Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums185 ug 1p-LSD, heel veel knopen

185 ug 1p-LSD, heel veel knopen

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natadm zei:
In m'n dagelijks leven heb ik mijn dwangneurose heel goed onder controle gekregen. Maar acid opent weer poortjes....
Klik om te vergroten...
Hmm, dan toch proberen tijdens het trippen zelf dit ook toe te passen denk ik. Ondanks de drang toch NEE zeggen tegen jezelf is een heel krachtig iets.

Een wat hogere dosering de volgende keer zoals je zei kan eventueel ook helpen.

Edit:

Het is het ding ook wel wat met (1P-)LSD:

Het geeft je de vrijheid om je eigen ding te doen. Je eigen wil. Maar vaak weten we niet wat goed voor onszelf is en doen we maar gewoon wat ons leuk/lekker lijkt en even later ondervinden we daar de consequenties van. Denk dat Portobello wel een punt heeft door psilocybine aan te raden. Dat geeft je vaak niet de mogelijkheid om jezelf te saboteren, maar confronteert je keihard met je zelf-sabotage door het voor je neus te houden zonder mogelijkheid om ervan weg te kijken. Het is in die zin een veel therapeutischer middel dan LSD. Op die manier kun je daadwerkelijk werken aan zulke geestelijke problemen.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die keukenrol :sweatsmile:

Ben het eens met Mindless. Ik microdoseer met LSD omdat ik best wel afwachtend ben en niet zo sociaal. Dus dat helpt me wel om die allesoverheersende twijfelstem in mijn hoofd minder luid te maken.

Maar voor introspectie is het echt psilo voor me. Echt feestelijk is het niet per se, maar je hebt denk ik ook introspectie nodig. Ik in ieder geval wel. Ik ben zeer rationeel en kan mijzelf in alles tegenspreken middels logische argumentatie. Psilo legt me op een emotionele manier iets uit, iets dat ik nuchter gewoon niet kán. Daarom zou ik het inderdaad ook therapeutisch noemen. Ik heb weleens psychotherapie gevolgd, dan zit je daar te lullen. Ik kan daar echt niets mee en krijg echt niets te horen wat ik zelf ook al niet tot in den treure had bedacht (and again and again and again).

Ik had overigens te wenig LSD genomen hoor, ik kwam bij lange na niet aan de 185mcg.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een mooi verslag! Er zitten ook een aantal herkenbare dingen tussen voor mij. Het geklooi met spullen, in het openbaar naar de wc moeten, de chaos, mensen overal.
Heel typerend voor LSD allemaal. Was leuk om te lezen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Portobello zei:
Die keukenrol :sweatsmile:

Ben het eens met Mindless. Ik microdoseer met LSD omdat ik best wel afwachtend ben en niet zo sociaal. Dus dat helpt me wel om die allesoverheersende twijfelstem in mijn hoofd minder luid te maken.

Maar voor introspectie is het echt psilo voor me. Echt feestelijk is het niet per se, maar je hebt denk ik ook introspectie nodig. Ik in ieder geval wel. Ik ben zeer rationeel en kan mijzelf in alles tegenspreken middels logische argumentatie. Psilo legt me op een emotionele manier iets uit, iets dat ik nuchter gewoon niet kán. Daarom zou ik het inderdaad ook therapeutisch noemen. Ik heb weleens psychotherapie gevolgd, dan zit je daar te lullen. Ik kan daar echt niets mee en krijg echt niets te horen wat ik zelf ook al niet tot in den treure had bedacht (and again and again and again).

Ik had overigens te wenig LSD genomen hoor, ik kwam bij lange na niet aan de 185mcg.
Klik om te vergroten...

Ik snap wat jij en Mindless bedoelen, maar ik heb echt even geen zin in psilo. Ik heb al genoeg therapieën gehad en ben met psilo ook heel wat tegengekomen.

Sommige dingen horen gewoon bij me en dat accepteren is ook goed.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
NiandraLades zei:
Wat een mooi verslag! Er zitten ook een aantal herkenbare dingen tussen voor mij. Het geklooi met spullen, in het openbaar naar de wc moeten, de chaos, mensen overal.
Heel typerend voor LSD allemaal. Was leuk om te lezen.
Klik om te vergroten...

Ik heb een aantal van je reports teruggelezen en inderdaad erg herkenbaar! (Ik ging kapot om de kinder wc's! )
Maar dat je je ook zo druk maakt om wat anderen van je vinden, daarom trip ik zo graag alleen, niet die energieën van anderen en je daar door laten beïnvloeden...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
M'n ouders waren vandaag op bezoek en ik vertelde over mijn ervaring en dat ik eigenlijk nog wel een trapje hoger wil qua dosering voor controleverlies, maar dat ik dat niet meer alleen durf, maar ook niemand weet die ik in m'n buurt zou willen als ik zo hoog ga (vanwege die energieën)

M'n vader wil het dus wel doen. Ik zei nog; weet je het zeker? 12 uur langs een ijlende neuroot zitten? Maar hij vindt het best.
M'n moeder heeft er geen zin in, die wil wel een keertje MDMA doen met mij
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natadm zei:
M'n ouders waren vandaag op bezoek en ik vertelde over mijn ervaring en dat ik eigenlijk nog wel een trapje hoger wil qua dosering voor controleverlies, maar dat ik dat niet meer alleen durf, maar ook niemand weet die ik in m'n buurt zou willen als ik zo hoog ga (vanwege die energieën)

M'n vader wil het dus wel doen. Ik zei nog; weet je het zeker? 12 uur langs een ijlende neuroot zitten? Maar hij vindt het best.
M'n moeder heeft er geen zin in, die wil wel een keertje MDMA doen met mij
Klik om te vergroten...
Leuke ouders hoor. Mijn ouders weten wel van mijn gebruik en dan vooral van psychedelica maar ze gaan echt niet tripsitten haha.
Verder ook een erg leuke report!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Leuke ouders hoor. Mijn ouders weten wel van mijn gebruik en dan vooral van psychedelica maar ze gaan echt niet tripsitten haha.
Verder ook een erg leuke report!
Klik om te vergroten...

M'n vader heeft heel veel meer ervaring dan ik en ook met middelen die ik nooit zou aanraken. M'n moeder kon er ook wel wat van. Heb ook weleens met hun samen getript.

Maar ze zijn wel met pensioen nu. Alleen m'n moeder wil nog even wat M ineens haha
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natadm zei:
M'n vader heeft heel veel meer ervaring dan ik en ook met middelen die ik nooit zou aanraken. M'n moeder kon er ook wel wat van. Heb ook weleens met hun samen getript.

Maar ze zijn wel met pensioen nu. Alleen m'n moeder wil nog even wat M ineens haha
Klik om te vergroten...
Tjah ik had wel graag nog eens met vooral m'n vader willen trippen, maar die heeft daar de lichamelijke en vooral de geestelijke kracht niet meer voor sinds enkele jaren.
Voor sommige dingen is het "zomaar" wel eens te laat helaas.

Maar fijn toch dat het zo kan met je ouders? Als ze tenminste niet een stel verslaafden zijn natuurlijk.....:wink:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Tjah ik had wel graag nog eens met vooral m'n vader willen trippen, maar die heeft daar de lichamelijke en vooral de geestelijke kracht niet meer voor sinds enkele jaren.
Voor sommige dingen is het "zomaar" wel eens te laat helaas.

Maar fijn toch dat het zo kan met je ouders? Als ze tenminste niet een stel verslaafden zijn natuurlijk.....:wink:
Klik om te vergroten...

Wat jammer dat je dat niet meer met je vader kan delen. Dat 'zomaar' is echt iets waarom ik dit nog wel met m'n ouders wil doen.

Ze zijn geen verslaafden, verre van dat. Ze lijken heel burgerlijk voor anderen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is een van de meest pure reports die ik de laatste tijd hier heb gelezen! Heel beeldend geef je in simpele bewoordingen de kern van trippen weer. Bij veel stukjes dacht ik ‘já, precies dát’. Dit is wat een trip is. Zoals hierboven ook al door anderen gezegd kwam ook mij heel veel bekend voor; het hele gevoel van in de knoop zitten (bijna letterlijk), de chaos, het dromerige, de kwetsbaarheid voor zowel het positieve als het negatieve. Het plots wegvallen van de muziek kan voelen alsof je alle houvast kwijtraakt. Alles lijkt verloren. Maar even later komt alles via een simpele zijweg toch weer goed. Gelukkig!

Je beschrijft prachtig de grilligheid van een psychedelische reis. En hoe alles dan ook altijd weer blijkt te draaien om de basis. Zo ingewikkeld en tegelijkertijd juist zo voor de hand liggend basaal.

Ik vind dit report zo tekenend en herkenbaar dat ik het naar mijn moeder heb gestuurd om uit te leggen wat een trip is, lol. Ze snapt het nu nog altijd niet, want waarschijnlijk moet je het daarvoor toch zelf kennen. Maar ik denk dat dit toch binnen de grenzen van ‘duidelijk kunnen maken aan een leek wat het is’ een heel goed idee geeft!

Dus dankjewel voor het delen van dit mooie stuk tekst. :) Wel lef hoor, dat je alleen naar buiten gaat, al trippend... dat blijft iets wat ik helaas zelf niet durf in mijn eentje, ik vind dat te bedreigend, terwijl het denk ik de meest directe manier is om de kracht van een middel te ervaren.

Ik zou het op hogere dosissen denk ik wel afraden. Teveel invloeden van buitenaf die de boel de verkeerde kant op kunnen sturen. Dan ben je toch beter niet ergens in the middle of nowhere in je uppie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natadm zei:
Een terugkerend thema in al m'n trips... Zo'n uitvergroting van waar ik in m'n leven steeds tegen aanloop.
Ik ben me daar ook altijd heel bewust van tijdens m'n trips en probeer het los te laten, maar het blijft terugkomen.

Denk niet aan de roze olifant.... Laat het los, geniet van het moment. Maar ik wil m'n volgende peuk al opsteken als ik er al 1 aan het roken ben, zo vermoeiend (heb 40 sigaretten weggepaft dit keer, terwijl ik normaal nauwelijks rook tijdens het trippen).
En ik moet altijd doorgaan waar ik op dat moment mee bezig ben, dus de muziek moest doorgaan!

Misschien nog hoger gaan qua dosis, de volgende keer en de controle echt verliezen...
Klik om te vergroten...

Het ‘denk niet aan een roze olifant’ maakte mij wel even een heel klein beetje verdrietig. :disrelieved:

We zijn over het algemeen best oké hoor, geloof ik, hoop ik. :)

Verder is het ‘je moet zoveel van jezelf’ stukje ook erg herkenbaar. Trips zijn juist een hele goede oefening om dat los te leren laten, i.m.o. Dat gaat alleen niet zomaar vanzelf, het kost tijd en de nodige moeite. De dingen lopen niet altijd zoals ze (volgens jezelf) zouden moeten lopen. Je moet gaandeweg dus creatieve manieren vinden om de knopen die je tegenkomt via alternatieve methoden te ontrafelen. Jouw report beschrijft juist zo goed hoe je dat deze keer hebt gedaan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Het ‘denk niet aan een roze olifant’ maakte mij wel even een heel klein beetje verdrietig. :disrelieved:

We zijn over het algemeen best oké hoor, geloof ik, hoop ik. :)

Verder is het ‘je moet zoveel van jezelf’ stukje ook erg herkenbaar. Trips zijn juist een hele goede oefening om dat los te leren laten, i.m.o. Dat gaat alleen niet zomaar vanzelf, het kost tijd en de nodige moeite. De dingen lopen niet altijd zoals ze (volgens jezelf) zouden moeten lopen. Je moet gaandeweg dus creatieve manieren vinden om de knopen die je tegenkomt via alternatieve methoden te ontrafelen. Jouw report beschrijft juist zo goed hoe je dat deze keer hebt gedaan.
Klik om te vergroten...

Omarm de roze olifant! Negeren is zinloos. 1 liefde
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Dit is een van de meest pure reports die ik de laatste tijd hier heb gelezen! Heel beeldend geef je in simpele bewoordingen de kern van trippen weer. Bij veel stukjes dacht ik ‘já, precies dát’. Dit is wat een trip is. Zoals hierboven ook al door anderen gezegd kwam ook mij heel veel bekend voor; het hele gevoel van in de knoop zitten (bijna letterlijk), de chaos, het dromerige, de kwetsbaarheid voor zowel het positieve als het negatieve. Het plots wegvallen van de muziek kan voelen alsof je alle houvast kwijtraakt. Alles lijkt verloren. Maar even later komt alles via een simpele zijweg toch weer goed. Gelukkig!

Je beschrijft prachtig de grilligheid van een psychedelische reis. En hoe alles dan ook altijd weer blijkt te draaien om de basis. Zo ingewikkeld en tegelijkertijd juist zo voor de hand liggend basaal.

Ik vind dit report zo tekenend en herkenbaar dat ik het naar mijn moeder heb gestuurd om uit te leggen wat een trip is, lol. Ze snapt het nu nog altijd niet, want waarschijnlijk moet je het daarvoor toch zelf kennen. Maar ik denk dat dit toch binnen de grenzen van ‘duidelijk kunnen maken aan een leek wat het is’ een heel goed idee geeft!

Dus dankjewel voor het delen van dit mooie stuk tekst. :) Wel lef hoor, dat je alleen naar buiten gaat, al trippend... dat blijft iets wat ik helaas zelf niet durf in mijn eentje, ik vind dat te bedreigend, terwijl het denk ik de meest directe manier is om de kracht van een middel te ervaren.

Ik zou het op hogere dosissen denk ik wel afraden. Teveel invloeden van buitenaf die de boel de verkeerde kant op kunnen sturen. Dan ben je toch beter niet ergens in the middle of nowhere in je uppie.
Klik om te vergroten...

Superbedankt voor je comment, vind ik heel leuk om te lezen!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi @Natadm ,

Wat een leuk trip-reportje zeg! Helemaal eens met wat @Roze Olifant schrijft... Je schetst een heel goed beeld van wat het is om te trippen. Heel herkenbaar die chaos in je hoofd en alles tegelijk willen doen. Dat heb ik ook soms tijdens een trip. Kan me goed voorstellen dat dat nog sterker wordt als je in je eentje buiten bent en voor jezelf moet zorgen... Heb zelf ook echt een keer een slecht moment gehad tijdens een trip omdat mijn muziek uitviel. Ik dreigde echt in een bad trip terecht te komen door dat ene incident... Dat was op 220 ug... staat hier nog wel ergens een trip report van.

Supertof trouwens dat je ook met je ouders getript hebt. Mijn ouders zijn best open-minded en kennen mijn enthousiasme over psychedelica maar hebben zelf nog nooit zoiets gebruikt...

Lijkt me leuk om meer van je te horen/lezen...
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi reportje! Heel beeldend geschreven
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Of dagelijks wat gaan oefenen met kleine dingetjes. Betrap je jezelf erop dat je weer iets moet van jezelf, dan even NEE zeggen tegen jezelf. Doe dit vaak genoeg en je begint jezelf te herprogrammeren.

Het is een soort dwangneurose. Zelf ook weleens last van tot bepaalde mate. Geef je toe aan dat stemmetje, dan maak je het sterker. Zeg je nee, dan maak je het zwakker.
Klik om te vergroten...

Klinkt "NEE" zeggen niet te negatief. Net als bij honden die iets doen wat 'niet mag' moet je niet "foei" zeggen maar afleiden. Of is jouw (Mindless) idee dat je Linguïstisch aan het Programmeren bent?

Leuk report. Ik heb al jaren niet meer goed getript maar ik denk dat ik net als jij gigantisch chaotisch ben. Tas uitpakken, tas inpakken, heb ik alles, controleren, tas uitpakken inpakken
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kwak zei:
Klinkt "NEE" zeggen niet te negatief. Net als bij honden die iets doen wat 'niet mag' moet je niet "foei" zeggen maar afleiden. Of is jouw (Mindless) idee dat je Linguïstisch aan het Programmeren bent?
Klik om te vergroten...
Nou ja als je tegen jezelf zegt "geeft niet hoor, is niet erg" wanneer je dwangmatige compulsieve dingen doet, dan gaat er denk ik weinig veranderen. :tonguewink:

Het is ook niet zozeer een boze NEE, meer een duidelijk signaal aan jezelf dat je iets niet moet doen als je er graag vanaf wilt.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tof report! Leest makkelijk weg.

Meer meer meer!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
lampenkapje zei:
Tof report! Leest makkelijk weg.

Meer meer meer!
Klik om te vergroten...

Net m'n bestelling binnen; 4-HO-MET. Wordt vervolgd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."