hier hebben wij nog meer leuke gesprekken en ik merk dat ik mentaal echt heel slim ben, maar ondertussen andere kanten heel moeizaam gaan (concentratie en vergeetachtigheid). Ik ben ondertussen erg stoned en de trip neemt af. De blijdschap blijft en ik heb er vrede mee dat het langzaam afneemt. Morgen heb ik nog een paar dingetjes te doen, dus een beetje optijd naar bed is prima.
Tot mijn verbazing zegt de 2e vriend dat het half 11 is. Mijn gevoel zegt 1 uur. Alleen maar leuk!
We roken nog wat hasj uit een Marokkaans pijpje en lachen aan een stuk door. Na een uurtje gaan de vrienden richting huis, en maak ik mij klaar om naar bed te gaan.
In bed duurt het wel eventjes voor ik in slaap val, omdat ik nog steeds best erg hallucineer. Maar na een klein uurtje val ik in slaap.
De volgende ochtend ben ik lichtelijk moe, maar nog steeds in een positieve stemming. Wat een leuke dag gister.
Conclusie:
Wat een geweldige substantie. Ik zie mezelf niet snel meer truffels gebruiken. Als ik een nadeel zou moeten noemen zou het misselijkheid tijdens de come-up zijn, maar dit heb ik aan mezelf te danken aangezien ik erg veel had gegeten (een kwartier voor inname). Het lijkt heel veel op truffels. Is wel heel erg potent dus voorzichtig met doseren. Maar alle nadelen aan truffels zijn naar mijn mening weg bij deze substantie.
Doe wel goed research voor je dit soort substanties gaat gebruiken, want het blijft een onbekende stof.
Hebben jullie ervaringen met dit stofje? Ik hoor het graag!
Prettige nuchtere dag verder!